Pompy hydrauliczne
Moderator: Misiek Bielsko
Pompy hydrauliczne
Czy ktoś ma namiar na pompy montowane przy silniku? Silnik merca OM602 nie ma tak od razu wolnego miejsca ale to inna sprawa.
Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.
Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.
Rozdzielenie układów to dobry pomysł, ale Mile... z tego co pamiętam ma przy pełnym obciążeniu prędkość zwijania 1,9 m/min tak że cudów nie możesz się spodziewać. Zapotrzebowanie oleju jest tylko 15l/min a pompa od wspomagania (sprawna) taki wydatek ma, tak że możesz przy tej wyciągarce założyć drugą pompę od wspomagania.
O ile się orientuję to szybkość zwijania w wyciągarkach hydraulicznych zależy of wydajności pompy w l/min. Obecnie powinienem mieć ok 11-13l/min (przy ok 100-120 barach) z tej stuningowanej ZF-ki. Stąd pomysł aby zainstalować większą pompę wtedy Mile... będzi szybszy. Dla mocy zwijania trzeba zapewnić ok 100-120 barów wówczas jest 5T jak nic. I teraz lina aż jęczy (kevlarowy MasterPull) i rzadko kiedy udaje mi się ją zatrzymać wtopą.
Tylko trzeba rzeczywiście dużo czasu i cierpliwości.
Tylko trzeba rzeczywiście dużo czasu i cierpliwości.
Tak , szybkość zależy od wydajności pompy, ale jeżeli fabryka zamontowała silnik o zapotrzebowaniu 15 l/min to nawet jak zapodasz pompę o wydatku 100 l/min to silnik przepuści tylko 15 l/min. Nie ma więc potrzeby montować większej pompy. Aby z silnika hydraulicznego wyciągnąć większą moc można zwiększyć ciśnienie ale odbije się to na trwałości. W twoim przypadku 120 bar to trochę mało. Układy hydrauliczne są budowane na 160-180 bar i do tego ciśnienia możesz spokojnie zwiększyć. Mile ma nominalnie 1500 Psi - musisz sprawdzić ile to barów. 

Tołdi pisze:Tak , szybkość zależy od wydajności pompy, ale jeżeli fabryka zamontowała silnik o zapotrzebowaniu 15 l/min to nawet jak zapodasz pompę o wydatku 100 l/min to silnik przepuści tylko 15 l/min. Nie ma więc potrzeby montować większej pompy. Aby z silnika hydraulicznego wyciągnąć większą moc można zwiększyć ciśnienie ale odbije się to na trwałości. W twoim przypadku 120 bar to trochę mało. Układy hydrauliczne są budowane na 160-180 bar i do tego ciśnienia możesz spokojnie zwiększyć. Mile ma nominalnie 1500 Psi - musisz sprawdzić ile to barów.



Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star
jak to jest , bo nie wiem dokladnie.
slyszalem, ze jezeli zwieksza sie wydajnosc pompy , to wyciagarka chodzi szybciej, ale staje sie awaryjna jak zwykly elektryk, tylko ze inne elementy sie sypia.- bo jest jakistam zaworek ktory trzeba podkrecic blee ble
jak to ma sie do rzeczywistosci, bo wydaje sie w miare logiczne.
slyszalem, ze jezeli zwieksza sie wydajnosc pompy , to wyciagarka chodzi szybciej, ale staje sie awaryjna jak zwykly elektryk, tylko ze inne elementy sie sypia.- bo jest jakistam zaworek ktory trzeba podkrecic blee ble
jak to ma sie do rzeczywistosci, bo wydaje sie w miare logiczne.
Re: Pompy hydrauliczne
Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.Pen pisze:Czy ktoś ma namiar na pompy montowane przy silniku? Silnik merca OM602 nie ma tak od razu wolnego miejsca ale to inna sprawa.
Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.
Nissan Patrol GR 94r.2.8TD, +2, 36 simex, Hydromega winch...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość