Jest współosiowo. Krzyżak nie zaszkodzi.vandall1 pisze: ↑pt cze 29, 2018 12:29 amJeśli masz reduktor spięty sztywno ze skrzynia,to na kiego tam krzyzak?
Jesli to nie jest współosiowo,to trochę lipa.
Robiłbym tak,ze że zastosowałbym od razu ów precel/bmw zum bajszpil/.
Przed spawaniem spiąłbym /skręcił/na sztywno trójniki wyjsciowe,zespawał i wstawił precla z prowadzeniem/przećwiczone,działa/.
PTO do Patrola GR
Moderator: Misiek Bielsko
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Jeśli obrócę reduktor tak, że flansza przodu pójdzie w dół to przedni wał zbliży się do skrzyni jeszcze bardziej.
W przeciwnym kierunku to znowu nie mam miejsca pod fotelem.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Wajchy i przedni wał

Przedni wał zrobiony z półośki tylnej GR. Przewężenie fi 32 co jest 2 mm więcej niż przy wieloklinie. Śruba poduchy torx.

Wokół rury jest ok ale blisko guma wieloklinu
Trzeba będzie na rurę szmatę dać.

Wajcha PTO

Wszystko po zamknięciu zawiasu, które bez odbojów jest konkret metal-metal


BRDM - niby alu ale ciężka jak cholera. Snułem plany odchudzania ale mi przeszło

Obudowa poniżej kielicha. Poprzeczka pasowała by z odwróconego teownika ale stal walcowana na gorąco to rochę nie teges. Będzie profil 100x50x3 (100 poziomo).
Kołnierz bębna odsunę od przekładni co by wał do mostu przeszedł. Na zdjęciach tego nie widać ale teraz jest tam 10 cm od wału mostu do wału BRDM.



Przedni wał zrobiony z półośki tylnej GR. Przewężenie fi 32 co jest 2 mm więcej niż przy wieloklinie. Śruba poduchy torx.
Wokół rury jest ok ale blisko guma wieloklinu

Trzeba będzie na rurę szmatę dać.
Wajcha PTO
Wszystko po zamknięciu zawiasu, które bez odbojów jest konkret metal-metal
BRDM - niby alu ale ciężka jak cholera. Snułem plany odchudzania ale mi przeszło

Obudowa poniżej kielicha. Poprzeczka pasowała by z odwróconego teownika ale stal walcowana na gorąco to rochę nie teges. Będzie profil 100x50x3 (100 poziomo).
Kołnierz bębna odsunę od przekładni co by wał do mostu przeszedł. Na zdjęciach tego nie widać ale teraz jest tam 10 cm od wału mostu do wału BRDM.
Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2018 11:03 am przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Kiedyś znalazłem takie coś w necie (mechanik z dyfra):


Re: PTO do Patrola GR
za szybki
no chyba że masz dyfer z przełożeniem 1;20
no chyba że masz dyfer z przełożeniem 1;20

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: PTO do Patrola GR
No właśnie
Starowska ma bodaj 1:23,o ile pamietam.
A jeszcze w miarę nawijania liny na bęben przełożenie "spada".
Dyfer nie jest samohamowny.
Ogólnie urządzenie niebezpieczne.
Szarbia:zwróć uwage na wejście napędu wyciagarki,tam jest gładki wałek i śrubka-przetyczka.Raczej tego nie przerabiaj,bo to pełni rolę bezpiecznika-w razie W śrubka się ścina i urzadzenie staje.Tego w wersji"dyfer"nie widzę.

A jeszcze w miarę nawijania liny na bęben przełożenie "spada".
Dyfer nie jest samohamowny.
Ogólnie urządzenie niebezpieczne.
Szarbia:zwróć uwage na wejście napędu wyciagarki,tam jest gładki wałek i śrubka-przetyczka.Raczej tego nie przerabiaj,bo to pełni rolę bezpiecznika-w razie W śrubka się ścina i urzadzenie staje.Tego w wersji"dyfer"nie widzę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Windy stara miały dostępne dwa przełożenia. Pierwsze typowe do wyciągania samochodu 1:22 , drugiego typu się używało w radiostacjach do stawiania masztów , winda miała przełożenie 1:11.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
O jaką śrubę chodzi?vandall1 pisze: ↑ndz wrz 09, 2018 10:37 amNo właśnieStarowska ma bodaj 1:23,o ile pamietam.
A jeszcze w miarę nawijania liny na bęben przełożenie "spada".
Dyfer nie jest samohamowny.
Ogólnie urządzenie niebezpieczne.
Szarbia:zwróć uwage na wejście napędu wyciagarki,tam jest gładki wałek i śrubka-przetyczka.Raczej tego nie przerabiaj,bo to pełni rolę bezpiecznika-w razie W śrubka się ścina i urzadzenie staje.Tego w wersji"dyfer"nie widzę.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Tak się zastanawiam po co tak wysoko tego mechanika montować:

Wystarczy, ze nie ma kolizji z wałem i mostem oraz, ze nie sterczy poniżej ramy.
Wystarczy, ze nie ma kolizji z wałem i mostem oraz, ze nie sterczy poniżej ramy.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Tak się zastanawiam czy puszczenie liny z mechanika pod budą to dobry pomysł. W azjatyckich RFC tak robią.
Z drugiej strony na jeep.org jest temat o linie przez środek auta pod fotelem pilota w rurze
Na razie planuję pod budą.
Z drugiej strony na jeep.org jest temat o linie przez środek auta pod fotelem pilota w rurze

Na razie planuję pod budą.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Ja zawsze (o ile się da) puszczam rurą przez całe auto. Nie plącze się, o nic nie haczy itp. W razie zerwania liny nie robi szkód, a jak idzie przez kabinę to nikomu krzywdy nie zrobi.
Dwie kluzy na początku i końcu robią za prowadzenie. Jedyny minus w przypadku syntetyka, trzeba mieć pilota do przetykania liny, jakiś drut, czy coś.
Dwie kluzy na początku i końcu robią za prowadzenie. Jedyny minus w przypadku syntetyka, trzeba mieć pilota do przetykania liny, jakiś drut, czy coś.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: PTO do Patrola GR
nie te masy nie te potrzeby, ogólnie mechanik nawet z przełożeniem 1:30 (taki jest w orginale patrola na przykład) i tak jest pieruńsko szybką wyciągarkąrudypajero.koszalin pisze: ↑ndz wrz 09, 2018 11:17 amdrugiego typu się używało w radiostacjach do stawiania masztów , winda miała przełożenie 1:11.

a samohamowność w przypadku mechanika jest bardzo ważna

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: PTO do Patrola GR
Łeee-u mnie to jakoś inaczej wygladało

Ale skoro tam masz wpust i simmering,to chyba znaczy że czegos brakuje

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Brakuje takiej flanszy:
http://trasek.com.pl/uploads/files/prod ... C_0895.JPG
Jak ogarne się z wałem to pomyślę o flanszy. Wbrew pozorom nie jest to takie hop-siup bo wał na krzyzakach z wieloklinem o długości ponizej 30 cm nie jest takie oczywiste. Na razie wał GAZa 69 jest na tapecie.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Porzuciłem więc finezję na rzecz prostoty:

Dwa kątowniki przykręcane do ramy 4 śrubami M14 8.8.
Kołnierze bębna będą mieć mniejszą średnicę o 4 cm - taką jak wysokość alu-obudowy.
Wał od Gaza nie doszedł, tak więc nie wiem nie będzie nań za ciasno. Jest 28 cm.
Dwa kątowniki przykręcane do ramy 4 śrubami M14 8.8.
Kołnierze bębna będą mieć mniejszą średnicę o 4 cm - taką jak wysokość alu-obudowy.
Wał od Gaza nie doszedł, tak więc nie wiem nie będzie nań za ciasno. Jest 28 cm.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Szczerze mówiąc kłamałem, że jest współosiowovandall1 pisze: ↑pt cze 29, 2018 12:29 amJeśli masz reduktor spięty sztywno ze skrzynia,to na kiego tam krzyzak?
Jesli to nie jest współosiowo,to trochę lipa.
Robiłbym tak,ze że zastosowałbym od razu ów precel/bmw zum bajszpil/.
Przed spawaniem spiąłbym /skręcił/na sztywno trójniki wyjsciowe,zespawał i wstawił precla z prowadzeniem/przećwiczone,działa/.

Spawałem to na pusto z kątownikami magnesowymi, licząc na to, że dokładność CAD i wypalarki załatwi sprawę.
Ażeby spiąć wał musiałem celować reduktorem w większych otworach mocujących.
W przyszłości planuję precla bez prowadzenia osiowego.
Daj znać, że przeczytałeś tego posta.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: PTO do Patrola GR
Ustawienie raduktora poprawiłem.
Tak to wyszło

Lina pójdzie jedna pod budą ale w rurze.
Ręczny na moście (zacisk od Forda Transita 2006-2013)

Tak to wyszło
Lina pójdzie jedna pod budą ale w rurze.
Ręczny na moście (zacisk od Forda Transita 2006-2013)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość