Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Moderator: Misiek Bielsko
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Podpowie ktos dobry pneumatyczny silownik obrotowy do załączania sprzęgła w windzie elektrycznej
wildcat F50 w wersji rurka z IS
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 9:04 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Ale chyba powinien też mieć możliwość ręcznego przełączania jak pneumatyka "złapie gumę" 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
a jak rozwiążesz problem zazębiania? Chyba, że mówisz o sprzęgle automatycznych ( na zasadzie pionowego trzpienia) to wystarczy zwykły pnemat zamka centralnego.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Pomysl jest taki aby silownik obrotowy byl nad oryginalnym przelacznikiem sprrzegla ( adapter laczacy z tworzywa.)
Uklad ma byc caly czas pod cisnieniem w opcji beben zalaczony i wylaczony. Załączac bedzie sie w takim ukladzie, pytanie jak zeby to zniosa.
Centralne zamki maja ruch obrotowy ?
Uklad ma byc caly czas pod cisnieniem w opcji beben zalaczony i wylaczony. Załączac bedzie sie w takim ukladzie, pytanie jak zeby to zniosa.
Centralne zamki maja ruch obrotowy ?
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Hmm, wyrażnie oddzieliłem swoja odpowiedź, z centralnego zamka dotyczy jedynie sprzęgła typou trzpień góra dół. Skoro masz obrotowe to dalej pozostaje pytanie - co przełącza rączka sprzęgła. Czy przesuwa pierścień sprzęgłowy z zebami ( wtedy jak rozwiążesz problem jeśli zęby się nie zejdą) czy też sprzegło jest obrotowe ale nie pzresuwa pierścienia sprzegłowego a jedynie go blokuje. ( wtedy problem jest mniejszy ale też jest). Pierścień sprzegłowy przesuwny to bardzo delikatny element i zadziałanie jakąkolwiek siłą (a taka wystąpi jak zeby się nie miną) powoduje jego uszkodzenie a w rezultacie zablokowanie.
Dlatego, jesli nie jest to sprzegło za nasadzie trzpienia góra dół to ciężko to widzę.
Dlatego, jesli nie jest to sprzegło za nasadzie trzpienia góra dół to ciężko to widzę.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
wiec tam jest przesuwany pierścień z zębami, faktycznie łatwo trafia między zeby ale mimo to uwazam, że to nie jest najlepszy pomysł z tą pneumatyką. Ale pamietam, że ktos wykonał taka dzwignię mechaniczną do wnętrza kabiny - miał więc wyczucie podczas zapinania czy zęby sie mineły czy też nie.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
A mozesz zrobic tuning zębow aby jeszcz lepiej wchodzily,?
Opcja drug to obrócenie przekladni o 90stopni i dodatkowy walek do kabiny o iletechnicznie i gwarancyjnie akceptowalne.
Opcja drug to obrócenie przekladni o 90stopni i dodatkowy walek do kabiny o iletechnicznie i gwarancyjnie akceptowalne.
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
O klamotach z zamka centralnego to se zapomnijcie-za mała siła
Tuning pierścienia to jest/chyba/ możliwy pilniczkiem-powodzenia
Pneumatyka jest ok bo jest "sprężysta".
Gwarancja pójdzie się paść jak sądzę.
Dla mnie problemem są tylko te trzy położenia dzwigni.
A obracanie całej głowicy o 90 stopni-to się nie da z powodów o których Zibiemu pisałem.Mozna to zrobić bodaj tylko o 72 stopnie i wielokrotność.Bo inżyniery słabo pomyślały
Może przekładnia ślimakowa i odpowiednio wysterowany przysłowiowy silnik od wycieraczek?

Tuning pierścienia to jest/chyba/ możliwy pilniczkiem-powodzenia

Pneumatyka jest ok bo jest "sprężysta".
Gwarancja pójdzie się paść jak sądzę.
Dla mnie problemem są tylko te trzy położenia dzwigni.
A obracanie całej głowicy o 90 stopni-to się nie da z powodów o których Zibiemu pisałem.Mozna to zrobić bodaj tylko o 72 stopnie i wielokrotność.Bo inżyniery słabo pomyślały

Może przekładnia ślimakowa i odpowiednio wysterowany przysłowiowy silnik od wycieraczek?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Nie rób się kolejnym Rokforem. Inżyniery dobrze pomyślały, znam tylko jedną wyciągarkę gdzie można obrócić inaczej. Ale tylko dlatego, że ma podstawy mocowane na 4 śrubkach. Co przeważnie nie wytrzymuje mocniejszego szarpnięcia.
Powtarzam - problemem nie sa zęby ale pierścień sprzegłowy - nie mozna na niego używać siły ( w miejscu gdzie wchodzi raczka). Jakiekolwiek użycie siły w tym miejscu powoduje mikro zgięcie które wyrabia obudowę przekłądni. Po kilku takich zgięciach pierścień przestaje się przesuwać.
Powtarzam - problemem nie sa zęby ale pierścień sprzegłowy - nie mozna na niego używać siły ( w miejscu gdzie wchodzi raczka). Jakiekolwiek użycie siły w tym miejscu powoduje mikro zgięcie które wyrabia obudowę przekłądni. Po kilku takich zgięciach pierścień przestaje się przesuwać.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Nie będę sie tu wdawał w zbędna polemikę-tym bardziej,że sprawa nie jest do załatwienia na tym poziomie "służbowym".
Mikrozgięcia?Znaczy total szajs metal?Trudno-lepiej nie ruszać
A czy używanie dłoni do przestawiania dzwigni też powoduje "mikrozgięcia"
?
Mikrozgięcia?Znaczy total szajs metal?Trudno-lepiej nie ruszać

A czy używanie dłoni do przestawiania dzwigni też powoduje "mikrozgięcia"

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Tez niebardzo rozumiem jaka jest roznica czy przyloze moment obrotowy z pneumatyki a recznie do zalaczenia.
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
myślałem, ze piszę wyrażnie, Pneumatyka się zatrzyma i odpuści jeśli zęby się nie zejdą? i przesunie bęben lekko przód /tył aby zęby sie mineły? Czy też będzie na siłę próbowała wbić?
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Witam
Rozwiązaniem tego będzie sprężyna. Pneumatyka niech naciska na sprężynę o odpowiedniej sile i dalej ta sprężyna przeniesie moment i poczeka aż zęby się ustawią w odpowiednie miejsce. Proponowałbym też sprężyne z drugiej strony. Układ taki że bez powietrza sprężyna naciska na sprzęgło w pozycji zamkniętej, potem włączasz siłownik, on naciska na sprężynę która pokonuje opór pierwszej i otwiera sprzęgło. Wtedy podczas awarii będziesz wciąż miał wyciągarkę, a podczas normalnej pracy nie uszkodzisz niczego.
Taka rada.
Pozdrawiam
Rozwiązaniem tego będzie sprężyna. Pneumatyka niech naciska na sprężynę o odpowiedniej sile i dalej ta sprężyna przeniesie moment i poczeka aż zęby się ustawią w odpowiednie miejsce. Proponowałbym też sprężyne z drugiej strony. Układ taki że bez powietrza sprężyna naciska na sprzęgło w pozycji zamkniętej, potem włączasz siłownik, on naciska na sprężynę która pokonuje opór pierwszej i otwiera sprzęgło. Wtedy podczas awarii będziesz wciąż miał wyciągarkę, a podczas normalnej pracy nie uszkodzisz niczego.
Taka rada.
Pozdrawiam
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
to musiało by byc połączone z czujnikiem wskazującym, czy sprzęgło się dopięło czy nie. Bo wyciągarka bedzie działać na w połowie zapiętym sprzęgle. Tyle, że pod dużym obciążeniem polecą zęby.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Za chwilę będę chciał zamówić wyciągarkę. Do tej pory wahałem się i zastanawiałem czy wybrać z liną stalową czy z syntetykiem. Jako że winda będzie używana raczej sporadycznie no i pilot, czyli w 99% to moja dziewczyna, to niech o ręce się martwi ona - odpuszczam syntetyka
.
Teraz po przeczytaniu tego tematu zaczynam się wahać czy oby dobrze sobie upatrzyłem model wyciągarki 12000 EWX-U. To co mnie do niej zachęca to 5 letnia gwarancja, ale ja nie będę miał dobrego dostępu do hamulca bo będzie pod zderzakiem. Tak też ma u siebie kumpel i aby rozwinąć linę trzeba to robić rozwijając silnikiem co czasami trwa naprawdę bardzo długo.
Może warto bym rozważył XTR 12000 bo tam z tego co widzę hamulec jest bardziej "zautomatyzowany" i załącza się go poprzez podniesienie dźwigni w górę, a to mógłbym sobie przerobić przedłużając jakąś przedłużką ponad zderzak. Dobrze myślę
.

Teraz po przeczytaniu tego tematu zaczynam się wahać czy oby dobrze sobie upatrzyłem model wyciągarki 12000 EWX-U. To co mnie do niej zachęca to 5 letnia gwarancja, ale ja nie będę miał dobrego dostępu do hamulca bo będzie pod zderzakiem. Tak też ma u siebie kumpel i aby rozwinąć linę trzeba to robić rozwijając silnikiem co czasami trwa naprawdę bardzo długo.
Może warto bym rozważył XTR 12000 bo tam z tego co widzę hamulec jest bardziej "zautomatyzowany" i załącza się go poprzez podniesienie dźwigni w górę, a to mógłbym sobie przerobić przedłużając jakąś przedłużką ponad zderzak. Dobrze myślę

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
chyba raczej myslisz o sprzęgle niz o hamulcu
A to zdecydowanie łatwiej będzie przerobić rączkę prawo-lewo niż góra dół. Rączkę orawo lewo po prostu przetniesz kątówką i wspawasz w środek przedłóżkę. 5 minut roboty i po krzyku.

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Zaraz, zaraz.
To nie jest tak że w TEJ wyciągarce po podniesieniu dźwigni hamulca w górę bęben z liną jest luźny i można swobodnie wybierać linę
.
To nie jest tak że w TEJ wyciągarce po podniesieniu dźwigni hamulca w górę bęben z liną jest luźny i można swobodnie wybierać linę

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
taj, bęben jest luzny, ale cały czas mylisz hamulec ze sprzegłem. hamulec jest ( przeważnie) w rejonie silnika. A nie przy przekładni. Aby zwolnić bęben musisz zwolnić sprzęgło.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
W takim razie przepraszam za zmyłkę.
Więc jeszcze dla pewności - jeśli końcówkę tej dźwigni sprzęgła nawiercę i w otwór wkręcę powiedzmy pręt gwintowany 4mm wyprowadzając go ponad krawędź zderzaka to będzie to działało poprawnie.
A może wystarczy drucik z zawleczką ponad zderzak bo już sprzęgło zapnie się samoczynnie po wciśnięciu zwijania w wyciągarce na pilocie
.
Choć w tym przypadku można i zamontować nawet siłownik od zamka centralnego
.
Więc jeszcze dla pewności - jeśli końcówkę tej dźwigni sprzęgła nawiercę i w otwór wkręcę powiedzmy pręt gwintowany 4mm wyprowadzając go ponad krawędź zderzaka to będzie to działało poprawnie.
A może wystarczy drucik z zawleczką ponad zderzak bo już sprzęgło zapnie się samoczynnie po wciśnięciu zwijania w wyciągarce na pilocie

Choć w tym przypadku można i zamontować nawet siłownik od zamka centralnego

Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
jak podniesiesz dzwignie do góry to sprzegło się rozepnie. Jak opuścisz, to będzie w gotowości do zapięcia i zapnie się samo gdy lina zacznie stawiać opór ( tak w skrócie).
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Pneumatyczne sterowanie wyciagarka
Czyli dźwignię trzeba cofnąć więc pozostaje sztywna przedłużka.
To podpytam mimo że wiem o bezawaryjności wszystkich tych wyciągarek
, to czy poza wspomnianym sprzęgłem włączającym hamulec szczęśliwszym rozwiązaniem będzie zakup EVO (5 lat gwarancji) zamiast XTR-a. Może warto wsiąść tą lepiej uszczelnioną
, a może tą Prime
.
To podpytam mimo że wiem o bezawaryjności wszystkich tych wyciągarek



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości