Strona 1 z 2

PTO do Patrola GR

: czw maja 03, 2018 5:21 pm
autor: Szarbia
Ori PTO od 4,2 trudno dostępne lub drogie (no i trzeba mieć skrzynię 4.2).

Obrazek

Inne pomysły łatwe do zrobienia nie są:

Stodoła4x4

Obrazek

https://get.google.com/albumarchive/117 ... -OJcSfqJqm

Rudypajero

Obrazek

http://www.patrolnieci.pl/index.php/skl ... y60-detail

Pomyślałem więc nad PTO, które zabiera napęd z flanszy tylnego wału w miejsce ręcznego.
Tak więc chodziło by tak samo jak tylny most.
Ma to sens?

Re: PTO do Patrola GR

: czw maja 03, 2018 9:34 pm
autor: rudypajero.koszalin
O tyle nie ma sensu, ze będzie pracować tylko z kołami. Jak będziesz chciał np. wyciągać coś stojąc, to doopa. Chyba że jeszcze dorobisz sprzęgło w przystawce rozpinające napęd na koła.

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 04, 2018 7:16 am
autor: Piotrek M
Bardzo częsta sytuacja to zawołanie kumpla z "mechanikiem" aby kogoś wyszarpnął.

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 04, 2018 7:41 am
autor: Szarbia
Rzeczywiście - na postoju bezużyteczna.
Będę zatem kombinował dalej.

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 04, 2018 8:41 am
autor: lbl78
zrobienie jako flansza między skrzynie a reduktor,
z tego co pomne kilka takich konstrukcji było :)21

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 04, 2018 10:56 am
autor: Szarbia
Swego czasu chyba ze 4k kosztowała. Fajna bo bolt-on ale skomplikowana.
Ta druga z kolei wymaga spawania obudowy.

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 11, 2018 6:08 pm
autor: Szarbia
Po przemyśleniach wszystkich za i przeciw, mając koszta na względzie doszedłem do wniosku, że rozpatrzę reduktor Roburaka.
W necie przeczytałem, że ori przystawka 4.2 to do ciągania pieńków się nadaje :)21 a nie ciąrania w bagnie trzech ton.
Tak przynajmniej toyociarze sądzą. Chyba :)21

Najpierw więc kryterium wagi. Odkręciłem reduktor Patrola i ...
o qr, jaki kloc. Kiedyś za młodu dźwigałem worki z mąką (wtedy to było 50 kg) i jakoś dawałem radę - widać człowiek postarzał się :)21
Ale
biorę dyżurną garażową wagę łazienkową i co widzę - 60 kg właściwie kompletny, tylko bez wajchy.

Obrazek

Skrzynia takiej Froty razem z reduktorem waży 30 więcej :roll:

No dobra. gdzieś przemknęło mi w necie, ze reduktor Robura waży 64 kg tak więc jest blisko.
Dziś przyszedł, po wstępnym umyciu na wagę go:

Obrazek

70 kg bez ręcznego ale z zacną przystawką, tak więc jest potencjał.
Odkąd Dominik Gratów nie produkuje można kupić za w miarę rozsądne pieniądze. Ja dałem 1200 z przesyłką.
Poza tym jest to towar zachowujący płynność finansowa - łatwo go odsprzedać.

Tak by to z grubsza miało wyglądać ze skrzynią:

Obrazek

Pomiędzy będzie adapter (reduktor Patrola zawiozłem do pomiarów).

Obrazek

Górna wajcha - neutral, redukcja
dolna - przód.
Chodzą trochę ciężko ale będą dźwignie

Obrazek

Z tyłu po lewej na dole - wajcha przystawki:

Obrazek

Chodzi bardzo ładnie.

Na razie mam nierozwiązaną sprawę tulei na wieloklin skrzyni do flanszy. Jest tam 30 zębów o średnicy ok 31,5 mm. Wstępnie dopasowałem flansze z walu Pajero 2/3 ale jest minimalnie za luźna:

Obrazek

Ma ktoś jakiś pomysł?
Półoś Patrola tylna za gruba, przednia za cienka.
Miałem gdzieś półoś tylną od P3 z wieloklinem zacnym ale gdzieś mi ją wcięło :)21
W sumie to można reduktor Patrola na ten cel poświęcić (są tanie jak barszcz 400 - 500 zł)ale to trochę wbrew entropii by było.

Druga sprawa to oleum.
Niby żukowatość tego urządzenia jest, ale jak mi się trochę wylało do bagażnika do capiło AFT.

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 11, 2018 9:06 pm
autor: Marci
weź wał napędowy od d22 lub terrano i go obetni , bo jest kompensacja długości na tym wieloklinie mam pod wiatą reduktor i skrzynie to mogę pomierzyć
, jak coś to drzwoń tel domnie znajdziesz na forum lub w moim podpisie pozdr.

Re: PTO do Patrola GR

: pt maja 11, 2018 9:42 pm
autor: Szarbia
Marci pisze:
pt maja 11, 2018 9:06 pm
weź wał napędowy od d22 lub terrano i go obetni , bo jest kompensacja długości na tym wieloklinie mam pod wiatą reduktor i skrzynie to mogę pomierzyć
, jak coś to drzwoń tel domnie znajdziesz na forum lub w moim podpisie pozdr.
O to idzie rzecz - chcę właśnie ten wieloklin jako kompensację wykorzystać

Obrazek

Tak jak piszesz - skrócić ten wał i dorobić przejściówkę do flanszy i temat był by zamknięty - jak byś mógł sprawdzić to by było super :)2

Wprawdzie planuję przykręcić reduktor na sztywno do skrzyni poprzez adapter ale chcę mieć ten wał z dwoma przegubami co by nie było syndromu wiecznych drgań jak w Nivie.

Re: PTO do Patrola GR

: pt cze 15, 2018 7:52 pm
autor: Szarbia
Dzięki Marci - wieloklin pasuje :)2

Pierwsze przymiarki wspornika:

Obrazek

Okazało się, że nadlew obudowy skrzyni przeszkadza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Flansza Robura, przejściówki wałów, wałek wejściowy reduktora:

Obrazek

Obrazek

Re: PTO do Patrola GR

: pt cze 15, 2018 9:32 pm
autor: rudypajero.koszalin
Ładne :)2

Re: PTO do Patrola GR

: sob cze 16, 2018 9:10 am
autor: lbl78
tak z ciekawości jakie prędkości zamierzasz rozwijać i jaka masa docelowa pojazdu?

Re: PTO do Patrola GR

: sob cze 16, 2018 9:41 am
autor: Szarbia
130,
własna 2000 - 2100

Re: PTO do Patrola GR

: sob cze 16, 2018 10:47 am
autor: lbl78
przy 130 robur nie będzie chciał wylecieć w kosmos??

Re: PTO do Patrola GR

: sob cze 16, 2018 11:02 am
autor: Szarbia
Zobaczymy :)21

Re: PTO do Patrola GR

: sob cze 16, 2018 11:12 am
autor: lbl78
jak ja chciałem do busa to mi wszyscy powiedzieli że fuuuuj i wogóle ;) bo przeca to nie ma prawa latać 140 :)21
zaleta tego reduktora to taka że mam :)21

Re: PTO do Patrola GR

: ndz cze 17, 2018 10:52 am
autor: rudypajero.koszalin
lbl78 pisze:
sob cze 16, 2018 10:47 am
przy 130 robur nie będzie chciał wylecieć w kosmos??
Bez problemu ogarnie. Miałem taki zestaw w PI, zmotany z silnikiem Iveco i mostami najpierw robura, potem GR. Nigdy nie było problemów z reduktorem.
Z resztą, Dominikowe Graty z tym latały, a tam prędkości nawet pod 200 zachaczały i robur wytrzymywał.
Jedyna wada tego urządzenia, to dźwięk.
Głośny jest przy wyższych prędkościach.

Re: PTO do Patrola GR

: ndz cze 17, 2018 3:05 pm
autor: Szarbia
Zestaw idzie do zmoty tak więc hałas hełm napotka :)21

Przymiarki do ramy pokazują błędy, które trzeba poprawić.
Ogólnie to tylny wał trzeba będzie skrócić o 2 cm a przedni wydłużyć o 1 cm. Jest tak dlatego ,że chciałem mieć więcej miejsca na wał od skrzyni. Być może w przyszłości będzie to można lepiej zoptymalizować, jednak u mnie i tak oba wały mają nieoryginalną długość (przesunięty silnik i rozstaw osi 2600 mm)

Obrazek

Obrazek

Flansza przedniego wału za blisko żebra, trzeba podciąć.

Obrazek

Przedni wał jest 3 mm od obudowy skrzyni ale kolizji nie ma (przedni most dotyka do ramy). Łańcuchowy reduktor Patrola ma dalej odstawioną fłanszę.

Obrazek

Nadlew przy skrzyni służący do zdjęcia reduktora oraz jakiś czujnik (nie wiem od czego) przeszkadzały dźwigni reduktora.

Obrazek

Nie wiem jeszcze jak podłączyć wajchę przystawki

Obrazek

Re: PTO do Patrola GR

: ndz cze 17, 2018 7:18 pm
autor: vandall1
Tuleję wielowypustową mogłeś wziąć z reduktora Y60/61/typu złom/.
Ogólnie :)2

Re: PTO do Patrola GR

: ndz cze 17, 2018 9:58 pm
autor: rudypajero.koszalin
Jak masz kompresor na pokładzie, to do włączania PTO wystarczy mały siłownik dwustronny. Działa bardzo fajnie i daje "miękkie załączenie".

Re: PTO do Patrola GR

: czw cze 28, 2018 8:38 pm
autor: Szarbia
vandall1 pisze:
ndz cze 17, 2018 7:18 pm
Tuleję wielowypustową mogłeś wziąć z reduktora Y60/61/typu złom/.
Ogólnie :)2
Wieloklin z wału Terrano jest o.k. bo sam wał jest tani a i krzyżaki są (takie jak w Patrolu przód).

Re: PTO do Patrola GR

: czw cze 28, 2018 8:42 pm
autor: Szarbia
rudypajero.koszalin pisze:
ndz cze 17, 2018 9:58 pm
Jak masz kompresor na pokładzie, to do włączania PTO wystarczy mały siłownik dwustronny. Działa bardzo fajnie i daje "miękkie załączenie".
Myślę, że lepsza będzie zwykła wajcha bo mechanik zwykle w bagnie potrzebny a tam siłowniczek może zawieść.

Re: PTO do Patrola GR

: czw cze 28, 2018 8:47 pm
autor: Szarbia
Zdaję sobie sprawę, że taki przegub tutaj może się nie sprawdzić ale na razie taki będzie. Docelowo planuję precel (przegub elastyczny) bez centralnego prowadzenia co by w każdym kierunku mógł się poddawać.

Obrazek

Wajcha PTO:

Obrazek

Obrazek

Re: PTO do Patrola GR

: pt cze 29, 2018 12:29 am
autor: vandall1
Jeśli masz reduktor spięty sztywno ze skrzynia,to na kiego tam krzyzak?
Jesli to nie jest współosiowo,to trochę lipa.
Robiłbym tak,ze że zastosowałbym od razu ów precel/bmw zum bajszpil/.
Przed spawaniem spiąłbym /skręcił/na sztywno trójniki wyjsciowe,zespawał i wstawił precla z prowadzeniem/przećwiczone,działa/.

Re: PTO do Patrola GR

: wt sie 21, 2018 7:59 pm
autor: Tołdi
zdecydowanie jak mówi vandal. Myslę też, że można by po osi wałka wejściowego reduktora, obrócić reduktor lekko w prawo - wg zdjęć widać że ubyło by paru problemów ( z wałami i z wajchami), ale to trza spojrzeć na żywo.