moc na koła i na wincha = mechanik ??

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

moc na koła i na wincha = mechanik ??

Post autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 8:35 pm

Ja osobiście byłem zawsze przekonany że jak ma sie mechanika to można tylko albo winch albo koła,
A tu ostatnio sie dowiaduje że jak PTO do patrola i star, to można jednocześnie przekazywac moc na koła i na mechanika, czy to prawda ??
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt gru 28, 2007 8:38 pm

Zależy od PTO - generalnie tak
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt gru 28, 2007 8:41 pm

ja mogę tak jak chcę: winch lub winch+koła, choć pomagając kołami silnik ma dużo ciężej
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 8:43 pm

No to ok, dziekuje i sory za laikowe pytanie
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 8:54 pm

N2O pisze:ja mogę tak jak chcę: winch lub winch+koła, choć pomagając kołami silnik ma dużo ciężej
Ma dużo ciężej, to znaczy że jak równocześnie winda i koła i mocne znęcanie sie to może coś sie roz........paśc :D
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt gru 28, 2007 8:58 pm

po prostu silnik czasem nie daje rady(szczególnie na reduktorze i 2) i zdycha. Ale może mój silnik to wyjątkowy zdechlak :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 9:24 pm

jeśli chodzi o mechaniki to jestem laik, wiec mam pytanie,
jakiego biegu i na reduktorze czy bez przy jakich przeszkodach najlepiej stosowac
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt gru 28, 2007 9:45 pm

zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 10:03 pm

Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
Tak,tak, świetnie to ująłęś :)20 :)4 :)4 :)20
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 28, 2007 10:04 pm

Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
tejpus... to taka moda nowa ostatnio jest...

kazdy chce wszystko natychmiast i po latwiznie

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » pt gru 28, 2007 10:06 pm

K260 Inowrocław pisze:
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
Tak,tak, świetnie to ująłęś :)20 :)4 :)4 :)20
No, ładnie to ujęte :)2 :)20
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt gru 28, 2007 10:46 pm

LR_Olek pisze:
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
tejpus... to taka moda nowa ostatnio jest...

kazdy chce wszystko natychmiast i po latwiznie
A później dziwią się patrząc, na zawieszenie które zostało w lagrze zaparte o jakiś kamień :)21

Ja mam tirfora, ale kombinuje tak by go nie używać :iwnk: jak będę miał nadmiar kasy, to będzie oryginalny mechanik... bo to oryginał i już, dedykowany niejako i miej upierdliwości z montażem niż w elektryku :)2
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob gru 29, 2007 12:12 am

N2O pisze:po prostu silnik czasem nie daje rady(szczególnie na reduktorze i 2) i zdycha. Ale może mój silnik to wyjątkowy zdechlak :)21
w 160 tak sie dzieje... w gr zwijasz na 5 bez problemu...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob gru 29, 2007 5:24 am

dlatego przydało by się przynajmniej SD33T i lepsze przełożenia w mostach :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: koniu » sob gru 29, 2007 12:18 pm

Nie chodzi chyba o siłę silnika, trzeba dopasować prędkości obrotowe kół i PTO.
koniu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob gru 29, 2007 9:57 pm

u mnie jest jeszcze założona jakaś dodatkowa przekładnia zwalniająca na wałku wyciągarki, a przełożenia w mostach w 160 nie są najlepsze szczególnie przy skrzyni 4 biegowej
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » sob gru 29, 2007 10:12 pm

koniu pisze:Nie chodzi chyba o siłę silnika, trzeba dopasować prędkości obrotowe kół i PTO.
nie jesteś w stanie tego dopasować - przy wyciągarce starowskiej masz bodajże przełożenie 22:1 czyli jakbyś nie kombinował zawsze wyciągarka będzie wolniejsza.
Pytanie bylo, "...można jednocześnie przekazywać moc na koła i na mechanika, czy to prawda? ..." - odpowiedz jak na poziom złożoności pytania jest prosta - tak, to prawda
Nadal ześwirowany...

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: koniu » ndz gru 30, 2007 9:26 am

no jakoś tak to jest z tym pytaniem :wink:
koniu

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » ndz gru 30, 2007 10:11 pm

Na pytanie w temacie odpowiedz juz jest, dopisze troche o mechaniku i wspomaganiu kolami.
W legendzie terenowek Pradze V3S (wg mnie lepsza od Stara 660) mechanik ma przelozenie 1/16 i pedzony jest ze skrzyni rozdzielczej. Skrzynia na terenowym ma 2.15x3.9 (przekl. glowna)x2.14 (zwolnica) =17.94. Z tym ze kolo jest jeszcze jakies 5 razy wieksze niz beben. I tyle w temacie synchronizacji. Trzebaby poteznej redukcji w skrzyni zeby bylo to mozliwe, a wsrod braci off-roadowej kraza jakies legendy ze to sie zgrywalo.Aha max. predkosc max. wciagarki w Pradze to 30 m/min przy 2100 obr/min, samochod przy tych obrotach na jedynce terenowej jedzie 3.2 km/h czyli 53m/min z tym ze predkosc max. wciagarki jest podana na wyzszym biegu. A Praga jest jednym z najwolniejszych samochodow jakie znam i w ogole ma krotkie biegi, vmax 60 km/h.
za to jesli samochod ma automatyczna skrzynie to sie pieknie zgrywa :)2.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość