chyba wiadomo o co chodzi....
Moderator: Mroczny
-
dyjasm
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 2:39 pm
- Lokalizacja: Legnica
Post
autor: dyjasm » pt wrz 12, 2008 2:37 pm
Witam!
Planuję zakup samochodu 4x4. Będę chciał nim ciągnąć ciężkie przyczepy (zazwyczaj łódki, czasem samochody min. 2 tony). Jaka ternówka może ciągnąć przyczepy w granicach masy od 2 nawet do 3 ton? Jeszcze jedno, chodzi mi o używane terenówki
Przeszukałem forum i nie znalazłem za dużo informacji

Do moderatorów: proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić.
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pt wrz 12, 2008 2:55 pm
to zależy jakiej kategorii posiadasz prawo jazdy

robok rzępoli w harapuciu
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt wrz 12, 2008 3:00 pm
sebastian dziurdzik pisze:to zależy jakiej kategorii posiadasz prawo jazdy

i ile kasy na paliwo

-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pt wrz 12, 2008 3:01 pm
Daihatsu Ferozą, a później starym Pajero I z dychawicznym 2,3TD targałem lawetę + jacht 1800kg
bez rewelacji, ale i bez problemów
ważniejsze jest owe DMC, o którym seba wspomniał

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt wrz 12, 2008 3:11 pm
abstrachując od uprawnień kierującego

Patrol 4.2D DMC przyczepy 3.5t
zresztą większość dużych terenówek ma DMC ciągnionej przyczepy w tych granicach

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt wrz 12, 2008 3:17 pm
lbl78 pisze:abstrachując od uprawnień kierującego

Patrol 4.2D DMC przyczepy 3.5t
zresztą większość dużych terenówek ma DMC ciągnionej przyczepy w tych granicach

To jeszcze abstrachując od obowiązujących w Polsce przepisów

-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt wrz 12, 2008 3:21 pm
Adamo pisze:lbl78 pisze:abstrachując od uprawnień kierującego

Patrol 4.2D DMC przyczepy 3.5t
zresztą większość dużych terenówek ma DMC ciągnionej przyczepy w tych granicach

To jeszcze abstrachując od obowiązujących w Polsce przepisów

których??
mój pizdzioch mając DMC włąsne 2800 a mogąc ciągnąć przyczepę o 40% cięższą od siebie spokojnie się w tych przepisach mieści
chyba że się jakoś przepisy zmieniły przez 2 miesiące

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Fergie
-

- Posty: 3178
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 8:17 pm
- Lokalizacja: wszędzie ;)
Post
autor: Fergie » pt wrz 12, 2008 3:24 pm
Kodeks drogowy
Art. 62.
1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
To w kwestii teorii

-
Fergie
-

- Posty: 3178
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 8:17 pm
- Lokalizacja: wszędzie ;)
Post
autor: Fergie » pt wrz 12, 2008 3:25 pm
lbl78 pisze:mój pizdzioch mając DMC włąsne 2800 a mogąc ciągnąć przyczepę o 40% cięższą od siebie spokojnie się w tych przepisach mieści
chyba że się jakoś przepisy zmieniły przez 2 miesiące

Od co najmniej ponad pół roku w tej kwestii się nic nie zmieniło
Znowu kodeks drogowy, art.62, pkt.1:
"Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %"
A wystarczy spojrzeć, co macie wbite w kartę pojazdu...

-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt wrz 12, 2008 3:35 pm
szanowne grono proszone jest o wnikliwe studiowanie przepisów ponieważ;
w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą
w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgajacego przy zachowaniu pozostałych warunków.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Fergie
-

- Posty: 3178
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 8:17 pm
- Lokalizacja: wszędzie ;)
Post
autor: Fergie » pt wrz 12, 2008 3:37 pm
A co masz wbite w kartę pojazdu? Bo np. policję to będzie interesowało.
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt wrz 12, 2008 3:42 pm
a wbite mam 3500

i to interesuje policje o ile będzie miała wagę
w zasadzie ważne dla nas są 2 wpisy w dowodzie rejestracyjnym O1 masa przyczepy bez hamulca która zawsze będzie 750kg lub mniej i O2 gdzie masa przyczepy zależy od homologacji auta z jaką zostało zarejestrowane
problem pojawia się jak nasz samochód nie wyjechał oryginalnie z fabryki z hakiem holowniczym tutaj zaczynają się schody :/

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Zeed
- jestem tu nowy...

- Posty: 80
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 12:36 pm
- Lokalizacja: Krosno
Post
autor: Zeed » pt wrz 12, 2008 4:18 pm
...polecam obejrzeć teraźniejszy program "na osi" na tefałenturbo rzecz jasna, akurat padło tam podobnego typu pytanie i okazuje się, że kolega lbl78 ma jak najbardziej racje

-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » pt wrz 12, 2008 4:43 pm
lbl78 pisze:a wbite mam 3500

i to interesuje policje o ile będzie miała wagę
w zasadzie ważne dla nas są 2 wpisy w dowodzie rejestracyjnym O1 masa przyczepy bez hamulca która zawsze będzie 750kg lub mniej i O2 gdzie masa przyczepy zależy od homologacji auta z jaką zostało zarejestrowane
problem pojawia się jak nasz samochód nie wyjechał oryginalnie z fabryki z hakiem holowniczym tutaj zaczynają się schody :/

pytanie pomocnicze: czy masz wbite w dowodzie "samochód terenowy"? zobacz może dokładniej na przepisy

i warunki jakie musisz spełnić bo sądzę, że w dowodzie rej masz samochód osobowy a nie terenowy
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pt wrz 12, 2008 4:45 pm
a jak Wy tak gadacie, to ja bym dwa razy obrócił z lawetą dwutonową na trasie Warszawa-Poznań
bez papierów

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
dyjasm
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 2:39 pm
- Lokalizacja: Legnica
Post
autor: dyjasm » pt wrz 12, 2008 5:14 pm
Adamo pisze:sebastian dziurdzik pisze:to zależy jakiej kategorii posiadasz prawo jazdy

i ile kasy na paliwo

Właśnie mam zamiar zacząć kurs na B+E. Kasy na paliwo mam oczywiście MAŁO

.
lbl78 pisze:abstrachując od uprawnień kierującego

Patrol 4.2D DMC przyczepy 3.5t
zresztą większość dużych terenówek ma DMC ciągnionej przyczepy w tych granicach

Właśnie o takie odpowiedzi mi chodzi

Jaka dokładna masa przyczepy jest wpisana w dowód

przyda się również masa przyczepy bez hamulca (małe łódki też ciągam), rok produkcji/model waszego auta i jego średnie spalanie z przyczepą oraz bez

-
Michał...G
-

- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: Michał...G » pt wrz 12, 2008 5:40 pm
To juz lepiej zrób C i C+E lepiej na tym wyjdziesz(więcej kasy ale się może w przyszłości opłacić) niż na samej lawecie

gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
-
ANIOL

- Posty: 330
- Rejestracja: sob lip 21, 2007 7:50 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
Post
autor: ANIOL » pt wrz 12, 2008 6:49 pm
Bez E cały zestaw nie może przekroczyć 3.5tony
Trzeźwe spojrzenie na świat powoduje,że natychmiast muszę sięgnąć po szklankę wódki
-
dyjasm
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 2:39 pm
- Lokalizacja: Legnica
Post
autor: dyjasm » pt wrz 12, 2008 7:01 pm
Przepisy to ja znam.
Chodziło mi tylko o to, żeby ktoś napisał jakie auta 4x4 mają wpisane w dowód, że może ciągnąć przyczepe min. 2 tony

Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 7:20 pm przez
dyjasm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Pająku

- Posty: 1566
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
- Lokalizacja: Wieleń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pająku » pt wrz 12, 2008 7:18 pm
Pajero 2.8TD long-3.3t.Tak mam w dowodzie,w karcie i na tabliczce przy haku.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt wrz 12, 2008 7:21 pm
Range Rover P38A 1994-2002
Ja mam wpisane 3500kg - tak jest też napisane w homologacji od producenta.
-
Mały Staś

- Posty: 366
- Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
- Lokalizacja: KBR
Post
autor: Mały Staś » pt wrz 12, 2008 7:21 pm
LR Defender 3,5 tony
...
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pt wrz 12, 2008 7:52 pm
ford f250 7,5 tony

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
le.ma
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:32 pm
Post
autor: le.ma » pt wrz 12, 2008 8:14 pm
Mogę sie mylić, ale jeżeli zestaw przekracza 3,5 tony to...tachograf nie jest przypadkiem wymagany?

..i tu już mamy baaardzo strome schody.

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt wrz 12, 2008 8:21 pm
tachograf nie ale winieta tak.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość