Mam kilka pytań dotyczących nawigowania na rajdzie typu maraton (np. Drezno-Wrocław czy Great Escape) i prosze o konkretne odpowiedzi jeśli można

1) Jazda na azymut
- czy odległość podana razem z wartością azymutu do następnej kratki to odległość w linii prostej (co pozwala wyznaczyć waypoint w GPS) czy "po przejechanej trasie"
- jaki sprzęt używac i dlaczego? (kompas, a może GPS) i co jest standardem na takich rajdach
- jeśli chodzi o wykorzytywanie GPS:
-> jakie konkretnie rozwiązania polecacie żeby jak najszybciej wyznaczyć punkt i zrobić to sprawnie w trakcie jazdy (bez zatrzymywania)
-> co sądzicie o wykorzytywaniu OZIego (funkcja 'Project Waypoint') i czy są wam znane patche ułatwiające wywołanie tej funcji w OZIm razem z klawiatura i wypełnieniem niektórych pól defaultowymi wartościami (np. From Waypoint = "ostatni waypoint wprowadzony", itp.)
2) Roadbook
- jakich niespodzianek (w stosunku do standardowych roadbooków) można się spodziewać i na co zwrócić szczególną uwagę w takich rb
- czy występują nietypowe oznaczenia
- jak "pracować" z rb na długim rajdzie:
-> co robimy przed startem (kolorowanie, wbijanie koordynatów z rb w GPS, itp.)
-> co robimy w trakcie raju (skreślanie kratek, itp.)
3) I inne tematy:
- oswietlenie dla pilota (czołówka / lampka zamontowania w samochodzie, etc.)
- komunikacja pilot - kierowca: czy potrzebny jest interkom?
- co wam jeszcze przyjdzie do głowy
Jakie macie strategie jeśli chodzi o nawigowania w maratonach i co robić żeby unikać błędów nawigacyjnych?
Czy może ktoś podesłać skan strony z RoadBoka z jakiegoś maratonu jako przykład (idealnie z kratką z jazdą na azymut)?
Będę wdzięczna za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
