hydrauik w GRze

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » wt gru 18, 2007 12:23 pm

nadal dochodzi kwestia zakupu pto

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » wt gru 18, 2007 1:36 pm

slyszal o tym kolku z nacieciem ktory zastepuje sie czesto pelnym kolkiem. A naciety kolek jest po to zeby nie urwac liny (16 z tego co pamietam, jesli zle to mnie poprawcie) a urwac podwozie Stara a np. Patrola to roznica jednak. Co nie zmienia faktu ze myslacy kierownik krzywdy autu nie zrobi nawet majac mechanika bez zabezpieczen.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw gru 20, 2007 6:21 pm

dobra a teraz prosze się nie smiac tylko odpowiedzieć czy taki układ ma szansę działać:


wyciągarka hydrauliczna, do tego jakaś mechaniczna pompa na pasku i do tego dodatkowa pompa elektryczna

czyli taka ... hybryda


przy użyciu jedengo ze żródeł napedu wyciągarka mogłaby się ślimaczyć,
przy użyciu obu powinna chodzić szybciej,
po zgaśnięciu silnika oczywiście sam elektryk powinien umożliwić przynajmniej próbę wyjechania z wody
ustawione w konfiguracji .. nie wiem - szeregowej czy równoległej

główne pytanie jest takie, czy istnieje taki rodzaj pompy która wyłączona nie stawia zbytniego oporu?

drugie główne pytanie - jeśli nie za bardzo istnieje taka pompa to czy układ ma szanse działać przy odpowiednim zastosowaniu zaworów na wężach ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » pt gru 21, 2007 9:52 am

Ma szanse dzialac na pewno niezaleznie jedna i druga pompa. Co do pracy jednoczesnej to juz nie jest takie proste. Na pewno musza byc polaczone rownolegle (zadna z pomp jakie znam nie toleruje na zasilaniu wiecej niz 10bar, trzeba tez zbudowac odpowiedni uklad (zawor zwrotny za kazda pompa) a i to nie gwarantuje sukcesu. Mialem do czynienia z takimi ukladami gdzie jednakowe pompy pracowaly rownolegle, kiedy jedna tloczyla to druga nie byla juz w stanie zassac oleju i przepchnac przez zawor zwrotny(za ktorym bylo cisnienie z drugiej pompy). ale to byly troche inne pompy(zebate o zazebieniu wewnetrznym ktore czasem wrednie zassac nie chca), wiec ze zwyklymi zebatymi moze sie udac. Wg mnie wygladac by to musialo tak: wlaczamy najpierw elektryczna a zaraz potem ta na pasku, na odwrot to elektryczna moze nie ruszyc. Pisze oczywiscie o przypadku startu pod obciazeniem, na luza powinno ruszyc bez problemu. aha pompy musza miec takie samo dopuszczalne cisnienie. Bez testu nie powiem 100% czy zadziala ale szanse sa duze.
Co do tego czy pompa moze sie krecic caly czas - pewnie ze moze, sa takie uklady gdzie pompy kreca sie non stop ale sa regulowane i nie pompuja oleju kiedy nie potrzeba.ale to nie ten zakres cen. zaleta to brak sprzegla i nic wiecej. Wady: halasuje, zuzyje duzo energii pompujac ciagle olej i szybciej sie zuzyje. gdyby to bylo w sprzecie ktory prawie non-stop potrzebuje tej pompy to tak (tak jest w roznych maszynach budowlanych), ale w terenowce bez sensu wg mnie. :)3.Chyba ze bedziesz paski zakladal jadac w teren - wtedy moze byc. dlatego wymyslili pompy zebate ze sprzeglem zeby z paskiem nie walczyc. w zasadzie nie trzeba zadnych dodatkowych ukladow wtedy, bo zwykle rozdzielacze do pomp zebatych czyli tzw OC (open center) lacza pompe ze zlewem, dopiero po przesterowaniu lacza ja z portem odbiornika (A lub B, zaleznie od kierunku). tylko na srednicy przewodow i wielkosci rozdzielacza nie trzeba oszczedzac bo grzalka sie z tego zrobi nawet na luza.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt gru 21, 2007 9:58 am

kozi a czemu nie mechanika?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pt gru 21, 2007 12:02 pm

mechanika się boję i nie mam PTO [wiem - 4000 i mam] i nie chcę zrobić z auta kompletnego obrzyna , chcę zachować 5 osobowość pojazdu, i na raie nie piszę się na extrem - ambitny wyczyn mi wystarczy




dobra - czyli teoretycznie jest szansa przy zastosowaniu równoległych pomp o takim samym max ciśnieniu, mechaniczna napędzana paskiem ze sprzęgłem, zawory zwrotne za nimi i zapewnić duży dopływ oleju ... tak?


a teraz czy taki układ ma sens tzn. czy są wymierne korzyści takie jak mi się wydaje :

możliwość pracy tylko na aku ,
zwiększenie szybkości pracy wyciągarki
możliwość zastosowania mniejszych pomp czyli też zmniejszenie obciążenia paska napędu pompy mechanicznej
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pt gru 21, 2007 3:29 pm

gkozi pisze:...
możliwość pracy tylko na aku , ...
tu masz popularne pumpki ;)

http://www.hydral.com.pl/main5.htm

tu masz jakis tam typoszereg silnikow

http://www.hydral.com.pl/main5.htm

wez zrob sobie wstepne zalozenia co do calego ukladu...
1. dot. uciagu i predkosci obrotowej
2. srednicy bebna-szpuli
3. przelozen przekladni
dopiero wtedy silnik a nastepnie -> pompa

oby sie nie okazalo, ze nawet jak znajdziesz silnik 12V zdolny napedzic ta pumpe
to z uwagi na pobor pradu dzialac to bezie 10sec...

jak na razie to tylko filozofujesz...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt gru 21, 2007 3:40 pm

gkozi pisze:mechanika się boję i nie mam PTO [wiem - 4000 i mam] i nie chcę zrobić z auta kompletnego obrzyna , chcę zachować 5 osobowość pojazdu
Jedno nie stoi na przeszkodzie drugiemu
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
bulas
Posty: 781
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bulas » pt gru 21, 2007 3:47 pm

Widzisz Klamer straszysz teraz ludzi graciarnią :)21

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pt gru 21, 2007 6:51 pm

wiem :) ale dlatego tłumacze - mogę pokazać samochód, który budę ma w 100 oryginalna a ma dobrze zrobionego mechanika
Nadal ześwirowany...

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » ndz gru 30, 2007 10:22 pm

Co do elektrycznej pompy to polecam takie cos co napedza wywrot albo winde w dostawczakach. gotowy agregat, zbiornik mozna wywalic i zasilic ze wspolnego. Ma szanse dzialac razem, na samej elektrycznej bedzie podobnie jak zwykly elektryk, moze nieco mniej przy takim samym pradzie bo straty. Za to na obu bedzie wyraznie szybciej. Co do poboru pradu to zezre tyle ile elektryczna wyciagarka, tak samo meczy akumulator.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości