WARN 16.5ti

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

WARN 16.5ti

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » śr sty 14, 2015 3:45 pm

Warn 16.5ti - padł silnik :)16 , czy przerabiał ktoś zamianę oryginału na silnik od innych wyciągarek ?
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: WARN 16.5ti

Post autor: ernil » śr sty 14, 2015 4:25 pm

Zapytaj użytkownika @Zibi.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: WARN 16.5ti

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » śr sty 14, 2015 8:35 pm

Dzięki :)2 - zapytanie poszło
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Re: WARN 16.5ti

Post autor: kruk888 » czw sty 15, 2015 11:34 pm

MAKGARWEJ-TUR 4x4 pisze:Warn 16.5ti - padł silnik :)16 , czy przerabiał ktoś zamianę oryginału na silnik od innych wyciągarek ?
Ja mam włożonego Bowmotora II po zajechaniu oryginalnego. Z montażem nie ma kłopotów. Ja dodatkowo uszczelniłem wałek silnika zimmeringiem i oringiem. Konieczność dorobienia tulejki-bieżni przed łożyskiem. Styk korpusu silnika z podstawą przekładni, koniecznie na silikon.
Silniczek trochę żywszy od amerykańca, ale pali się tak samo jak każdy, gdy braknie kontroli nad amokiem na przeszkodzie :)21
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: WARN 16.5ti

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » pt sty 30, 2015 8:24 pm

Po "konsultacjach" z chłopakiem od Zibiego(bo z szefem bezpośrednio nie udało się skontaktować, pomimo wielu próśb!) zakupiłem silnik od escapeja evo 12000 lbs -7,2KM, bo taki miał pasować do podstawy łarna'.
Kupiłem go zanim zerknąłem na odp. "kruk888".
I.... dupa, silnik nie pasował :)11 -nie dało się go bezpośrednio zamocować do podstawy.
Po kilku przeróbkach podstawy winda jest złożona w całość, silnik mruczy aż miło :) , jestem ciekaw jak wypadną próby wyciągania w terenie- było 4,6KM, a jest 7,2KM.
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: WARN 16.5ti

Post autor: Kostuch » sob sty 31, 2015 11:49 am

MAKGARWEJ-TUR 4x4 pisze: było 4,6KM, a jest 7,2KM.
Zapytaj sprzedawcę, czy to moc oddawana czy pobierana... :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: WARN 16.5ti

Post autor: pacmano » sob sty 31, 2015 6:05 pm

Kostuch pisze:
MAKGARWEJ-TUR 4x4 pisze: było 4,6KM, a jest 7,2KM.
Zapytaj sprzedawcę, czy to moc oddawana czy pobierana... :)21
Jak szukalem silnika do warna, to chcialem kupic od nich silnik z wyciagarki evo ewx-q, ktory niby papierkowo ma 8,6km. Potem jeden z kolegow podrzucil link do tej wyciagarki za granicy i wyszlo ze faktycznie ten silnik ma 8.6km, ale na wejsciu. Na wyjsciu generuje "tylko" 3.8km bodajze. Nie zdziwie sie jesli padles ofiara podobnego marketingu. Daj znaka jaki efekt. U mnie siedzi juz bowmotor 2 ktory ma realne 6.8 km 8)

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Re: WARN 16.5ti

Post autor: kruk888 » sob sty 31, 2015 10:35 pm

pacmano pisze:
Kostuch pisze:
MAKGARWEJ-TUR 4x4 pisze: było 4,6KM, a jest 7,2KM.
Zapytaj sprzedawcę, czy to moc oddawana czy pobierana... :)21
U mnie siedzi juz bowmotor 2 ktory ma realne 6.8 km 8)
Realne 6.8...? :)21
Czy ktokolwiek próbował sprawdzić silniki od wyciągarek na profesjonalnych hamowniach mierniczych..?
Bylibyście ciężko zdziwieni jaka jest faktyczna - praktyczna wydajność.
Ciekawe, że żaden z producentów nie podaje parametru S :)21
Domowym sposobem możecie sobie sprawdzić klockiem z drewna. Wystarczy porządnie przydusić nim wałek silnika próbując go zahamować. Będzie trochę dymu i smrodu jak z grilla :)
Ja swojego bowmotora II , "czyli mityczne - realne 6.8 konia" takim klockiem (wielkości 8x8x20 cm) jedną ręką zatrzymuje prawie do zera.
Ciekawe gdzie te konie się rozbiegły. Obojetnie, czy amerykańskie (warn), angielskie (bowmotor), czy różne odcienie żółtego :)21 :)21 :)21
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: WARN 16.5ti

Post autor: Kostuch » sob sty 31, 2015 11:13 pm

kruk888 pisze: Ciekawe gdzie te konie się rozbiegły.
Konie końmi, ale zadałeś sobie kiedyś zajebiście ważne pytanie: na ch... mi taki parametr jak moc, jeżeli ważny jest moment obrotowy (w przypadku wyciągania)?
:)21

A po za tym zapoznaj się z zagadnieniem przekładni multiplikującej moment.
Może być teoretycznie a może być za pomocą klocka 8x8x20 przyłożonego do BĘBNA :)21

WTF parametr S?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Re: WARN 16.5ti

Post autor: kruk888 » ndz lut 01, 2015 12:27 am

Kostuch pisze:
kruk888 pisze: Ciekawe gdzie te konie się rozbiegły.
Konie końmi, ale zadałeś sobie kiedyś zajebiście ważne pytanie: na ch... mi taki parametr jak moc, jeżeli ważny jest moment obrotowy (w przypadku wyciągania)?
:)21

A po za tym zapoznaj się z zagadnieniem przekładni multiplikującej moment.
Może być teoretycznie a może być za pomocą klocka 8x8x20 przyłożonego do BĘBNA :)21

WTF parametr S?
Nie będę wdawał się w zbędne i do niczego prowadzące dywagacje. Jedno jest pewne i każdy to potwierdzi, co trochę mniej "lajtowo" jeździ w terenie, że każdy elektryczny winch, jest
za wolny, za słaby, ma fochy jak się zgrzeje, żre prąd jak krowa, itd. W sumie, patrzymy z zazdrością i podziwem na mechaniki :)9
Ale...., w tym cały urok, żeby trochę pokombinować, a nie "full power" na 14mm line stalowej i 300km na przystawce :)21
A co do przykładowego klocka drewnianego (8x8x20)..., mimo swojej prostoty, to czasem bardzo przydatne narzędzie. Czasami przydaje się do postukania w to, co nosi szyja :D Potrzebne są, i Km, i Nm i obroty do tego interesu. A w tych silnikach (a tylko takie są dostępne) trudno to, wszystko razem zmieścić.
Więc marketing i piar sprzedawców działa na maluczkich. Juz oferuje się 9 km, a pewnie nie długo będzie ze 20 papierowych :)21
.... a ciągle jest ok 3 i ciężko o więcej...
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: WARN 16.5ti

Post autor: Kostuch » ndz lut 01, 2015 12:44 am

kruk888 pisze: Nie będę wdawał się w zbędne i do niczego prowadzące dywagacje. Jedno jest pewne i każdy to potwierdzi, co trochę mniej "lajtowo" jeździ w terenie, że każdy elektryczny winch, jest
za wolny, za słaby, ma fochy jak się zgrzeje, żre prąd jak krowa, itd. W sumie, patrzymy z zazdrością i podziwem na mechaniki :)9
...
Nie potwierdzam :)21
Grzechotnik jest szybki, nie grzeje się, prądu starcza, a na mechaniki patrzę obojętnie :)14

A dywagacje wydają mi się bardzo przydatne.
Hamownia silnikowa to przerost formy. Wystarczyłoby na wirnik silnika założyć dzwigienkę o długości ~promienia bębna i na końcu zawiesić ciężarek np 1kg.
Jeżeli silnik ruszy taką dźwigienkę, to ma moment w kgm który można przemnożyć razy przełożenie (i teoretyczną sprawność przekładni) aby uzyskać FAKTYCZNY uciąg.
Ale czy komukolwiek zależy na takich testach? :roll: Ważne że jest fajna naklejka HDevoPROmegaSPEEDtitan i czerwony sznurek na bębnie :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: WARN 16.5ti

Post autor: pacmano » ndz lut 01, 2015 2:20 pm

Ja ostatecznie zdecydowalem sie dolozyc kase i wziac pewniejsze rozwiazanie. Tak naprawde wszyscy jezdza na bowmotorach lub warnach xp. Raczej nie z powodu bo sa "fajne" tylko faktycznie robia robote. Czekam az kolega MAKGARWEJ-TUR 4x4 zda relacje z testow.

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: WARN 16.5ti

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » pn lut 02, 2015 2:32 pm

Próby przeprowadzone, wg mnie silnik escapeja... robi :o
Postaram się dokładnie przedstawić jak to przebiegało.
Wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam.

1) Wyrywanie pnia drzewa owocowego(zdrowego) z częściowo odciętymi korzeniami,
średnica pnia około 40cm, lina zamocowana na wys. około 1m od podłoża(reszta drzewa odcięta)
samochód w rowie-korzystne ukształtowanie terenu, lina przez zblocze
wyciągarka kilka razy zatrzymała się(korzenie puszczały)
po wyrwaniu kontrola, bo wszystko "trzeszczało" :-?
winda cała, temp. silnika taka sama jak temp dłoni (kontrola przez dotyk) silnik "letni" - temp. otoczenia około 0'C

2) Próba bardziej przeprawowa (sobotnie popołudnie temp. otoczenia -1'C)
teren zabagniony z wodą i 1,5 cm lodem do wysokości lamp + glajda zakrywająca 34" koła
kilka razy wyciąganie na pojedynczej całej linie (38m) + pomoc kołami
teraz silnik nie zatrzymywał się pod obciążeniem
temp. silnika sprawdzona podobnie jak w 1) próbie i to samo - silnik "letni"
winda wytrzymała - posypała się "tylko" przedni blokada lub coś w moście - jeszcze niesprawdzone
nie wciągaliśmy się pod strome zbocze bo brakło czasu :(

Wyciągarka zamontowana w poobcinanym parhu Y60, przód i tył zaczyna się kołami, alternator standard - bo taki był gdy był zamontowany silnik łorna', aku - żółta optima 75ah
Wkrótce montaż mocniejszego alternatora np. 160A - ale wtedy powinno być tylko lepiej!

Powiem jeszcze że porównując gabaryty obydwu silników, to różnice są i i to duże na korzyść escapeja, nie potrafię natomiast ocenić jakości materiałów użytych do budowy tego silnika,
ale dalsze użytkowanie wszystko wyjaśni :)21
A co do silnika escapeja ewx-q 8,6 KM, to mam windę z takim silnikiem i przy montażu tego 7,2KM o którym piszę rozebrałem go i jest on trochę inaczej zbudowany.
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
pacmano
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr maja 29, 2013 6:48 pm

Re: WARN 16.5ti

Post autor: pacmano » pn lut 02, 2015 3:13 pm

No a porownujac ze starym silnikiem jakie odczucia - szybciej / wolniej / tak samo ?

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: WARN 16.5ti

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » pn lut 02, 2015 6:59 pm

Zdecydowanie szybciej
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
kruk888
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 10:17 pm
Lokalizacja: Puszczykowo k/Poznania

Re: WARN 16.5ti

Post autor: kruk888 » wt lut 03, 2015 12:37 am

MAKGARWEJ-TUR 4x4 pisze:Zdecydowanie szybciej

A ile Twoje autko waży?
G463 300GE - do zabawy :-), trochę dłubnięta...no może dużo, ale nadal nie wygląda na zmotę :-)

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: WARN 16.5ti

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » wt lut 03, 2015 1:45 pm

Samochód z całym szpejem + 0,5 zb. paliwa =1900kg - dzisiaj ważony
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość