Z 2h na 4h i się baaaaaaaaardzo zdziwiłem.

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Z 2h na 4h i się baaaaaaaaardzo zdziwiłem.

Post autor: oblesnik » czw sty 24, 2008 8:41 pm

Witam wszystkich! temat zylion razy wałkowany, sam się wymądrzałem a tu "zonk".

Ktos pytał przy jakiej predkości można przełączyc z 2h na 4h i z powrotem?

I tam rózne wypowiedzi. Ja w praktyce to nawet przy 60km/h przełaczam i tak chyba odpisałem.

A tu jadę sobie kiedyś w terenie i bez stresu chcę włączyć 4h a tu zdiwko i powazny zgrzyt.

Upsssssss myślę reduktor poleciał czy przedni most? jade wolniej próba i znów zgrzyt. Poważna sprawa!

Na postoju wchodzą podczas jazdy z 4h na 2h wyskakuje lux, a wejść nie chce.


Jakie rozwiazanie problemu?

Proste, a ja taki durny. Ciekawe czy od razu wpadliście na to bo ja po 15 minutach załapałem.

Poprostu miałem rozłączone sprzęgiełka w kołach.

A wiec podsumowanie dla potomnych: jak masz rozłaczone sprzegiełka nie wrzucaj 4h podczas jazdy bo się zdziwisz.

Błachachacha wiem dałem ciała ale jak sie jeżdzi całe życie z załączonymi i pewnego razu człowiek chce paliwa zaoszczędzić bo sie trasa nadażyła to sie zdziwił.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » czw sty 24, 2008 9:02 pm

Też tak miałem to założeniu sprzęgiełek- jeździłem jakiś miesiąc i chciałem sobie włączyć 4H podczas jazdy żeby się wał rozruszał. Odgłos jak opisany przez Ciebie...
Zwróć uwagę na jeszcze jeden problem- u mnie jakiś dowcipniś przekręcił na postoju jedno sprzegiełko i tak jeździłem parę dni zanim się zorientowałem. Mechanizm różnicowy dostaje przy tym w dupę :(
Po tej nauczce czerwoną farbą zrobiłem kropkę na przekręcanym elemencie i obudowie w miejscu odpowiadającym pozycji FREE- podchodząc do auta z daleka widać czy są dobrze przekręcone.

Innym razem miałem jechać z pańcią z RZGW korytem potoku do zapory przeciwrumowiskowej. Zapiąłem sprzegiełka już przed wyjazdem, niestety jedno nie do końca... Przed wjazdem w koryto mocno zwolniłem, wrzuciłem 4H i usłyszałem lekki zgrzyt, ale myślałem, że źle wysprzęgliłem. W płytkiej na szczęście wodzie władowałem się w mułek i zonk- suza kopie tyłem :o Musiałem wleźć do wody i poprawić zapięcie sprzęgiełka (a było to późną jesienią...).
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 9:27 pm przez jarekstryszawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Post autor: bst » czw sty 24, 2008 9:22 pm

W Vitarze wlaczalem 4H przy 110km/h.. a mam sprzegielka.
Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw sty 24, 2008 9:25 pm

to normalne że jest zgrzyt - bo spotykają się części z których jedna była w ruchu a druga byłą w stanie nieruchomym :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » czw sty 24, 2008 9:26 pm

|bst| pisze:W Vitarze wlaczalem 4H przy 110km/h.. a mam sprzegielka.
Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp
Ale włączone! Spróbuj następnym razem wbić 4H przy rozłączonych sprzęgiełkach z setką na zegarze...
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » czw sty 24, 2008 10:09 pm

|bst| pisze:W Vitarze wlaczalem 4H przy 110km/h.. a mam sprzegielka.
Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp
A ja bym sugerował dokładne czytanie a nie po łebkach i bezmyślne odpowiedzi byle nabić licznik.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sty 25, 2008 8:25 am

oblesnik pisze:
|bst| pisze:W Vitarze wlaczalem 4H przy 110km/h.. a mam sprzegielka.
Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp
A ja bym sugerował dokładne czytanie a nie po łebkach i bezmyślne odpowiedzi byle nabić licznik.
ostry watek... :lol:

Awatar użytkownika
gosik.wroc
 
 
Posty: 834
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 10:16 pm
Lokalizacja: wroc.pl

Post autor: gosik.wroc » pt sty 25, 2008 7:15 pm

N2O pisze:to normalne że jest zgrzyt - bo spotykają się części z których jedna była w ruchu a druga byłą w stanie nieruchomym :)21
:roll: Znaczy się jak bez zgrzytu - to nienormalnie? Bo u mnie 2H-4H z dowolną częstotliwością cichutko i bez zgrzytu (oczywiście, że na zapiętych sprzęgiełkach, po kiego groma inaczej wrzucać 4H?? :o ).
Natomiast nigdy nie przyszło mi do głowy dopinać przedniej osi przy prędkości 110 km/h - może dlatego, że nie udało mi się jak na razie do takiej w terenie rozbujać, a po czarnym jadę 2H z wypiętym przodem :)21
Co do złośliwców parkingowych - znam ten typ, trzeba tylko odruch sprawdzania pozycji sprzęgiełek przed startem w sobie wyrobić... :)

pozdr.

Awatar użytkownika
gosik.wroc
 
 
Posty: 834
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 10:16 pm
Lokalizacja: wroc.pl

Post autor: gosik.wroc » pt sty 25, 2008 7:18 pm

|bst| pisze:Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp
Czyżbyś sugerował zgrzyt opon? :)21

pozdr.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn lut 11, 2008 7:48 pm

gosik.wroc pisze:
|bst| pisze:Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp
Czyżbyś sugerował zgrzyt opon? :)21

pozdr.
moze zebow :D
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
piotr czarnecki
Posty: 350
Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:19 pm
Lokalizacja: konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: piotr czarnecki » wt mar 04, 2008 11:09 pm

Panowie - uświadomcie "nowego" - w jakim celu włącza się 4h przy 100 na zegarze? :o
A może to tylko preludium do 4L? Pewnie wówczas zgrzyt bedzie większy :lol:
...w błoto po złoto...
frajda znajdzie się sama...

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » śr mar 05, 2008 9:52 am

jak sie ciesze ze mam stale zabieraki i zadnych zgrzytow sluchac nie musze z 2H na 4H przerzucam kiedy potrzebuje nie patrzac na predkosc
z 4H na 4L zadko ale zdarza sie mi w czasie jazdy wajchowac ale przy malych predkosciach i jeszcze zgrzyta nie slyszalem

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr mar 05, 2008 10:29 am

oblesnik pisze:
|bst| pisze:W Vitarze wlaczalem 4H przy 110km/h.. a mam sprzegielka.
Raczej bym sugerowal przyjzec sie czemus innemu, oponom itp
A ja bym sugerował dokładne czytanie a nie po łebkach i bezmyślne odpowiedzi byle nabić licznik.
no wlasnie byle licznik nabic
nie rozumiem po co zalaczac przod bez zapietych sprzegielek

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr mar 05, 2008 11:01 am

Napisal kolega ze zapomnial, ze ma niedopiete. Chyba sie moze zdarzyc, nie ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr mar 05, 2008 12:12 pm

czy to temat do dyskusji ?? ?? jakby to nowy napisal to dopiero by bylo

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr mar 05, 2008 2:17 pm

moze jakis mlody przeczyta ten temat, to pozniej nie bedzie tak robil, i nie zalozy tematu " wrzucilem jadac 4h bez zapietych sprzegiel, cos mnie stuka i nie wiem czemu, pomozcie !!!!! " :wink:
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr mar 05, 2008 2:42 pm

:wink: :)2

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » śr mar 05, 2008 3:01 pm

to ile wy w tych terenOOfkach macie sprzęgieł?
zawsze myślałem że jest jedno sprzęgło i obsługuje się je lewą nogą

a tu wynika że jest sprzęgło duże i jakieś sprzęgiełka małe
i że nie można go naciskać przy dużej prędkości bo zgrzyta
jak to w końcu jest?




:)21
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 3:51 pm przez MaciekK, łącznie zmieniany 1 raz.
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
shreq69
 
 
Posty: 195
Rejestracja: pt sty 11, 2008 12:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: shreq69 » śr mar 05, 2008 3:50 pm

:)2 :P !! :)2
Disco I.300tdi

Awatar użytkownika
piotr czarnecki
Posty: 350
Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:19 pm
Lokalizacja: konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: piotr czarnecki » śr mar 05, 2008 5:27 pm

MaciekK pisze:to ile wy w tych terenOOfkach macie sprzęgieł?
zawsze myślałem że jest jedno sprzęgło i obsługuje się je lewą nogą

a tu wynika że jest sprzęgło duże i jakieś sprzęgiełka małe
i że nie można go naciskać przy dużej prędkości bo zgrzyta
jak to w końcu jest?
Czym jeździsz?
Bo w gr-ach, poza tym lewonożnym sprzęgłem to sa jeszcze takie "pokrętła" na przednich kołach - generalnie powinny sprzegać się same (auto) lyb zapięte sa na stałe (lock). W dakocie tez sie z takimi spotkałem. I to na pewno nie koniec listy...
Nie daj wpuszczać sie w maliny - człek całe zycie się uczy :wink:
...w błoto po złoto...
frajda znajdzie się sama...

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » śr mar 05, 2008 5:50 pm

piotr czarnecki pisze: Czym jeździsz?
patrolem 160
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » śr mar 05, 2008 8:51 pm

Hmm... A ja takich cudów nie mam... Ostatnio składałem piasty z przodu i nie ma... Nawet zbieraki odkręcałem i szukałem pod spodem. Znaczy nie każdy ma, tylko wybrańcy.

A w życiu bym nie wpadł żeby coś mieszać przy napędach poza skrzynią przy takich prędkościach (u mnie się kończą kole 95kmph, ale zajedno :) )

:D
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr mar 05, 2008 8:54 pm

a ja mam taki problem, jak jade powyzej 30km/h to ciezko jest zalaczyc sprzegielka w uazie, dlaczego?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr mar 05, 2008 8:55 pm

za wolno biegasz :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr mar 05, 2008 9:43 pm

:)20 :)20 :)20 sie usmialem naprawde dobre

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości