Strona 1 z 1
Pompy hydrauliczne
: pn mar 28, 2005 9:33 am
autor: Pen
Czy ktoś ma namiar na pompy montowane przy silniku? Silnik merca OM602 nie ma tak od razu wolnego miejsca ale to inna sprawa.
Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.
: pn mar 28, 2005 9:53 am
autor: MOC
w tej sytuacji pozostaje powaznie rozwazyc kwestie zamontowania mechanika....

: pn mar 28, 2005 9:55 am
autor: p69k
a czy hydrauliczne jest złe ?
: pn mar 28, 2005 11:48 am
autor: Pen
Mechanika rozważam ale do innego samochodu. Myślałem o krótkim GR ale tam nie ma wyjścia mocy, przynajmniej w ersjach europejskich. Nie wiem jak z Aussie 4.2TD
: pn mar 28, 2005 1:06 pm
autor: Tołdi
Rozdzielenie układów to dobry pomysł, ale Mile... z tego co pamiętam ma przy pełnym obciążeniu prędkość zwijania 1,9 m/min tak że cudów nie możesz się spodziewać. Zapotrzebowanie oleju jest tylko 15l/min a pompa od wspomagania (sprawna) taki wydatek ma, tak że możesz przy tej wyciągarce założyć drugą pompę od wspomagania.
: pn mar 28, 2005 4:46 pm
autor: Pen
O ile się orientuję to szybkość zwijania w wyciągarkach hydraulicznych zależy of wydajności pompy w l/min. Obecnie powinienem mieć ok 11-13l/min (przy ok 100-120 barach) z tej stuningowanej ZF-ki. Stąd pomysł aby zainstalować większą pompę wtedy Mile... będzi szybszy. Dla mocy zwijania trzeba zapewnić ok 100-120 barów wówczas jest 5T jak nic. I teraz lina aż jęczy (kevlarowy MasterPull) i rzadko kiedy udaje mi się ją zatrzymać wtopą.
Tylko trzeba rzeczywiście dużo czasu i cierpliwości.
: pn mar 28, 2005 7:38 pm
autor: Tołdi
Tak , szybkość zależy od wydajności pompy, ale jeżeli fabryka zamontowała silnik o zapotrzebowaniu 15 l/min to nawet jak zapodasz pompę o wydatku 100 l/min to silnik przepuści tylko 15 l/min. Nie ma więc potrzeby montować większej pompy. Aby z silnika hydraulicznego wyciągnąć większą moc można zwiększyć ciśnienie ale odbije się to na trwałości. W twoim przypadku 120 bar to trochę mało. Układy hydrauliczne są budowane na 160-180 bar i do tego ciśnienia możesz spokojnie zwiększyć. Mile ma nominalnie 1500 Psi - musisz sprawdzić ile to barów.

: pn mar 28, 2005 9:52 pm
autor: MOC
W przyblizeniu 1500 PSI to jest jakies 103 bary wiec wszystko wydaje sie byc w porzadku....

: pn mar 28, 2005 10:04 pm
autor: syll
: pn mar 28, 2005 11:52 pm
autor: Drako
jak to jest , bo nie wiem dokladnie.
slyszalem, ze jezeli zwieksza sie wydajnosc pompy , to wyciagarka chodzi szybciej, ale staje sie awaryjna jak zwykly elektryk, tylko ze inne elementy sie sypia.- bo jest jakistam zaworek ktory trzeba podkrecic blee ble
jak to ma sie do rzeczywistosci, bo wydaje sie w miare logiczne.
Re: Pompy hydrauliczne
: czw kwie 14, 2005 9:07 pm
autor: Gniesio
Pen pisze:Czy ktoś ma namiar na pompy montowane przy silniku? Silnik merca OM602 nie ma tak od razu wolnego miejsca ale to inna sprawa.
Ja jeżdżę z Milemarkerem zasilanaym teraz ze stuningowanej pompy wspomagania (ZF74) - jest wprawdzie silnie ale zdecydowanie za wolno. Stąd tez pomysł aby te układy jednak rozdzielić.
Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.
: pt kwie 15, 2005 5:54 pm
autor: jezus
Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.
.Ale nie dość szybko by pozostać w aucie.

.
: ndz kwie 17, 2005 3:49 pm
autor: Gniesio
jezus pisze:Miałem Hydraulika Mile Marker i dołozylem pompe od AUDI i od razu szybciej zaczął pracowac hydraulik.
.Ale nie dość szybko by pozostać w aucie.

.
no niestety nie tak szybko

ale napewno szybciej.