Pompy hydrauliczne

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Pen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 26, 2005 10:42 pm

Pompy hydrauliczne

Post autor: Pen » pn mar 28, 2005 9:33 am

Czy ktoś ma namiar na pompy montowane przy silniku? Silnik merca OM602 nie ma tak od razu wolnego miejsca ale to inna sprawa.

Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn mar 28, 2005 9:53 am

w tej sytuacji pozostaje powaznie rozwazyc kwestie zamontowania mechanika....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » pn mar 28, 2005 9:55 am

a czy hydrauliczne jest złe ?
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
Pen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 26, 2005 10:42 pm

Post autor: Pen » pn mar 28, 2005 11:48 am

Mechanika rozważam ale do innego samochodu. Myślałem o krótkim GR ale tam nie ma wyjścia mocy, przynajmniej w ersjach europejskich. Nie wiem jak z Aussie 4.2TD

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pn mar 28, 2005 1:06 pm

Rozdzielenie układów to dobry pomysł, ale Mile... z tego co pamiętam ma przy pełnym obciążeniu prędkość zwijania 1,9 m/min tak że cudów nie możesz się spodziewać. Zapotrzebowanie oleju jest tylko 15l/min a pompa od wspomagania (sprawna) taki wydatek ma, tak że możesz przy tej wyciągarce założyć drugą pompę od wspomagania.

Awatar użytkownika
Pen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 26, 2005 10:42 pm

Post autor: Pen » pn mar 28, 2005 4:46 pm

O ile się orientuję to szybkość zwijania w wyciągarkach hydraulicznych zależy of wydajności pompy w l/min. Obecnie powinienem mieć ok 11-13l/min (przy ok 100-120 barach) z tej stuningowanej ZF-ki. Stąd pomysł aby zainstalować większą pompę wtedy Mile... będzi szybszy. Dla mocy zwijania trzeba zapewnić ok 100-120 barów wówczas jest 5T jak nic. I teraz lina aż jęczy (kevlarowy MasterPull) i rzadko kiedy udaje mi się ją zatrzymać wtopą.
Tylko trzeba rzeczywiście dużo czasu i cierpliwości.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pn mar 28, 2005 7:38 pm

Tak , szybkość zależy od wydajności pompy, ale jeżeli fabryka zamontowała silnik o zapotrzebowaniu 15 l/min to nawet jak zapodasz pompę o wydatku 100 l/min to silnik przepuści tylko 15 l/min. Nie ma więc potrzeby montować większej pompy. Aby z silnika hydraulicznego wyciągnąć większą moc można zwiększyć ciśnienie ale odbije się to na trwałości. W twoim przypadku 120 bar to trochę mało. Układy hydrauliczne są budowane na 160-180 bar i do tego ciśnienia możesz spokojnie zwiększyć. Mile ma nominalnie 1500 Psi - musisz sprawdzić ile to barów. :)2

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn mar 28, 2005 9:52 pm

W przyblizeniu 1500 PSI to jest jakies 103 bary wiec wszystko wydaje sie byc w porzadku....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » pn mar 28, 2005 10:04 pm

Tołdi pisze:Tak , szybkość zależy od wydajności pompy, ale jeżeli fabryka zamontowała silnik o zapotrzebowaniu 15 l/min to nawet jak zapodasz pompę o wydatku 100 l/min to silnik przepuści tylko 15 l/min. Nie ma więc potrzeby montować większej pompy. Aby z silnika hydraulicznego wyciągnąć większą moc można zwiększyć ciśnienie ale odbije się to na trwałości. W twoim przypadku 120 bar to trochę mało. Układy hydrauliczne są budowane na 160-180 bar i do tego ciśnienia możesz spokojnie zwiększyć. Mile ma nominalnie 1500 Psi - musisz sprawdzić ile to barów. :)2
:)2 :)2 :)2
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn mar 28, 2005 11:52 pm

jak to jest , bo nie wiem dokladnie.
slyszalem, ze jezeli zwieksza sie wydajnosc pompy , to wyciagarka chodzi szybciej, ale staje sie awaryjna jak zwykly elektryk, tylko ze inne elementy sie sypia.- bo jest jakistam zaworek ktory trzeba podkrecic blee ble
jak to ma sie do rzeczywistosci, bo wydaje sie w miare logiczne.

Awatar użytkownika
Gniesio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt lis 11, 2003 10:01 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pompy hydrauliczne

Post autor: Gniesio » czw kwie 14, 2005 9:07 pm

Pen pisze:Czy ktoś ma namiar na pompy montowane przy silniku? Silnik merca OM602 nie ma tak od razu wolnego miejsca ale to inna sprawa.

Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.
Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.
Nissan Patrol GR 94r.2.8TD, +2, 36 simex, Hydromega winch...

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » pt kwie 15, 2005 5:54 pm

Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.
.Ale nie dość szybko by pozostać w aucie. :)23 :)23 :)23 :)2 .
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
Gniesio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt lis 11, 2003 10:01 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Gniesio » ndz kwie 17, 2005 3:49 pm

jezus pisze:
Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.
.Ale nie dość szybko by pozostać w aucie. :)23 :)23 :)23 :)2 .
no niestety nie tak szybko :)21 ale napewno szybciej.
Nissan Patrol GR 94r.2.8TD, +2, 36 simex, Hydromega winch...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość