elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz kwie 01, 2007 6:37 pm
Piotrul pisze:Odrobinę jałowa ta dyskusja czy wystarczy 8mm czy 10 a czy może 12

Podstawowy wskaźnik wytrzymałości liny to minimalna siła zrywająca. Każdy szanujący się producent taką siłę podaje w ateście. Może być tak że lina 8mm jest "mocniejsza" od 10 czy 12 bo ma inną konstrukcję lub wyższą wytrzymałość drutów. Ot cała filozofia.
Pozdro.
Tia tylko 8 pęknie Ci pęknie po jednym rajdzie, a 10 po 3...
Ja zapodałem 10 ale więcej błędu z syntetykiem nie popełnię. Piach i błoto robią swoje. Nie ma to jak stal

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
4x4suza

- Posty: 459
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
- Lokalizacja: Chrzanów
Post
autor: 4x4suza » pn kwie 02, 2007 7:42 am
.

Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 9:11 pm przez
4x4suza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
hojek
-

- Posty: 121
- Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
- Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY
Post
autor: hojek » pt lis 30, 2007 7:57 pm
tez wlasnie kupywalem sytetyka ale skoro mowicie ze w blocie raczej nie dlugo pociagnie to chyba tez zostane przy stalowej .
-
Szupryk46
-

- Posty: 3879
- Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szupryk46 » pt lis 30, 2007 10:31 pm
Najpierw miałem stalówkę, potem przeszedłem na syntetyka... Jedna odpowiedź... Wracam do stalówki

Super Patrol Super

Blue Jimny 1.3

-
Bukol
-

- Posty: 155
- Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
- Lokalizacja: Hilversum / Wolomin
Post
autor: Bukol » pt lis 30, 2007 11:17 pm
Też chciałem wrzucić plasik - niby lżej z przodu. Dzięki - zostaję przy stalówce.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
-
hojek
-

- Posty: 121
- Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
- Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY
Post
autor: hojek » ndz gru 16, 2007 7:23 pm
A jak juz jest ten syntetyk to lepiej prowadnice kupic aluminową , z tworzywa czy z tego jakiegos odlewu? Jest jakas zasadnicza roznica jesli chodzi o zuzycie liny? Bo w sumie ona zawsze trze o prowadnice. Ta z tworzywa sztucznego jest mieksza niz ta z odlweu wiec moze nie bedzie przecierac tak liny?
Pamietac : nie ma glupich pytan

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz gru 16, 2007 8:40 pm
Ja miałem wcześniej dorabiany ślizg z aluminium i lina zrobiła rowki na jakieś 3-4 mm. Teraz założyłem oryginalny aluminiowy ślizg, i zobaczymy jak będzie chodził.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Adamo
-

- Posty: 8254
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt gru 21, 2007 11:07 am
Nie bardzo. Szukaj takiej z rdzeniem stalowym, bo te ze szmacianym rozgniatają sie jak się krzywo lina nawinie

-
Koyot

- Posty: 717
- Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am
Post
autor: Koyot » pn sty 14, 2008 9:51 pm
UFFFFF jak dobrze uczyć sie na błedach innych
juz mialem MASTER PULLa w koszyku
była stal niech bedzie nadal stal
ale przyznam ze widzialem kolesia z niebieskim MOPEM na wyciagarce

to chyba byly strzepy WYDYNEEMY

GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn sty 14, 2008 10:05 pm
Koyot pisze:UFFFFF jak dobrze uczyć sie na błedach innych
juz mialem MASTER PULLa w koszyku
była stal niech bedzie nadal stal
ale przyznam ze widzialem kolesia z niebieskim MOPEM na wyciagarce

to chyba byly strzepy WYDYNEEMY

wiesz masterpull trochę droższy to i może by pochodził... Niby Dynemaa u mnie jeszcze sie nie przerwała, ale robi z tyłu czyli dużo rzadziej...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
ladzk
-

- Posty: 102
- Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa niestety
Post
autor: ladzk » wt sty 22, 2008 3:37 am
Piotrul pisze:Odrobinę jałowa ta dyskusja czy wystarczy 8mm czy 10 a czy może 12

Podstawowy wskaźnik wytrzymałości liny to minimalna siła zrywająca. Każdy szanujący się producent taką siłę podaje w ateście. Może być tak że lina 8mm jest "mocniejsza" od 10 czy 12 bo ma inną konstrukcję lub wyższą wytrzymałość drutów. Ot cała filozofia.
Pozdro.
Taaa... Tyle ze minimalna sila zrywająca podawana przez producenta dotyczy nowej, czystej liny... W przypadku lin eksploatowanych w warunkach czystych są procedury pozwalające na okresową ocenę utraty wytrzymłości - rozplaya się metr liny, liczy sterczące pęknięte druty i wydaje ocenę... Ale w przypadku liny topionej w niewiadomo czym (półtora roku temu udało mi się Poloneza utopić razem z bagażami, w tym sporą ilością specjalistycznej elektroniki w ,- uczciwszy uszy - krowim gównie, ot taka specyfika turystyki motorowej...) wszelkie oceny biorą w łeb - nie znamy dnia ani godziny...
-
hashid
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 10:28 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hashid » sob kwie 19, 2008 12:44 pm
Moim skromny zdaniem to dyneema czy kevlar to dobre technologie wspinaczkowe. Jak odpadam od ściany i lecę w dół to pociesza mnie świadomość wytrzymałości ok 20kN. Ale tam zasada dbałości o sprzęt jest kluczowa. W przypadku takiej "kultury pracy" w błocie itp. zabawa ze sznurkiem nie ma uzasadnienia zwłaszcza po doświadczeniach AdamaŻ.
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » wt wrz 16, 2008 11:17 am
wiecie moze cos o tych syntetykach 15mm wykorzystywanych min w esioku czy u Janaszkow.
Mojej Karolinie spodobalo sie jezdzenie w "trudniejszym terenie" a dla dziewczyny wciagnac 45 metrow 10mm stalowki (rozwijajac z centralnie umieszczonego stara) to troche zbyt duzo( zwlaszcza po sliskim pod gore ) wiec na wyjazdy z nia musze zaopatrzyc sie w taka line. A do bigstara mniej jak 15 mm nie wloze.
Poradze sobie ze "sterylnym" systemem prowadzenia( mimo iz bedize to najwieksze wyzwanie ) ale sama lina jest problemem.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt wrz 16, 2008 9:27 pm
nie wiem jakiej firmy mają Janaszkiewiczowie, ale z ich relacji z RFC wytrzymywała tam, gdzie stalówki się często rwały.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
suzus
-

- Posty: 993
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm
Post
autor: suzus » wt wrz 16, 2008 11:13 pm
to był master pull
ja dzięki Chermolowi też będe miał taką w tym roku
18 ton ma wytrzymać
landwarsztat
" i tak warto żyć"
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » śr wrz 17, 2008 12:10 am
to tez jest masterpul ?
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 12:51 am
ciężko powiedzieć...
może być równie dobrze dynemaa ubłocona...
ale chyba masterpull
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 12:52 am
suzus pisze:to był master pull
ja dzięki Chermolowi też będe miał taką w tym roku
18 ton ma wytrzymać
do mechanika??
Jacek a skąd brałeś linę 8 do swojego mechanika??
Bo u mnie na 8274 jest 9,3 mm a do samiego to nadto
znalazłem coś takiego
LINK
bo są jakby 2 rodzaje stalówek - twarde i łatwo się łamiące i bardziej miękkie, giętkie. Szukam tych bardziej giętkich i miękkich.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
busz

- Posty: 737
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: busz » śr wrz 17, 2008 9:39 am
Adam.Ż pisze:są jakby 2 rodzaje stalówek - twarde i łatwo się łamiące i bardziej miękkie, giętkie. Szukam tych bardziej giętkich i miękkich.
Ja kupiłem ta miękką, dużo bardziej kulturalnie się zachowuje przy nawijaniu i nie sprężynuje tak bardzo. Ale niestety, w środku ma jakąś szmatę zamiast stali. Kolega używał takiej i twierdzi, że wytrzyma dużo mniej niż pełnostalowa. I teraz pytanie - czy są miękkie ale pełno stalowe? Jeśli tak, to jaki mają symbol, bo te ze szmatą w środku maja końcówkę 37.
GG 2626465
-
Piter69A
-

- Posty: 1233
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
- Lokalizacja: MUTT Gliwice
Post
autor: Piter69A » śr wrz 17, 2008 10:47 am
37 oznacza ilość drutow w pojedynczym zwoju. Np. 6x37 oznacza 6 zwojów po 37 drutów. Lina o wiekszej liczbie drutów w zwoju jest bardziej elastyczna. Elastyczna lina z rdzeniem stalowym ma oznaczenie np. 6x37 IWRC.
Inna lina 10mm z rdzeniem stalowym 6x36 jest dostepna w firmie Warmel (W-wa) w cenie 5,50 zł/m (netto)

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 11:05 am
ja szukam 8... bo 10, czy tam 9,3 mam nówke sztuke z hakiem...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » śr wrz 17, 2008 12:38 pm
Widziałem jak nowa stalówka 9mm w Toyocie (HZJ czy cuś) na orginalnym mechaniku sie rwie...po związaniu znowu...a podobno miała 10 kilo atestów

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 1:35 pm
ja widziałem jak maja zerwała linę na mechaniku - 8mm.
Wszystko się da zerwać. Znajomy na tomcacie 12 czy 13 zrywał...
Tylko że ja mam 1300kg, a nie 2 tony i elektryka.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » śr wrz 17, 2008 3:42 pm
chcialem przez to powiedziec ze stalowka niczego nie gwarantuje a jest nieprzyjemna do pracy. jedyną zaleta wydaje mi sie byc nizsza cena
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość