chyba wiadomo o co chodzi....
Moderator: Mroczny
-
L2K
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: pn kwie 12, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: L2K » pn maja 10, 2004 1:05 pm
Witam.
Mam pytanie. W jakisposob mozna przerobic % w pochylosciach tereny na stopnie

? Czy jest na to jakis wzor

?

-
Kosiarz
-

- Posty: 684
- Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: skądinąd
Post
autor: Kosiarz » pn maja 10, 2004 1:36 pm
45 stopni to 100%
-
L2K
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: pn kwie 12, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: L2K » pn maja 10, 2004 1:42 pm
Dzieki. OStatnio jak mi to tlumaczyli to kazali mia jakies cotangensy i tangensy przeliczac ...
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn maja 10, 2004 5:53 pm
mi się wydaje że to jest bardzo prosto obliczyć: mieliście kiedyś w szkole proporcje?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » pn maja 10, 2004 8:02 pm
A co mają do tego proporcje????
Aby je ułożyć trzeba znać dane wyjściowe - czy też założenia a Kosiarz jasno i bardzo prawidłowo przedstawił ogólnie przyjętą zasadę.
Michał Bartosiak
-
Rafal S
- jestem tu nowy...

- Posty: 11
- Rejestracja: czw lut 05, 2004 11:11 pm
Post
autor: Rafal S » pn maja 10, 2004 8:27 pm
bartosiak pisze:A co mają do tego proporcje????
Aby je ułożyć trzeba znać dane wyjściowe - czy też założenia a Kosiarz jasno i bardzo prawidłowo przedstawił ogólnie przyjętą zasadę.
zajrzyjcie na strony Tour de`France
pozdr
-
leon zet
-

- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leon zet » pn maja 10, 2004 8:41 pm
Adam.Ż pisze:mi się wydaje że to jest bardzo prosto obliczyć: mieliście kiedyś w szkole proporcje?
Grunt to dobre proporcje. Znam jednego gościa, który z kolei wie co to znaczy... i robi bimberek, w którym rękę boga słychać...

-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » pn maja 10, 2004 10:59 pm
zadne proporcje to sie wylicza z tangensa
wzniesienie wyrazone w % jest rowne tangensowi konta wzniesienia razy 100%
W%=tg(kata) *100%
czyli dla wzniesienia 100% tg(kata)=1 stad kat 45 stopni
a np wzniesienie 110% to 47,73 stopnia
pozdrawiam
michal
u 404
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » wt maja 11, 2004 12:41 am
-
Rhodos

- Posty: 306
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:53 pm
- Lokalizacja: N 52°59' E 22°15' :)
Post
autor: Rhodos » wt maja 11, 2004 10:31 am
tieri pisze:zadne proporcje to sie wylicza z tangensa
wzniesienie wyrazone w % jest rowne tangensowi konta wzniesienia razy 100%
W%=tg(kata) *100%
czyli dla wzniesienia 100% tg(kata)=1 stad kat 45 stopni
a np wzniesienie 110% to 47,73 stopnia
no to wreszcie jasno jest

Forek narazie...

-
Mikołaj
-

- Posty: 1499
- Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: Mikołaj » wt maja 11, 2004 11:07 am
A wcześniej było ciemno???

Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

-
Rhodos

- Posty: 306
- Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:53 pm
- Lokalizacja: N 52°59' E 22°15' :)
Post
autor: Rhodos » wt maja 11, 2004 11:15 am
Mikołaj pisze:A wcześniej było ciemno???

wczesniej panowały ciemności egipskie

Forek narazie...

-
BĄKU

- Posty: 1579
- Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: BĄKU » wt maja 11, 2004 4:09 pm
No to wychodzi, że moja Zocha zaliczyła 400%.
A wracając do wyliczeń to kąt natarcia/zjazdu liczy się z uszkodzonym przdnim zderzakiem, bez uszkodzeń tylego, czy tyle ile wytrzyma gril na najeżdzie/zjeździe czy jest to cieńka granica, przed dzwonem syfa w podjazd.

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
-
Mikołaj
-

- Posty: 1499
- Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: Mikołaj » śr maja 12, 2004 7:33 am
Jedziesz Bąku na G.S. ?
Adam coś mataczył o super atrakcjach... dla toyi

Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

-
L2K
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: pn kwie 12, 2004 11:08 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: L2K » sob maja 15, 2004 12:04 am
czyli kat 58% to w stopniach 26,1

?
Pytam z ciekawosci bo chce kupic Lade Nive a ona ma taki kat natarcia podany - 58%

.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob maja 15, 2004 10:15 pm
Siadaj,pała!!!
Wyobraż sobie trójkat prostokatny w którym jeden wierzchołek jest w punkcie styku koła z jezdnia,drugi na szczycie wzniesienia,a trzeci jest rzutem prostopadłym punktu wzniesienia na jezdnię.Kat prosty jest przy tym trzecim wierzchołku.
wzniesienie 58 % oznacza,że wysokość wzniesienia stanowi 58%tego odcinka "leżącego" na jezdni.Oznacza to,że tangens kata przy kole wynosi 0,58.Czyli arc tg 0.58 to się równa ok 30,1 stopnia.
Adam Ż-też pała,a tieri w nagrodę-do pierwszej ławki!
-
Lookasz
-

- Posty: 178
- Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: 3miasto
Post
autor: Lookasz » ndz maja 16, 2004 9:32 am
-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » ndz maja 16, 2004 10:20 am
vandall1 pisze:Siadaj,pała!!!
Wyobraż sobie trójkat prostokatny w którym jeden wierzchołek jest w punkcie styku koła z jezdnia,drugi na szczycie wzniesienia,a trzeci jest rzutem prostopadłym punktu wzniesienia na jezdnię.Kat prosty jest przy tym trzecim wierzchołku.
wzniesienie 58 % oznacza,że wysokość wzniesienia stanowi 58%tego odcinka "leżącego" na jezdni.Oznacza to,że tangens kata przy kole wynosi 0,58.Czyli arc tg 0.58 to się równa ok 30,1 stopnia.
Adam Ż-też pała,a tieri w nagrodę-do pierwszej ławki!
lol dziekuje bardzo

pozdrawiam
michal
u 404
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » ndz maja 16, 2004 10:56 am
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz maja 16, 2004 12:03 pm
wy mnie tu leszcze nie słodzcie tieriemu bo potem będzie kasował za każdą porade a telefon to se zrobi 0700

-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz maja 16, 2004 12:37 pm
Wiedza kosztuje

-
maciek.kom
- jestem tu nowy...

- Posty: 51
- Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: maciek.kom » ndz maja 16, 2004 7:47 pm
najprościej można sobie wyobrazić trójkąt prostokątny o poziomym boku l i wysokości h: rozpatrzając wznios lub spadek = 10% :tj l=1m, h=10cm czyli jet to spadek 10cm na dł 1m.
pojęcie tego w taki sposób jest chyba najprostsze w praktyce (geodezja,drogownictwo) nikt nie liczy tg,ctg.
rozważając dalej - 100% tj. l=100cm,h=100cm czyli kąt jest równy 45 stopni.
Tieri 5 z plusem

maciek.kom
k-160 + XJ + Y60
____________________
Żywiec OFF-ROAD TEAM
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » ndz maja 16, 2004 8:13 pm
no kutwa następny okoliczny mendrzec
za syfy byście sie obaj wzieli

-
Waldemar
-

- Posty: 269
- Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am
Post
autor: Waldemar » ndz maja 16, 2004 8:14 pm
90 to chyba 100%

! a nie 45!!! Czyli Czyli 1%=0,9 stopnia
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » ndz maja 16, 2004 9:38 pm
Waldemar pisze:90 to chyba 100%

! a nie 45!!! Czyli Czyli 1%=0,9 stopnia
45 stopni to 100% wiem o czym mowie
policz sobie tangens 45 stopni i ci wyjdzie 1 razy 100% masz wynik w procentach
pisalo sie z tego egzamin na teori ruchu samochodu i dynamice samochodu

pozdrawiam
michal
u 404
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość