PTO do Patrola GR

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » czw wrz 06, 2018 7:30 pm

vandall1 pisze:
pt cze 29, 2018 12:29 am
Jeśli masz reduktor spięty sztywno ze skrzynia,to na kiego tam krzyzak?
Jesli to nie jest współosiowo,to trochę lipa.
Robiłbym tak,ze że zastosowałbym od razu ów precel/bmw zum bajszpil/.
Przed spawaniem spiąłbym /skręcił/na sztywno trójniki wyjsciowe,zespawał i wstawił precla z prowadzeniem/przećwiczone,działa/.
Jest współosiowo. Krzyżak nie zaszkodzi.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » czw wrz 06, 2018 7:32 pm

Tołdi pisze:
wt sie 21, 2018 7:59 pm
zdecydowanie jak mówi vandal. Myslę też, że można by po osi wałka wejściowego reduktora, obrócić reduktor lekko w prawo - wg zdjęć widać że ubyło by paru problemów ( z wałami i z wajchami), ale to trza spojrzeć na żywo.
Jeśli obrócę reduktor tak, że flansza przodu pójdzie w dół to przedni wał zbliży się do skrzyni jeszcze bardziej.
W przeciwnym kierunku to znowu nie mam miejsca pod fotelem.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » czw wrz 06, 2018 7:51 pm

Wajchy i przedni wał

Obrazek

Przedni wał zrobiony z półośki tylnej GR. Przewężenie fi 32 co jest 2 mm więcej niż przy wieloklinie. Śruba poduchy torx.

Obrazek

Wokół rury jest ok ale blisko guma wieloklinu :(
Trzeba będzie na rurę szmatę dać.

Obrazek

Wajcha PTO

Obrazek

Wszystko po zamknięciu zawiasu, które bez odbojów jest konkret metal-metal

Obrazek

Obrazek

BRDM - niby alu ale ciężka jak cholera. Snułem plany odchudzania ale mi przeszło :)21

Obrazek

Obudowa poniżej kielicha. Poprzeczka pasowała by z odwróconego teownika ale stal walcowana na gorąco to rochę nie teges. Będzie profil 100x50x3 (100 poziomo).
Kołnierz bębna odsunę od przekładni co by wał do mostu przeszedł. Na zdjęciach tego nie widać ale teraz jest tam 10 cm od wału mostu do wału BRDM.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2018 11:03 am przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » sob wrz 08, 2018 10:48 am

Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » sob wrz 08, 2018 11:16 am

Kiedyś znalazłem takie coś w necie (mechanik z dyfra):

Obrazek

Obrazek
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: lbl78 » ndz wrz 09, 2018 9:01 am

za szybki
no chyba że masz dyfer z przełożeniem 1;20 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: vandall1 » ndz wrz 09, 2018 10:37 am

No właśnie :roll: Starowska ma bodaj 1:23,o ile pamietam.
A jeszcze w miarę nawijania liny na bęben przełożenie "spada".
Dyfer nie jest samohamowny.
Ogólnie urządzenie niebezpieczne.
Szarbia:zwróć uwage na wejście napędu wyciagarki,tam jest gładki wałek i śrubka-przetyczka.Raczej tego nie przerabiaj,bo to pełni rolę bezpiecznika-w razie W śrubka się ścina i urzadzenie staje.Tego w wersji"dyfer"nie widzę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz wrz 09, 2018 11:17 am

Windy stara miały dostępne dwa przełożenia. Pierwsze typowe do wyciągania samochodu 1:22 , drugiego typu się używało w radiostacjach do stawiania masztów , winda miała przełożenie 1:11.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » ndz wrz 09, 2018 12:19 pm

vandall1 pisze:
ndz wrz 09, 2018 10:37 am
No właśnie :roll: Starowska ma bodaj 1:23,o ile pamietam.
A jeszcze w miarę nawijania liny na bęben przełożenie "spada".
Dyfer nie jest samohamowny.
Ogólnie urządzenie niebezpieczne.
Szarbia:zwróć uwage na wejście napędu wyciagarki,tam jest gładki wałek i śrubka-przetyczka.Raczej tego nie przerabiaj,bo to pełni rolę bezpiecznika-w razie W śrubka się ścina i urzadzenie staje.Tego w wersji"dyfer"nie widzę.
O jaką śrubę chodzi?

Obrazek
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » ndz wrz 09, 2018 4:40 pm

Tak się zastanawiam po co tak wysoko tego mechanika montować:

Obrazek

Wystarczy, ze nie ma kolizji z wałem i mostem oraz, ze nie sterczy poniżej ramy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » ndz wrz 09, 2018 4:47 pm

Tak się zastanawiam czy puszczenie liny z mechanika pod budą to dobry pomysł. W azjatyckich RFC tak robią.
Z drugiej strony na jeep.org jest temat o linie przez środek auta pod fotelem pilota w rurze :roll:

Na razie planuję pod budą.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz wrz 09, 2018 5:30 pm

Ja zawsze (o ile się da) puszczam rurą przez całe auto. Nie plącze się, o nic nie haczy itp. W razie zerwania liny nie robi szkód, a jak idzie przez kabinę to nikomu krzywdy nie zrobi.
Dwie kluzy na początku i końcu robią za prowadzenie. Jedyny minus w przypadku syntetyka, trzeba mieć pilota do przetykania liny, jakiś drut, czy coś.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: lbl78 » ndz wrz 09, 2018 8:40 pm

rudypajero.koszalin pisze:
ndz wrz 09, 2018 11:17 am
drugiego typu się używało w radiostacjach do stawiania masztów , winda miała przełożenie 1:11.
nie te masy nie te potrzeby, ogólnie mechanik nawet z przełożeniem 1:30 (taki jest w orginale patrola na przykład) i tak jest pieruńsko szybką wyciągarką :)2
a samohamowność w przypadku mechanika jest bardzo ważna :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: vandall1 » ndz wrz 09, 2018 10:53 pm

Szarbia pisze:
ndz wrz 09, 2018 12:19 pm
.....
O jaką śrubę chodzi?

.....
Łeee-u mnie to jakoś inaczej wygladało :roll:

Ale skoro tam masz wpust i simmering,to chyba znaczy że czegos brakuje :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » pn wrz 10, 2018 10:42 am

vandall1 pisze:
ndz wrz 09, 2018 10:53 pm
Szarbia pisze:
ndz wrz 09, 2018 12:19 pm
.....
O jaką śrubę chodzi?

.....
Łeee-u mnie to jakoś inaczej wygladało :roll:

Ale skoro tam masz wpust i simmering,to chyba znaczy że czegos brakuje :roll:
Brakuje takiej flanszy:

http://trasek.com.pl/uploads/files/prod ... C_0895.JPG

Jak ogarne się z wałem to pomyślę o flanszy. Wbrew pozorom nie jest to takie hop-siup bo wał na krzyzakach z wieloklinem o długości ponizej 30 cm nie jest takie oczywiste. Na razie wał GAZa 69 jest na tapecie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » sob wrz 15, 2018 6:50 pm

Porzuciłem więc finezję na rzecz prostoty:

Obrazek

Dwa kątowniki przykręcane do ramy 4 śrubami M14 8.8.
Kołnierze bębna będą mieć mniejszą średnicę o 4 cm - taką jak wysokość alu-obudowy.
Wał od Gaza nie doszedł, tak więc nie wiem nie będzie nań za ciasno. Jest 28 cm.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » ndz wrz 16, 2018 9:08 am

vandall1 pisze:
pt cze 29, 2018 12:29 am
Jeśli masz reduktor spięty sztywno ze skrzynia,to na kiego tam krzyzak?
Jesli to nie jest współosiowo,to trochę lipa.
Robiłbym tak,ze że zastosowałbym od razu ów precel/bmw zum bajszpil/.
Przed spawaniem spiąłbym /skręcił/na sztywno trójniki wyjsciowe,zespawał i wstawił precla z prowadzeniem/przećwiczone,działa/.
Szczerze mówiąc kłamałem, że jest współosiowo :(
Spawałem to na pusto z kątownikami magnesowymi, licząc na to, że dokładność CAD i wypalarki załatwi sprawę.
Ażeby spiąć wał musiałem celować reduktorem w większych otworach mocujących.
W przyszłości planuję precla bez prowadzenia osiowego.

Daj znać, że przeczytałeś tego posta.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: PTO do Patrola GR

Post autor: Szarbia » sob lis 10, 2018 3:49 pm

Ustawienie raduktora poprawiłem.

Tak to wyszło

Obrazek

Lina pójdzie jedna pod budą ale w rurze.

Ręczny na moście (zacisk od Forda Transita 2006-2013)

Obrazek
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość