Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Rafi_skrzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 19, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

Post autor: Rafi_skrzek » czw paź 26, 2006 4:47 pm

Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........??

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

Post autor: Maqlinka » czw paź 26, 2006 4:51 pm

Rafi_skrzek pisze:Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........??
:o Na pierwszą część pytania sobie sam odpowiedziałeś co do drugiej to 4l używasz tam gdzie potrzebujesz większego momentu na kołach. Sprecyzuj bardziej to pytanie bo w obecnej formie jest troche dziwne :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » czw paź 26, 2006 4:53 pm

h4 jest dwuzarnikowa i przewaznie ma 55/60 W, w terenie lepiej idzie na 60W :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

Post autor: kozioU » czw paź 26, 2006 6:15 pm

Rafi_skrzek pisze:Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........??
Proponuję pojechać w teren i wszystko samo się wyjaśni :)21

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw paź 26, 2006 6:30 pm

Praktycznie dla mnie 4L jest do tego jeżli auto ma ciężko,jest zaklejone lub wyciągasz z wtopy inne auto .Ale tak jak u góry silnik wkręca sie szybcjej na obroty(wiadomo przełożenia)i auto sie nie muli tylko mieli 4 kapcie,a tak chyba niczym innym sie nie rózni,jeśli staniesz na 4h to załączenie 4l nic ci już nieda....
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw paź 26, 2006 6:54 pm

a na 2h to kiedy jeździć ? i jak się to włącza w land roverze ? :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw paź 26, 2006 7:42 pm

odkręca sie któryś wał ,difflok i się jedzie :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw paź 26, 2006 9:19 pm

Ja niedawno ojcu próbowałem wytłumaczyć jak to jest z przodem i reduktorem w Seriach...mało kudłów sobie nie wyrwałem tłumacząć na 10 różnych sposobów :roll: :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw paź 26, 2006 9:21 pm

Tapeworm pisze:Ja niedawno ojcu próbowałem wytłumaczyć jak to jest z przodem i reduktorem w Seriach...mało kudłów sobie nie wyrwałem tłumacząć na 10 różnych sposobów :roll: :)21
I co ?? Zalapal ?? :)21
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw paź 26, 2006 9:22 pm

będzie trzeba na żywca pokazać :-? kiedyś się nauczy :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

Post autor: pezet » czw paź 26, 2006 10:03 pm

Rafi_skrzek pisze:Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........??
Poniewaz "jestem tu nowy" - to nalezy wykazac ociupine tolerancji i koledze wytlumaczyc.

Co to jest reduktor i do czego sluzy, na pewno wiesz.

A kiedy go zalaczac?
Wszedzie tam, gdzie auto "ciezko jedzie" na ustawieniu 4H.
Plaski teren, drogi szutrowe - moze byc 4H.

Ale juz np. zarosnieta łąka, piasek, błoto, głębsze dziury, strome podjazdy i zjazdy, przejazd przez wode itd - 4L.

Reduktor poza tym, ze daje wiekszy moment na kola, to oszczedza silnik, sprzeglo, skrzynie - dotyczy to rowniez (a moze w szczegolnosci) automatu.

Pocwicz to, a nastepna lekcja moze byc o diff-lock'u.

PS.
Wykorzystuj czesto opcje "szukaj" - na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedzi w archiwum
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pt paź 27, 2006 9:09 pm

Tapeworm pisze:Ja niedawno ojcu próbowałem wytłumaczyć jak to jest z przodem i reduktorem
Myśliwy, od 2 miechów posiadacz samuraia, był zdziwiony, że jeszcze musi sprzęgiełka zapiąć...

Świeciła się po cofnięciu dzwigni od reduktora kontrolka z napisem 4x4 i był święcie przekonany (nawet mnie przekonywał, że przecież wóz lepiej szedł w terenie :lol: ), że już ciągną 4 koła...

Ale na codzień ma plaskacza za 150 tyś. i tam kontrolki troszkę inaczej działają :)21

Aha, połozenia dźwigni 4L też jeszcze nie odkrył :wink:

zax

Post autor: zax » pt paź 27, 2006 9:39 pm

Piotr Karcz pisze:Świeciła się po cofnięciu dzwigni od reduktora kontrolka z napisem 4x4 i był święcie przekonany (nawet mnie przekonywał, że przecież wóz lepiej szedł w terenie :lol: ), że już ciągną 4 koła...
No ja miałem dobra zabawe jak jedno sprzęgiełko nie chciało się dopiąć... mielił samym tyłem... i cały dzień tak jexdziłem w lajtowym terenie... następnego dnia przekrecam kombinerkami sprzegilko, cyk, zapielo sie... :lol:
Od teraz sprawdzam kombinerkami czy dopiąłem sprzegiełko :roll:

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pt paź 27, 2006 10:28 pm

Kiedyś zrobiłem eksperyment, czy dojadę do pracy tylko na dwójce (wiem, że glupie) i okazało się, że w mieście jeden bieg wystarczy więc po co reduktor :lol:
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » sob paź 28, 2006 11:08 pm

alfik pisze:Kiedyś zrobiłem eksperyment, czy dojadę do pracy tylko na dwójce
Godz. 18.00, obwodnica Zielonej Góry, niedziela, skrzynia zakleszczona na jedynce, do domu 80 km :-?

Jechałem na 6 tyś. obr. drogą, a jak było tłoczno, to spokojnie rowem (ludzie pewnie patrzyli na mnie jak na debila :lol: ), na szczęście tylko z 7 kilometrów.

Kupiłem w Auchan zestaw naprawczy, odkręciłem pokrywę skrzyni i przestawiłem wodzik na swoje miejsce.

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 435
Rejestracja: pt paź 25, 2002 6:37 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Na czym jeździć??H4 czy L4.........??

Post autor: Darecki » ndz paź 29, 2006 11:03 am

pezet pisze:
Rafi_skrzek pisze:Witam...Panowie podstawowe pytanie czym różni się bieg h4 i l4 oprócz tego że mają inne przełożenia??Kiedy jeździć na tym a kiedy na tym??do czego służą dokładniej........??
Poniewaz "jestem tu nowy" - to nalezy wykazac ociupine tolerancji i koledze wytlumaczyc.

Co to jest reduktor i do czego sluzy, na pewno wiesz.

A kiedy go zalaczac?
Wszedzie tam, gdzie auto "ciezko jedzie" na ustawieniu 4H.
Plaski teren, drogi szutrowe - moze byc 4H.

Ale juz np. zarosnieta łąka, piasek, błoto, głębsze dziury, strome podjazdy i zjazdy, przejazd przez wode itd - 4L.

Reduktor poza tym, ze daje wiekszy moment na kola, to oszczedza silnik, sprzeglo, skrzynie - dotyczy to rowniez (a moze w szczegolnosci) automatu.

Pocwicz to, a nastepna lekcja moze byc o diff-lock'u.

PS.
Wykorzystuj czesto opcje "szukaj" - na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedzi w archiwum
Odpwiedż nie godna tego forum :)21

Ale dobrze że jeszcze się taka trafia :)2
ort? e tam :)21

Obrazek

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: salskip » ndz paź 29, 2006 11:51 am

alfik pisze:Kiedyś zrobiłem eksperyment, czy dojadę do pracy tylko na dwójce (wiem, że glupie) i okazało się, że w mieście jeden bieg wystarczy więc po co reduktor :lol:
cofałeś też na dwójce ?? :wink:
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » wt lis 07, 2006 11:59 am

salskip pisze: cofałeś też na dwójce ?? :wink:
A jak często cofasz jadąc do pracy ?? :lol:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » wt lis 07, 2006 12:15 pm

salskip pisze:
alfik pisze:Kiedyś zrobiłem eksperyment, czy dojadę do pracy tylko na dwójce (wiem, że glupie) i okazało się, że w mieście jeden bieg wystarczy więc po co reduktor :lol:
cofałeś też na dwójce ?? :wink:
Z tym reduktorem to żart - nie mam go, a czasem by się przydał, bo zastępuje go dym ze sprzęgła, ale dym nie jest tak skuteczny :lol:

Myślę, że szczególnie w delikatnych autach reduktor lub ekstremalnie krótka jedynka są ważne, a zwykle niedostępne, bo przeszkody trzeba pokonywać powoli i technicznie a nie ogniem jak w Muscelu.

W moim aucie chętnie bym widział inny podział 6 biegów - 2-6 do normalnej jazdy, a jedynka krótsza o połowę do zadań specjalnych, a tak róznice między 4, 5 i 6 są symboliczne
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: salskip » wt lis 07, 2006 12:46 pm

SławekXJ pisze:
salskip pisze: cofałeś też na dwójce ?? :wink:
A jak często cofasz jadąc do pracy ?? :lol:
w poniedziałki nawet kilka razy... :wink:

:)21
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
felix
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:31 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: felix » czw lis 09, 2006 11:57 pm

I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie... :roll:
per pedes apostolorum...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt lis 10, 2006 12:07 am

felix pisze:I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie... :roll:
Nie zawsze.
W landrynach mozna zapiac reduktor z lub bez centralnej blokady.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pt lis 10, 2006 3:50 pm

pezet pisze:
felix pisze:I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie... :roll:
Nie zawsze.
W landrynach mozna zapiac reduktor z lub bez centralnej blokady.
W Pajero z SuperSelectem też :)2.
A tak w ogóle to nie każdy samochód terenowy ma centralny dyfer.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pn lis 13, 2006 9:18 am

pezet pisze:
felix pisze:I jeszcze jedno (bo nie wiem, czy padło) zapięcie reduktora oznacza zazwyczaj również blokadę centralnego dyfra, co czasem pomaga w terenie... :roll:
Nie zawsze.
W landrynach mozna zapiac reduktor z lub bez centralnej blokady.
Tudzież w gelach :) I pewnie w jeszce kilku innych...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Seb@
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: wojnowice>sląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Seb@ » ndz gru 03, 2006 9:09 pm

Gelendy mają też pozycje "N" na reduktorze. Poco ??
GG 1370178

Mój syf to jednoślad, ale do czasu:)
husqvarna wr 360

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości