
Na czym jeździć??H4 czy L4.........??
Moderator: Mroczny
- Rafi_skrzek
- jestem tu nowy...
- Posty: 1
- Rejestracja: czw paź 19, 2006 1:53 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Na czym jeździć??H4 czy L4.........??
Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........

Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??
Rafi_skrzek pisze:Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........


Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??
Proponuję pojechać w teren i wszystko samo się wyjaśniRafi_skrzek pisze:Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........

Praktycznie dla mnie 4L jest do tego jeżli auto ma ciężko,jest zaklejone lub wyciągasz z wtopy inne auto .Ale tak jak u góry silnik wkręca sie szybcjej na obroty(wiadomo przełożenia)i auto sie nie muli tylko mieli 4 kapcie,a tak chyba niczym innym sie nie rózni,jeśli staniesz na 4h to załączenie 4l nic ci już nieda....
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117
Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??
Poniewaz "jestem tu nowy" - to nalezy wykazac ociupine tolerancji i koledze wytlumaczyc.Rafi_skrzek pisze:Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........
Co to jest reduktor i do czego sluzy, na pewno wiesz.
A kiedy go zalaczac?
Wszedzie tam, gdzie auto "ciezko jedzie" na ustawieniu 4H.
Plaski teren, drogi szutrowe - moze byc 4H.
Ale juz np. zarosnieta łąka, piasek, błoto, głębsze dziury, strome podjazdy i zjazdy, przejazd przez wode itd - 4L.
Reduktor poza tym, ze daje wiekszy moment na kola, to oszczedza silnik, sprzeglo, skrzynie - dotyczy to rowniez (a moze w szczegolnosci) automatu.
Pocwicz to, a nastepna lekcja moze byc o diff-lock'u.
PS.
Wykorzystuj czesto opcje "szukaj" - na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedzi w archiwum
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Myśliwy, od 2 miechów posiadacz samuraia, był zdziwiony, że jeszcze musi sprzęgiełka zapiąć...Tapeworm pisze:Ja niedawno ojcu próbowałem wytłumaczyć jak to jest z przodem i reduktorem
Świeciła się po cofnięciu dzwigni od reduktora kontrolka z napisem 4x4 i był święcie przekonany (nawet mnie przekonywał, że przecież wóz lepiej szedł w terenie

Ale na codzień ma plaskacza za 150 tyś. i tam kontrolki troszkę inaczej działają

Aha, połozenia dźwigni 4L też jeszcze nie odkrył

No ja miałem dobra zabawe jak jedno sprzęgiełko nie chciało się dopiąć... mielił samym tyłem... i cały dzień tak jexdziłem w lajtowym terenie... następnego dnia przekrecam kombinerkami sprzegilko, cyk, zapielo sie...Piotr Karcz pisze:Świeciła się po cofnięciu dzwigni od reduktora kontrolka z napisem 4x4 i był święcie przekonany (nawet mnie przekonywał, że przecież wóz lepiej szedł w terenie), że już ciągną 4 koła...

Od teraz sprawdzam kombinerkami czy dopiąłem sprzegiełko

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Godz. 18.00, obwodnica Zielonej Góry, niedziela, skrzynia zakleszczona na jedynce, do domu 80 kmalfik pisze:Kiedyś zrobiłem eksperyment, czy dojadę do pracy tylko na dwójce

Jechałem na 6 tyś. obr. drogą, a jak było tłoczno, to spokojnie rowem (ludzie pewnie patrzyli na mnie jak na debila

Kupiłem w Auchan zestaw naprawczy, odkręciłem pokrywę skrzyni i przestawiłem wodzik na swoje miejsce.
Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??
Odpwiedż nie godna tego forumpezet pisze:Poniewaz "jestem tu nowy" - to nalezy wykazac ociupine tolerancji i koledze wytlumaczyc.Rafi_skrzek pisze:Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........
Co to jest reduktor i do czego sluzy, na pewno wiesz.
A kiedy go zalaczac?
Wszedzie tam, gdzie auto "ciezko jedzie" na ustawieniu 4H.
Plaski teren, drogi szutrowe - moze byc 4H.
Ale juz np. zarosnieta łąka, piasek, błoto, głębsze dziury, strome podjazdy i zjazdy, przejazd przez wode itd - 4L.
Reduktor poza tym, ze daje wiekszy moment na kola, to oszczedza silnik, sprzeglo, skrzynie - dotyczy to rowniez (a moze w szczegolnosci) automatu.
Pocwicz to, a nastepna lekcja moze byc o diff-lock'u.
PS.
Wykorzystuj czesto opcje "szukaj" - na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedzi w archiwum

Ale dobrze że jeszcze się taka trafia

Z tym reduktorem to żart - nie mam go, a czasem by się przydał, bo zastępuje go dym ze sprzęgła, ale dym nie jest tak skutecznysalskip pisze:cofałeś też na dwójcealfik pisze:Kiedyś zrobiłem eksperyment, czy dojadę do pracy tylko na dwójce (wiem, że glupie) i okazało się, że w mieście jeden bieg wystarczy więc po co reduktor![]()

Myślę, że szczególnie w delikatnych autach reduktor lub ekstremalnie krótka jedynka są ważne, a zwykle niedostępne, bo przeszkody trzeba pokonywać powoli i technicznie a nie ogniem jak w Muscelu.
W moim aucie chętnie bym widział inny podział 6 biegów - 2-6 do normalnej jazdy, a jedynka krótsza o połowę do zadań specjalnych, a tak róznice między 4, 5 i 6 są symboliczne
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Nie zawsze.felix pisze:I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie...
W landrynach mozna zapiac reduktor z lub bez centralnej blokady.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
W Pajero z SuperSelectem teżpezet pisze:Nie zawsze.felix pisze:I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie...
W landrynach mozna zapiac reduktor z lub bez centralnej blokady.

A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Tudzież w gelachpezet pisze:Nie zawsze.felix pisze:I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie...
W landrynach mozna zapiac reduktor z lub bez centralnej blokady.

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości