Ferka - napędy
Moderator: Mroczny
Ferka - napędy
Witam,
Naczytałem się na forum o odpowiednim załączaniu napędów, załączniu sprzęgiełek, itd.
Ale w sumie jedna sprawa ciągle mnie nurtuje... Jeżeli spadł śnieg (tak jak dzisiaj) i oczywiście niektóre drogi są ośnieżone a niektóre nie to czy można jeździć cały czas na zapiętych sprzęgiełkach i tylko przełączać napędy z 4h na 2h i odwrotnie w razie potrzeby (żeby nie wysiadać co chwila z samochodu)??? Głównie chodzi o to, czy jazda z załączonymi sprzęgiełkami i napędem 2h jest nieszkodliwa dla samochodu...
Naczytałem się na forum o odpowiednim załączaniu napędów, załączniu sprzęgiełek, itd.
Ale w sumie jedna sprawa ciągle mnie nurtuje... Jeżeli spadł śnieg (tak jak dzisiaj) i oczywiście niektóre drogi są ośnieżone a niektóre nie to czy można jeździć cały czas na zapiętych sprzęgiełkach i tylko przełączać napędy z 4h na 2h i odwrotnie w razie potrzeby (żeby nie wysiadać co chwila z samochodu)??? Głównie chodzi o to, czy jazda z załączonymi sprzęgiełkami i napędem 2h jest nieszkodliwa dla samochodu...
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa oraz większe opory toczenia bo przedni most wtedy pracuje lecz nie przekazuje się do niego napędu. Także możesz jeździć nawet non stop z rozłączonym napędem a załączonymi sprzęgiłekami 

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Super Select ma jak dobrze pamiętam:
2H - tył
4H - full time 4x4
4Hlc - 4x4 ze zblokowanym centralnym
4Llc - j.w. + reduktor
Jeżeli nie ma sprzęgiełek tylko jest zapięte na stałe to przedni most się cały czas kręci, zużycie paliwa i elementów jest takie samo na 2H i 4H to już lepiej jeździć na 4H bo bezpieczniej.
Chyba że pomyliłem Super Selecta z jakąś inną skrzynią rodzielczą -> to mnie popraw niezwłocznie
2H - tył
4H - full time 4x4
4Hlc - 4x4 ze zblokowanym centralnym
4Llc - j.w. + reduktor
Jeżeli nie ma sprzęgiełek tylko jest zapięte na stałe to przedni most się cały czas kręci, zużycie paliwa i elementów jest takie samo na 2H i 4H to już lepiej jeździć na 4H bo bezpieczniej.
Chyba że pomyliłem Super Selecta z jakąś inną skrzynią rodzielczą -> to mnie popraw niezwłocznie

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
@Piotr my tu sobie z Tomaszem o mituwisi gadamy, bo co to ferka to pojęcia nie mam (w google tylko to znalazłem http://zsir.kepeslap.com/images/6817/FERKA.JPG )


-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Nie jest takie samo, acz jest to różnica raczej nieodczuwalna. Sam się zdziwiłem, ale ktoś mi to kiedyś prosto wytłumaczył- mniej momentu obrotowego musisz włożyć w zakręcenie wałem od strony kół niż odwrotnie. Oczywiście w idealnym świecie fizyki zużycie powinno być takie samo, ale tu niestety w grę wchodzi praktyka 

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
I wszystko jasnemendelmax pisze:Nie jest takie samo, acz jest to różnica raczej nieodczuwalna. Sam się zdziwiłem, ale ktoś mi to kiedyś prosto wytłumaczył- mniej momentu obrotowego musisz włożyć w zakręcenie wałem od strony kół niż odwrotnie. Oczywiście w idealnym świecie fizyki zużycie powinno być takie samo, ale tu niestety w grę wchodzi praktyka

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
DOKLADNIE !LR_Olek pisze:o jakies 0,00000000000000000000364583456357878 litra na milion kilometrowMichał...G pisze:Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa
ostatnio sobie zblokowalem automaty na stale i o dziwo poprzednio spalal srednio ponad 10l w jezdzie mieszanej 30% rasa 70% miasto, a po zalaczeniu sprzegielek spalanie spadlo

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość