czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: saleta » pn maja 03, 2010 11:31 am

pytanie z zakresu beznadziejne pytania :)21 ale ...
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Igor V8 » pn maja 03, 2010 11:35 am

... a z ciekawości :wink:
Co to jest lina górnicza ?
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do łyncza

Post autor: saleta » pn maja 03, 2010 11:43 am

czyli mąjaca zastosowanie w kopalniach mam takiej 8mm ze rdzeniem jakieś ponad 150 m i tak zastanawiam sie czy aby takie cudo przyda mi sie...
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Piotrul » pn maja 03, 2010 12:25 pm

Górnicza, to trochę za mało informacji. Konstrukcja liny, min. siła zrywająca, to są informacje. Nowa czy używana, no i ->
8mm ze rdzeniem
z jakim? Stalowym czy włókiennym?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: saleta » pn maja 03, 2010 12:58 pm

nowa tylko właśnie rdzeń włóknisty.. a silę zrywającą jaką ma to nie mam zielonego pojęcia :)16
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Piotrul » pn maja 03, 2010 5:49 pm

No to policz ile splotek (to łatwiejsze) i ..... ile drutów w splotce (troszkę trudniejsze). Ew. dawaj zdjęcie, tylko takie żeby było widać przekrój, i nie z 2m tylko z bliska :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: okino » pn maja 03, 2010 6:35 pm

saleta pisze:nowa tylko właśnie rdzeń włóknisty.. a silę zrywającą jaką ma to nie mam zielonego pojęcia :)16
http://www.drumet.pl/Produkty/Liny_stan ... C/6x7_-_FC
poczytaj jak masz trochę cierpliwości...

kilka tygodni temu kupiłem na allegro 100 m podobnej liny (fi 8 z rdzeniem włóknistym) - jest bardziej giętka od takiej z rdzeniem stalowym (też mam) i to może być zaletą bo lepiej się ułoży na zbloczu o małej średnicy koła.. Nie wiem jak będzie pracować w wyciągarce bo nie używam tej liny do wyciągarki ale do wyciągania drzew.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: saleta » pn maja 03, 2010 7:04 pm

Piotrul pisze:No to policz ile splotek (to łatwiejsze) i ..... ile drutów w splotce (troszkę trudniejsze). Ew. dawaj zdjęcie, tylko takie żeby było widać przekrój, i nie z 2m tylko z bliska :)21
ha żeby to było takie proste... najgorsze jest to ze ja teraz jestem w rzeszowie a lina w krempnej, wujki mi dziś przywieźli i telefonicznie uświadomili iż takowy prezent zostawili u ojca.. pewnie trzeba będzie testa przeprowadzić kiedyś czy da rade jeepa wydrzeć z jakiegoś bajora albo z kolein. :)21
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Adam.Ż » śr maja 05, 2010 10:54 pm

z włóknistym rdzeniem niestety łatwo sie zagniata od innych zwojów liny jeśli sie źle nawinie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: rokfor32 » ndz maja 09, 2010 11:44 am

Jak kto chce miękką i naprawdę wytrzymałą linę, to trza się rozglądnąć za tzw. linami nieodkrętnymi. Sa stosowane powszechnie we szelkiego rodzaju dźwigach, w szczególności żurawiach budowlanych. W porównaniu z klasycznymi mają przy tej samej średnicy 30 - 50% wyższą wytrzymałość.

Mają bardzo dużą ilość splotek, rdzenia nie mają wogóle, a ich konstrukcja powoduje, że nie skręcają się pod obciążeniem, nawet bardzo dużym, więc nawet pojedyncza lina nie wymaga krętlika na końcu.

Wszelkie urządzenia dźwigowe mają dosyć rygorystyczne normy co do czasu używania lin, więc są one co jakiś czas wymieniane, a stare lądują na złomie. Można więc spróbować odszukać takie liny "z odzysku" - do dźwigu już niepewne, ale wo wincha jak najbardziej. Nowe są niestety sporo droższe od klasycznych.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

regulant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 3:36 pm

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: regulant » wt paź 12, 2010 12:15 pm

odnawiam temat lina fi 8 rdzeń włókno, splotów 6 w splocie 37 nitek. ktoś może orientuje sie ile obciążenia wytrzyma?? z góry dzieki za info :)21
było Pajero II `94 2.5 TDI
jest Patrol GR `95 2.8

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Piotrul » wt paź 12, 2010 12:30 pm

Zakładam, że druty 1770. Min. siła zrywajaca 33-36kN.
Jak chińska to odejmij z 10%. :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

regulant
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 3:36 pm

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: regulant » wt paź 12, 2010 12:59 pm

chińska na pewno nie bo używana w górnictwie. od salety dostałem :)21 kilka metrów :)21 :)21 a ze tak zapytam ta sila zrywająca to dużo czy mało??
było Pajero II `94 2.5 TDI
jest Patrol GR `95 2.8

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Piotrul » wt paź 12, 2010 5:36 pm

Ale co znaczy dużo czy mało? Napiszę inaczej, średnio 3,5t. Lepiej? :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza

Post autor: Adam.Ż » śr paź 13, 2010 6:11 am

do quada dużo, do samiego wyda w ostateczności, do patrola mało :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość