Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Skubi2791
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 20, 2010 10:26 am

Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Skubi2791 » śr paź 20, 2010 10:54 am

Witam jestem nowym użytkownikiem forum jak i patrola , posiadam k 160 3.3 diesel lekko podniesiony i zamontowany snorkel.
ogólnie chciał bym zrobić mojego patrola do mocnej jazdy w terenie pierwszą rzeczą jaka mnie interesuje jest wspomniany przezemnie wczesniej mechanizm czy idzie jakoś to zblokować żeby koła kręciły równo ?

jestem zielony w tym temacie także za wszystkie błedy sorki

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Piotrek M » śr paź 20, 2010 11:00 am

Idzie.
Koszt "na bogato" to około 4 tys na jedną oś.
I wbrew pozorom to wcale nie taki mały problem. :lol:
Słowa kluczowe :blokada, szpera, difflock, ARB.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Adamo » śr paź 20, 2010 11:00 am

Zakładanie na starcie blokad to zaczynanie od dupy strony :roll:
Najpierw dobre opony i jeździć...jeździć...jeździć, a jak już będziesz potrafił dobrze poruszać się w terenie to zdecydujesz czy Ci potrzebna blokada :)21

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Piotrek M » śr paź 20, 2010 11:06 am

A kto bogatemu zabroni ?
:wink:
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Adamo » śr paź 20, 2010 11:11 am

Piotrek M pisze:A kto bogatemu zabroni ?
:wink:
K160 3,3D :roll:

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Piotrek M » śr paź 20, 2010 11:16 am

Moze hobbysta i miłośnik wolnossących klekotów.
8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Skubi2791
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 20, 2010 10:26 am

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Skubi2791 » śr paź 20, 2010 12:01 pm

wyśmiali mnie :) z moim 3.3 dieslem :) jestem zielony to początek mojej przygody wogle z napędem 4x4 a mysle ze taki patrol na początek jest ok

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: vexx » śr paź 20, 2010 12:11 pm

Jak najbardziej. Na razie zapomnij o blokadach, tylko jedź w teren i trenuj trenuj trenuj.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: poborcapodatkowy » śr paź 20, 2010 9:59 pm

vexx pisze:Jak najbardziej. Na razie zapomnij o blokadach, tylko jedź w teren i trenuj trenuj trenuj.
Dlaczemu? Biorąc pod uwagę moje skromne doświadczenia, pierwsza rzecz, w jaką bym zainwestował, to przyzwoite opony. Druga to właśnie blokada, chociaż na jednej osi :)2
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Piotrek M » czw paź 21, 2010 9:57 am

Drogi panie, jesteś pan w wielkim błędzie :)
Otóż blokada nie jest jakimś cudownym lekarstwem na zakopane/wklejone auto, tym bardziej dla użytkownika z małym doświadczeniem.
Wg mnie , jak juz koleżka chce bezpiecznie i bezstresowo sie przemieszczać poza czarnym, to po zakupie odpowiednich opon, niech zakupi wyciągarkę lub chociaż trifora.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 5:37 pm

po kiego grzyba mu to wszystko

łopata jakby co i wystarczy
reszta to okazanie serca dla auta

jeśli nie będzie wjeżdżał w kij wie jakie bagno to da rade
a tak na pierwszy ogień to raczej jazdy po torfie bym mu nie zalecał

niebawem zima,jeśli będzie tak śnieżna jak poprzednia to nagram i wstawię filmik przez co muszę się przebijać często kilka razy dziennie :)21

a tak wygląda to latem :
http://img821.imageshack.us/i/drogadojazdowa.mp4/

zimą miejscami nawiewa metr i więcej śniegu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: kuba500 » czw paź 21, 2010 5:41 pm

opony,hi-lift i łopata reszta nie potrzebna, i tylko jeździć :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 6:21 pm

podkładka,jeszcze podkładka bo często lift bez podkładki o kant tyłka rozbić

no i musowo siepaczka jakaś,tzn maczeta :)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Mroczny » czw paź 21, 2010 6:31 pm

łopata to podkładka
:)21

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: kuba500 » czw paź 21, 2010 7:13 pm

albo koło zapasowe :D
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 7:16 pm

masz rację,ale przestrzegam tych którzy tak myślą !
bo i jak tak myślałem do czasu,kiedy to w jednej chwili było potrzebne jedno i 2gie :o
bo jakoś skrobanie błota kiepsko szło rączkami a komary cięły jak oszalałe :-?
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 7:18 pm

kuba500 pisze:albo koło zapasowe :D
nie brykaj Kubuś,nie brykaj :)21
bo jak jest dupa to i koła zapasowego nie wciśniesz tam gdzie trzeba ....
ja z deseczką się nie rozstaję :)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Mroczny » czw paź 21, 2010 8:09 pm

taa jak już masz 2 windy, hilifta i deseczkę to padnie.. rozrusznik
życia nie oszukasz
:)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: N2O » czw paź 21, 2010 8:31 pm

Ja profilaktycznie nie gaszę silnika w terenie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: poborcapodatkowy » czw paź 21, 2010 9:36 pm

Piotrek M pisze:Drogi panie, jesteś pan w wielkim błędzie :)
Otóż blokada nie jest jakimś cudownym lekarstwem na zakopane/wklejone auto, tym bardziej dla użytkownika z małym doświadczeniem.
Ja tam w błoto po pas się nie pakowałem :wink: Ale nieraz brakowało wykrzyżu, a blokada ratowałaby sprawę.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 9:37 pm

Mroczny pisze:taa jak już masz 2 windy, hilifta i deseczkę to padnie.. rozrusznik
życia nie oszukasz
:)21
to znaczy że czytasz moje posty na regionie :lol:

ostatnia moja wycieczka na dzika zakończyła się zapitalaniem z buta po rozrusznik letko licząc jakieś 8km w środku nocy :)21
a potem nazat i pod auto :)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: N2O » czw paź 21, 2010 9:52 pm

Zrobiłeś już sekcję zwłok poprzedniego rozrusznika?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 9:55 pm

N2O pisze:Zrobiłeś już sekcję zwłok poprzedniego rozrusznika?
:)21
jeszcze nie,ale to nie będzie sekcja tylko przyjęcie na OiOM bo go lubiłem i muszę jak widać mieć coś w rezerwie
chyba że coś jeszcze wykopiesz na rezerwę :)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: N2O » czw paź 21, 2010 9:57 pm

Więcej nie mam.
Korbę sobie wyspawaj.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Mały problem związany z mechanizmem różnicowym w patrolu

Post autor: Patryk 160 » czw paź 21, 2010 10:00 pm

N2O pisze:Więcej nie mam.
Korbę sobie wyspawaj.
:)21
korbą to ja kiedyś agregat próbowałem odpalić jak aku padły i w 2 osoby mało my sie nie pos.rali
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość