Strona 1 z 1

Ferka - napędy

: czw lut 08, 2007 1:29 pm
autor: blueman1
Witam,

Naczytałem się na forum o odpowiednim załączaniu napędów, załączniu sprzęgiełek, itd.

Ale w sumie jedna sprawa ciągle mnie nurtuje... Jeżeli spadł śnieg (tak jak dzisiaj) i oczywiście niektóre drogi są ośnieżone a niektóre nie to czy można jeździć cały czas na zapiętych sprzęgiełkach i tylko przełączać napędy z 4h na 2h i odwrotnie w razie potrzeby (żeby nie wysiadać co chwila z samochodu)??? Głównie chodzi o to, czy jazda z załączonymi sprzęgiełkami i napędem 2h jest nieszkodliwa dla samochodu...

: czw lut 08, 2007 1:51 pm
autor: TomaszRT
Jak najbardziej można jeździć tak jak to opisujesz i nie jest to szkodliwe.

: czw lut 08, 2007 2:15 pm
autor: Michał...G
Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa oraz większe opory toczenia bo przedni most wtedy pracuje lecz nie przekazuje się do niego napędu. Także możesz jeździć nawet non stop z rozłączonym napędem a załączonymi sprzęgiłekami :wink:

: czw lut 08, 2007 11:37 pm
autor: Piotr Karcz
Michał...G pisze:możesz jeździć nawet non stop z rozłączonym napędem a załączonymi sprzęgiłekami
Kumpla SJ 410 juz tak 17-ty rok jeździ i sprzęgiełek nie ma - połączone na stałe jeszcze w fabryce :wink:

: pt lut 09, 2007 7:54 am
autor: pedro3
Pajero z Super Selectem seryjnie też nie ma sprzęgiełek.

: pt lut 09, 2007 10:30 am
autor: Mroczny
pierwszy temat na tej stronie

: pt lut 09, 2007 10:34 am
autor: TomaszRT
pedro3 pisze:Pajero z Super Selectem seryjnie też nie ma sprzęgiełek.
Może ma automatyczne? Bo inaczej po co SuperSelect miałby opcje 2H? Do driftu?

: pt lut 09, 2007 11:11 am
autor: Mroczny
a jaki ma to związek?

: pt lut 09, 2007 11:28 am
autor: TomaszRT
Super Select ma jak dobrze pamiętam:
2H - tył
4H - full time 4x4
4Hlc - 4x4 ze zblokowanym centralnym
4Llc - j.w. + reduktor

Jeżeli nie ma sprzęgiełek tylko jest zapięte na stałe to przedni most się cały czas kręci, zużycie paliwa i elementów jest takie samo na 2H i 4H to już lepiej jeździć na 4H bo bezpieczniej.

Chyba że pomyliłem Super Selecta z jakąś inną skrzynią rodzielczą -> to mnie popraw niezwłocznie ;)

: pt lut 09, 2007 11:56 am
autor: Mroczny
jazda 2h i 4h mimo "zapiętych sprzęgiełek" nie zuzywa paliwa i mechanizmów tak samo

: pt lut 09, 2007 12:22 pm
autor: Piotr Karcz
Mroczny pisze: nie zużywa paliwa i mechanizmów tak samo
Szczególnie jak nie ma miedzyosiowego mech. różnicowego :)21
(samurai, vitara, itp.)

@ blueman 1

Nie bierz tego osobiście, ale...

czasami warto podac markę samochodu...

: pt lut 09, 2007 12:30 pm
autor: Grześ K.
Przeca w temacie napisał ze o ferozę chodzi

: pt lut 09, 2007 12:33 pm
autor: Mroczny
@Piotr my tu sobie z Tomaszem o mituwisi gadamy, bo co to ferka to pojęcia nie mam (w google tylko to znalazłem http://zsir.kepeslap.com/images/6817/FERKA.JPG )

:)21

: pt lut 09, 2007 12:50 pm
autor: Piotr Karcz
Grześ K. pisze: ferozę chodzi
:oops:
Wszyscy mamy takie prywatne, pieszczotliwe i czułe określenia :wink:
Nie zaskoczyłem, że to chichatsu :)21

: pt lut 09, 2007 1:35 pm
autor: pedro3
TomaszRT pisze:
pedro3 pisze:Pajero z Super Selectem seryjnie też nie ma sprzęgiełek.
Może ma automatyczne?
Przecież mówię, że nie ma.

: pt lut 09, 2007 2:17 pm
autor: TomaszRT
Mroczny pisze:jazda 2h i 4h mimo "zapiętych sprzęgiełek" nie zuzywa paliwa i mechanizmów tak samo
Co do mechanizmów to masz racje, ale co do paliwa to twierdzę, że zużycie jest takie samo.

: pt lut 09, 2007 2:22 pm
autor: mendelmax
Nie jest takie samo, acz jest to różnica raczej nieodczuwalna. Sam się zdziwiłem, ale ktoś mi to kiedyś prosto wytłumaczył- mniej momentu obrotowego musisz włożyć w zakręcenie wałem od strony kół niż odwrotnie. Oczywiście w idealnym świecie fizyki zużycie powinno być takie samo, ale tu niestety w grę wchodzi praktyka ;)

: pt lut 09, 2007 2:26 pm
autor: TomaszRT
mendelmax pisze:Nie jest takie samo, acz jest to różnica raczej nieodczuwalna. Sam się zdziwiłem, ale ktoś mi to kiedyś prosto wytłumaczył- mniej momentu obrotowego musisz włożyć w zakręcenie wałem od strony kół niż odwrotnie. Oczywiście w idealnym świecie fizyki zużycie powinno być takie samo, ale tu niestety w grę wchodzi praktyka ;)
I wszystko jasne ;)

: pt mar 02, 2007 9:15 pm
autor: LR_Olek
Michał...G pisze:Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa
o jakies 0,00000000000000000000364583456357878 litra na milion kilometrow :)21

: pt cze 15, 2007 7:10 pm
autor: redzik
LR_Olek pisze:
Michał...G pisze:Jazda z załączonymi sprzęgiełkami tylko może spowodować większe zużycie paliwa
o jakies 0,00000000000000000000364583456357878 litra na milion kilometrow :)21
DOKLADNIE !

ostatnio sobie zblokowalem automaty na stale i o dziwo poprzednio spalal srednio ponad 10l w jezdzie mieszanej 30% rasa 70% miasto, a po zalaczeniu sprzegielek spalanie spadlo :o do 9,7 l/ 100km, ale przypuszczam ze bardziej tu grala role technika jazdy.