Patrol + mechanik
Moderator: Misiek Bielsko
Najlepsza rada - pojedź na jakiś rajd. Nie musisz nawet startować. Pooglądasz jak ludzie mają rozwiązane problemy które napotkasz przy montażu. Najlepiej przyglądaj się rozwiązaniom w samochodach które "robią". Jedyne podpowiedzi jakie można dać: musisz widzieć bęben i sprzęgło, musisz mieć jakiś hamulec bębna lub dociskacz liny, jakieś boczne ograniczniki aby lina nie spadała z bębna, oświetlenie wyciągaraki, no i sprawny mechanizm załączania i wyłączania sprzęgłą (sprzęgło KONIECZNE). No i oczywiście jakoś sensownie lina musi iść do przodu, tak aby w razie zerwania można ją było w warunkach bojowych przeciągnąć (koniec zwykle jest postrzępiony).husky pisze:Decyzja zapadła, bedzie starTylko chiał bym zrobić tak , żeby była możliwość ciągania także do tyłu
![]()
W związku z powyższym mam pytanko, czy ktoś ma tak zrobioneczy dużo motania
, plis o fotki czy jakieś wskazówki na priv.
pozdrawiam.
Co do ciągania do tyłu to zestaw bloczków, ale raczej to sobie daruj i zbieraj na elektryka. Co będzie jak zrobisz boka, dacha lub zatopisz silnik ?
ps.
Coś mi się wydaje że ludzie myślą że założenie mechanika to taki pryszcz i że wyjdzie dużo taniej i prościej niż elektryka...
Adam - nie wiesz, ze to leży w salonie na półce i idziesz do salonu Nissana i zlecasz instalacje, rano zostawiasz samochód i wieczorem odbieraszAdAm pisze:ps.
Coś mi się wydaje że ludzie myślą że założenie mechanika to taki pryszcz i że wyjdzie dużo taniej i prościej niż elektryka...



Nadal ześwirowany...
Pomysł zrodził się stosunkowo niedawno, a na rajdach na których ostatnio byłem akurat nie było takich modeli.AdAm pisze:Najlepsza rada - pojedź na jakiś rajd. Nie musisz nawet startować. Pooglądasz jak ludzie mają rozwiązane problemy które napotkasz przy montażu. Najlepiej przyglądaj się rozwiązaniom w samochodach które "robią". Jedyne podpowiedzi jakie można dać: musisz widzieć bęben i sprzęgło, musisz mieć jakiś hamulec bębna lub dociskacz liny, jakieś boczne ograniczniki aby lina nie spadała z bębna, oświetlenie wyciągaraki, no i sprawny mechanizm załączania i wyłączania sprzęgłą (sprzęgło KONIECZNE). No i oczywiście jakoś sensownie lina musi iść do przodu, tak aby w razie zerwania można ją było w warunkach bojowych przeciągnąć (koniec zwykle jest postrzępiony).husky pisze:Decyzja zapadła, bedzie starTylko chiał bym zrobić tak , żeby była możliwość ciągania także do tyłu
![]()
W związku z powyższym mam pytanko, czy ktoś ma tak zrobioneczy dużo motania
, plis o fotki czy jakieś wskazówki na priv.
pozdrawiam.
Co do ciągania do tyłu to zestaw bloczków, ale raczej to sobie daruj i zbieraj na elektryka. Co będzie jak zrobisz boka, dacha lub zatopisz silnik ?
ps.
Coś mi się wydaje że ludzie myślą że założenie mechanika to taki pryszcz i że wyjdzie dużo taniej i prościej niż elektryka...

Dzięki za dobre rady i pozdrawiam.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
A ta impreza przeprawowa to tak komercyjnie czy tylko dla paru znajomych ?husky pisze: ..... Na nastęny wybieram się w połowie pażdziernika, a tydzień póżniej z chłopakami organizujemy dwudniową przeprawówkę i do tego czasu łincza muszę zmotać.
Pytam, bo jak komercyjnie to mam nadzieję że znajomi byli chociaż ja jakimś DOBRYM rajdzie przeprawowym i będą wiedzieli jak go przygotować... (to tak odnośnie tematu który gdzieś tu się błąka dotyczącego definicji rajdu przeprawowego).
Bez urazy, ale zorganizować rajd przeprawowy (a nie popierdółkę koło drzewa z jedną kałużą) i to dwudniowy to raczej większe wyzwanie niż montaż mechanika. Ale oczywiście powodzenia życzę jak najbardziej.
Bez urazy, ale zorganizować rajd przeprawowy (a nie popierdółkę koło drzewa z jedną kałużą) i to dwudniowy to raczej większe wyzwanie niż montaż mechanika. Ale oczywiście powodzenia życzę jak najbardziej.
Nie robimy rajdu po raz pierwszy, a popierdułki też robimy kilka razy w roku
Zapraszam , dużo ludzi ze śląska przyjeżdża na nasze imprezy, szczegóły na naszej klubowej stronie www.jedynka.org.pl
Nie robimy rajdu po raz pierwszy, a popierdułki też robimy kilka razy w roku

k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
Taa, a przelotki założyłem od starej wędki.Klamer pisze:Robi a robi... wiem, może jestem malkontentem, ale jak długo? - mam nadzieje, ze przystawka nie cieknie, krzyżaki nie są od Poloneza, a kat wychylenia wałka między przystawką wyciągarka na krzyżakach nie jest za duży.
Przecierz wiesz że "jest to tajemna wiedza"


k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: sob sty 06, 2007 7:42 pm
pto patrol gr 2.8td
witam.przystawka pto do gr. jest wymyślona przez semak z nowego targu kosztuje 4000 zł,jest to rozsądne rozwiązanie i solidne,.jeżeli chodzi o pto od stara mam takowe w gazie 69 spisuje się na medal i to złoty
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Re: pto patrol gr 2.8td
i tu sie grubo mylisz...ryszard banek pisze:witam.przystawka pto do gr. jest wymyślona przez semak z nowego targu kosztuje 4000 zł,jest to rozsądne rozwiązanie i solidne,.jeżeli chodzi o pto od stara mam takowe w gazie 69 spisuje się na medal i to złoty
Przystawke wymyslilem ja a nie semak, w nowotarzanskiej firmie nie pracuje juz ponad rok, przystawke zaprojektowalem ja a nie firma, strona internetowa www.pto-gr.pl nalezy do mnie.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Re: Patrol + mechanik
WITAM.
Podepnę się pod temat. Jako nowonarodzony świeży nabywca patrola longa 4,2 D (wersja Safari chyba z Emiratów) z manualem chciałem zapytać, czy PTO krążące po naszym rynku, robione ciężko spracowanymi rękami kolegów z forum , a nie małymi rączkami chińskich dzieci można jakoś bezproblemowo zamontować w moim pojeździe?
Poważniej rzecz traktując, wiem ,że te auta wychodziły z wyciągarkami mechanicznymi z fabryki, jednak dostanie takiego egzemplarza w "rozsądnych" pieniądzach jest trudne, w związku z tym jako średnio utalentowany mechanicznie chciałbym dowiedzieć się , czy gdzieś w reduktorze tego auta(pytam tylko o 4,2 D) jest orginalne wyjście na PTO. Jeśli tak , lub jeśli nie to w jaki sposób można je ewentualnie założyć i co jest poza PTO potrzebne?
Mam z dawnych czasów wyciągarkę od STARA przeznaczoną swego czasu do Samuraia, ale może można ją zaadoptować do Parcholka. Ponadto mimo ,że na forum dużo jest wypowiedzi o wyciągarkach, to chciałem zapytać czy na wyprawy a dla niektórych wypady wyprawowe lub wycieczki w rejony wschodniej Europy w ogóle myśleć o mechaniku i dociążaniu auta, czy lepiej zaoszczędzić na wadze i dać sobie z tym spokj rezygnując na rzecz elektryka ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Podepnę się pod temat. Jako nowonarodzony świeży nabywca patrola longa 4,2 D (wersja Safari chyba z Emiratów) z manualem chciałem zapytać, czy PTO krążące po naszym rynku, robione ciężko spracowanymi rękami kolegów z forum , a nie małymi rączkami chińskich dzieci można jakoś bezproblemowo zamontować w moim pojeździe?
Poważniej rzecz traktując, wiem ,że te auta wychodziły z wyciągarkami mechanicznymi z fabryki, jednak dostanie takiego egzemplarza w "rozsądnych" pieniądzach jest trudne, w związku z tym jako średnio utalentowany mechanicznie chciałbym dowiedzieć się , czy gdzieś w reduktorze tego auta(pytam tylko o 4,2 D) jest orginalne wyjście na PTO. Jeśli tak , lub jeśli nie to w jaki sposób można je ewentualnie założyć i co jest poza PTO potrzebne?
Mam z dawnych czasów wyciągarkę od STARA przeznaczoną swego czasu do Samuraia, ale może można ją zaadoptować do Parcholka. Ponadto mimo ,że na forum dużo jest wypowiedzi o wyciągarkach, to chciałem zapytać czy na wyprawy a dla niektórych wypady wyprawowe lub wycieczki w rejony wschodniej Europy w ogóle myśleć o mechaniku i dociążaniu auta, czy lepiej zaoszczędzić na wadze i dać sobie z tym spokj rezygnując na rzecz elektryka ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Patrol + mechanik
masz z boku po lewej str. taką pokrywkę przykręconą śrubami. tam przykręcasz PTO. Nowe kosztuje coś ponad 500 EUR-o.
To zrób taniej do tej skrzyni.Darek... pisze:rozsądne rozwiązanie za 4k PLN![]()
![]()
Re: Patrol + mechanik
Taniej sie nie da
Wiem bo właśnie robię
Miskiller mógłbyś zdradzić na PW kto mi może zrobić ten wieloklin na wałek między skrzynią a reduktorem???
Chodzi mi o takie ząbki:

Pozdrowienia w dobie kryzysu

Wiem bo właśnie robię
Miskiller mógłbyś zdradzić na PW kto mi może zrobić ten wieloklin na wałek między skrzynią a reduktorem???
Chodzi mi o takie ząbki:

Pozdrowienia w dobie kryzysu

AP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość