Ferka - napędy

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
blueman1
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw lut 08, 2007 1:23 pm
Lokalizacja: WAWA
Kontaktowanie:

Ferka - napędy

Post autor: blueman1 » czw lut 08, 2007 1:29 pm

Witam,

Naczytałem się na forum o odpowiednim załączaniu napędów, załączniu sprzęgiełek, itd.

Ale w sumie jedna sprawa ciągle mnie nurtuje... Jeżeli spadł śnieg (tak jak dzisiaj) i oczywiście niektóre drogi są ośnieżone a niektóre nie to czy można jeździć cały czas na zapiętych sprzęgiełkach i tylko przełączać napędy z 4h na 2h i odwrotnie w razie potrzeby (żeby nie wysiadać co chwila z samochodu)??? Głównie chodzi o to, czy jazda z załączonymi sprzęgiełkami i napędem 2h jest nieszkodliwa dla samochodu...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw lut 08, 2007 1:51 pm

Jak najbardziej można jeździć tak jak to opisujesz i nie jest to szkodliwe.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » czw lut 08, 2007 2:15 pm

Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa oraz większe opory toczenia bo przedni most wtedy pracuje lecz nie przekazuje się do niego napędu. Także możesz jeździć nawet non stop z rozłączonym napędem a załączonymi sprzęgiłekami :wink:
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » czw lut 08, 2007 11:37 pm

Michał...G pisze:możesz jeździć nawet non stop z rozłączonym napędem a załączonymi sprzęgiłekami
Kumpla SJ 410 juz tak 17-ty rok jeździ i sprzęgiełek nie ma - połączone na stałe jeszcze w fabryce :wink:

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pt lut 09, 2007 7:54 am

Pajero z Super Selectem seryjnie też nie ma sprzęgiełek.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 09, 2007 10:30 am

pierwszy temat na tej stronie

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lut 09, 2007 10:34 am

pedro3 pisze:Pajero z Super Selectem seryjnie też nie ma sprzęgiełek.
Może ma automatyczne? Bo inaczej po co SuperSelect miałby opcje 2H? Do driftu?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 09, 2007 11:11 am

a jaki ma to związek?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lut 09, 2007 11:28 am

Super Select ma jak dobrze pamiętam:
2H - tył
4H - full time 4x4
4Hlc - 4x4 ze zblokowanym centralnym
4Llc - j.w. + reduktor

Jeżeli nie ma sprzęgiełek tylko jest zapięte na stałe to przedni most się cały czas kręci, zużycie paliwa i elementów jest takie samo na 2H i 4H to już lepiej jeździć na 4H bo bezpieczniej.

Chyba że pomyliłem Super Selecta z jakąś inną skrzynią rodzielczą -> to mnie popraw niezwłocznie ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 09, 2007 11:56 am

jazda 2h i 4h mimo "zapiętych sprzęgiełek" nie zuzywa paliwa i mechanizmów tak samo

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pt lut 09, 2007 12:22 pm

Mroczny pisze: nie zużywa paliwa i mechanizmów tak samo
Szczególnie jak nie ma miedzyosiowego mech. różnicowego :)21
(samurai, vitara, itp.)

@ blueman 1

Nie bierz tego osobiście, ale...

czasami warto podac markę samochodu...

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Post autor: Grześ K. » pt lut 09, 2007 12:30 pm

Przeca w temacie napisał ze o ferozę chodzi
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 09, 2007 12:33 pm

@Piotr my tu sobie z Tomaszem o mituwisi gadamy, bo co to ferka to pojęcia nie mam (w google tylko to znalazłem http://zsir.kepeslap.com/images/6817/FERKA.JPG )

:)21

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pt lut 09, 2007 12:50 pm

Grześ K. pisze: ferozę chodzi
:oops:
Wszyscy mamy takie prywatne, pieszczotliwe i czułe określenia :wink:
Nie zaskoczyłem, że to chichatsu :)21

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pt lut 09, 2007 1:35 pm

TomaszRT pisze:
pedro3 pisze:Pajero z Super Selectem seryjnie też nie ma sprzęgiełek.
Może ma automatyczne?
Przecież mówię, że nie ma.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lut 09, 2007 2:17 pm

Mroczny pisze:jazda 2h i 4h mimo "zapiętych sprzęgiełek" nie zuzywa paliwa i mechanizmów tak samo
Co do mechanizmów to masz racje, ale co do paliwa to twierdzę, że zużycie jest takie samo.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 09, 2007 2:22 pm

Nie jest takie samo, acz jest to różnica raczej nieodczuwalna. Sam się zdziwiłem, ale ktoś mi to kiedyś prosto wytłumaczył- mniej momentu obrotowego musisz włożyć w zakręcenie wałem od strony kół niż odwrotnie. Oczywiście w idealnym świecie fizyki zużycie powinno być takie samo, ale tu niestety w grę wchodzi praktyka ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lut 09, 2007 2:26 pm

mendelmax pisze:Nie jest takie samo, acz jest to różnica raczej nieodczuwalna. Sam się zdziwiłem, ale ktoś mi to kiedyś prosto wytłumaczył- mniej momentu obrotowego musisz włożyć w zakręcenie wałem od strony kół niż odwrotnie. Oczywiście w idealnym świecie fizyki zużycie powinno być takie samo, ale tu niestety w grę wchodzi praktyka ;)
I wszystko jasne ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt mar 02, 2007 9:15 pm

Michał...G pisze:Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa
o jakies 0,00000000000000000000364583456357878 litra na milion kilometrow :)21

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » pt cze 15, 2007 7:10 pm

LR_Olek pisze:
Michał...G pisze:Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa
o jakies 0,00000000000000000000364583456357878 litra na milion kilometrow :)21
DOKLADNIE !

ostatnio sobie zblokowalem automaty na stale i o dziwo poprzednio spalal srednio ponad 10l w jezdzie mieszanej 30% rasa 70% miasto, a po zalaczeniu sprzegielek spalanie spadlo :o do 9,7 l/ 100km, ale przypuszczam ze bardziej tu grala role technika jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość