Patrol GR vs Merc G

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kuba RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sie 29, 2006 2:22 pm
Lokalizacja: Strzelin/Dolnoslaskie

Patrol GR vs Merc G

Post autor: Kuba RR » śr gru 27, 2006 11:06 pm

kto sie wypowie?? chce kupic mosty do mojej zmoty ale nie wiem ktore lepsze?? mysle nad mostami GR+dokupic przednia blokade albo Gelandy z dwoma blokadami!!! wiem ze Merc ma o wiele mniejszy rozstaw kół od Patrola!!kto poradzi??
RRR (Range Rover Rally 3,5L) 84r. -motany
ROCKY 2,8Td 88r.

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » śr gru 27, 2006 11:12 pm

witaj, jak prace nad zmota ?
zajechales mosty czy odrazu chcesZ zalożyć cos konkretnego?
:)
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
Kuba RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sie 29, 2006 2:22 pm
Lokalizacja: Strzelin/Dolnoslaskie

Post autor: Kuba RR » śr gru 27, 2006 11:14 pm

chce kupic cos mocniejszego z blokada...i wieksze gumy np 35"
RRR (Range Rover Rally 3,5L) 84r. -motany
ROCKY 2,8Td 88r.

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » śr gru 27, 2006 11:23 pm

Kuba RR pisze:chce kupic cos mocniejszego z blokada...i wieksze gumy np 35"
rozumiem, masz jakies fotki jak teraz wyglada? :)
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Re: Patrol GR vs Merc G

Post autor: AdAm » czw gru 28, 2006 11:30 am

Kuba RR pisze:kto sie wypowie?? chce kupic mosty do mojej zmoty ale nie wiem ktore lepsze?? mysle nad mostami GR+dokupic przednia blokade albo Gelandy z dwoma blokadami!!! wiem ze Merc ma o wiele mniejszy rozstaw kół od Patrola!!kto poradzi??
Policz sobie przelozenia jakie Ci wyjda.
Przy mostach z G musisz miec reduktor mercedesa bo przedni most kreci sie w druga strone (w 463 jest juz ponoc normalnie). Zaleta sa przelozenia nawet do 1:5,3 co z reduktorem powyzej 1:2 daje calkiem dobry zestawik do 35" (blokady masz w standardzie). Dla lekkiego samochodu (lub dla nie za wielkiej mocy silnika) jest wyborem calkiem dobrym. Koszt mostow razem z reduktorem oraz PTO to ok 7-9 tys.
Dla GRa masz standardowe przelozenie 1:4,37 w mostach. Jesli dasz (nie daj Boze) reduktor z Robura ( 1:1,8 ) i 35" to bedzie porazka. Dopiero powyzej 200 KM bedzie to w stanie jakos napedzic ale rewelacji z jazdy nie bedzie i ruszenie pod gorke za ktoryms razem spowoduje spalenie sprzegla. Oczywiscie mozna dokupic talerz i atak i zmienic sobie przelozenie na 1:5,42 za 6 tys zl i dodac blokade do przodu za 4 tys, ale wtedy wychodzi cena lapplanderow ;-)
Reasumujac do extremu - budowac lekki samochod na mostach z G lub szukac lapplanderow :D

Awatar użytkownika
Kuba RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sie 29, 2006 2:22 pm
Lokalizacja: Strzelin/Dolnoslaskie

Post autor: Kuba RR » czw gru 28, 2006 1:55 pm

ja mam narazie motor 3,5 V8 Range wraz z reduktorem. dziekuje za wypowiedz
RRR (Range Rover Rally 3,5L) 84r. -motany
ROCKY 2,8Td 88r.

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » czw gru 28, 2006 3:11 pm

Kuba RR pisze:ja mam narazie motor 3,5 V8 Range wraz z reduktorem. dziekuje za wypowiedz
Z automatem ? Jesli tak to mniej cie przelozenia interesuja.
Jakie masz przelozenie w reduktorze ?

Awatar użytkownika
Kuba RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sie 29, 2006 2:22 pm
Lokalizacja: Strzelin/Dolnoslaskie

moje przełożenia

Post autor: Kuba RR » pt gru 29, 2006 1:52 pm

to jest manual_ przełozenia reduktora to High: 1,17 a Low: 3,32
RRR (Range Rover Rally 3,5L) 84r. -motany
ROCKY 2,8Td 88r.

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Re: moje przełożenia

Post autor: AdAm » pt gru 29, 2006 3:02 pm

Kuba RR pisze:to jest manual_ przełozenia reduktora to High: 1,17 a Low: 3,32
To masz problem w druga strone ;-)

Awatar użytkownika
Kuba RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: wt sie 29, 2006 2:22 pm
Lokalizacja: Strzelin/Dolnoslaskie

Post autor: Kuba RR » sob gru 30, 2006 12:50 pm

ja jestem bardziej za mostami GR bo maja fajny rozstaw koł podobno mocne no i w pozniejszym czasie dokupil bym sobie blokade do przodu a chce mocniejscze bo mysle o gumkach 35"..slyszalem ze mosty ranga nie wytrzymuja takiego obciazania i blokady strasznie drogie!! wiec.
RRR (Range Rover Rally 3,5L) 84r. -motany
ROCKY 2,8Td 88r.

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt sty 16, 2007 12:42 pm

Jeśli masz niskie przełożenie reduktora (powyżej 3), to 35" na mostach patrola pociagniesz bez problemu. Zorientuj się jakie masz przełożenie całkowite na drogowym i wolnym przełożeniu i staraj się w nie trafić po zmianie kół na większe, ew. przełożenie terenowe może wyjść nieco niższe ale też bez przesady-u nas nie jeździ się po skałach.
Tutaj masz kalkulator, którym wszystko policzysz:
http://www.rocky-road.com/calculator.html
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
Piotrek Q
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 04, 2004 6:55 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Piotrek Q » sob wrz 08, 2007 6:56 pm

Słabym punktem przedniego mostu od G (przynajmniej w mojej padlinie) są łożyska a konkretnie sposób w jaki zabezpieczona jest kontra. Niby klasyka (podkładka z ząbkami na zewnątrz i językiem na wpust w środku) ale jest jeden niuans.... ten wewnętrzny języczek jest zagięty i na tym zgięciu się notorycznie ścina. Trochę pomaga użycie mazidel zabezpieczających (LockTide i inne tego typu) ale jak się troche mocniej da w terenie to i to nie pomaga (przynajmniej u mnie). Generalnie cały ten system jest podatny na uszkodzenia, szybko łapie luz i jest najbardziej upierdliwy ze wszystkich słabych punktów (jeszcze raz podkreślam - w moim aucie co by nie wywołać lawiny protestów innych posiadeczy G :lol: ) Raz już doczłapałem "na warstat" z jednym kołem trzymanym wyłącznie na zacisku hamulcowym 8) (nakrętki "odmaszerowały" po drodze).
Koła mam ~33x10 więc na 35" (pewnikiem jeszcze szerszych) lepiej raczej nie będzie.
Buuuu.... Taki duży chłopczyk , a jeździć nie umi....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości