Patrol + mechanik

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt wrz 14, 2007 8:32 am

Husky - jak przeczytałeś choćby ten temat od początku do końca to wiesz, ze jest to tajemna wiedza chroniona przez producentow i wlascicieli warsztatow off-road. Co do motania i reszty dupereli - pamietaj ze nie jest to rozwiazanie z półki.
Nadal ześwirowany...

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt wrz 14, 2007 8:45 am

husky pisze:Decyzja zapadła, bedzie star :D Tylko chiał bym zrobić tak , żeby była możliwość ciągania także do tyłu 8)
W związku z powyższym mam pytanko, czy ktoś ma tak zrobione ?? czy dużo motania ?? , plis o fotki czy jakieś wskazówki na priv.
pozdrawiam.
Najlepsza rada - pojedź na jakiś rajd. Nie musisz nawet startować. Pooglądasz jak ludzie mają rozwiązane problemy które napotkasz przy montażu. Najlepiej przyglądaj się rozwiązaniom w samochodach które "robią". Jedyne podpowiedzi jakie można dać: musisz widzieć bęben i sprzęgło, musisz mieć jakiś hamulec bębna lub dociskacz liny, jakieś boczne ograniczniki aby lina nie spadała z bębna, oświetlenie wyciągaraki, no i sprawny mechanizm załączania i wyłączania sprzęgłą (sprzęgło KONIECZNE). No i oczywiście jakoś sensownie lina musi iść do przodu, tak aby w razie zerwania można ją było w warunkach bojowych przeciągnąć (koniec zwykle jest postrzępiony).
Co do ciągania do tyłu to zestaw bloczków, ale raczej to sobie daruj i zbieraj na elektryka. Co będzie jak zrobisz boka, dacha lub zatopisz silnik ?

ps.
Coś mi się wydaje że ludzie myślą że założenie mechanika to taki pryszcz i że wyjdzie dużo taniej i prościej niż elektryka...

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt wrz 14, 2007 10:11 am

AdAm pisze:ps.
Coś mi się wydaje że ludzie myślą że założenie mechanika to taki pryszcz i że wyjdzie dużo taniej i prościej niż elektryka...
Adam - nie wiesz, ze to leży w salonie na półce i idziesz do salonu Nissana i zlecasz instalacje, rano zostawiasz samochód i wieczorem odbierasz ;) :wink: :wink:
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » pt wrz 14, 2007 10:12 am

AdAm pisze:
husky pisze:Decyzja zapadła, bedzie star :D Tylko chiał bym zrobić tak , żeby była możliwość ciągania także do tyłu 8)
W związku z powyższym mam pytanko, czy ktoś ma tak zrobione ?? czy dużo motania ?? , plis o fotki czy jakieś wskazówki na priv.
pozdrawiam.
Najlepsza rada - pojedź na jakiś rajd. Nie musisz nawet startować. Pooglądasz jak ludzie mają rozwiązane problemy które napotkasz przy montażu. Najlepiej przyglądaj się rozwiązaniom w samochodach które "robią". Jedyne podpowiedzi jakie można dać: musisz widzieć bęben i sprzęgło, musisz mieć jakiś hamulec bębna lub dociskacz liny, jakieś boczne ograniczniki aby lina nie spadała z bębna, oświetlenie wyciągaraki, no i sprawny mechanizm załączania i wyłączania sprzęgłą (sprzęgło KONIECZNE). No i oczywiście jakoś sensownie lina musi iść do przodu, tak aby w razie zerwania można ją było w warunkach bojowych przeciągnąć (koniec zwykle jest postrzępiony).
Co do ciągania do tyłu to zestaw bloczków, ale raczej to sobie daruj i zbieraj na elektryka. Co będzie jak zrobisz boka, dacha lub zatopisz silnik ?

ps.
Coś mi się wydaje że ludzie myślą że założenie mechanika to taki pryszcz i że wyjdzie dużo taniej i prościej niż elektryka...
Pomysł zrodził się stosunkowo niedawno, a na rajdach na których ostatnio byłem akurat nie było takich modeli. :( Na nastęny wybieram się w połowie pażdziernika, a tydzień póżniej z chłopakami organizujemy dwudniową przeprawówkę i do tego czasu łincza muszę zmotać.
Dzięki za dobre rady i pozdrawiam.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt wrz 14, 2007 10:18 am

to jesteś dużym optymista...
Nadal ześwirowany...

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt wrz 14, 2007 11:57 am

husky pisze: ..... Na nastęny wybieram się w połowie pażdziernika, a tydzień póżniej z chłopakami organizujemy dwudniową przeprawówkę i do tego czasu łincza muszę zmotać.
A ta impreza przeprawowa to tak komercyjnie czy tylko dla paru znajomych ?
Pytam, bo jak komercyjnie to mam nadzieję że znajomi byli chociaż ja jakimś DOBRYM rajdzie przeprawowym i będą wiedzieli jak go przygotować... (to tak odnośnie tematu który gdzieś tu się błąka dotyczącego definicji rajdu przeprawowego).
Bez urazy, ale zorganizować rajd przeprawowy (a nie popierdółkę koło drzewa z jedną kałużą) i to dwudniowy to raczej większe wyzwanie niż montaż mechanika. Ale oczywiście powodzenia życzę jak najbardziej.

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » pt wrz 14, 2007 5:40 pm

Klamer pisze:to jesteś dużym optymista...
Nie będzie tragedi jak nie zdąże, w razie czego jest jeszcze samurajek:D
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » pt wrz 14, 2007 5:59 pm

Bez urazy, ale zorganizować rajd przeprawowy (a nie popierdółkę koło drzewa z jedną kałużą) i to dwudniowy to raczej większe wyzwanie niż montaż mechanika. Ale oczywiście powodzenia życzę jak najbardziej.

Nie robimy rajdu po raz pierwszy, a popierdułki też robimy kilka razy w roku :D Zapraszam , dużo ludzi ze śląska przyjeżdża na nasze imprezy, szczegóły na naszej klubowej stronie www.jedynka.org.pl
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » pn paź 08, 2007 5:05 pm

Klamer pisze:to jesteś dużym optymista...
Raczej realistą :D , big star robi jak złoto :)2 .W zeszłą sobote była próba generalna :)2 :D
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pn paź 08, 2007 5:23 pm

Robi a robi... wiem, może jestem malkontentem, ale jak długo? - mam nadzieje, ze przystawka nie cieknie, krzyżaki nie są od Poloneza, a kat wychylenia wałka między przystawką wyciągarka na krzyżakach nie jest za duży.
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » wt paź 09, 2007 5:25 pm

Klamer pisze:Robi a robi... wiem, może jestem malkontentem, ale jak długo? - mam nadzieje, ze przystawka nie cieknie, krzyżaki nie są od Poloneza, a kat wychylenia wałka między przystawką wyciągarka na krzyżakach nie jest za duży.
Taa, a przelotki założyłem od starej wędki.
Przecierz wiesz że "jest to tajemna wiedza" :roll: :wink:
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » wt paź 09, 2007 5:57 pm

a o tym nie pomyślałem - wiem, z czego zastosować przelotki :). Jak robi i jest ok to odszczekuje i gratuluje
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
hobotnica
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: hobotnica » ndz paź 28, 2007 2:54 pm

Panowie , to czy jest od kogo kupić PTO w tym kraju?
Zuzia

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn paź 29, 2007 9:10 am

Jest. Tylko zalezy do czego to raz, dwa ze to jest zapytanie na gielde i dzial kupie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » ndz gru 02, 2007 9:42 pm

no właśnie, czy ktoś ma w Y60 i robi jakiś czas?
gdzie robił i jakie koszty?
i czy ostatecznie bez ingerencji w podłogę bo na tym mi zależy . :lol:
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

ryszard banek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: sob sty 06, 2007 7:42 pm

pto patrol gr 2.8td

Post autor: ryszard banek » pt kwie 18, 2008 2:36 am

witam.przystawka pto do gr. jest wymyślona przez semak z nowego targu kosztuje 4000 zł,jest to rozsądne rozwiązanie i solidne,.jeżeli chodzi o pto od stara mam takowe w gazie 69 spisuje się na medal i to złoty

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » pt kwie 18, 2008 6:50 am

rozsądne rozwiązanie za 4k PLN :lol: :D :lol:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: pto patrol gr 2.8td

Post autor: Miskiller » pt kwie 18, 2008 6:51 am

ryszard banek pisze:witam.przystawka pto do gr. jest wymyślona przez semak z nowego targu kosztuje 4000 zł,jest to rozsądne rozwiązanie i solidne,.jeżeli chodzi o pto od stara mam takowe w gazie 69 spisuje się na medal i to złoty
i tu sie grubo mylisz...

Przystawke wymyslilem ja a nie semak, w nowotarzanskiej firmie nie pracuje juz ponad rok, przystawke zaprojektowalem ja a nie firma, strona internetowa www.pto-gr.pl nalezy do mnie.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » czw kwie 24, 2008 1:19 am

Ja zrobiłem do jepa .Ale niema amerykanckiej plakietki i kupa
Ps Który reduktor nissana ma wyjście tylnego wału w jednej linji z przednim wałem . pozdrawiam Krzysztof.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw kwie 24, 2008 6:51 am

Krzysio pisze:Ja zrobiłem do jepa .Ale niema amerykanckiej plakietki i kupa
Ps Który reduktor nissana ma wyjście tylnego wału w jednej linji z przednim wałem . pozdrawiam Krzysztof.
K160
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » czw kwie 24, 2008 7:43 am

Dzięki . pozdrawiam Krzysztof.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw kwie 24, 2008 2:50 pm

Krzysio pisze:Ja zrobiłem do jepa .Ale niema amerykanckiej plakietki i kupa...
zaciekawilo mnie to ... :D
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Harley » czw sty 15, 2009 9:53 am

WITAM.
Podepnę się pod temat. Jako nowonarodzony świeży nabywca patrola longa 4,2 D (wersja Safari chyba z Emiratów) z manualem chciałem zapytać, czy PTO krążące po naszym rynku, robione ciężko spracowanymi rękami kolegów z forum , a nie małymi rączkami chińskich dzieci można jakoś bezproblemowo zamontować w moim pojeździe?
Poważniej rzecz traktując, wiem ,że te auta wychodziły z wyciągarkami mechanicznymi z fabryki, jednak dostanie takiego egzemplarza w "rozsądnych" pieniądzach jest trudne, w związku z tym jako średnio utalentowany mechanicznie chciałbym dowiedzieć się , czy gdzieś w reduktorze tego auta(pytam tylko o 4,2 D) jest orginalne wyjście na PTO. Jeśli tak , lub jeśli nie to w jaki sposób można je ewentualnie założyć i co jest poza PTO potrzebne?
Mam z dawnych czasów wyciągarkę od STARA przeznaczoną swego czasu do Samuraia, ale może można ją zaadoptować do Parcholka. Ponadto mimo ,że na forum dużo jest wypowiedzi o wyciągarkach, to chciałem zapytać czy na wyprawy a dla niektórych wypady wyprawowe lub wycieczki w rejony wschodniej Europy w ogóle myśleć o mechaniku i dociążaniu auta, czy lepiej zaoszczędzić na wadze i dać sobie z tym spokj rezygnując na rzecz elektryka ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Tołdi » czw sty 15, 2009 10:52 am

masz z boku po lewej str. taką pokrywkę przykręconą śrubami. tam przykręcasz PTO. Nowe kosztuje coś ponad 500 EUR-o.
Darek... pisze:rozsądne rozwiązanie za 4k PLN :lol: :D :lol:
To zrób taniej do tej skrzyni.

Awatar użytkownika
alo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn paź 02, 2006 11:41 am
Lokalizacja: Wawa

Re: Patrol + mechanik

Post autor: alo » czw sty 15, 2009 1:40 pm

Taniej sie nie da :)21
Wiem bo właśnie robię

Miskiller mógłbyś zdradzić na PW kto mi może zrobić ten wieloklin na wałek między skrzynią a reduktorem???

Chodzi mi o takie ząbki:
Obrazek

Pozdrowienia w dobie kryzysu :D
AP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość