
czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
Moderator: Mroczny
czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
pytanie z zakresu beznadziejne pytania
ale ...

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
... a z ciekawości
Co to jest lina górnicza ?

Co to jest lina górnicza ?
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do łyncza
czyli mąjaca zastosowanie w kopalniach mam takiej 8mm ze rdzeniem jakieś ponad 150 m i tak zastanawiam sie czy aby takie cudo przyda mi sie...
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
Górnicza, to trochę za mało informacji. Konstrukcja liny, min. siła zrywająca, to są informacje. Nowa czy używana, no i ->
z jakim? Stalowym czy włókiennym?8mm ze rdzeniem
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
nowa tylko właśnie rdzeń włóknisty.. a silę zrywającą jaką ma to nie mam zielonego pojęcia 

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
No to policz ile splotek (to łatwiejsze) i ..... ile drutów w splotce (troszkę trudniejsze). Ew. dawaj zdjęcie, tylko takie żeby było widać przekrój, i nie z 2m tylko z bliska 

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
http://www.drumet.pl/Produkty/Liny_stan ... C/6x7_-_FCsaleta pisze:nowa tylko właśnie rdzeń włóknisty.. a silę zrywającą jaką ma to nie mam zielonego pojęcia
poczytaj jak masz trochę cierpliwości...
kilka tygodni temu kupiłem na allegro 100 m podobnej liny (fi 8 z rdzeniem włóknistym) - jest bardziej giętka od takiej z rdzeniem stalowym (też mam) i to może być zaletą bo lepiej się ułoży na zbloczu o małej średnicy koła.. Nie wiem jak będzie pracować w wyciągarce bo nie używam tej liny do wyciągarki ale do wyciągania drzew.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
ha żeby to było takie proste... najgorsze jest to ze ja teraz jestem w rzeszowie a lina w krempnej, wujki mi dziś przywieźli i telefonicznie uświadomili iż takowy prezent zostawili u ojca.. pewnie trzeba będzie testa przeprowadzić kiedyś czy da rade jeepa wydrzeć z jakiegoś bajora albo z kolein.Piotrul pisze:No to policz ile splotek (to łatwiejsze) i ..... ile drutów w splotce (troszkę trudniejsze). Ew. dawaj zdjęcie, tylko takie żeby było widać przekrój, i nie z 2m tylko z bliska

Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
z włóknistym rdzeniem niestety łatwo sie zagniata od innych zwojów liny jeśli sie źle nawinie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
Jak kto chce miękką i naprawdę wytrzymałą linę, to trza się rozglądnąć za tzw. linami nieodkrętnymi. Sa stosowane powszechnie we szelkiego rodzaju dźwigach, w szczególności żurawiach budowlanych. W porównaniu z klasycznymi mają przy tej samej średnicy 30 - 50% wyższą wytrzymałość.
Mają bardzo dużą ilość splotek, rdzenia nie mają wogóle, a ich konstrukcja powoduje, że nie skręcają się pod obciążeniem, nawet bardzo dużym, więc nawet pojedyncza lina nie wymaga krętlika na końcu.
Wszelkie urządzenia dźwigowe mają dosyć rygorystyczne normy co do czasu używania lin, więc są one co jakiś czas wymieniane, a stare lądują na złomie. Można więc spróbować odszukać takie liny "z odzysku" - do dźwigu już niepewne, ale wo wincha jak najbardziej. Nowe są niestety sporo droższe od klasycznych.
Mają bardzo dużą ilość splotek, rdzenia nie mają wogóle, a ich konstrukcja powoduje, że nie skręcają się pod obciążeniem, nawet bardzo dużym, więc nawet pojedyncza lina nie wymaga krętlika na końcu.
Wszelkie urządzenia dźwigowe mają dosyć rygorystyczne normy co do czasu używania lin, więc są one co jakiś czas wymieniane, a stare lądują na złomie. Można więc spróbować odszukać takie liny "z odzysku" - do dźwigu już niepewne, ale wo wincha jak najbardziej. Nowe są niestety sporo droższe od klasycznych.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
odnawiam temat lina fi 8 rdzeń włókno, splotów 6 w splocie 37 nitek. ktoś może orientuje sie ile obciążenia wytrzyma?? z góry dzieki za info 

było Pajero II `94 2.5 TDI
jest Patrol GR `95 2.8
jest Patrol GR `95 2.8
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
Zakładam, że druty 1770. Min. siła zrywajaca 33-36kN.
Jak chińska to odejmij z 10%.
Jak chińska to odejmij z 10%.

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
chińska na pewno nie bo używana w górnictwie. od salety dostałem
kilka metrów
a ze tak zapytam ta sila zrywająca to dużo czy mało??



było Pajero II `94 2.5 TDI
jest Patrol GR `95 2.8
jest Patrol GR `95 2.8
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
Ale co znaczy dużo czy mało? Napiszę inaczej, średnio 3,5t. Lepiej? 

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: czy lina 8mm górnicza czy 9mm oryginalne do lyncza
do quada dużo, do samiego wyda w ostateczności, do patrola mało 

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość