elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
RobertAs
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 01, 2017 1:43 am
Post
autor: RobertAs » pt sty 26, 2018 7:04 pm
Planowałem odnowić trochę moją wyciagarkę
- odrdzewić to co zrudziało
- przesmarować nowym smarem
- wymienić śruby które przy odkręcaniu zachowywały się jakby były z masła
Bo uwolnieniu mechanizmu zębatkowego widać sporą ilość smaru to chyba ten Mobil XHP 222 - dobrze.
Jednak obudowa od środka zerodowała i widać zwały piachu i rdzy.
- Planuje zębatki obmyć jakimś zmywaczem może Break Cleaner-em
- Obudowę potraktować z zewnątrz papierem ściernym + konserwacja i malowanie
Czy mechanizm sprzęgła / wajcha na obudowie jest demontowalny - XTR 12000 czy na czas malowania poprostu go zabezpieczyć taśmą? Wewnętrzna "bieżnia" chyba siedzi na sztywno ...
Ostatnio zmieniony pn sty 29, 2018 10:24 pm przez
RobertAs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
RobertAs
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 01, 2017 1:43 am
Post
autor: RobertAs » ndz sty 28, 2018 3:31 pm
wszystko wyczyszczone i na nowo przesmarowane + pomalowana obudowa od strony przekładni. Jednak po 2 latach śruby od strony silnia (nie te mocujące silnik) są w takim stanie że szkoda gadać - nie wiem czy brac się za ich rozwiercenie czy lepiej odpuścić "zaglądanie" do silnika i jedynie pomalować obudowe...
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz sty 28, 2018 11:42 pm
RobertAs pisze: ↑ndz sty 28, 2018 3:31 pm
wszystko wyczyszczone i na nowo przesmarowane + pomalowana obudowa od strony przekładni. Jednak po 2 latach śruby od strony silnia (nie te mocujące silnik) są w takim stanie że szkoda gadać - nie wiem czy brac się za ich rozwiercenie czy lepiej odpuścić "zaglądanie" do silnika i jedynie pomalować obudowe...
Robisz, to rob wszystko, za chwile znow to bedziesz wyjmowal i jeszcze nowy lakier porysujesz

jak zgnila jedna strona to i druga pewnie idealna nie bedzie.
sj 425 606468554
-
RobertAs
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 01, 2017 1:43 am
Post
autor: RobertAs » pn sty 29, 2018 8:53 am
meenia pisze: ↑ndz sty 28, 2018 11:42 pm
RobertAs pisze: ↑ndz sty 28, 2018 3:31 pm
wszystko wyczyszczone i na nowo przesmarowane + pomalowana obudowa od strony przekładni. Jednak po 2 latach śruby od strony silnia (nie te mocujące silnik) są w takim stanie że szkoda gadać - nie wiem czy brac się za ich rozwiercenie czy lepiej odpuścić "zaglądanie" do silnika i jedynie pomalować obudowe...
Robisz, to rob wszystko, za chwile znow to bedziesz wyjmowal i jeszcze nowy lakier porysujesz

jak zgnila jedna strona to i druga pewnie idealna nie bedzie.
i tez tak bede starał sie robic tzn do końca. Dwie długie śruby mocujące obudowę silnika wykręcone - jednak silikon i ręka czasu trzyma wszystko w kupie
Popełniłem błąd chyba. powinienem najpierw ściągnąć obudowę silnika a potem resztę , teraz nie ma lekko
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pn sty 29, 2018 11:01 am
Silnik poza tymi dwoma śrubami trzyma się na kolku
ustslajacym od strony przewodów, a wirnik siedzi w łożysku. Jak gadam głupoty niech mnie Zibi poprawi ale ja bym oparł na czymś obudowę i asekurujac silnik żeby nie upadł stukal bym lekko w wirnik.
sj 425 606468554
-
sebastian2357

- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: sebastian2357 » pn sty 29, 2018 11:11 am
meenia pisze: ↑pn sty 29, 2018 11:01 am
Silnik poza tymi dwoma śrubami trzyma się na kolku
ustslajacym od strony przewodów, a wirnik siedzi w łożysku. Jak gadam głupoty niech mnie Zibi poprawi ale ja bym oparł na czymś obudowę i asekurujac silnik żeby nie upadł stukal bym lekko w wirnik.
Dokładnie tak jest, wczoraj to zdejmowałem. Odkrecasz dwie sruby i obudowa powinna zejsc. Ale ja bym nie stukał w wirnik tylko raczej obudowę zamocował a stukał w podstawe wyciągarki
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pn sty 29, 2018 12:04 pm
Stukanie to może za dużo powiedziane, rozbiralem tak mojego escape wiele razy. Nie trzeba zbyt mocno stukać. Jak zamocujesz silnik i będziesz stukal w obudowę to wirnik zostanie w łożysku.
sj 425 606468554
-
RobertAs
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 01, 2017 1:43 am
Post
autor: RobertAs » pn sty 29, 2018 10:22 pm
sebastian2357 pisze: ↑pn sty 29, 2018 11:11 am
meenia pisze: ↑pn sty 29, 2018 11:01 am
Silnik poza tymi dwoma śrubami trzyma się na kolku
ustslajacym od strony przewodów, a wirnik siedzi w łożysku. Jak gadam głupoty niech mnie Zibi poprawi ale ja bym oparł na czymś obudowę i asekurujac silnik żeby nie upadł stukal bym lekko w wirnik.
Dokładnie tak jest, wczoraj to zdejmowałem. Odkrecasz dwie sruby i obudowa powinna zejsc. Ale ja bym nie stukał w wirnik tylko raczej obudowę zamocował a stukał w podstawe wyciągarki
mi po zdjęciu obudowy silnik został na podstawie wyciągarki co spowodowało komplikacji gdyż bez możliwości zdjęcie dekla (tam gdzie wchodzą dwie długie śruby) nie widzę możliwości tak rozchylenia szczotek aby z powrotem nasunąć obudowę. Ten dekiel wygląda na to ze jest klejony albo na wcisk...
3 szczotki u mnie ładnie wysunięte i ładnie pracują jedna postała wciśnięta lub sprężyna sie zapiekła ...

-
sebastian2357

- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: sebastian2357 » wt sty 30, 2018 8:02 am
U mnie ten dekiel jest w formie radiatora z żeberkami tak jak na zdjeciu pod linkiem :
https://www.escape4x4.pl/pl/p/Wyciagark ... kg-IP68/53
I nie jest trzymany niczym oprócz tych dwóch długich śrub które trzymały silnik do podstawy. Jak w niego postukałem bez problemu zszedł.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » wt sty 30, 2018 1:41 pm
Jak zdemontowales dekiel, to teraz zdejm obudowe silnika i wybij wirnik, zmien lozyska na jakies dobre, zdemontuj szczotkotrzymacz i wyczysc wszystko na zero, ze szczegolnym uwzglednieniem punktu masowego ze szczotek. Pod kazda sruba powinno byc uszczelnienie, jak nie ma albo jest w marnym stanie to zloz to na jakas mase uszczelniajaca, tylko koniecznie bez octu, wszelkie silikony odpadaja. Posprawdzaj tez stan tulejek pod srubami od uzwojen.
sj 425 606468554
-
sebastian2357

- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: sebastian2357 » wt sty 30, 2018 1:44 pm
meenia pisze: ↑wt sty 30, 2018 1:41 pm
Jak zdemontowales dekiel, to teraz zdejm obudowe silnika i wybij wirnik, zmien lozyska na jakies dobre, zdemontuj szczotkotrzymacz i wyczysc wszystko na zero, ze szczegolnym uwzglednieniem punktu masowego ze szczotek. Pod kazda sruba powinno byc uszczelnienie, jak nie ma albo jest w marnym stanie to zloz to na jakas mase uszczelniajaca, tylko koniecznie bez octu, wszelkie silikony odpadaja. Posprawdzaj tez stan tulejek pod srubami od uzwojen.
Nie mam takiej potrzeby, wyciągarka działa i w środku wszystko jest czyste i wyglada dobrze. EVO 12500. Dekiel zdjąłem do malowania bo fabryczna farba po dwóch latach odchodzi płatami.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
Zibi
-

- Posty: 17621
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » wt sty 30, 2018 2:31 pm
jakie kur... imadło. Włóż do środka po prostu trzonek w młotka i uderz. Dekiel trzyma się na silikonie.
-
RobertAs
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 01, 2017 1:43 am
Post
autor: RobertAs » wt sty 30, 2018 3:48 pm
Zibi pisze: ↑wt sty 30, 2018 2:31 pm
jakie kur... imadło. Włóż do środka po prostu trzonek w młotka i uderz. Dekiel trzyma się na silikonie.
Spokojnie, chce tylko to porzadnie złapac i ręką za obudowę odkleić

-
RobertAs
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 01, 2017 1:43 am
Post
autor: RobertAs » śr sty 31, 2018 8:12 am
Dekeil odpuścił, jednak ze szczotek na rdzy sie blokowała teraz Smigają wszystkie 4. Zaraz smarowanie malowanie i skręcanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości