Strona 1 z 4
Cofanie przy napędzie 4x4.
: śr sie 30, 2006 8:06 am
autor: boro123
Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
: śr sie 30, 2006 1:38 pm
autor: Michał_1989
No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie

fakt że promień skrętu sie powiększa przy zapiętym 4x4
(zakładając że masz zapięte 4H lub 4L )
: śr sie 30, 2006 2:04 pm
autor: JarekK
Michał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to
cofając rozpinaja sie 
a jak masz manualne to niewidze przeciwskazań aby jeździć do tyłu

fakt że promień skrętu sie powiększa przy zapiętym 4x4
ciekawe bo jakoś nie przypominam sobie tego faktu w k160 (pod warunkiem, że przedni wał był napędzany czyli pozycja 4h lub 4l) rozpinały się przy cofaniu tylko jak wał był odłączony czyli 2h
Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
: śr sie 30, 2006 3:41 pm
autor: Doktor200
boro123 pisze:Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
nieno, przeciez jak wjezdzasz w blocko i juz doprzodu niechce to zawsze sie probuje do tylu ale zawsze 4x4

, nasamym tyle to se mozesz ale kolami pokrecic
Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
: śr sie 30, 2006 3:44 pm
autor: Wojtek_K
boro123 pisze:Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
można cofać
Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
: śr sie 30, 2006 4:18 pm
autor: boro123
No dobra. W błocie rozumiem, ale jak już się na asfalt wyjedzie, to aż koła skaczą przy maksymalnym skręcie. :oops:
Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
: śr sie 30, 2006 6:52 pm
autor: heniu
boro123 pisze:No dobra. W błocie rozumiem, ale jak już się na asfalt wyjedzie, to aż koła skaczą przy maksymalnym skręcie.

Bo nie możesz jeździć po asfalcie z włączonym przodem (brak mechanizmu róznicowego międzyosiowego) , zresztą masz taka małą instrukcję po ang. na schowku co do używania 4x4
: śr sie 30, 2006 6:58 pm
autor: kpeugeot
w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
autor: Olek1605
kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
zagadzam się w 100%
: pn wrz 04, 2006 4:22 pm
autor: Albert_N
chyba dopiero co skonczyl sie temat o cofaniu z 4x4... po co zakladac nowy o tym samym ?
: pn wrz 04, 2006 4:43 pm
autor: Mroczny
a to nie jest ten sam po restylingu?
: pn wrz 04, 2006 5:42 pm
autor: Albert_N
a moze... zaczynam sie gubic w tym wszystkim- starosc nie radosc

: pn wrz 04, 2006 9:46 pm
autor: klucz13
kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
horor

: sob wrz 09, 2006 3:40 am
autor: ladzk
kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Wolno, wolno - tylko trzeba mieć dyferencjał międzyosiowy.
Tak więc najpierw doprecyzujmy o jaki pojazd chodzi - jak ma miedzyosiowy to spokojnie można na czarnym jechać 4x4 (a czasem wręcz warto - na krętych drogach lepiej sie prowadzi) byle dyferencjału międzyosiowego nie blokować. Jak sie nie ma - faktycznie nie wolno a przynajmniej nie należy - jak mosty porządne to tylko mocno przyspieszonym darciem gum to skutkuje ale jak mosty słabsze albo obciążenie duże (przyczepa i załączony reduktor) to naprawdę łatwo coś ukręcić..
Inna sprawa - asfalt zima, jak przyczepność mała to można spokojnie i bez dyferencjału m,iędzyosoiwego zapiąć 4x4 bo ewentualna moc krążąca pójdzie w łatwe w tych warunkach uślizgi kół.
: śr wrz 27, 2006 8:48 pm
autor: Olek1605
może tak jeżeli aż koła skaczą to nie ma międzyosiowego dyfra
: pn lis 20, 2006 7:27 pm
autor: zbyhol
kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Można też mam UAZA nawet w instrukcji pisze , żeby tylko nie przekraczać 60 km/h

: pn lis 20, 2006 7:33 pm
autor: chiquito83
zbyhol pisze:kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Można też mam UAZA nawet w instrukcji pisze , żeby tylko nie przekraczać 60 km/h


: pn lis 20, 2006 8:51 pm
autor: zax
Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy?
(Jak ten maluch jeżdżący tyłem)

: pn lis 20, 2006 11:43 pm
autor: Olek1605
zax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy?
(Jak ten maluch jeżdżący tyłem)

za dużo wypili i im się przód z tyłem pomylił

: pn lis 20, 2006 11:45 pm
autor: klucz13
Olek1605 pisze:zax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy?
(Jak ten maluch jeżdżący tyłem)

za dużo wypili i im się przód z tyłem pomylił

Bo uaz to uniwersalne auto

: wt lis 21, 2006 4:06 pm
autor: Olek1605
klucz13 pisze:Olek1605 pisze:zax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy?
(Jak ten maluch jeżdżący tyłem)

za dużo wypili i im się przód z tyłem pomylił

Bo uaz to uniwersalne auto

wkońcu ruskie

: śr lis 29, 2006 12:49 am
autor: Piotr Karcz
Michał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie
Mój SJ-t ma manualne i dobrze mi z tym
Ale chcę sie upewnić, czy sprawne automaty przy cofaniu rozpinają się
Tak na logikę to biorę i bez sensu to jest
Bo dociążony silnikiem przód daję pewnie z 70 % trakcji....
: śr lis 29, 2006 1:04 am
autor: Michał_1989
Piotr Karcz pisze:Michał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie
Mój SJ-t ma manualne i dobrze mi z tym
Ale chcę sie upewnić, czy sprawne automaty przy cofaniu rozpinają się
Tak na logikę to biorę i bez sensu to jest
Bo dociążony silnikiem przód daję pewnie z 70 % trakcji....
Rozpinają sie kiedy niema napędu z reduktora podanego na przód.....
To co jest wcześniej w temacie to mój błąd przeniesienia z głowy na klawiature.... chodziło mi że przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając automaty rozpinaja sie ale jeśli są napędzane to się nie rozpinają, w ogóle automaty sa do SUV-wo-terenówek np . Opel Frontera.....
: śr lis 29, 2006 1:27 am
autor: Piotr Karcz
Michał_1989 pisze: przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając się automaty rozpinaja sie
No właśnie, tak prawidłowo powinno się rozłączyć przedni napęd przy automatycznych sprzęgiełkach-kilka razy czytałem to na forum...
To czemu własciciel Tyrrana I wpierał mi, że automaty przy cofaniu nawet z załączonym napędem na przód rozłaczą się
Stwierdziłem, że ma raczej uszkodzone sprzęgiełko, jeżeli faktycznie na wstecznym mu przód nie działa

: śr lis 29, 2006 9:32 am
autor: galubap
W Vitarze automaty działają do przodu i do tyłu. I jaka wygoda
Pozdrawiam:
Przemek