Jaka lina i jaka grubość??

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz kwie 01, 2007 6:37 pm

Piotrul pisze:Odrobinę jałowa ta dyskusja czy wystarczy 8mm czy 10 a czy może 12 :wink: Podstawowy wskaźnik wytrzymałości liny to minimalna siła zrywająca. Każdy szanujący się producent taką siłę podaje w ateście. Może być tak że lina 8mm jest "mocniejsza" od 10 czy 12 bo ma inną konstrukcję lub wyższą wytrzymałość drutów. Ot cała filozofia.
Pozdro.
Tia tylko 8 pęknie Ci pęknie po jednym rajdzie, a 10 po 3...
Ja zapodałem 10 ale więcej błędu z syntetykiem nie popełnię. Piach i błoto robią swoje. Nie ma to jak stal :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pn kwie 02, 2007 7:42 am

. :)2
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 9:11 pm przez 4x4suza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » pt lis 30, 2007 7:57 pm

tez wlasnie kupywalem sytetyka ale skoro mowicie ze w blocie raczej nie dlugo pociagnie to chyba tez zostane przy stalowej .

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » pt lis 30, 2007 10:31 pm

Najpierw miałem stalówkę, potem przeszedłem na syntetyka... Jedna odpowiedź... Wracam do stalówki :wink:
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pt lis 30, 2007 11:17 pm

Też chciałem wrzucić plasik - niby lżej z przodu. Dzięki - zostaję przy stalówce.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » ndz gru 16, 2007 7:23 pm

A jak juz jest ten syntetyk to lepiej prowadnice kupic aluminową , z tworzywa czy z tego jakiegos odlewu? Jest jakas zasadnicza roznica jesli chodzi o zuzycie liny? Bo w sumie ona zawsze trze o prowadnice. Ta z tworzywa sztucznego jest mieksza niz ta z odlweu wiec moze nie bedzie przecierac tak liny?

Pamietac : nie ma glupich pytan :lol:

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 16, 2007 8:40 pm

Ja miałem wcześniej dorabiany ślizg z aluminium i lina zrobiła rowki na jakieś 3-4 mm. Teraz założyłem oryginalny aluminiowy ślizg, i zobaczymy jak będzie chodził.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » pt gru 21, 2007 8:28 am

Zeby tematu nie zakładac zapytam czy takowa lina nada sie do wyciagarki splot liny 6x37, wyciagarka t-max 11000
http://www.allegro.pl/item285630985_lin ... f_vat.html
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt gru 21, 2007 11:07 am

Stachu-80 pisze:Zeby tematu nie zakładac zapytam czy takowa lina nada sie do wyciagarki splot liny 6x37, wyciagarka t-max 11000
http://www.allegro.pl/item285630985_lin ... f_vat.html
Nie bardzo. Szukaj takiej z rdzeniem stalowym, bo te ze szmacianym rozgniatają sie jak się krzywo lina nawinie :)21

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » pn sty 14, 2008 9:51 pm

UFFFFF jak dobrze uczyć sie na błedach innych :roll:


juz mialem MASTER PULLa w koszyku


była stal niech bedzie nadal stal :)2


ale przyznam ze widzialem kolesia z niebieskim MOPEM na wyciagarce :lol: to chyba byly strzepy WYDYNEEMY :lol:
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn sty 14, 2008 10:05 pm

Koyot pisze:UFFFFF jak dobrze uczyć sie na błedach innych :roll:


juz mialem MASTER PULLa w koszyku


była stal niech bedzie nadal stal :)2


ale przyznam ze widzialem kolesia z niebieskim MOPEM na wyciagarce :lol: to chyba byly strzepy WYDYNEEMY :lol:
wiesz masterpull trochę droższy to i może by pochodził... Niby Dynemaa u mnie jeszcze sie nie przerwała, ale robi z tyłu czyli dużo rzadziej...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Post autor: ladzk » wt sty 22, 2008 3:37 am

Piotrul pisze:Odrobinę jałowa ta dyskusja czy wystarczy 8mm czy 10 a czy może 12 :wink: Podstawowy wskaźnik wytrzymałości liny to minimalna siła zrywająca. Każdy szanujący się producent taką siłę podaje w ateście. Może być tak że lina 8mm jest "mocniejsza" od 10 czy 12 bo ma inną konstrukcję lub wyższą wytrzymałość drutów. Ot cała filozofia.
Pozdro.
Taaa... Tyle ze minimalna sila zrywająca podawana przez producenta dotyczy nowej, czystej liny... W przypadku lin eksploatowanych w warunkach czystych są procedury pozwalające na okresową ocenę utraty wytrzymłości - rozplaya się metr liny, liczy sterczące pęknięte druty i wydaje ocenę... Ale w przypadku liny topionej w niewiadomo czym (półtora roku temu udało mi się Poloneza utopić razem z bagażami, w tym sporą ilością specjalistycznej elektroniki w ,- uczciwszy uszy - krowim gównie, ot taka specyfika turystyki motorowej...) wszelkie oceny biorą w łeb - nie znamy dnia ani godziny...

Awatar użytkownika
hashid
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 14, 2006 10:28 am
Kontaktowanie:

Post autor: hashid » sob kwie 19, 2008 12:44 pm

Moim skromny zdaniem to dyneema czy kevlar to dobre technologie wspinaczkowe. Jak odpadam od ściany i lecę w dół to pociesza mnie świadomość wytrzymałości ok 20kN. Ale tam zasada dbałości o sprzęt jest kluczowa. W przypadku takiej "kultury pracy" w błocie itp. zabawa ze sznurkiem nie ma uzasadnienia zwłaszcza po doświadczeniach AdamaŻ.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt wrz 16, 2008 11:17 am

wiecie moze cos o tych syntetykach 15mm wykorzystywanych min w esioku czy u Janaszkow.
Mojej Karolinie spodobalo sie jezdzenie w "trudniejszym terenie" a dla dziewczyny wciagnac 45 metrow 10mm stalowki (rozwijajac z centralnie umieszczonego stara) to troche zbyt duzo( zwlaszcza po sliskim pod gore ) wiec na wyjazdy z nia musze zaopatrzyc sie w taka line. A do bigstara mniej jak 15 mm nie wloze.
Poradze sobie ze "sterylnym" systemem prowadzenia( mimo iz bedize to najwieksze wyzwanie ) ale sama lina jest problemem.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt wrz 16, 2008 9:27 pm

nie wiem jakiej firmy mają Janaszkiewiczowie, ale z ich relacji z RFC wytrzymywała tam, gdzie stalówki się często rwały.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » wt wrz 16, 2008 11:13 pm

to był master pull
ja dzięki Chermolowi też będe miał taką w tym roku
18 ton ma wytrzymać
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr wrz 17, 2008 12:10 am

Obrazek
to tez jest masterpul ?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 12:51 am

ciężko powiedzieć...

może być równie dobrze dynemaa ubłocona...

ale chyba masterpull
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 12:52 am

suzus pisze:to był master pull
ja dzięki Chermolowi też będe miał taką w tym roku
18 ton ma wytrzymać
do mechanika??

Jacek a skąd brałeś linę 8 do swojego mechanika??
Bo u mnie na 8274 jest 9,3 mm a do samiego to nadto :roll:

znalazłem coś takiegoLINK
bo są jakby 2 rodzaje stalówek - twarde i łatwo się łamiące i bardziej miękkie, giętkie. Szukam tych bardziej giętkich i miękkich.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » śr wrz 17, 2008 9:39 am

Adam.Ż pisze:są jakby 2 rodzaje stalówek - twarde i łatwo się łamiące i bardziej miękkie, giętkie. Szukam tych bardziej giętkich i miękkich.
Ja kupiłem ta miękką, dużo bardziej kulturalnie się zachowuje przy nawijaniu i nie sprężynuje tak bardzo. Ale niestety, w środku ma jakąś szmatę zamiast stali. Kolega używał takiej i twierdzi, że wytrzyma dużo mniej niż pełnostalowa. I teraz pytanie - czy są miękkie ale pełno stalowe? Jeśli tak, to jaki mają symbol, bo te ze szmatą w środku maja końcówkę 37.
GG 2626465

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr wrz 17, 2008 10:47 am

37 oznacza ilość drutow w pojedynczym zwoju. Np. 6x37 oznacza 6 zwojów po 37 drutów. Lina o wiekszej liczbie drutów w zwoju jest bardziej elastyczna. Elastyczna lina z rdzeniem stalowym ma oznaczenie np. 6x37 IWRC.
Inna lina 10mm z rdzeniem stalowym 6x36 jest dostepna w firmie Warmel (W-wa) w cenie 5,50 zł/m (netto) :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 11:05 am

ja szukam 8... bo 10, czy tam 9,3 mam nówke sztuke z hakiem...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr wrz 17, 2008 12:38 pm

Widziałem jak nowa stalówka 9mm w Toyocie (HZJ czy cuś) na orginalnym mechaniku sie rwie...po związaniu znowu...a podobno miała 10 kilo atestów :roll:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 17, 2008 1:35 pm

ja widziałem jak maja zerwała linę na mechaniku - 8mm.
Wszystko się da zerwać. Znajomy na tomcacie 12 czy 13 zrywał...
Tylko że ja mam 1300kg, a nie 2 tony i elektryka.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr wrz 17, 2008 3:42 pm

chcialem przez to powiedziec ze stalowka niczego nie gwarantuje a jest nieprzyjemna do pracy. jedyną zaleta wydaje mi sie byc nizsza cena
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość