Wyciągarka, i co jeszcze żeby dobrze działała?

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » pt maja 18, 2007 8:10 pm

reaumujac sensu cisnienia podnszenia jakos nie widze skoro wykladnia techniczno teoretyczna nic nie daje i pacjet wie lepiej
wniosek niech postawi dwie windy na 12 i 24 na takich samych kablach i zobaczy a prady bokiem czyli np wada lub blotem przy utopionym sprzecie jak spierdzielaja tak spierdzielaja
czyli w zalozeniu pierwotnym ze napiecie do mocy i strat nie ma znaczenia wniosek sieci energetyczne powinny biegac po niskim napieci a nie x* kV bo t oznaczenia nie ma ot tak reasumujac

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt maja 18, 2007 9:10 pm

Dlatego zaproponowałem niedowiarkom zmierzmy to. Ja już zmierzyłem nie mówiąc o tym że zajmuję się zawodowo takimi tematami
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt maja 18, 2007 9:17 pm

zbig pisze:
ExtremeG pisze: a więc w takim samym silniku 12V opór będzie 2x mniejszy a prąd 2x większy, czyli strata mocy... 2x większa niestety :roll: (wzory w podręcznikach).
Kolego ..niewątpliwie sympatyczny.. o czym Ty mówisz ? O jakiej stracie mocy ? 12V*200A = 24V*100A = 2.4KW
NO nie odmówie sobie :)
moc strat P=Ikwadrat R (gdzie R to opór uzwojenia)
przy 12 V R będzie 2x mniejsze (bo masz tyle samo miejsca na miedź) a prąd 2x wiekszy
z tego wynika że moc strat będzie 2x większa przelicz sobie
EOT ;)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » sob maja 19, 2007 12:56 am

ExtremeG pisze:NO nie odmówie sobie :)
moc strat P=Ikwadrat R (gdzie R to opór uzwojenia)
przy 12 V R będzie 2x mniejsze (bo masz tyle samo miejsca na miedź) a prąd 2x wiekszy
z tego wynika że moc strat będzie 2x większa przelicz sobie
EOT ;)
Nie muszę sprawdzać, wiem. Ty ciągle swoje, że straty są większe a ja Ci odpowiadam, że.. są większe :D Tyle tylko, że stanowią kilka procent mocy pobieranej przez wyciągarkę. Wtedy podajesz wartości z sufitu dla udokumentowania, że traci się połowę mocy. Podaję Ci rezystancję przewodów, możesz sobie sprawdzić rezystancję styków, opór wewnętrzny akumulatora możesz sobie wyliczyć lub sprawdzić w katalogu , co daje Ci wartości o rząd wielkości mniejsze ale Ty to ciągle ignorujesz. Nie ma dyskusji.
Nie ma wyciągarek na 12 V a jeżeli są , to nie ciągną a jeżeli ciągną, to nie wiadomo jak bo dwieście amperów jest niemożliwe a czterysta, to fikcja.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » sob maja 19, 2007 1:01 am

whisky_snake pisze:wniosek niech postawi dwie windy na 12 i 24 na takich samych kablach i zobaczy
A dlaczego na takich samych kablach ? Naprawdę tak trudno jest czytać ze zrozumieniem ?
whisky_snake pisze: a prady bokiem czyli np wada lub blotem przy utopionym sprzecie jak spierdzielaja tak spierdzielaja
:o Ty też zajmujesz się tym zawodowo.. ?
whisky_snake pisze: czyli w zalozeniu pierwotnym ze napiecie do mocy i strat nie ma znaczenia wniosek sieci energetyczne powinny biegac po niskim napieci a nie x* kV bo t oznaczenia nie ma ot tak reasumujac
Przeczytaj jeszcze raz co pisałem..
Chociaż nie, tak reasumując, to nic nie da.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » sob maja 19, 2007 12:34 pm

zbig pisze: Tyle tylko, że stanowią kilka procent mocy pobieranej przez wyciągarkę. Wtedy podajesz wartości z sufitu dla udokumentowania, że traci się połowę mocy. Podaję Ci rezystancję przewodów, możesz sobie sprawdzić rezystancję styków, opór wewnętrzny akumulatora możesz sobie wyliczyć lub sprawdzić w katalogu , co daje Ci wartości o rząd wielkości mniejsze ale Ty to ciągle ignorujesz. Nie ma dyskusji.
Nie ma wyciągarek na 12 V a jeżeli są , to nie ciągną a jeżeli ciągną, to nie wiadomo jak bo dwieście amperów jest niemożliwe a czterysta, to fikcja.
Niedoszacowujesz tych strat. Nawet przy optymalnych obrotach sprawność silnika nie wynosi 97% (jak sugerujesz) tylko dobrze poniżej 90%. A przecież one często są przeciążane i wtedy to o czym piszę nabiera ogromnego znaczenia. Na przekaźnikach też bym tak bardzo nie polegał, dlatego wolę 24 żeby ich obciążenie było 4x mniejsze
Po prawdzie nie widzę problemu z 12V do małych pojazdów jak quady lub suzuki :wink:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » sob maja 19, 2007 12:37 pm

Panowie, a czy ta dyskusja nie przerodzila sie przypadkiem w polemike czysto akademicka? Przekonujecie sie na argumenty, gdzie czlowiekowi, ktory zadal pytanie na wstepie nie pomaga to w odpowiedzi.
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » sob maja 19, 2007 11:11 pm

whisky_snake pisze:reaumujac sensu cisnienia podnszenia jakos nie widze skoro wykladnia techniczno teoretyczna nic nie daje i pacjet wie lepiej
wniosek niech postawi dwie windy na 12 i 24 na takich samych kablach i zobaczy a prady bokiem czyli np wada lub blotem przy utopionym sprzecie jak spierdzielaja tak spierdzielaja
czyli w zalozeniu pierwotnym ze napiecie do mocy i strat nie ma znaczenia wniosek sieci energetyczne powinny biegac po niskim napieci a nie x* kV bo t oznaczenia nie ma ot tak reasumujac
nikt nie twierdzi że przy 24V prąd nie jest mniejszy...jest...ale na 12 v też hula...Bo co z tego że przy zasilaniu 380 V prąd pobierany przez wyciągarkę były jeszcze mniejszy ??Jeżeli MAMY auto z 12V instalacją...
a tak obok, może się mylę ale czy różnica w wyciągarce 9,5 a 15 to nie jawi się nie w silniku a jeno w przekładni????Wolniej chodzi a z większym uciągiem....niech mnie ktoś sprostuje...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość