Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: bpuchowski » pt sty 01, 2016 10:36 am

Podpowie ktos dobry pneumatyczny silownik obrotowy do załączania sprzęgła w windzie elektrycznej
wildcat F50 w wersji rurka z IS

krzysiekdriv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 9:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: krzysiekdriv » pt sty 01, 2016 2:25 pm


Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: vandall1 » pt sty 01, 2016 3:00 pm

Ale chyba powinien też mieć możliwość ręcznego przełączania jak pneumatyka "złapie gumę" :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » pt sty 01, 2016 6:39 pm

a jak rozwiążesz problem zazębiania? Chyba, że mówisz o sprzęgle automatycznych ( na zasadzie pionowego trzpienia) to wystarczy zwykły pnemat zamka centralnego.

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: bpuchowski » pt sty 01, 2016 6:49 pm

Pomysl jest taki aby silownik obrotowy byl nad oryginalnym przelacznikiem sprrzegla ( adapter laczacy z tworzywa.)
Uklad ma byc caly czas pod cisnieniem w opcji beben zalaczony i wylaczony. Załączac bedzie sie w takim ukladzie, pytanie jak zeby to zniosa.

Centralne zamki maja ruch obrotowy ?
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » pt sty 01, 2016 6:58 pm

Hmm, wyrażnie oddzieliłem swoja odpowiedź, z centralnego zamka dotyczy jedynie sprzęgła typou trzpień góra dół. Skoro masz obrotowe to dalej pozostaje pytanie - co przełącza rączka sprzęgła. Czy przesuwa pierścień sprzęgłowy z zebami ( wtedy jak rozwiążesz problem jeśli zęby się nie zejdą) czy też sprzegło jest obrotowe ale nie pzresuwa pierścienia sprzegłowego a jedynie go blokuje. ( wtedy problem jest mniejszy ale też jest). Pierścień sprzegłowy przesuwny to bardzo delikatny element i zadziałanie jakąkolwiek siłą (a taka wystąpi jak zeby się nie miną) powoduje jego uszkodzenie a w rezultacie zablokowanie.

Dlatego, jesli nie jest to sprzegło za nasadzie trzpienia góra dół to ciężko to widzę.

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: bpuchowski » pt sty 01, 2016 7:23 pm

Twoja ewx-q 9500
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » pt sty 01, 2016 7:26 pm

wiec tam jest przesuwany pierścień z zębami, faktycznie łatwo trafia między zeby ale mimo to uwazam, że to nie jest najlepszy pomysł z tą pneumatyką. Ale pamietam, że ktos wykonał taka dzwignię mechaniczną do wnętrza kabiny - miał więc wyczucie podczas zapinania czy zęby sie mineły czy też nie.

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: bpuchowski » pt sty 01, 2016 7:35 pm

A mozesz zrobic tuning zębow aby jeszcz lepiej wchodzily,?
Opcja drug to obrócenie przekladni o 90stopni i dodatkowy walek do kabiny o iletechnicznie i gwarancyjnie akceptowalne.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: vandall1 » pt sty 01, 2016 8:15 pm

O klamotach z zamka centralnego to se zapomnijcie-za mała siła :roll:
Tuning pierścienia to jest/chyba/ możliwy pilniczkiem-powodzenia :wink:
Pneumatyka jest ok bo jest "sprężysta".
Gwarancja pójdzie się paść jak sądzę.
Dla mnie problemem są tylko te trzy położenia dzwigni.
A obracanie całej głowicy o 90 stopni-to się nie da z powodów o których Zibiemu pisałem.Mozna to zrobić bodaj tylko o 72 stopnie i wielokrotność.Bo inżyniery słabo pomyślały :wink:
Może przekładnia ślimakowa i odpowiednio wysterowany przysłowiowy silnik od wycieraczek?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » pt sty 01, 2016 9:07 pm

Nie rób się kolejnym Rokforem. Inżyniery dobrze pomyślały, znam tylko jedną wyciągarkę gdzie można obrócić inaczej. Ale tylko dlatego, że ma podstawy mocowane na 4 śrubkach. Co przeważnie nie wytrzymuje mocniejszego szarpnięcia.
Powtarzam - problemem nie sa zęby ale pierścień sprzegłowy - nie mozna na niego używać siły ( w miejscu gdzie wchodzi raczka). Jakiekolwiek użycie siły w tym miejscu powoduje mikro zgięcie które wyrabia obudowę przekłądni. Po kilku takich zgięciach pierścień przestaje się przesuwać.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: vandall1 » pt sty 01, 2016 10:44 pm

Nie będę sie tu wdawał w zbędna polemikę-tym bardziej,że sprawa nie jest do załatwienia na tym poziomie "służbowym".
Mikrozgięcia?Znaczy total szajs metal?Trudno-lepiej nie ruszać :wink:
A czy używanie dłoni do przestawiania dzwigni też powoduje "mikrozgięcia" :)20?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: bpuchowski » sob sty 02, 2016 8:15 am

Tez niebardzo rozumiem jaka jest roznica czy przyloze moment obrotowy z pneumatyki a recznie do zalaczenia.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » sob sty 02, 2016 9:46 am

myślałem, ze piszę wyrażnie, Pneumatyka się zatrzyma i odpuści jeśli zęby się nie zejdą? i przesunie bęben lekko przód /tył aby zęby sie mineły? Czy też będzie na siłę próbowała wbić?

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Lukaszek :) » sob sty 02, 2016 11:37 am

Witam

Rozwiązaniem tego będzie sprężyna. Pneumatyka niech naciska na sprężynę o odpowiedniej sile i dalej ta sprężyna przeniesie moment i poczeka aż zęby się ustawią w odpowiednie miejsce. Proponowałbym też sprężyne z drugiej strony. Układ taki że bez powietrza sprężyna naciska na sprzęgło w pozycji zamkniętej, potem włączasz siłownik, on naciska na sprężynę która pokonuje opór pierwszej i otwiera sprzęgło. Wtedy podczas awarii będziesz wciąż miał wyciągarkę, a podczas normalnej pracy nie uszkodzisz niczego.
Taka rada.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » sob sty 02, 2016 11:52 am

to musiało by byc połączone z czujnikiem wskazującym, czy sprzęgło się dopięło czy nie. Bo wyciągarka bedzie działać na w połowie zapiętym sprzęgle. Tyle, że pod dużym obciążeniem polecą zęby.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Marcingalloper » sob sty 02, 2016 3:45 pm

Za chwilę będę chciał zamówić wyciągarkę. Do tej pory wahałem się i zastanawiałem czy wybrać z liną stalową czy z syntetykiem. Jako że winda będzie używana raczej sporadycznie no i pilot, czyli w 99% to moja dziewczyna, to niech o ręce się martwi ona - odpuszczam syntetyka :)21 .

Teraz po przeczytaniu tego tematu zaczynam się wahać czy oby dobrze sobie upatrzyłem model wyciągarki 12000 EWX-U. To co mnie do niej zachęca to 5 letnia gwarancja, ale ja nie będę miał dobrego dostępu do hamulca bo będzie pod zderzakiem. Tak też ma u siebie kumpel i aby rozwinąć linę trzeba to robić rozwijając silnikiem co czasami trwa naprawdę bardzo długo.

Może warto bym rozważył XTR 12000 bo tam z tego co widzę hamulec jest bardziej "zautomatyzowany" i załącza się go poprzez podniesienie dźwigni w górę, a to mógłbym sobie przerobić przedłużając jakąś przedłużką ponad zderzak. Dobrze myślę ?? .

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » sob sty 02, 2016 4:12 pm

chyba raczej myslisz o sprzęgle niz o hamulcu :D A to zdecydowanie łatwiej będzie przerobić rączkę prawo-lewo niż góra dół. Rączkę orawo lewo po prostu przetniesz kątówką i wspawasz w środek przedłóżkę. 5 minut roboty i po krzyku.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Marcingalloper » sob sty 02, 2016 4:20 pm

Zaraz, zaraz.

To nie jest tak że w TEJ wyciągarce po podniesieniu dźwigni hamulca w górę bęben z liną jest luźny i można swobodnie wybierać linę ?? .

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » sob sty 02, 2016 4:22 pm

taj, bęben jest luzny, ale cały czas mylisz hamulec ze sprzegłem. hamulec jest ( przeważnie) w rejonie silnika. A nie przy przekładni. Aby zwolnić bęben musisz zwolnić sprzęgło.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Marcingalloper » sob sty 02, 2016 4:33 pm

W takim razie przepraszam za zmyłkę.

Więc jeszcze dla pewności - jeśli końcówkę tej dźwigni sprzęgła nawiercę i w otwór wkręcę powiedzmy pręt gwintowany 4mm wyprowadzając go ponad krawędź zderzaka to będzie to działało poprawnie.

A może wystarczy drucik z zawleczką ponad zderzak bo już sprzęgło zapnie się samoczynnie po wciśnięciu zwijania w wyciągarce na pilocie ?? .

Choć w tym przypadku można i zamontować nawet siłownik od zamka centralnego :roll: .

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Zibi » sob sty 02, 2016 4:45 pm

jak podniesiesz dzwignie do góry to sprzegło się rozepnie. Jak opuścisz, to będzie w gotowości do zapięcia i zapnie się samo gdy lina zacznie stawiać opór ( tak w skrócie).

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka

Post autor: Marcingalloper » sob sty 02, 2016 5:57 pm

Czyli dźwignię trzeba cofnąć więc pozostaje sztywna przedłużka.

To podpytam mimo że wiem o bezawaryjności wszystkich tych wyciągarek :wink: , to czy poza wspomnianym sprzęgłem włączającym hamulec szczęśliwszym rozwiązaniem będzie zakup EVO (5 lat gwarancji) zamiast XTR-a. Może warto wsiąść tą lepiej uszczelnioną ?? , a może tą Prime ?? .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości