mile marker H9000-hydraulik

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » pn lut 27, 2006 9:21 am

No ja ze swojej też jestem zadowolony. Ale lubię motać więc: wymieniam w niej silnik na taki o przepływie 50l/min i prędkości do tysiąca obr/min co da jakieś rozsądne wartości na linie.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » wt lut 28, 2006 2:01 pm

Fajnie! Napisz przy okazji co z tego wyszlo i jak wydaje, OK?

Pozdr
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » wt mar 07, 2006 1:28 pm

Już jestem po pierwszych próbach. Wciąż kiepsko:
Wyciągaka milemarker 10500 (niski bieg):
Dawniej było: pompa ZF z paska. Rezultat: to, co podaje producent wyciągarki czyli mało. Bez obciążenia jakieś 5m/min a z obciążeniem ok. 2 m/min. Prędkość wyciągarki nie zależy od ruchów kierownicą bo pompa jest dedykowana tylko do wyciągarki. Ale jest to typowa pompa do wspomagania więc niezależnie od obrotów silnika daje tyle samo - tzn. mało.
Zalety starego zestawu: łatwy montaż, dostępność do elementów, niska masa.
Wada: mała prędkość, pobór mocy (mało ale zawsze) z silnika również na drodze.

Teraz jest tak jak tu:

Obrazek

Pompa Cross z przystawką MaxiDrive 200psi 40 l/min, Zbiornik 15
litrów.
Rezultat jest nieco lepszy. Na 1 biegu bez obciążenia ok. 8m/min a z
obciążeniem 4 m/min ale naprawdę dobre wyniki (10 m/min z obciążeniem) to mam na 4 biegu co oznacza w praktyce, że przy szybkim wyciąganiu nie pomogę kołami... Zalety to fakt, że mogę odłączyć PTO i wszystko stoi nie pobierając mocy np. na drodze, zrezygnowałem z elektrozaworów i dzięki temu ręcznym rozdzielaczem mogę regulować prędkość wyciągarki. Wada: to wszystko jest cięższe o dobre 30 kg.
Prawdziwy problem to przełożenie i prędkość pompy. Ona w takim układzie pracuje w dolnym zakresie obrotów. Zabiorę to w teren.
Ale generalnie wniosek jest taki, że w LR nie warto napędzać pompy z PTO bo to nie te obroty.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 07, 2006 1:33 pm

dość długo myślałem o takim rozwiązaniu...
ale:
-cena pto
-zagadnienie sterowania
-zabezpieczenia przed odwróceniem obiegu cieczy przy przypadkowym włączeniu wstecznego
-i wielka niewiadoma...trwałość samej wyciągarki przy pracy na zwiększonym przepływie?
#noichuj

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » wt mar 07, 2006 9:03 pm

Samo PTO to kopia. Kosztowało mnie trochę klęczenia przed znajomym ślusarzem. Drobiazg, mam LR'a to przywykłem. Cały ten komplet to nie problem, sterowanie to manualny rozdzielacz. Grosze. Pompa jest dwukierunkowa, Co do trwałości to ... mam zapasowy silnik na półce.
Ale mimo to jestem troche rozczarowany, bo na 1 czy 2 biegu ta pompa jeszcze nie pompuje. Budzi się do życia na 3 a wtedy już nie pomogę kołami. Może w V8 było by lepiej. Są na rynku zgrabne multiplikatory do pomp SAE A1 - 10 minut i po problemie. Spróbuję.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 07, 2006 9:05 pm

a wiesz że z tym multiplikatorem to jest niezły pomysł...
daj znać co wynikło

ewentualnie pompa o innych parametrach...taka z maszyn pędzonych wolnymi dieslami...jakiś ostrówek...bizon...coś...
#noichuj

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » wt mar 07, 2006 9:17 pm

Sprawdziłem masę pomp. One wszystkie zaczynaja pracować od 500-900 obrotów od 3000-3500 max. Jak są takie wolnobieżne to są OGROMNE. Szkoda gadać. Multiplikatory są fajne, małe ale wątłe takie. W przemyśle się sypią ale tutaj mogą wystarczyć. Dam znać.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 07, 2006 9:25 pm

te rolniczo-ostrówkowe mają optymalne obroty około 2k
jakoś dramatycznie wielkie nie są
na pto w sam raz
#noichuj

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » wt mar 07, 2006 11:03 pm

Namdan pisze:...Kosztowało mnie trochę klęczenia przed znajomym ślusarzem. Drobiazg, mam LR'a to przywykłem...
:o
:D
:wink:
az nie chce sie domyslac do czego przywykles :D

A powaznie, to z zainteresowaniem czytam! Wychodzi na to za sam MM10500 jak mu dac wiekszy przeplyw to wydaje
i ze moje spekulacje z dlawieniem przeplywu na elektrozaworze i zlaczkach maja racjonalne podstawy

A nie mozna do tego PTO dodatkowych kolek zebatych dolozyc coby pompa sie krecila szybciej na niskich biegach? chocby miala to byc przekladnia z Komarka :wink:

Czekam na dalsze rezultata!
Aha, jak pompe ZF poddasz drobnej, acz znaczacej modyfikacji, to zwieksza ona wydatek w funkcji obrotow i MM wyraznie przyspiesza :D
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 07, 2006 11:05 pm

egon4x4 pisze:A nie mozna do tego PTO dodatkowych kolek zebatych dolozyc coby pompa sie krecila szybciej na niskich biegach?
to elementarne watsonie...
nazywa się:

multiplikator

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » wt mar 07, 2006 11:17 pm

No mam taki multiplikator juz obiecany. Włoski, pasuje bez przeróbek. 20 minut pracy przy zakładaniu. Za tydzień zakladam.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt mar 07, 2006 11:19 pm

mam pompe HYVA o wydajności 150l/min i cisnieniu 400 bar przy 900 obr na min,

tak orientacyjnie,

przy 400 obrotach wydajność powinna spaść o połowę

jakby co,to mogę pozyczyc do testów

a wygląda tak:

http://www.hyva.com.pl/akceshyd.htm



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » wt mar 07, 2006 11:22 pm

ale dalem plame z tym multiplikatorem :D

a 400 barow pompy wysadzi MM w kosmos...
on na ca 100 barow jest
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » śr mar 08, 2006 8:15 am

Mag69 pisze:mam pompe HYVA o wydajności 150l/min i cisnieniu 400 bar przy 900 obr na min,

tak orientacyjnie,

przy 400 obrotach wydajność powinna spaść o połowę

jakby co,to mogę pozyczyc do testów

a wygląda tak:

http://www.hyva.com.pl/akceshyd.htm
No i to jest właśnie wielka pompa. 3x dłuższa od mojej i z pięć razy cięższa. To pompa pewnie z grupy 3. Ma gruby wałek i w PTO nie ma nawet materiału, żeby ten wałek osadzić.

Prędkość minimalna pompy, to prędkość przy której ona wogóle startuje. 500 obr/min = 10 litrów / min. 300 obr/min = 0 litrów na minutę. Fizyka, dynamika płynów. Tego się nie da przeskoczyć w obrębie pomp zebatych. Z tłokowymi jest trochę lepiej ale ich rozmiary...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

binkom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 11, 2006 10:22 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: binkom » ndz mar 12, 2006 11:28 pm

Witam
Trochę eksperymentowałem z ZF i ciśnienie jest ok 120 atm. z merca.
Pompa napędzana dodatkowym pasem klinowym.
Tylko wydajność - po zmianie zaworków i rozwierceniu pewnych zwężek
Wydajność wzrasta ale przy średnich obrotach zaczyna bardzo głośno pracować, wyższe obroty - brak zmian wydajności duża głośność - chyba łopatki - tzn. listwy.
Posiadam wciągarkę samoróbkę z silnikiem hydraulicznym USRR.
Przełożenie 33:1 bęben 100 mm. Silnik 237 N/M 367 obr/min 125cm.
Wciągarka na na pierwszej warstwie przy prędkości około 1 m/min
Zrywa linę podwójną 2 x 12 mm static Lanex o wytrzymałości 3500 kg.
Ciśnienie przy zrywaniu tylko 40 atm. Mam ustawione na 65.
Pompa daje do 120 atm. Rozdzielacz elektryczny na pilot zwijanie stop rozwijanie.
Będę zmieniał pompę o wydajności conajmniej 5 razy większej.
wtedy sinik hydrauliczny osiągnie obroty nominalne.

Próby z pompą wspomagania nie przerobiną to była porażka.
Jedyny plus że jak się koła skręca to się zmienia siła i prędkośc wciągarki.
A to wszstko zamontowane w Pajero 89 long z silnikiem Merc Vito 2,3 TD.
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
M. Carisma 1,9 TD M. Pajero Silnik z Merc VITO 2,3 TD

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » pn mar 13, 2006 8:26 am

Namdan pisze: Spróbowałem napędzić wyciągarkę z pompy Cross o wydatku 50l/min podłączonej do PTO ale ... nie przyśpieszyła.
Jednak przyśpieszyła. Pierwsze próby wykonałem na niskich biegach a to było zbyt wolno dla pompy. Poza tym źle wyregulowany był rozdzielacz: dawał na przelew wszystko powyżej 150 bar.
Teraz na IV biegu zwija około 15 m/min. na wolnym przełożeniu wyciągarki. Na szybkim przełożeniu trzeba biec z hakiem w stronę samochodu. Teraz to i ja jestem zadowolony. Ciekawe czy wyciągarka jest zadowolona. Dostaje prawie 200 bar ...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » pn mar 13, 2006 8:29 am

binkom pisze: Pompa napędzana dodatkowym pasem klinowym.
To jest jednak ograniczenie. Zamocz to albo uwal w błocie i problem gotowy...
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn mar 13, 2006 10:59 am

Namdan pisze:Teraz to i ja jestem zadowolony.
no nie może być
:)21
kiedy real test drive w jakichś hardmadafaka warunkach?
#noichuj

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » pn mar 13, 2006 11:10 am

namdan, to moze przedstaw jakies kalkulacje kosztow - orientacyjne
ciekaw jestem bardzo
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn mar 13, 2006 11:31 am

misiu...
o jakiej ty kalkulacji mówisz?
samo pto wywala wszystko w kosmos...
#noichuj

Awatar użytkownika
egon4x4
 
 
Posty: 179
Rejestracja: sob lut 18, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Sosnowiec/UK

Post autor: egon4x4 » wt mar 14, 2006 1:50 am

Namdan pisze:
binkom pisze: Pompa napędzana dodatkowym pasem klinowym.
To jest jednak ograniczenie. Zamocz to albo uwal w błocie i problem gotowy...
Hmm... nigdy nie mialem z tym problemow :-?
A pompa z paskiem najnizej zamontowana jest i dostaje kazda wode i bloto. Oczywiscie PTO jest rozwiazaniem znacznie bardziej eleganckim i trwalym, no ale ...
... ale oo ssso chhhoozzi ???

Egon GR'93

binkom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 11, 2006 10:22 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: binkom » wt mar 14, 2006 8:09 am

Witam
Oglądałem rozdzielacz Pajero jest tam taka pokrywka
na 4 śruby mozna by tam złożyć przystawkę z pompą.
Jest jeden problemik : podczas jazdy do tyłu pompa też pójdzie do tyłu.
Obroty zależą od włączonego biegu - to plus i minus.
Chyba pozostanie na pasku.
Lub bezpośrenio do wału silnika z przodu.
Bezpośrednio do wału jak by się dało upchać to chyba super by było.
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
M. Carisma 1,9 TD M. Pajero Silnik z Merc VITO 2,3 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość