Strona 1 z 2

Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 7:12 am
autor: Polch
Zapodałem ją do mietka i mam zgryz bo cały czas podczas pracy wyciągarki świeci piękna czerwona lampka na obudowie silnika :o Według instrukcji napisanej w języku scheakspeare, w którym to jestem wtórnym analfabetą jest to SAI light czyli Safety Alert Light ?? Nic nie znalazłem odnośnie tego po co ona tam i czy ma świecić podczas pracy, czy tylko chwilę przed wybuchem ?? :)27Ma ktoś z tym chińczykiem jakieś doświadczenia? Czy może być to wynikiem:
- za małego prądu rozruchowego
- za małej pojemności baterii
- starych baterii
czy jest to coś inszego. Mam dwie żelówki o pojemności 51Ah a prądu rozruchowego nie udało mi się rozszyfrować ze względu na jakieś anglosaskie oznaczenia :)3 Po wstępnych testach pojedynczej baterii gelenda w trzysetce zapalała bez nikakich tylko na lekko przyłożonych do baterii klemach(mają klemy insze właściwie to śrubki 6).Po wpięciu obydwu rozrusznik kręci jak wściekły a wincz pracuje jednostajnie bez podejrzanych odgłosów, nie było to co prawda zbyt duże obciążenie bo tylko suka na heblu po alejce żużlowej.Poradźcie co ludzie bo mnie ślubna zap.......oli !! bo już się zaczyna gadka w stylu: ale ja głupia byłam że ci takie gówno kupiłam, wywal to w cholere :cry:
Dla ułatwienia i uprzedzenia dowciapnych odpowiedzi zwanych w niektórych kręgach kasztanieniem oświadczam że: wymiana baterii na insze jest możliwa, wymiana małżonki nie :)21

: śr cze 22, 2005 7:55 am
autor: Miskiller
Dane techniczne: EWI-12000

max.siła uciągu: 12000 lbs/ 5440 kg
silnik: 6.6 KM/ 12V (szeregowy prądu stałego DC)
ulepszone zintegrowane sterowanie: 3,7 m
przekładnia zębata: 3-stopniowa, planetarna
przełożenie: 265:1
hamulec: automatyczny zabudowany w bębnie
sprzęgło: pierścień przesuwny
waga: 40 kg
prowadnica: rolkowa
lina: 30m x 9,2mm + hak
elementy sterowania sprzęgłem i wykończenie ze stali nierdzewnej
kontrolka informująca o przeciążeniu

: śr cze 22, 2005 8:02 am
autor: Polch
Ta wszystko spoko tylko że ona świeci nawet jak nic nie podczepie do liny !!

: śr cze 22, 2005 8:13 am
autor: Polch
A co to za prunt AC ?? Może te żelówki AC dają i jak je sprawdzić AC czy DC ?? Miernik jakowyś mam tyle że niebardzo go obsłużyć potrafie :oops:

: śr cze 22, 2005 8:20 am
autor: Maq
AC/DC to prąd zmienny/stały.

Urządzenia niskoprądowe (żarówki, radio, elektryka, dmuchawy) są przeważnie na prąd stały, czyli DC.

AC jest w sieci (w gniazdku, inaczej mówiąc).

: śr cze 22, 2005 8:42 am
autor: Polch
Maq pisze:
AC jest w sieci (w gniazdku, inaczej mówiąc).

A możliwe że te moje żelówki właśnie są AC? W instrukcji wyczytałem żeby nigdy nie podłączać windy do AC prunda.

: śr cze 22, 2005 9:10 am
autor: Krecik
nie, w akumulatorze masz zdecydowanie DC znaczy sie stały, 12 lub 24V

(inne wartosci tez spotykane ale nie w samochodach naszych)

moze hamulec za dobrze trzyma ?

a z tym ac w manualu to raczej chodzi zeby nie podłączac pod 230V z gniazdka ;) bo wtedy to nimaprawadziałać ;)

: śr cze 22, 2005 9:20 am
autor: Polch
Krecik pisze:nie, w akumulatorze masz zdecydowanie DC znaczy sie stały, 12 lub 24V

(inne wartosci tez spotykane ale nie w samochodach naszych)
Tyle że te akumulatory są od angoli i miały być używane do zasilania radiostacji? wojskowych jako ups-y. Nawet miały takie ładne kabelki do łączenia w ogniwa. I na moje oko to ich docelowym przeznaczeniem nie jest praca w samochodzie ??

: śr cze 22, 2005 9:22 am
autor: Krecik
mimo wszystko nie widzialem akumulatorów na prąd zmienny :)

prąd przechowuje sie w formie stałej w kubełkach

a spróbuj po prostu wziąść inny akumulator i sprawdzić :)

: śr cze 22, 2005 9:31 am
autor: zbig
Polch pisze:Ta wszystko spoko tylko że ona świeci nawet jak nic nie podczepie do liny !!
I dobrze, że świeci. Tak ma być. Zobacz na schemacie jak jest podłączona (równolegle z silnikiem).
Jak silnik będzie przeciążany, to fotodioda (lampka) będzie przygasała, jak stanie to dioda zgaśnie (mniej więcej..).


Przypnij się tyłem do jednego drzewa a wyciągarką do drugiego, włącz i .. obserwuj

:)21

Re: Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 10:18 am
autor: zbig
Polch pisze:..Według instrukcji napisanej w języku scheakspeare, w którym to jestem wtórnym analfabetą jest to SAI light czyli Safety Alert Light ?? Nic nie znalazłem odnośnie tego po co ona tam i czy ma świecić podczas pracy, czy tylko chwilę przed wybuchem ??
"The brightness of SAI Light will become faint witch the increasing of the winches's load."

Re: Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 10:36 am
autor: Polch
zbig pisze:
Polch pisze:..Według instrukcji napisanej w języku scheakspeare, w którym to jestem wtórnym analfabetą jest to SAI light czyli Safety Alert Light ?? Nic nie znalazłem odnośnie tego po co ona tam i czy ma świecić podczas pracy, czy tylko chwilę przed wybuchem ??
"The brightness of SAI Light will become faint witch the increasing of the winches's load."
Czyli ma świecić podczas pracy, a przygasać jak winda będzie przeciążona. A z łaski swojej przetłumacz to co po angielsku napisałeś bo ja tylko goethe-go rozumiem :-?

: śr cze 22, 2005 10:43 am
autor: Krecik
Jasność SAE Light będzie słabnąć wraz ze zwiększającym się obciążeniem wincza

Re: Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 10:44 am
autor: zbig
Polch pisze:
zbig pisze:
Polch pisze:..Według instrukcji napisanej w języku scheakspeare, w którym to jestem wtórnym analfabetą jest to SAI light czyli Safety Alert Light ?? Nic nie znalazłem odnośnie tego po co ona tam i czy ma świecić podczas pracy, czy tylko chwilę przed wybuchem ??
"The brightness of SAI Light will become faint witch the increasing of the winches's load."
Czyli ma świecić podczas pracy, a przygasać jak winda będzie przeciążona. A z łaski swojej przetłumacz to co po angielsku napisałeś bo ja tylko goethe-go rozumiem :-?
No właśnie tak w instrukcji jest napisane, że będzie przygasać ze wzrostem obciążenia ("blaknąć").

Ze wzrostem obciążenia spadają obroty silnika i maleje jego opór jaki stawia akumulatorowi (maleje SEM) i spada napięcie na silniku. Ponieważ w tym miejscu jest podłączona lamka (pomińmy, że dioda żeby nie mieszać), to ona przygasa..

: śr cze 22, 2005 10:45 am
autor: Polch
Przepisałem co jest napisane na etykietce baterii, może ktoś wiedzący wyjaśni o co w tym biega bo ja ni huhu nie kumam ??

12V Ah/C10/1,80Vpc/20oC
Float Voltage 2,27Vpc@77oF/2,29Vpc@20oC
Maximum Recomended Connection TorQue
3,9Nm
35In lbs
Non-spillable Battery.Made in UK
Takiego czegoś to jeszcze nie widziałem, no ale wyspiarze mają swoje prawa :wink:

Re: Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 10:48 am
autor: Polch

No właśnie tak w instrukcji jest napisane, że będzie przygasać ze wzrostem obciążenia ("blaknąć").
Cholera, wstyd :oops: mógł się bambus języków uczyć! - że zacytuję Pasikowskiego :)21
Dzięki !!

Re: Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 10:56 am
autor: zbig
Polch pisze:Cholera, wstyd :oops: mógł się bambus języków uczyć! - że zacytuję Pasikowskiego :)21
Dzięki !!
Eee..równie dobrze mogłeś się elektryki uczyć i też byś zrozumiał a do tego łatwiej..

:)21

: śr cze 22, 2005 11:05 am
autor: Kostuch
Polch pisze:Przepisałem co jest napisane na etykietce baterii, może ktoś wiedzący wyjaśni o co w tym biega bo ja ni huhu nie kumam ??

12V Ah/C10/1,80Vpc/20oC
Float Voltage 2,27Vpc@77oF/2,29Vpc@20oC
Maximum Recomended Connection TorQue
3,9Nm
35In lbs
Non-spillable Battery.Made in UK
Takiego czegoś to jeszcze nie widziałem, no ale wyspiarze mają swoje prawa :wink:
Napięcie 12V
Pojemność (nie napisałeś ile) amperogodzin przy rozładowywaniu przez 10 godzin do napięcia 1,8V na ogniwo w temperaturze 20 stopni celc.
Napięcie ładowania 2,27 - 2,29V na ogniwo przy temperaturz 20 stopni (77 fahrenhaitach)
Rekomendowany moment dokręcania klemy 3,9Nm
Akumulator szczelny (mniej więcej)

UWAGA:
Podawana pojemność przy C10 (czyli rozładowywaniu przez 10 godzin) jest większa niż pojemność przy rozładowywaniu "prawie od razu" - czyli orając wyciągarką.
UWAGA2:
Pojemność (i żywotność) akumulatora jest określana dla temp 20 stopni. Pod maską jest dużo więcej niestety.
UWAGA3:
Proponuję sprawdzić jaki jest maksymalny prąd (maximum discharge current) oddawany przez akumulator, żeby się nie zdziwić że pojemność jest ok, ale tylko przy niewielkich obciążeniach.
:)1 :)4

: śr cze 22, 2005 11:12 am
autor: Polch
To wszystko co napisałem stoi na etykiecie baterii.Zjadłem amperogodzony: 12V 51Ah

: śr cze 22, 2005 11:15 am
autor: zbig
Polch pisze:To wszystko co napisałem stoi na etykiecie baterii.Zjadłem amperogodzony: 12V 51Ah
A nazwy typu lub firmy nie ma ? Można by wtedy sprawdzić na stronie producenta lub w katalogu jaki ma prąd rozruchowy..

: śr cze 22, 2005 11:20 am
autor: Polch
zbig pisze:
Polch pisze:To wszystko co napisałem stoi na etykiecie baterii.Zjadłem amperogodzony: 12V 51Ah
A nazwy typu lub firmy nie ma ? Można by wtedy sprawdzić na stronie producenta lub w katalogu jaki ma prąd rozruchowy..
model: SBS60
Firma: Hawker SBS

: śr cze 22, 2005 11:25 am
autor: Kostuch

: śr cze 22, 2005 11:31 am
autor: zbig
Powiedziałbym, że rewelacyjnie ale dla mnie też inna korzyść. Mianowicie rozmiar 220x121x261 daje szanę włożenia drugiego akumulatora (miejsce zostało mocno ograniczone podłączeniem snorkela).. :D

: śr cze 22, 2005 11:35 am
autor: Kostuch
A gdzie dają takie aku. I dlaczego tak drogo?
:roll:

Re: Problem z EWI 12000

: śr cze 22, 2005 11:38 am
autor: zbig
Polch pisze:..wymiana baterii na insze jest możliwa, wymiana małżonki nie :)21
Coś ty.. Taka małożonka co Ci EWI12000 kupuje i takie akumulatory, to skarb !!!

:)21