Strona 1 z 2
Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 4:02 pm
autor: Adam Mikołajewski
Witam serdecznie!
Chciałbym sie rozeznać, gdyz dopiero co kupilem samochód Land Rover Discovery, co to jest blokada dyferencjału kiedy ja właczac itd. Dziekuje za odpowiedzi!
Re: Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 4:55 pm
autor: okino
http://www.archive.org/details/Aroundth1937
film dotyczy zasady działania mechanizmu róznicowego - jak to zrozumiesz to zrozumiesz także kiedy go włączać - nie zniechęcaj się nudnym początkiem.
Ten film to abecadło.
Szukaj dużo w tematach archiwalnych tego forum
Re: Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 5:00 pm
autor: okino
Re: Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 5:15 pm
autor: alfik
Dodam, dla łatwiejszego zrozumienie innych wątków, że blokada centralnego dyferencjału w disco ma takie same efekty (pozytywne i negatywne) jak dołączenie na sztywno przodu w dołączanym 4x4. Czyli uwagi odnośnie użycia 4x4 w autach typu samuraj, patrol, wrangler... odnoszą się do zablokowania dyfra w LR Discovery.
Re: Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 9:09 pm
autor: Adam Mikołajewski
dzieki wielkie juz kumam o co chodzi:) bardzo fajny film, przystepny dla kazdego:) jeszcze mam jedno pytanie gdzie powinno sie właczac podgrzewanie siedzen w discovery?? tzn gdzies znajduje sie do tego przycisk czy automatycznie jak grzeje to sie załaczaja. Dzieki jeszcze raz za wyczerpujace odpowiedzi!!!!
Re: Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 9:13 pm
autor: Mroczny
koło ręcznego, między włącznikami szyb
Re: Blokada Dyferencjału
: wt mar 09, 2010 10:33 pm
autor: sbb
ze wzgledu na wrodzona skromnośc Dżeka ja podam link:
http://www.landklinika.pl/index.php?opt ... Itemid=117
Re: Blokada Dyferencjału
: śr mar 10, 2010 5:48 pm
autor: Adam Mikołajewski
Mam Jeszcze pytanie! Wydaje mi sie ze pomimo wyłaczenia nawiewu ciepłego powietrza w dyskotece z 95r. dalej ciepłe powietrze leci, tzn widac roznice pomiedzy tym gdy dam nawiew na 4 i potem na 1 ale nie czuje roznicy pomiedzy 1 a 0 czyli wyłaczeniem calkowitym nawiewu cieplego powietrza.

Re: Blokada Dyferencjału
: śr mar 10, 2010 5:51 pm
autor: N2O
Weź se karwa instrukcję obsługi do ręki lub na ekran i przeczytaj od deski do deski ze zrozumieniem.

Re: Blokada Dyferencjału
: śr mar 10, 2010 6:18 pm
autor: Dżek
Adam Mikołajewski pisze: Wydaje mi sie ze pomimo wyłaczenia nawiewu ciepłego powietrza w dyskotece z 95r. dalej ciepłe powietrze leci, tzn [...] nie czuje roznicy pomiedzy 1 a 0 czyli wyłaczeniem calkowitym nawiewu cieplego powietrza.

Norma.
Sytuacja: pokrętła maks. na czerwonym, kratki otwarte, nawiew na gębę
Pojazd w ruchu: ciepłe powietrze czujesz na 0, róznica miedzy 0 i 1 niemal niezauwazalna
Pojazd w bezruchu: nawiewu na 0 brak, na 1 czujesz.
Chyba nie trzeba dalej wyjasniać dlaczego?
N2O pisze:Weź se karwa instrukcję obsługi do ręki lub na ekran i przeczytaj od deski do deski ze zrozumieniem.

Dostał wczoraj linka do wszelakich mozliwych instrukcji. Co sie dalej działo nie wiem, bo watek wyczyszczony, takze z tego linka.
EDIT: link do instrukcji wrócił
Re: Blokada Dyferencjału
: śr mar 10, 2010 6:25 pm
autor: sbb
Dżek pisze: Co sie dalej działo nie wiem, bo watek wyczyszczony, takze z tego linka.
i kumu to, panie, przeszkadzało

Re: Blokada Dyferencjału
: śr mar 10, 2010 8:29 pm
autor: Eskapada
Mroczny pisze:koło ręcznego, między włącznikami szyb
nowy fachowiec

Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 1:36 pm
autor: Adam Mikołajewski
Witam! Mam problem tego typu iz przy predkosciach mniej wiecej 80/90km trzesie mi sie kierownica?? czy do wymiany sa drazki kierownicze czy moze byc cos innego i czy da sie to sprawdzic na podnosniku?
Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 1:39 pm
autor: Adam Mikołajewski
tzn czy moze to byc koncówki drazka kierowniczego... nie chce zeby mechanik mnie oszwabił;)
Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 1:41 pm
autor: Damian
może być:
- krzywa felga
- dupna opona
- niewyważone koła
- wyrąbane krzyżaki i / lub wały (ale to całym autem telepie a nie tylko kieryką)
to takie najczęstsze, bo shimming to czasem szukanie igły w stogu siana
z tą wiedzą, którą na razie masz, to jak mechanik menda to na pewno Cię oszwabi
nie raz i nie dwa
i jeśli mechanik nie robił nigdy 4x4, a tym bardziej land roverów, to zabieraj to auto od niego zanim zacznie babrać
Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 1:53 pm
autor: TomaszRT
Adam Mikołajewski pisze:wiecej 80/90km trzesie mi sie kierownica??
Trzęsie się ze strachu, że tak szybko jedziesz..

Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 3:18 pm
autor: Adam Mikołajewski
wydaje mi sie jak by felga była krzywa albo zle wywazona to by sie cały czas trzepotała kiera a jak ujmuje gazu tzn puszczam gaz to przestaje. Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 3:20 pm
autor: Mroczny
Adam Mikołajewski pisze:Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
opowiedz..
jaką myśl zawarłeś w tym zdaniu
Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 3:24 pm
autor: Damian
Adam Mikołajewski pisze:wydaje mi sie jak by felga była krzywa albo zle wywazona to by sie cały czas trzepotała kiera a jak ujmuje gazu tzn puszczam gaz to przestaje. Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
wały napędowe
Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 5:01 pm
autor: N2O
Lub tuleje w zawieszeniu - jak jest gdzieś luz to dodanie gazu powoduje przekręcenie mostu i w efekcie wibracje od wału.

Re: Blokada Dyferencjału
: czw mar 11, 2010 6:45 pm
autor: okino
Dżek pisze: ......bo watek wyczyszczony.....
@Mroczny no niby fajny podobno gość z Ciebie a wychlastałeś posty z zawartością pionująco-wychowawczą dla nowego narybku na forum, mogły jeszcze troche powisieć
dobra - ten też wymieć - nie mogłem zmilczeć

Re: Blokada Dyferencjału
: pt mar 12, 2010 10:19 am
autor: goralski
taki efekt miałem w parchu k260 przy 60 jak wszedł w wibracje to 2 pasów brakowało

po całkowitym przeglądzie zawiechy okazało się że to opona krzywa (chyba AT jakiś)
Re: Blokada Dyferencjału
: sob mar 13, 2010 9:41 pm
autor: jpi
Adam Mikołajewski pisze:wydaje mi sie jak by felga była krzywa albo zle wywazona to by sie cały czas trzepotała kiera a jak ujmuje gazu tzn puszczam gaz to przestaje. Tylko przy dodawaniu gazu kierownica sie trzesie tak przy 80km.
od wewnętrznej strony felgi masz chomika
on nadanża do tych 80km/h, potem łapie się wżerów i napitala plerami
to elementarne

Re: Blokada Dyferencjału
: sob mar 13, 2010 11:07 pm
autor: gbear
Re: Blokada Dyferencjału
: sob mar 13, 2010 11:30 pm
autor: adas bombowiec
jpi pisze: od wewnętrznej strony felgi masz chomika
on nadanża do tych 80km/h, potem łapie się wżerów i napitala plerami
to elementarne

uuu, a co zrobić żeby nadanżał?