Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sty 27, 2012 3:00 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Witam,
Jakis czas temu zakupilem Dacie Duster z glownym przeznaczeniem do jazdy po miescie, ale i tez czasem na wypady po mniej ekstremalnym off-roadzie. Ostatnio trafil mi sie kilka razy bardziej blotnisty teren, na tyle ciezki, ze postanowilem zaczac dostosowywac to rumunskie badziewie
do jazdy w terenie. Zaczalem od wymiany opon na Geolandery A/T-S G012, ktore znacznie poprawily wlasciwosci w blocie.
Kolejnym problemem okazal sie plyn chlodniczy, ktory lubi "uciekac";]. Jaki plyn byscie polecili, ktory "mniej spierdziela"?
Czy warto mocowac jakas klape ochronna pod silnik, czy tylko zacznie sie na niej osadzac jeszcze wiecej blota?
Moze jakas warstwa antykorozyjna na podwozie?
Co jeszcze zapobiegawczego badz/i poprawiajacego trakcje w blotku warto by zastosowac (wiem, za duzego pola manewru przy tym czyms nie ma;))?
Jakis czas temu zakupilem Dacie Duster z glownym przeznaczeniem do jazdy po miescie, ale i tez czasem na wypady po mniej ekstremalnym off-roadzie. Ostatnio trafil mi sie kilka razy bardziej blotnisty teren, na tyle ciezki, ze postanowilem zaczac dostosowywac to rumunskie badziewie
do jazdy w terenie. Zaczalem od wymiany opon na Geolandery A/T-S G012, ktore znacznie poprawily wlasciwosci w blocie.
Kolejnym problemem okazal sie plyn chlodniczy, ktory lubi "uciekac";]. Jaki plyn byscie polecili, ktory "mniej spierdziela"?
Czy warto mocowac jakas klape ochronna pod silnik, czy tylko zacznie sie na niej osadzac jeszcze wiecej blota?
Moze jakas warstwa antykorozyjna na podwozie?
Co jeszcze zapobiegawczego badz/i poprawiajacego trakcje w blotku warto by zastosowac (wiem, za duzego pola manewru przy tym czyms nie ma;))?
Umiesz liczyc, licz na siebie, twoje szczescie innych jebie.
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Jeżeli to nie żart to znaczy, że Twoje auto jest zepsuteFrancio pisze: Kolejnym problemem okazal sie plyn chlodniczy, ktory lubi "uciekac";]. Jaki plyn byscie polecili, ktory "mniej spierdziela"?

hmm...Francio pisze: Czy warto mocowac jakas klape ochronna pod silnik, czy tylko zacznie sie na niej osadzac jeszcze wiecej blota?
Jak naprawisz już auto to może warto...
Ile lat ma ten samochód, że już konserwa niezbędna?Francio pisze: Moze jakas warstwa antykorozyjna na podwozie?
Zakupić opony do błota.Francio pisze: Co jeszcze zapobiegawczego badz/i poprawiajacego trakcje w blotku warto by zastosowac (wiem, za duzego pola manewru przy tym czyms nie ma;))?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Jeżeli nie masz zamiaru topić specjalnie tego auta, to ja bym został przy tych oponach co masz, szczególnie że nowe opony to niemały koszt.
Sprawdź gdzie ci ucieka płyn, jeśli jakimś przewodem, to pół biedy, gorzej jak ucieka do oleju albo komory spalania.
Tak więc pierwszy przystanek to mechanik, chyba że sam jesteś w stanie to ogarnąć.
Do jazdy w większości po twardym, czasem tylko w lekkim błocie, raczej nic bym nie zmieniał, ew. właśnie osłona pod silnik.
Sprawdź też gdzie masz wlot powietrza do silnika.
Jak już go zlokalizujesz to zapamiętaj żeby dbać o to aby nie dostała się tam woda.
To oczywiście jedynie moje zdanie.
Sprawdź gdzie ci ucieka płyn, jeśli jakimś przewodem, to pół biedy, gorzej jak ucieka do oleju albo komory spalania.
Tak więc pierwszy przystanek to mechanik, chyba że sam jesteś w stanie to ogarnąć.
Do jazdy w większości po twardym, czasem tylko w lekkim błocie, raczej nic bym nie zmieniał, ew. właśnie osłona pod silnik.
Sprawdź też gdzie masz wlot powietrza do silnika.
Jak już go zlokalizujesz to zapamiętaj żeby dbać o to aby nie dostała się tam woda.
To oczywiście jedynie moje zdanie.

Hakuna matata madafaka!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sty 27, 2012 3:00 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
A niee, ucieka w sensie w stanie gazowym:P. Po prostu w pewnym momencie za mocno skatowalem autko poprzez trzymanie go na wysokich obrotach, by pokonac bloto. Zaczelo troche pary uciekac z pod maski i w taki oto sposob plynu zostalo w zbiorniku na dnie.
Dlatego zastanawiam sie nad kupnem plynu, ktory ma wyzsza temperature przechodzenia w stan lotny:].
Oponki juz zmienilem i jak narazie mi wystarczaja, poza tym nie sadze, zebym wjechal w tak ekstremalny teren, gdzie jakies lepsze by sie przydaly. Autko na pewno nie bedzie pokonywac rzek, co najwyzej przejedzie przez strumyczek o glebokosci max 10cm i tyle.
Bardziej nastawiam sie na blotnista droge, ktora moze mi zachlapac silnik, no i wymoc znowu zbyt wysokie obroty silnika, ktore dosyc szybko
odchudzaja auto z plynu chlodniczego;]. Jakies nastepne porady?
Dlatego zastanawiam sie nad kupnem plynu, ktory ma wyzsza temperature przechodzenia w stan lotny:].
Oponki juz zmienilem i jak narazie mi wystarczaja, poza tym nie sadze, zebym wjechal w tak ekstremalny teren, gdzie jakies lepsze by sie przydaly. Autko na pewno nie bedzie pokonywac rzek, co najwyzej przejedzie przez strumyczek o glebokosci max 10cm i tyle.
Bardziej nastawiam sie na blotnista droge, ktora moze mi zachlapac silnik, no i wymoc znowu zbyt wysokie obroty silnika, ktore dosyc szybko
odchudzaja auto z plynu chlodniczego;]. Jakies nastepne porady?
Umiesz liczyc, licz na siebie, twoje szczescie innych jebie.
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Dobre dobre... 
To chyba będzie jeden z moich ulubionych tematów

To chyba będzie jeden z moich ulubionych tematów

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Heniekwschod
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: wt lis 06, 2012 2:12 pm
- Lokalizacja: Suwalszczyzna
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Witam. Co do tych zmian, podstawowe pytanie na które nie znamy odpowiedzi, to: czy czasami nie masz swego Dustera jeszcze na gwarancji? Bo to dość nowy model. Jeśli tak, to jedź do ASO, sprawdzą ewentualnie naprawią (oczywiście za darmo) i uważał bym z tymi zmianami, bo Serwisy tylko na to czekają aby złapać na jakchś przeszczepach i wtedy po gwarancji.
... i żyje się lepiej...
obecnie: Frontera 3,2LPG i Merc A160
obecnie: Frontera 3,2LPG i Merc A160
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Zapowiada się ciekawieernil pisze:Dobre dobre...
To chyba będzie jeden z moich ulubionych tematów

Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Ja jak za mocno skatuje auto przez trzymanie na wysokich obrotach to mi paliwo z baku wyparowuje.
... dość szybko ...

... dość szybko ...

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Mroku weź go przyklejernil pisze:Dobre dobre...
To chyba będzie jeden z moich ulubionych tematów

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Pysia nie ma, pojechał dilować fury z niemcowni, mi nie wypada z jego konta korzystać 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Aż zajrzałem na YT.
Na pewno kupiłeś dustera?
To nie jeździ po błocie.
Na pewno kupiłeś dustera?

To nie jeździ po błocie.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
-
- Posty: 946
- Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
- Lokalizacja: Lublin
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
daje rade chlopaki chwala na budowie a wczesniej jezdzili jeepem , przynajmniej tak sie nie psujesuzi4WD pisze:Aż zajrzałem na YT.
Na pewno kupiłeś dustera?
![]()
To nie jeździ po błocie.
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
JA to bym zaczął od wstawienia foteli rajdowych - to ważny element w każdej furze. Później bym zajął się silnikiem...Pomyśł na modyfikacją mostów na patrolowe lub od Toytoja
Warto inwestować, bo to otwiera nowe spojrzenia 




Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Biały pasek na oponę. Widziałem ostatnio patrola - przejechał bez błoto z tym paskiem.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Do tego koniecznie wskaźnik przechyłów, montowany na desce. Koszt niewielki, ale to bardzo przydatny dodatek, przez wielu niedoceniany.Zbowid pisze:JA to bym zaczął od wstawienia foteli rajdowych - to ważny element w każdej furze. Później bym zajął się silnikiem...Pomyśł na modyfikacją mostów na patrolowe lub od ToytojaWarto inwestować, bo to otwiera nowe spojrzenia


- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
i progi pod hi lifta z cienkościennej rury aluminiowej
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Montuj wyciągarkę opony masz super 

Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
fajną ma rejestrację ta daćka z linku 

Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
myślałem, że na koniec wyciągnie z bagażnika mini hilifcikiaMikrusek pisze:http://www.youtube.com/watch?v=IFm1Vwl1r4Q

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
A ja myślałem,że pranie będzie rozwieszał.myślałem, że na koniec wyciągnie z bagażnika mini hilifcikia

- kpeugeot
-
- Posty: 5556
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość