na rozruszniku
Moderator: Misiek Bielsko
na rozruszniku
Witam
mam pytanie ? czy ktoś robił wciągarke na przerobionym rozruszniku
jeśli tak to jak zrobić do tego elektryke i sterowanie
za wszelkie info. dzięki
mam pytanie ? czy ktoś robił wciągarke na przerobionym rozruszniku
jeśli tak to jak zrobić do tego elektryke i sterowanie
za wszelkie info. dzięki
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys
67,69, m-72, bmw r35,willys
- nie_mientki
- Posty: 1594
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
- Lokalizacja: Puławy
http://www.atone.waw.pl/ciekawostki/wyciagarka/ Tu masz opisane coś podobnego. Zastanów się tylko czy motanie czegoś takiego ma jakis sens 

rozrusznik jest ogolnie do "rozruszania" silnika.. dziala krotkotrwale i teoretycznie moglby byc ale praktycznie nie da rady bo raczej nie jest lozykowany (naprzyklad). Mialem taki w lawecie, juz nie chce miec (ani lawety ani wciagarki na rozruszniku
)

no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
piszac budowe chodzilo mi o jego schemat budowy
a jesli chodzi o rozrusznik to jest to silnik szeregowy, charakteryzujacy sie olbrzymim poborem pradu (moment w jego kwadracie) i stale narastajaca predkoscia obrotowa. Jezeli pobiera duzo pradu to znaczy, ze i znacznie szybciej sie nagrzewa, tak wiec reasumujac jak by niepatrzec to i tak zawsze z tylu bedzie....
a ludzie z wawy sa bardzo pomocni juz na samym poczatku powiedzieli ci zebys sobie odpuscil


a ludzie z wawy sa bardzo pomocni juz na samym poczatku powiedzieli ci zebys sobie odpuscil

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Opole
Miałem wyciągarkę z zastosowaniem rozrusznika z Żuka,przeróbki jakie były w nim wykonane były następujące: wyprowadzenie uzwojenia wzbudzenia po rozłączeniu go z szeregowym połączeniem ze szczotkami,wyrzucenie automatu i zablokowanie na stałę układu zazębiania.
Rozrusznik napędzał poprzez koło zamachowe i wieniec(z resztą też z żuka) przekładnie ślimakową z wciągarki od stara66,urządzenie bardzo mocne,naprawa rozrusznika po ok.1-1.5 roku używania w pomocy drogowej!(wygiąganie aut z rowu,przewracanie z dachu na koła w tym stawianie na koła przyczep a także raz wyciąganie siebie samego tj. ok.5t)
Sterowanie możesz zrobić z automatów od rozrusznika przerabiając je trochę,musisz w nich odłączyć uzwojenie wzbudzające silnik i podłączyć je(bynajmniej ja tak robiłem w swoich)do masy.Uzwojenie wzbudzające silnika to te które łączy sterowanie z wirnikiem rozrusznika aby ten nim się zazębi z wieńcem wykonał powolny ruch obrotowy.
Rozrusznik napędzał poprzez koło zamachowe i wieniec(z resztą też z żuka) przekładnie ślimakową z wciągarki od stara66,urządzenie bardzo mocne,naprawa rozrusznika po ok.1-1.5 roku używania w pomocy drogowej!(wygiąganie aut z rowu,przewracanie z dachu na koła w tym stawianie na koła przyczep a także raz wyciąganie siebie samego tj. ok.5t)
Sterowanie możesz zrobić z automatów od rozrusznika przerabiając je trochę,musisz w nich odłączyć uzwojenie wzbudzające silnik i podłączyć je(bynajmniej ja tak robiłem w swoich)do masy.Uzwojenie wzbudzające silnika to te które łączy sterowanie z wirnikiem rozrusznika aby ten nim się zazębi z wieńcem wykonał powolny ruch obrotowy.
ja ostanio kreciłem dłuzej bo mi sie nakreteczka czwóreczka od kabeleka na od swieczuszek zarowych poluzowała,rozrusznik nie wybuchł, aku umrał ale syf nie zapaliłLSD pisze:Problem jest jeden i nie do przeskoczenia. Każdy rozrusznik po minucie kręcenia pod pełnym obciążeniem pójdzie z dymem. Jego konstrukcja jest przystosowana do pracy chwilowej



Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Opole
Teraz już dokładnie nie powiem Ci ile to kosztowało bo było to dość dawno,wtedy do Pomocy Drogowej wykorzystywałem Avie A31N i to śmigało bardzo długo bez najmniejszych problemów.Wciągarke "wyszarpałem" z rozbitego dzwigu na podwoziu Stara66 tylko tyle,że majster który mi to wszystko spawał wyrzucił oryginalną obudowę wciągarki i podstawe sam do niej zrobił z lżejszych profili,właściwie wykorzystał samą przekładnie ślimakową z bębnem,reszte tak jak pisałem wcześnie wykorzystał z Żuka.Co do sterowania wykorzystywałem 4 automaty od rozrusznika one pracowały jako przekażniki lewo-prawo a te cztery sterowałem dwoma małymi 545.
W tamtym czasie miałem tylko to jedno auto i rocznie przejeździłem ok.100tyś km to bardzo dużo jak na takie małe miasto jak Opole.Wyciągarka dostawała ostro bo często coś trzebabyło wyszarpać z rowu albo przewrócić na koła,raz też z załadowanym autem sam się wyciągałem to tak ok.5t
W tamtym czasie miałem tylko to jedno auto i rocznie przejeździłem ok.100tyś km to bardzo dużo jak na takie małe miasto jak Opole.Wyciągarka dostawała ostro bo często coś trzebabyło wyszarpać z rowu albo przewrócić na koła,raz też z załadowanym autem sam się wyciągałem to tak ok.5t
Tak wygląda ten patent http://www.daro.net.pl/displayimage.php?album=53&pos=52
patent dobry tylko kreci w jedną stroneprotetyk pisze:Tak wygląda ten patent http://www.daro.net.pl/displayimage.php?album=53&pos=52

to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys
67,69, m-72, bmw r35,willys
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość