Patrol + mechanik

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol + mechanik

Post autor: lbl78 » czw sty 15, 2009 3:20 pm

Harley pisze:WITAM.
Podepnę się pod temat. Jako nowonarodzony świeży nabywca patrola longa 4,2 D (wersja Safari chyba z Emiratów) z manualem chciałem zapytać, czy PTO krążące po naszym rynku, robione ciężko spracowanymi rękami kolegów z forum , a nie małymi rączkami chińskich dzieci można jakoś bezproblemowo zamontować w moim pojeździe?
Poważniej rzecz traktując, wiem ,że te auta wychodziły z wyciągarkami mechanicznymi z fabryki, jednak dostanie takiego egzemplarza w "rozsądnych" pieniądzach jest trudne, w związku z tym jako średnio utalentowany mechanicznie chciałbym dowiedzieć się , czy gdzieś w reduktorze tego auta(pytam tylko o 4,2 D) jest orginalne wyjście na PTO. Jeśli tak , lub jeśli nie to w jaki sposób można je ewentualnie założyć i co jest poza PTO potrzebne?
Mam z dawnych czasów wyciągarkę od STARA przeznaczoną swego czasu do Samuraia, ale może można ją zaadoptować do Parcholka. Ponadto mimo ,że na forum dużo jest wypowiedzi o wyciągarkach, to chciałem zapytać czy na wyprawy a dla niektórych wypady wyprawowe lub wycieczki w rejony wschodniej Europy w ogóle myśleć o mechaniku i dociążaniu auta, czy lepiej zaoszczędzić na wadze i dać sobie z tym spokj rezygnując na rzecz elektryka ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
zależy do czego samochód
PTO nissana pędzone jest ze skrzyni biegów a nie z reduktora nie wiem jaką masz skrzynie biegów bo do niektórych się da założyć do niektórych nie :)2 (aa jak masz skrzynie 5-cio biegowa pzbędziesz się 5 biegu)
PTO to co jest do 2.8 może by podeszło musisz zobaczyć czy śruby wypadają w tym samym miejscu :)2
na wyprawy kup sobie elektryka :)2 wystarczy :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Harley » pt sty 16, 2009 8:19 am

No na razie wychodzę z tego założenia ,że elektryk starczy, ale czasem człowiek wpada w wir wyścigu zbrojeń i nie chce przegapić momentu, po którym powie: "A mogłem zrobić to czy tamto , jak miałem rozebrane auto..."

Dzięki za odpowiedź.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol + mechanik

Post autor: lbl78 » pt sty 16, 2009 8:24 am

jak będziesz w "górach" i będziesz chciał pooglądać łorginalnego mechanika to wpadnij :)2 jakiegoś bronisława się obali :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Patrol + mechanik

Post autor: mopar » pt sty 16, 2009 11:03 am

Zeby pooglądać do w góry nie trzeba jechać :lol:
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol + mechanik

Post autor: lbl78 » pt sty 16, 2009 11:50 am

tu nie chodzi o oglądanie :)21 :)21 tylko o tego browara :)2 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Patrol + mechanik

Post autor: mopar » pt sty 16, 2009 1:16 pm

No rozumiem :wink: tak tłumaczysz alkoholizm :)21
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol + mechanik

Post autor: lbl78 » pt sty 16, 2009 1:53 pm

niestety wydatki na syfa nie pozwalają popaśc w ten jakże miły nałóg :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol + mechanik

Post autor: lbl78 » ndz lut 22, 2009 3:54 pm

a myślałęm, że to ja nie potrafię po polsku pisać :oops: :)21 :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Harley » ndz lut 22, 2009 6:41 pm

Nie przejmuj się Jogi ;-)
Nie każdy musi być Mickiewiczem...
A co do rychtu, to chętnie się zapoznam z tym wynalazkiem , hej
Pozdro od Cepra
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Patrol + mechanik

Post autor: BENGI » śr mar 11, 2009 8:39 pm

podnoszę temat żeby nie zakładać nowego

założłem w swojej K160 pto i zastanawiam się, jak rozwiązać mechanizm załączania :roll:
wiem że można to zrobić na linkę, lub włączane dźwignią

napewno nie jeden z Was to motał, więc mam wielką próźbe o jakiś opis i fotki
jesli nie tu, to na PW
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Patrol + mechanik

Post autor: pilmar » ndz mar 15, 2009 10:32 am

Ja w swojej zmocie wykorzystałem lekko wybity łącznik stabilizatora przedniego zawieszenia E39(jako cięgno) - ma dwa fajne przeguby które łączą lewarek w kabinie z dźwignią na reduktorze.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol + mechanik

Post autor: N2O » pn mar 16, 2009 8:24 pm

zrób na cięgno(cięgna) - linkę trudno się pcha :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Patry » wt mar 17, 2009 1:15 am

N2O pisze:zrób na cięgno(cięgna) - linkę trudno się pcha :lol:
ale ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Patrol + mechanik

Post autor: BENGI » wt mar 17, 2009 9:29 pm

zmotałem na cięgno, a do załączania służy dźwignia hamulca ręcznego z poloneza
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Patry » śr mar 18, 2009 12:03 am

u mnie PTO zapina ręczny z UAZa :wink:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Patrol + mechanik

Post autor: BENGI » śr mar 18, 2009 9:13 am

też chciałem motać z uaza :)2 ale w garażu była tylko od poloneza :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Zengal
Posty: 609
Rejestracja: śr cze 22, 2005 8:38 am
Lokalizacja: Biłgoraj-Roztocze

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Zengal » ndz mar 22, 2009 9:45 am

a dołącze pytanko/prosbę

motam właśnie mechanika w parchu GR i mam problema ,

-którędy poprowadzić line ?
-a jak prowadzić to w rurze czy na przelotkach ?

słyszałem właśnie ze są dwa sposoby ale który lepszy ....
zaznacze ze mechanika montuje zaraz za mostem w miejscu gdzie był zbiornik paliwa , nie dało sie przed bo parch został czteroosobowy 8)
koledzy pomóżcie ! fotki prowadzenia mile widziane :D

z góry wielkie dzieki za obszerne informacje :)21
Genitalia-to nie są włoskie linie lotnicze!!!!!!

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Harley » czw gru 31, 2009 9:34 am

Temat znowu się zatrzymał, a mnie pojawiają się nowe pytania.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć, najlepiej z podparciem ze zdjęciami - jak odchudzić wyciągarkę starowską, która ma wejść w ramę od krótkiego patrola?? Interesuje mnie głównie odchudzenie bębna - bo zakładam,że większość orginalnej ramy od starowskiego łincza wywalę, a największym klamotem poza obudową przekładni jest bęben. Do jakich rozmiarów należy go korygować aby sensowna ilość liny syntetycznej się na niej zmieściła i jak wygląda sprawa mechanizmów w środku bębna - półoś , łożyska itp (znaczy czy pozostają orginalne czy na coś się podmienia) ??
Czy ma ktoś może sensowne zdjęcia stara na ramie patrola robione bez kasty ??
Z góry dzieki
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol + mechanik

Post autor: koniu » czw gru 31, 2009 3:00 pm

proszę bardzo Obrazek
koniu

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Patrol + mechanik

Post autor: Harley » czw gru 31, 2009 4:28 pm

Dzięi Kolego. A dzięki od dawnego Zielonogórzanina :)21

Rozumiem,że to fotka z K160 ??
Czy te oba bębny wymagały od Ciebie rozbiórki dwóch wyciągarek od Stara i złożenia do kupy sprzęgieł kłowych ??
Czy możesz napisać jak przerabiałeś orginalne bębny??
Jak sprawuje Ci się kwestia załączania każdego z bębnów, czy uważasz ,że warto robić mechanika na tył ?? znaczy już po ochłonięciu i realnym spojrzeniu po czasie od założenia(bo oczywiście zakładam,że już jeździ) ?? :lol:


Fajnie by było gdyby znalazł się ktoś chętny na wstawienie fotki z jednym bębnem i najlepiej przy PTO od GRa
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol + mechanik

Post autor: koniu » czw gru 31, 2009 5:19 pm

Daj swego maila na pw
koniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość