Warn X8000i - tuning. Czy warto?

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » śr mar 19, 2014 6:13 pm

Mam Warna X8000i. Początkowo miał być wyciągarką na tył, ale ze względu na świetny jej stan zastanawiam się nad jej wzmocnieniem i zamontowaniem z przodu do Patrola.
Czy ktoś może potwierdzić, że do tej wyciągarki pasuje silnik od XP lub Bowmotor bez większych przeróbek?
Drugie pytanie, czy reszta wyciągarki wytrzyma taki tuning - przekładnia, hamulec itp.

Dodam tylko, że jest to jeszcze Warn produkowany w USA w przeciwieństwie do kilku obecnych modeli :(
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: Piotrek M » śr mar 19, 2014 8:45 pm

Pablo chyba taką z podwójnym motorem zmotał na tym Warnie.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » śr mar 19, 2014 10:58 pm

Piotrek M pisze:Pablo chyba taką z podwójnym motorem zmotał na tym Warnie.
On ma grzechotnika, a ja piszę o zwykłym planetatnym WARNie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » czw mar 20, 2014 8:21 am

na 99% bedzie pasował silnik z xp

wiem wiem licznika foty mam wyslac,cierpliwosci :)21

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » czw mar 20, 2014 9:08 am

Co do silnika to już sam doszedłem, że powinien pasować.
Sprawdziłem też inne element - hamulec, bęben, sprzęgło i jego obudowa są takie same jak w XP. Jedyna różnica to przekładnia. U mnie jest 216:1 a w XP jest 156:1. I tu są dwa problem:
- czy wytrzyma sama przekłądania?
- na nowym przełożeniu wyciągarka powinna być wlniejsza ale też mocniejsza od fabrycznego XP, więc czy wytrzyma cała reszta?


Może ktoś już po prostu kombinował taki swap?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » czw mar 20, 2014 9:22 am

wytrzyma


rozbieralem kilka wind warna,po za silnikiem materialowo takie same,bez zadnych udziwnien

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » pt cze 27, 2014 2:41 pm

Wracam do tematu tjuningu Warna.
Decyzja o zmianie silnika zapadła. Teraz pytanie jaki silnik. Chcę to zrobić porządnie. Widzę trzy opcje. Proszę o opinie i pomoc w wyborze.
1. Silnik Warn XP
2. Silnik Bowmotor 2
3. Silnik Dragon 9hp

Cenowo dość podobnie, przynajmniej Bow i XP. Dragon kilka stowek tańszy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » pt cze 27, 2014 6:11 pm

xp

ta winda naprawde działa :)2

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » pt cze 27, 2014 8:13 pm

tomek 79 pisze:xp

ta winda naprawde działa :)2
Dlaczego tak stanowczo XP?
Masz jakieś porównanie do Bowmotora?

A tak bajdełej... to sobie właśnie uświadomiłem, ze chyba nie ma XP w wersji 24v. :)16
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: miastek » sob cze 28, 2014 11:28 pm

XP jako jedyny ma silnik szeregowo równoległy i jako jedyny po długim czasie zwijania pod full obciążeniem nie bedzie parował jak czajnik. Ale nie występuje w wersji 24v, ale to nie problem, podlaczasz pod jeden aku i dziala na 12v, do zwyklego uzywania nie stwarza to problemow.
Pablo meczyl bowmotory i skończył na podwójnym XP.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: Kostuch » ndz cze 29, 2014 11:15 am

miastek pisze:XP jako jedyny ma silnik szeregowo równoległy
Możesz rozwinąć tą wypowiedź? :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: miastek » pn cze 30, 2014 9:38 am

XP- Motor: 12V 6 hp (4.48kw), High output parallel series wound

Inne- Motor: Series wound

Kiedyś jakiś dziadyga elektryk jak przeczytał na silniku od XP napisy to powiedział mi że takie silniki są dużo lepsze od standardowych szeregowych, jak spytałem dlaczego to powiedział że nie chce mu się tłumaczyć.

silnik szeregowy – o uzwojeniu wzbudzenia w stojanie połączonym szeregowo z uzwojeniem twornika. Charakteryzuje się dużą zależnością prędkości obrotowej od obciążenia. Zmniejszanie obciążenie powoduje wzrost prędkości obrotowej (teoretycznie do nieskończenie wielkiej) i grozi tzw. rozbieganiem, a w konsekwencji zniszczeniem silnika. Jest to jego poważna wada. Dlatego tego typu silników nie wolno włączać bez obciążenia. Stosowane są głównie w trakcji elektrycznej (napędy lokomotyw, tramwajów, trolejbusów)[1] i pojazdach mechanicznych (wózki akumulatorowe, rozruszniki samochodów), w napędach dźwigów, wentylatorów itp.

silnik bocznikowy[2] – o uzwojeniu wzbudzenia w stojanie przyłączonym równolegle z uzwojeniem twornika. Charakteryzuje się małą podatnością na zmianę prędkości obrotowej na skutek zmiany obciążenia. Stosowany głównie w napędach obrabiarek, pomp, dmuchaw, kompresorów;

silnik szeregowo-bocznikowy – o uzwojeniu wzbudzenia w stojanie połączonym z uzwojeniem twornika w sposób mieszany (część szeregowo, a część równolegle). Charakteryzuje się brakiem głównej wady silnika szeregowego – możliwości jego rozbiegania przy braku obciążenia, a także ma jego zalety – duży moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów i zależność prędkości obrotowej od obciążenia. Stosowany jest zazwyczaj jako silniki dużych mocy, tam gdzie występuje ciężki rozruch: do napędu walcarek, pras, dźwigów oraz w napędach okrętowych mechanizmów pokładowych.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: Kostuch » pn cze 30, 2014 10:43 am

miastek pisze:XP- Motor: 12V 6 hp (4.48kw), High output parallel series wound

Inne- Motor: Series wound

Kiedyś jakiś dziadyga elektryk jak przeczytał na silniku od XP napisy to powiedział mi że takie silniki są dużo lepsze od standardowych szeregowych, jak spytałem dlaczego to powiedział że nie chce mu się tłumaczyć.
Jeżeli przyjąć że marketingowe określenie "parallel series wound" to silnik o uzwojeniu szeregowo-bocznikowym, to powstaje pytanie po co?
Miałoby to sens, gdyby był jakiś ukłąd przełączający uzwojenia wzbudzenia w zależności od obciążenia.
Podejrzewam że nic takiego w tym silniku nie występuje (aczkolwiek nie miałem go w ręku i mogę być w mylnym błędzie) bo byłby jeszcze trzy razy droższy niż jest.
A ta główna wada silnika szeregowego (czyli możliwość rozbiegania przy braku obciążenia) w wyciągarkach nie występuje. Zawsze jest jakieś obciążenie, nawet przy zwijaniu luźnej liny.
Komuś się zdarzyło że zaczęło zwijać coraz szybciej? :)9

W innych zastosowaniach oczywiście ma to sens, ale tutaj to trochę marketingowa ściema.
Oczywiście i tak taki silnik od XP gasi na klacie chińskie silniki z mocą występującą głównie na naklejkach :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: miastek » pn cze 30, 2014 11:49 am

Wiesz co, nie mnie oceniać czy jest to tylko marketingowe określenie czy faktycznie jest to taki silnik aż tak się na tym nie znam. Nigdy nie miałem problemu z silnikiem od XP więc żaden elektryk od środka go nie oglądał.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » sob lip 05, 2014 12:57 am

miastek pisze: Ale nie występuje w wersji 24v, ale to nie problem, podlaczasz pod jeden aku i dziala na 12v, do zwyklego uzywania nie stwarza to problemow.
Nie jestem elektrykiem, ale nie przemawia to do mnie.
Już wolał bym zrobić osobną instalację 12V z osobnym akumulatorem i alternatorem.

Na razie przetestuję ze zwykłym silnikiem WARNa (od XD9000) a jak będzie zbyt słaby to zakupię Bowmotor 2 lub 3
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » sob lip 05, 2014 5:17 am

uzywalem w K kiedys xd9000i 12 v na jednym aku,i dzialalo,ale to podcieranie dupy :)21

przeszedlem pozniej na M 10000 24v,nie bylo lajna z ktorego by 2 tonowego kloca nie wyciagneła :)2

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: kulkagsx1200 » sob lip 05, 2014 5:03 pm

pytales o warna w moim ramie , wlasnie mam x8000
nie znam sie na tym , dziala tyle wiem :wink:
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » sob lip 05, 2014 6:13 pm

xd8000 :wink:

3.5tony
do samiego,xjota,i innych lekkich w sam raz,ale do parcha juz za słaba,o ramie nie wspomne,ale na twoje potrzeby bedzie :)2

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: kulkagsx1200 » sob lip 05, 2014 7:46 pm

Na moje?
Mi ona w sumie wcale nie potrzebna :-)
Chyba że gdzieś się wpakuje , bo tak to latam głównie po czarnym
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » sob lip 05, 2014 9:16 pm

na twoje :)21

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: pawel abramczyk » ndz sie 10, 2014 9:36 am

czy dysponujecie zdjęciami tych starych warmów , pytam bo zdobyłem jakiegoś 8000 i chciałbym wiedzieć która to , na pewno jest to stara wersja , niestety nie mam żadnych oznaczeń na wierzchu
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: LSD » ndz sie 10, 2014 11:31 am

pawel abramczyk pisze:czy dysponujecie zdjęciami tych starych warmów , pytam bo zdobyłem jakiegoś 8000 i chciałbym wiedzieć która to , na pewno jest to stara wersja , niestety nie mam żadnych oznaczeń na wierzchu
Wrzuć fotkę to może coś ustalimy. Chociaż może być problem bo np. M6000 od M8000 zewnętrznie nie odróżnisz. Jedyna różnica to przełożenie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: Adam.Ż » pn sie 11, 2014 5:08 pm

tomek 79 pisze:xd8000 :wink:

3.5tony
do samiego,xjota,i innych lekkich w sam raz,ale do parcha juz za słaba,o ramie nie wspomne,ale na twoje potrzeby bedzie :)2
ja w samim mam 9,5 XP i raz czy dwa było blisko do zatrzymania. Kolejne 2 razy strzeliła lina ale to wina użytkowania - ot zachciało sie pomóc patrolowi któremu padł silnik i dodatkowo miał 2 kapcie w błocie po progi :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: tomek 79 » pn sie 11, 2014 5:15 pm

niewiem jak xp ale wiem ze windy na 24v sa o wiele mocniejsze mimo ze tonaz ten sam :wink:

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Warn X8000i - tuning. Czy warto?

Post autor: Kostuch » pn sie 11, 2014 5:29 pm

tomek 79 pisze:niewiem jak xp ale wiem ze windy na 24v sa o wiele mocniejsze mimo ze tonaz ten sam :wink:
Wiadomo...
Kilo żelaza jest cięższe od kilo pierza :)21 :wink:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość