elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 8:35 pm
Ja osobiście byłem zawsze przekonany że jak ma sie mechanika to można tylko albo winch albo koła,
A tu ostatnio sie dowiaduje że jak PTO do patrola i star, to można jednocześnie przekazywac moc na koła i na mechanika, czy to prawda

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » pt gru 28, 2007 8:38 pm
Zależy od PTO - generalnie tak
Nadal ześwirowany...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt gru 28, 2007 8:41 pm
ja mogę tak jak chcę: winch lub winch+koła, choć pomagając kołami silnik ma dużo ciężej
-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 8:43 pm
No to ok, dziekuje i sory za laikowe pytanie
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 8:54 pm
N2O pisze:ja mogę tak jak chcę: winch lub winch+koła, choć pomagając kołami silnik ma dużo ciężej
Ma dużo ciężej, to znaczy że jak równocześnie winda i koła i mocne znęcanie sie to może coś sie roz........paśc

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt gru 28, 2007 8:58 pm
po prostu silnik czasem nie daje rady(szczególnie na reduktorze i 2) i zdycha. Ale może mój silnik to wyjątkowy zdechlak

-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 9:24 pm
jeśli chodzi o mechaniki to jestem laik, wiec mam pytanie,
jakiego biegu i na reduktorze czy bez przy jakich przeszkodach najlepiej stosowac
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pt gru 28, 2007 9:45 pm
zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » pt gru 28, 2007 10:03 pm
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pt gru 28, 2007 10:04 pm
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście

tejpus... to taka moda nowa ostatnio jest...
kazdy chce wszystko natychmiast i po latwiznie
-
Szupryk46
-

- Posty: 3879
- Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szupryk46 » pt gru 28, 2007 10:06 pm
No, ładnie to ujęte

Super Patrol Super

Blue Jimny 1.3

-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pt gru 28, 2007 10:46 pm
LR_Olek pisze:Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście

tejpus... to taka moda nowa ostatnio jest...
kazdy chce wszystko natychmiast i po latwiznie
A później dziwią się patrząc, na zawieszenie które zostało w lagrze zaparte o jakiś kamień
Ja mam tirfora, ale kombinuje tak by go nie używać :iwnk: jak będę miał nadmiar kasy, to będzie oryginalny mechanik... bo to oryginał i już, dedykowany niejako i miej upierdliwości z montażem niż w elektryku

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » sob gru 29, 2007 12:12 am
N2O pisze:po prostu silnik czasem nie daje rady(szczególnie na reduktorze i 2) i zdycha. Ale może mój silnik to wyjątkowy zdechlak

w 160 tak sie dzieje... w gr zwijasz na 5 bez problemu...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob gru 29, 2007 5:24 am
dlatego przydało by się przynajmniej SD33T i lepsze przełożenia w mostach

-
koniu

- Posty: 1891
- Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: koniu » sob gru 29, 2007 12:18 pm
Nie chodzi chyba o siłę silnika, trzeba dopasować prędkości obrotowe kół i PTO.
koniu
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob gru 29, 2007 9:57 pm
u mnie jest jeszcze założona jakaś dodatkowa przekładnia zwalniająca na wałku wyciągarki, a przełożenia w mostach w 160 nie są najlepsze szczególnie przy skrzyni 4 biegowej
-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » sob gru 29, 2007 10:12 pm
koniu pisze:Nie chodzi chyba o siłę silnika, trzeba dopasować prędkości obrotowe kół i PTO.
nie jesteś w stanie tego dopasować - przy wyciągarce starowskiej masz bodajże przełożenie 22:1 czyli jakbyś nie kombinował zawsze wyciągarka będzie wolniejsza.
Pytanie bylo, "...można jednocześnie przekazywać moc na koła i na mechanika, czy to prawda? ..." - odpowiedz jak na poziom złożoności pytania jest prosta - tak, to prawda
Nadal ześwirowany...
-
koniu

- Posty: 1891
- Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: koniu » ndz gru 30, 2007 9:26 am
no jakoś tak to jest z tym pytaniem

koniu
-
vetrieska

- Posty: 306
- Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Stąporków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: vetrieska » ndz gru 30, 2007 10:11 pm
Na pytanie w temacie odpowiedz juz jest, dopisze troche o mechaniku i wspomaganiu kolami.
W legendzie terenowek Pradze V3S (wg mnie lepsza od Stara 660) mechanik ma przelozenie 1/16 i pedzony jest ze skrzyni rozdzielczej. Skrzynia na terenowym ma 2.15x3.9 (przekl. glowna)x2.14 (zwolnica) =17.94. Z tym ze kolo jest jeszcze jakies 5 razy wieksze niz beben. I tyle w temacie synchronizacji. Trzebaby poteznej redukcji w skrzyni zeby bylo to mozliwe, a wsrod braci off-roadowej kraza jakies legendy ze to sie zgrywalo.Aha max. predkosc max. wciagarki w Pradze to 30 m/min przy 2100 obr/min, samochod przy tych obrotach na jedynce terenowej jedzie 3.2 km/h czyli 53m/min z tym ze predkosc max. wciagarki jest podana na wyzszym biegu. A Praga jest jednym z najwolniejszych samochodow jakie znam i w ogole ma krotkie biegi, vmax 60 km/h.
za to jesli samochod ma automatyczna skrzynie to sie pieknie zgrywa

.
SJ 413 '87 mota sie co nieco

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość