Strona 1 z 1
Patrol GR vs Merc G
: śr gru 27, 2006 11:06 pm
autor: Kuba RR
kto sie wypowie?? chce kupic mosty do mojej zmoty ale nie wiem ktore lepsze?? mysle nad mostami GR+dokupic przednia blokade albo Gelandy z dwoma blokadami!!! wiem ze Merc ma o wiele mniejszy rozstaw kół od Patrola!!kto poradzi??
: śr gru 27, 2006 11:12 pm
autor: skorek
witaj, jak prace nad zmota ?
zajechales mosty czy odrazu chcesZ zalożyć cos konkretnego?

: śr gru 27, 2006 11:14 pm
autor: Kuba RR
chce kupic cos mocniejszego z blokada...i wieksze gumy np 35"
: śr gru 27, 2006 11:23 pm
autor: skorek
Kuba RR pisze:chce kupic cos mocniejszego z blokada...i wieksze gumy np 35"
rozumiem, masz jakies fotki jak teraz wyglada?

Re: Patrol GR vs Merc G
: czw gru 28, 2006 11:30 am
autor: AdAm
Kuba RR pisze:kto sie wypowie?? chce kupic mosty do mojej zmoty ale nie wiem ktore lepsze?? mysle nad mostami GR+dokupic przednia blokade albo Gelandy z dwoma blokadami!!! wiem ze Merc ma o wiele mniejszy rozstaw kół od Patrola!!kto poradzi??
Policz sobie przelozenia jakie Ci wyjda.
Przy mostach z G musisz miec reduktor mercedesa bo przedni most kreci sie w druga strone (w 463 jest juz ponoc normalnie). Zaleta sa przelozenia nawet do 1:5,3 co z reduktorem powyzej 1:2 daje calkiem dobry zestawik do 35" (blokady masz w standardzie). Dla lekkiego samochodu (lub dla nie za wielkiej mocy silnika) jest wyborem calkiem dobrym. Koszt mostow razem z reduktorem oraz PTO to ok 7-9 tys.
Dla GRa masz standardowe przelozenie 1:4,37 w mostach. Jesli dasz (nie daj Boze) reduktor z Robura ( 1:1,8 ) i 35" to bedzie porazka. Dopiero powyzej 200 KM bedzie to w stanie jakos napedzic ale rewelacji z jazdy nie bedzie i ruszenie pod gorke za ktoryms razem spowoduje spalenie sprzegla. Oczywiscie mozna dokupic talerz i atak i zmienic sobie przelozenie na 1:5,42 za 6 tys zl i dodac blokade do przodu za 4 tys, ale wtedy wychodzi cena lapplanderow

Reasumujac do extremu - budowac lekki samochod na mostach z G lub szukac lapplanderow

: czw gru 28, 2006 1:55 pm
autor: Kuba RR
ja mam narazie motor 3,5 V8 Range wraz z reduktorem. dziekuje za wypowiedz
: czw gru 28, 2006 3:11 pm
autor: AdAm
Kuba RR pisze:ja mam narazie motor 3,5 V8 Range wraz z reduktorem. dziekuje za wypowiedz
Z automatem ? Jesli tak to mniej cie przelozenia interesuja.
Jakie masz przelozenie w reduktorze ?
moje przełożenia
: pt gru 29, 2006 1:52 pm
autor: Kuba RR
to jest manual_ przełozenia reduktora to High: 1,17 a Low: 3,32
Re: moje przełożenia
: pt gru 29, 2006 3:02 pm
autor: AdAm
Kuba RR pisze:to jest manual_ przełozenia reduktora to High: 1,17 a Low: 3,32
To masz problem w druga strone

: sob gru 30, 2006 12:50 pm
autor: Kuba RR
ja jestem bardziej za mostami GR bo maja fajny rozstaw koł podobno mocne no i w pozniejszym czasie dokupil bym sobie blokade do przodu a chce mocniejscze bo mysle o gumkach 35"..slyszalem ze mosty ranga nie wytrzymuja takiego obciazania i blokady strasznie drogie!! wiec.
: wt sty 16, 2007 12:42 pm
autor: X90
Jeśli masz niskie przełożenie reduktora (powyżej 3), to 35" na mostach patrola pociagniesz bez problemu. Zorientuj się jakie masz przełożenie całkowite na drogowym i wolnym przełożeniu i staraj się w nie trafić po zmianie kół na większe, ew. przełożenie terenowe może wyjść nieco niższe ale też bez przesady-u nas nie jeździ się po skałach.
Tutaj masz kalkulator, którym wszystko policzysz:
http://www.rocky-road.com/calculator.html
: sob wrz 08, 2007 6:56 pm
autor: Piotrek Q
Słabym punktem przedniego mostu od G (przynajmniej w mojej padlinie) są łożyska a konkretnie sposób w jaki zabezpieczona jest kontra. Niby klasyka (podkładka z ząbkami na zewnątrz i językiem na wpust w środku) ale jest jeden niuans.... ten wewnętrzny języczek jest zagięty i na tym zgięciu się notorycznie ścina. Trochę pomaga użycie mazidel zabezpieczających (LockTide i inne tego typu) ale jak się troche mocniej da w terenie to i to nie pomaga (przynajmniej u mnie). Generalnie cały ten system jest podatny na uszkodzenia, szybko łapie luz i jest najbardziej upierdliwy ze wszystkich słabych punktów (jeszcze raz podkreślam - w moim aucie co by nie wywołać lawiny protestów innych posiadeczy G

) Raz już doczłapałem "na warstat" z jednym kołem trzymanym wyłącznie na zacisku hamulcowym

(nakrętki "odmaszerowały" po drodze).
Koła mam ~33x10 więc na 35" (pewnikiem jeszcze szerszych) lepiej raczej nie będzie.