Blokada Dyferencjału

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Adam Mikołajewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 2:34 pm

Blokada Dyferencjału

Post autor: Adam Mikołajewski » wt mar 09, 2010 4:02 pm

Witam serdecznie!
Chciałbym sie rozeznać, gdyz dopiero co kupilem samochód Land Rover Discovery, co to jest blokada dyferencjału kiedy ja właczac itd. Dziekuje za odpowiedzi!

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: okino » wt mar 09, 2010 4:55 pm

http://www.archive.org/details/Aroundth1937
film dotyczy zasady działania mechanizmu róznicowego - jak to zrozumiesz to zrozumiesz także kiedy go włączać - nie zniechęcaj się nudnym początkiem.
Ten film to abecadło.
Szukaj dużo w tematach archiwalnych tego forum
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: okino » wt mar 09, 2010 5:00 pm

i tu poczytaj
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=64130
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 39&start=0
dotyczą innych aut niż Twoje ale dotyczą terenu i aut 4x4
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: alfik » wt mar 09, 2010 5:15 pm

Dodam, dla łatwiejszego zrozumienie innych wątków, że blokada centralnego dyferencjału w disco ma takie same efekty (pozytywne i negatywne) jak dołączenie na sztywno przodu w dołączanym 4x4. Czyli uwagi odnośnie użycia 4x4 w autach typu samuraj, patrol, wrangler... odnoszą się do zablokowania dyfra w LR Discovery.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Adam Mikołajewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 2:34 pm

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Adam Mikołajewski » wt mar 09, 2010 9:09 pm

dzieki wielkie juz kumam o co chodzi:) bardzo fajny film, przystepny dla kazdego:) jeszcze mam jedno pytanie gdzie powinno sie właczac podgrzewanie siedzen w discovery?? tzn gdzies znajduje sie do tego przycisk czy automatycznie jak grzeje to sie załaczaja. Dzieki jeszcze raz za wyczerpujace odpowiedzi!!!!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Mroczny » wt mar 09, 2010 9:13 pm

koło ręcznego, między włącznikami szyb

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: sbb » wt mar 09, 2010 10:33 pm

ze wzgledu na wrodzona skromnośc Dżeka ja podam link:
http://www.landklinika.pl/index.php?opt ... Itemid=117
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Adam Mikołajewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 2:34 pm

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Adam Mikołajewski » śr mar 10, 2010 5:48 pm

Mam Jeszcze pytanie! Wydaje mi sie ze pomimo wyłaczenia nawiewu ciepłego powietrza w dyskotece z 95r. dalej ciepłe powietrze leci, tzn widac roznice pomiedzy tym gdy dam nawiew na 4 i potem na 1 ale nie czuje roznicy pomiedzy 1 a 0 czyli wyłaczeniem calkowitym nawiewu cieplego powietrza. ??

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: N2O » śr mar 10, 2010 5:51 pm

Weź se karwa instrukcję obsługi do ręki lub na ekran i przeczytaj od deski do deski ze zrozumieniem.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Dżek » śr mar 10, 2010 6:18 pm

Adam Mikołajewski pisze: Wydaje mi sie ze pomimo wyłaczenia nawiewu ciepłego powietrza w dyskotece z 95r. dalej ciepłe powietrze leci, tzn [...] nie czuje roznicy pomiedzy 1 a 0 czyli wyłaczeniem calkowitym nawiewu cieplego powietrza. ??
Norma.
Sytuacja: pokrętła maks. na czerwonym, kratki otwarte, nawiew na gębę
Pojazd w ruchu: ciepłe powietrze czujesz na 0, róznica miedzy 0 i 1 niemal niezauwazalna
Pojazd w bezruchu: nawiewu na 0 brak, na 1 czujesz.
Chyba nie trzeba dalej wyjasniać dlaczego?
N2O pisze:Weź se karwa instrukcję obsługi do ręki lub na ekran i przeczytaj od deski do deski ze zrozumieniem.
:lol:
Dostał wczoraj linka do wszelakich mozliwych instrukcji. Co sie dalej działo nie wiem, bo watek wyczyszczony, takze z tego linka.

EDIT: link do instrukcji wrócił
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 3:26 am przez Dżek, łącznie zmieniany 1 raz.
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: sbb » śr mar 10, 2010 6:25 pm

Dżek pisze: Co sie dalej działo nie wiem, bo watek wyczyszczony, takze z tego linka.
i kumu to, panie, przeszkadzało
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Eskapada » śr mar 10, 2010 8:29 pm

Mroczny pisze:koło ręcznego, między włącznikami szyb
nowy fachowiec

:wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Adam Mikołajewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 2:34 pm

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Adam Mikołajewski » czw mar 11, 2010 1:36 pm

Witam! Mam problem tego typu iz przy predkosciach mniej wiecej 80/90km trzesie mi sie kierownica?? czy do wymiany sa drazki kierownicze czy moze byc cos innego i czy da sie to sprawdzic na podnosniku?

Adam Mikołajewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 2:34 pm

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Adam Mikołajewski » czw mar 11, 2010 1:39 pm

tzn czy moze to byc koncówki drazka kierowniczego... nie chce zeby mechanik mnie oszwabił;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Damian » czw mar 11, 2010 1:41 pm

może być:
- krzywa felga
- dupna opona
- niewyważone koła
- wyrąbane krzyżaki i / lub wały (ale to całym autem telepie a nie tylko kieryką)

to takie najczęstsze, bo shimming to czasem szukanie igły w stogu siana

z tą wiedzą, którą na razie masz, to jak mechanik menda to na pewno Cię oszwabi
nie raz i nie dwa
:)21

i jeśli mechanik nie robił nigdy 4x4, a tym bardziej land roverów, to zabieraj to auto od niego zanim zacznie babrać
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: TomaszRT » czw mar 11, 2010 1:53 pm

Adam Mikołajewski pisze:wiecej 80/90km trzesie mi sie kierownica??
Trzęsie się ze strachu, że tak szybko jedziesz..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Adam Mikołajewski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 09, 2010 2:34 pm

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Adam Mikołajewski » czw mar 11, 2010 3:18 pm

wydaje mi sie jak by felga była krzywa albo zle wywazona to by sie cały czas trzepotała kiera a jak ujmuje gazu tzn puszczam gaz to przestaje. Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Mroczny » czw mar 11, 2010 3:20 pm

Adam Mikołajewski pisze:Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
opowiedz..

jaką myśl zawarłeś w tym zdaniu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: Damian » czw mar 11, 2010 3:24 pm

Adam Mikołajewski pisze:wydaje mi sie jak by felga była krzywa albo zle wywazona to by sie cały czas trzepotała kiera a jak ujmuje gazu tzn puszczam gaz to przestaje. Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
wały napędowe
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: N2O » czw mar 11, 2010 5:01 pm

Lub tuleje w zawieszeniu - jak jest gdzieś luz to dodanie gazu powoduje przekręcenie mostu i w efekcie wibracje od wału.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: okino » czw mar 11, 2010 6:45 pm

Dżek pisze: ......bo watek wyczyszczony.....
@Mroczny no niby fajny podobno gość z Ciebie a wychlastałeś posty z zawartością pionująco-wychowawczą dla nowego narybku na forum, mogły jeszcze troche powisieć :wink:
dobra - ten też wymieć - nie mogłem zmilczeć :cry:
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: goralski » pt mar 12, 2010 10:19 am

taki efekt miałem w parchu k260 przy 60 jak wszedł w wibracje to 2 pasów brakowało :)21
po całkowitym przeglądzie zawiechy okazało się że to opona krzywa (chyba AT jakiś)
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: jpi » sob mar 13, 2010 9:41 pm

Adam Mikołajewski pisze:wydaje mi sie jak by felga była krzywa albo zle wywazona to by sie cały czas trzepotała kiera a jak ujmuje gazu tzn puszczam gaz to przestaje. Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
od wewnętrznej strony felgi masz chomika
on nadanża do tych 80km/h, potem łapie się wżerów i napitala plerami

to elementarne :)21
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
gbear
Posty: 323
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: gbear » sob mar 13, 2010 11:07 pm

jpi pisze: od wewnętrznej strony felgi masz chomika
on nadanża do tych 80km/h, potem łapie się wżerów i napitala plerami

to elementarne :)21
:)21 :)21 :)21 :)21 :)21
Disco nie cieknie - Disco znaczy teren :)
Do zabawy D1 300 +2" i troche żelastwa

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Blokada Dyferencjału

Post autor: adas bombowiec » sob mar 13, 2010 11:30 pm

jpi pisze: od wewnętrznej strony felgi masz chomika
on nadanża do tych 80km/h, potem łapie się wżerów i napitala plerami

to elementarne :)21
uuu, a co zrobić żeby nadanżał?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość