mile marker H9000-hydraulik
Moderator: Misiek Bielsko
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Już jestem po pierwszych próbach. Wciąż kiepsko:
Wyciągaka milemarker 10500 (niski bieg):
Dawniej było: pompa ZF z paska. Rezultat: to, co podaje producent wyciągarki czyli mało. Bez obciążenia jakieś 5m/min a z obciążeniem ok. 2 m/min. Prędkość wyciągarki nie zależy od ruchów kierownicą bo pompa jest dedykowana tylko do wyciągarki. Ale jest to typowa pompa do wspomagania więc niezależnie od obrotów silnika daje tyle samo - tzn. mało.
Zalety starego zestawu: łatwy montaż, dostępność do elementów, niska masa.
Wada: mała prędkość, pobór mocy (mało ale zawsze) z silnika również na drodze.
Teraz jest tak jak tu:

Pompa Cross z przystawką MaxiDrive 200psi 40 l/min, Zbiornik 15
litrów.
Rezultat jest nieco lepszy. Na 1 biegu bez obciążenia ok. 8m/min a z
obciążeniem 4 m/min ale naprawdę dobre wyniki (10 m/min z obciążeniem) to mam na 4 biegu co oznacza w praktyce, że przy szybkim wyciąganiu nie pomogę kołami... Zalety to fakt, że mogę odłączyć PTO i wszystko stoi nie pobierając mocy np. na drodze, zrezygnowałem z elektrozaworów i dzięki temu ręcznym rozdzielaczem mogę regulować prędkość wyciągarki. Wada: to wszystko jest cięższe o dobre 30 kg.
Prawdziwy problem to przełożenie i prędkość pompy. Ona w takim układzie pracuje w dolnym zakresie obrotów. Zabiorę to w teren.
Ale generalnie wniosek jest taki, że w LR nie warto napędzać pompy z PTO bo to nie te obroty.
Wyciągaka milemarker 10500 (niski bieg):
Dawniej było: pompa ZF z paska. Rezultat: to, co podaje producent wyciągarki czyli mało. Bez obciążenia jakieś 5m/min a z obciążeniem ok. 2 m/min. Prędkość wyciągarki nie zależy od ruchów kierownicą bo pompa jest dedykowana tylko do wyciągarki. Ale jest to typowa pompa do wspomagania więc niezależnie od obrotów silnika daje tyle samo - tzn. mało.
Zalety starego zestawu: łatwy montaż, dostępność do elementów, niska masa.
Wada: mała prędkość, pobór mocy (mało ale zawsze) z silnika również na drodze.
Teraz jest tak jak tu:

Pompa Cross z przystawką MaxiDrive 200psi 40 l/min, Zbiornik 15
litrów.
Rezultat jest nieco lepszy. Na 1 biegu bez obciążenia ok. 8m/min a z
obciążeniem 4 m/min ale naprawdę dobre wyniki (10 m/min z obciążeniem) to mam na 4 biegu co oznacza w praktyce, że przy szybkim wyciąganiu nie pomogę kołami... Zalety to fakt, że mogę odłączyć PTO i wszystko stoi nie pobierając mocy np. na drodze, zrezygnowałem z elektrozaworów i dzięki temu ręcznym rozdzielaczem mogę regulować prędkość wyciągarki. Wada: to wszystko jest cięższe o dobre 30 kg.
Prawdziwy problem to przełożenie i prędkość pompy. Ona w takim układzie pracuje w dolnym zakresie obrotów. Zabiorę to w teren.
Ale generalnie wniosek jest taki, że w LR nie warto napędzać pompy z PTO bo to nie te obroty.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Samo PTO to kopia. Kosztowało mnie trochę klęczenia przed znajomym ślusarzem. Drobiazg, mam LR'a to przywykłem. Cały ten komplet to nie problem, sterowanie to manualny rozdzielacz. Grosze. Pompa jest dwukierunkowa, Co do trwałości to ... mam zapasowy silnik na półce.
Ale mimo to jestem troche rozczarowany, bo na 1 czy 2 biegu ta pompa jeszcze nie pompuje. Budzi się do życia na 3 a wtedy już nie pomogę kołami. Może w V8 było by lepiej. Są na rynku zgrabne multiplikatory do pomp SAE A1 - 10 minut i po problemie. Spróbuję.
Ale mimo to jestem troche rozczarowany, bo na 1 czy 2 biegu ta pompa jeszcze nie pompuje. Budzi się do życia na 3 a wtedy już nie pomogę kołami. Może w V8 było by lepiej. Są na rynku zgrabne multiplikatory do pomp SAE A1 - 10 minut i po problemie. Spróbuję.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Namdan pisze:...Kosztowało mnie trochę klęczenia przed znajomym ślusarzem. Drobiazg, mam LR'a to przywykłem...



az nie chce sie domyslac do czego przywykles

A powaznie, to z zainteresowaniem czytam! Wychodzi na to za sam MM10500 jak mu dac wiekszy przeplyw to wydaje
i ze moje spekulacje z dlawieniem przeplywu na elektrozaworze i zlaczkach maja racjonalne podstawy
A nie mozna do tego PTO dodatkowych kolek zebatych dolozyc coby pompa sie krecila szybciej na niskich biegach? chocby miala to byc przekladnia z Komarka

Czekam na dalsze rezultata!
Aha, jak pompe ZF poddasz drobnej, acz znaczacej modyfikacji, to zwieksza ona wydatek w funkcji obrotow i MM wyraznie przyspiesza

... ale oo ssso chhhoozzi
?
Egon GR'93

Egon GR'93
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
mam pompe HYVA o wydajności 150l/min i cisnieniu 400 bar przy 900 obr na min,
tak orientacyjnie,
przy 400 obrotach wydajność powinna spaść o połowę
jakby co,to mogę pozyczyc do testów
a wygląda tak:
http://www.hyva.com.pl/akceshyd.htm

tak orientacyjnie,
przy 400 obrotach wydajność powinna spaść o połowę
jakby co,to mogę pozyczyc do testów
a wygląda tak:
http://www.hyva.com.pl/akceshyd.htm

LJ 70
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
No i to jest właśnie wielka pompa. 3x dłuższa od mojej i z pięć razy cięższa. To pompa pewnie z grupy 3. Ma gruby wałek i w PTO nie ma nawet materiału, żeby ten wałek osadzić.Mag69 pisze:mam pompe HYVA o wydajności 150l/min i cisnieniu 400 bar przy 900 obr na min,
tak orientacyjnie,
przy 400 obrotach wydajność powinna spaść o połowę
jakby co,to mogę pozyczyc do testów
a wygląda tak:
http://www.hyva.com.pl/akceshyd.htm
Prędkość minimalna pompy, to prędkość przy której ona wogóle startuje. 500 obr/min = 10 litrów / min. 300 obr/min = 0 litrów na minutę. Fizyka, dynamika płynów. Tego się nie da przeskoczyć w obrębie pomp zebatych. Z tłokowymi jest trochę lepiej ale ich rozmiary...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
Witam
Trochę eksperymentowałem z ZF i ciśnienie jest ok 120 atm. z merca.
Pompa napędzana dodatkowym pasem klinowym.
Tylko wydajność - po zmianie zaworków i rozwierceniu pewnych zwężek
Wydajność wzrasta ale przy średnich obrotach zaczyna bardzo głośno pracować, wyższe obroty - brak zmian wydajności duża głośność - chyba łopatki - tzn. listwy.
Posiadam wciągarkę samoróbkę z silnikiem hydraulicznym USRR.
Przełożenie 33:1 bęben 100 mm. Silnik 237 N/M 367 obr/min 125cm.
Wciągarka na na pierwszej warstwie przy prędkości około 1 m/min
Zrywa linę podwójną 2 x 12 mm static Lanex o wytrzymałości 3500 kg.
Ciśnienie przy zrywaniu tylko 40 atm. Mam ustawione na 65.
Pompa daje do 120 atm. Rozdzielacz elektryczny na pilot zwijanie stop rozwijanie.
Będę zmieniał pompę o wydajności conajmniej 5 razy większej.
wtedy sinik hydrauliczny osiągnie obroty nominalne.
Próby z pompą wspomagania nie przerobiną to była porażka.
Jedyny plus że jak się koła skręca to się zmienia siła i prędkośc wciągarki.
A to wszstko zamontowane w Pajero 89 long z silnikiem Merc Vito 2,3 TD.
Trochę eksperymentowałem z ZF i ciśnienie jest ok 120 atm. z merca.
Pompa napędzana dodatkowym pasem klinowym.
Tylko wydajność - po zmianie zaworków i rozwierceniu pewnych zwężek
Wydajność wzrasta ale przy średnich obrotach zaczyna bardzo głośno pracować, wyższe obroty - brak zmian wydajności duża głośność - chyba łopatki - tzn. listwy.
Posiadam wciągarkę samoróbkę z silnikiem hydraulicznym USRR.
Przełożenie 33:1 bęben 100 mm. Silnik 237 N/M 367 obr/min 125cm.
Wciągarka na na pierwszej warstwie przy prędkości około 1 m/min
Zrywa linę podwójną 2 x 12 mm static Lanex o wytrzymałości 3500 kg.
Ciśnienie przy zrywaniu tylko 40 atm. Mam ustawione na 65.
Pompa daje do 120 atm. Rozdzielacz elektryczny na pilot zwijanie stop rozwijanie.
Będę zmieniał pompę o wydajności conajmniej 5 razy większej.
wtedy sinik hydrauliczny osiągnie obroty nominalne.
Próby z pompą wspomagania nie przerobiną to była porażka.
Jedyny plus że jak się koła skręca to się zmienia siła i prędkośc wciągarki.
A to wszstko zamontowane w Pajero 89 long z silnikiem Merc Vito 2,3 TD.
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
M. Carisma 1,9 TD M. Pajero Silnik z Merc VITO 2,3 TD
Paweł
________________________________
M. Carisma 1,9 TD M. Pajero Silnik z Merc VITO 2,3 TD
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Jednak przyśpieszyła. Pierwsze próby wykonałem na niskich biegach a to było zbyt wolno dla pompy. Poza tym źle wyregulowany był rozdzielacz: dawał na przelew wszystko powyżej 150 bar.Namdan pisze: Spróbowałem napędzić wyciągarkę z pompy Cross o wydatku 50l/min podłączonej do PTO ale ... nie przyśpieszyła.
Teraz na IV biegu zwija około 15 m/min. na wolnym przełożeniu wyciągarki. Na szybkim przełożeniu trzeba biec z hakiem w stronę samochodu. Teraz to i ja jestem zadowolony. Ciekawe czy wyciągarka jest zadowolona. Dostaje prawie 200 bar ...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Hmm... nigdy nie mialem z tym problemowNamdan pisze:To jest jednak ograniczenie. Zamocz to albo uwal w błocie i problem gotowy...binkom pisze: Pompa napędzana dodatkowym pasem klinowym.

A pompa z paskiem najnizej zamontowana jest i dostaje kazda wode i bloto. Oczywiscie PTO jest rozwiazaniem znacznie bardziej eleganckim i trwalym, no ale ...
... ale oo ssso chhhoozzi
?
Egon GR'93

Egon GR'93
Witam
Oglądałem rozdzielacz Pajero jest tam taka pokrywka
na 4 śruby mozna by tam złożyć przystawkę z pompą.
Jest jeden problemik : podczas jazdy do tyłu pompa też pójdzie do tyłu.
Obroty zależą od włączonego biegu - to plus i minus.
Chyba pozostanie na pasku.
Lub bezpośrenio do wału silnika z przodu.
Bezpośrednio do wału jak by się dało upchać to chyba super by było.
Oglądałem rozdzielacz Pajero jest tam taka pokrywka
na 4 śruby mozna by tam złożyć przystawkę z pompą.
Jest jeden problemik : podczas jazdy do tyłu pompa też pójdzie do tyłu.
Obroty zależą od włączonego biegu - to plus i minus.
Chyba pozostanie na pasku.
Lub bezpośrenio do wału silnika z przodu.
Bezpośrednio do wału jak by się dało upchać to chyba super by było.
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
M. Carisma 1,9 TD M. Pajero Silnik z Merc VITO 2,3 TD
Paweł
________________________________
M. Carisma 1,9 TD M. Pajero Silnik z Merc VITO 2,3 TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość