Pokonywanie wzniesień, podjazdy

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Pokonywanie wzniesień, podjazdy

Post autor: Elwood » śr mar 21, 2007 7:28 pm

Zjazd już był, to może teraz koledzy podzielą się doświadczeniem w tym temacie... no to jak z tym butem?
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 21, 2007 7:31 pm

do deski, ale wiedzieć kiedy odpuścić :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr mar 21, 2007 7:52 pm

Tapeworm pisze:do deski, ale wiedzieć kiedy odpuścić :wink:
Dokładnie tak :)2 Jak się odpuści za wcześnie lub za późno to :)24 :)18

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr mar 21, 2007 7:54 pm

... najgorszy jest ten moment gdy rozglądając się nerwowo próbujesz wrzucić wsteczny :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » śr mar 21, 2007 8:05 pm

ten moment jest własnie najlepszy :wink:
Legnica

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr mar 21, 2007 8:17 pm

Maqlinka pisze:... najgorszy jest ten moment gdy rozglądając się nerwowo próbujesz wrzucić wsteczny :)21
:)21
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr mar 21, 2007 8:35 pm

Najgorsze jest jak spływasz z górki razem z błotem :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » śr mar 21, 2007 8:38 pm

... bokiem :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » śr mar 21, 2007 8:43 pm

A tak na serio, ja to robie tak:

(w terenie prawie zawsze na reduktorze)

- dwójka - 3/4 buta, do połowy wzniesienia, od połowy 100% but!!
Odpuszczam, jak przednie kółka już są na szczycie a tylnie własnię się
wdrapują, oczywiście w autobusie to trudniejsze niż w szorcie;)

- jak się nie uda... to hamulce... ale czasami na tej samej dwójce...
jeszcze podskakuje... żeby zjechac w miare kontrolowany sposób...
To dlatego, że hamulce 'nierówno mi brały' ;)
Ostatnio zmieniony śr mar 21, 2007 8:44 pm przez mephi, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » śr mar 21, 2007 8:43 pm

Się ostatnio przełamałem. Długie, ostre podjazdy najlepiej na pełnym bucie.
GU4

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr mar 21, 2007 8:44 pm

Przemekslaw pisze:Najgorsze jest jak spływasz z górki razem z błotem :D
To pilot podrzuca trapy pod kola i serfujesz swobodnie do najbliższej rafy :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Pokonywanie wzniesień, podjazdy

Post autor: Piotr Karcz » śr mar 21, 2007 10:04 pm

Elwood pisze:jak z tym butem?
Mój pierwszy atak na treningu był zbyt ostry i wbiłem się skarpę :oops:

Potem była obca piaskownia o 23.00 i tam miałem przyspieszony kurs...

Najlepsza okazała się 2-ka z reduktorem i pod 5 tyś. obrotów silnika ( w SJ-cie 1,3).

Zmiana biegu na niższy w trakcie podjazdu to błąd...

I liczy się często duża prędkość ( w granicach rozsądku) na poczatku, bo czasami brakuje do końca podjazdu 50 cm i dupa...
Jeden podjazd atakowałem z 5 razy aż do spalenia sprzęgła i auto zatrzymywało się dokładnie w tym samym miejscu skarpy-na starcie było sporo dziur i nie mogłem się lepiej rozpędzić...

Awatar użytkownika
mirek_to
Posty: 686
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mirek_to » śr mar 21, 2007 10:23 pm

but, but ,but .. a potem lot, lot, lot :lol:
T2 optymista

"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr mar 21, 2007 10:40 pm

i banan :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr mar 21, 2007 10:43 pm

A ja tam robie pyr pyr pyr i tez podjezdzam :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr mar 21, 2007 10:49 pm

Discotheque pisze:A ja tam robie pyr pyr pyr i tez podjezdzam :)21
Na twardym gruncie mozna pyrkolić :wink:
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 21, 2007 11:10 pm

jak jest twardo to wrzucam jedynke i ide obok :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr mar 21, 2007 11:12 pm

no ale kierownicę to chyba trzymasz, nie ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » śr mar 21, 2007 11:13 pm

a mnie zawsze bawia dywagacje prasowanych ryzow - czy 3 z reduktorem czy 1 bez - a i tak zawsze nie jedzie :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 21, 2007 11:15 pm

N2O pisze:no ale kierownicę to chyba trzymasz, nie ? :)21
"Land Rover wszędzie wjedzie byle mu nie przeszkadzać" :)21
wjade w koleiny i kierowcy nie potrzeba :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr mar 21, 2007 11:15 pm

u mnie na 1 za wolno a na 2 zdycha jak za mały rozpęd (na reduktorze) :evil:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » śr mar 21, 2007 11:17 pm

N2O pisze:u mnie na 1 za wolno a na 2 zdycha jak za mały rozpęd (na reduktorze) :evil:
no to jest wlasnie silnik co to momentu nie ma, bo albo maly albo reduktor rakieta :)
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » śr mar 21, 2007 11:20 pm

a mnie k... mocy brakuje i muszę ostre podjazdy omijać :evil: , ale już szukam jakiegoś konkretnego silniczka ...

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 21, 2007 11:21 pm

Kiedyś ludzie mądrzejsi nie byli, benzyny miały charakterystyke pracy dzisiejszych diesli, a brak mocy nadrabiało się przełożeniami....a dziś to tylko pieprzą o momencie i mocy :)20
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr mar 21, 2007 11:22 pm

no niestety koła 33", duża masa i niewyregulowany silnik robią swoje, a reduktor w 3,3d ma chyba dość duże przełożenie.

Ale i tak najlepiej jest w land rover'ach :)21 Moje P38A naprawdę rzadko nie daje rady wzniesieniu na reduktorze. :)2
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość