MEchanik- Przelotki vs Rolki .. bloczki lub inne patenty..

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

MEchanik- Przelotki vs Rolki .. bloczki lub inne patenty..

Post autor: Drako » pn lis 07, 2005 1:28 pm

Jak macie u siebie w mechanikach przeprowadzona line ?
NIe moge sie zdecydowac
Przelotki teoretycznie najtansze, najmniej bezobslugowe- ale niszcza podobno line
Rolki spokojniejsze dla liny , jednak szybciej sie przecieraja , trzeba je smarowac i takie tam
Widzialem tez rolki ( jak ze zblocza) przyczepione do ramy.

Jakie macie patenty? moze ma ktos zdjecia?
MOntuje w suzuce( odchudzony big star - lina ma isc po prawej strone ) ale wszystkie info sie przydadza.

z gory dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam
Drako

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lis 07, 2005 3:23 pm

a możesz zapodać jakieś zdjęcia jak zmotałeś?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: koniu » pn lis 07, 2005 7:34 pm

Używaj sworzni tłokowych od ciągników rolniczych (bo są duże i zajebiaszczo twarde). Przy intensywnym użytkowaniu ledwo widać na nich jakieś kreseczkibpo linie.
koniu

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn lis 07, 2005 7:57 pm

koniu pisze:Używaj sworzni tłokowych od ciągników rolniczych (bo są duże i zajebiaszczo twarde). Przy intensywnym użytkowaniu ledwo widać na nich jakieś kreseczkibpo linie.
a masz moze zdjecie tego ?

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lis 07, 2005 8:00 pm

Ja mam przelotki od stara i sobie chwale a line to mi rolki ktore sie zatarly poniszczyly. Wiadomo ze na rolce dopuki sie niezatrzyma lepiej lina pracuje ale ja mam przelotke i nie chce rolek
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » pn lis 07, 2005 8:15 pm

Mowa oczywiście o linie stalowej ?? .Bo jak nie to tylko przelotki. :)2
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lis 07, 2005 8:37 pm

Ja mowie o stalowej kevlar jeszcze malo popularny i drogi wiec wychodze z zalozenia ze chodzi o stalowke.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » śr lis 09, 2005 10:02 pm

Wystarczy te sworznie tlokowe odpowiednio luzno osadzic i nic sie nie zaciera...
Przejezdzilismy tak sezon i nic sie nie dzieje...

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » czw lis 10, 2005 10:37 am

AdAm pisze:Wystarczy te sworznie tlokowe odpowiednio luzno osadzic i nic sie nie zaciera...
Przejezdzilismy tak sezon i nic sie nie dzieje...
:)2 :)2

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » czw lis 10, 2005 3:09 pm

rolki to kupa....
przelotki rules. :)2
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 10, 2005 9:04 pm

przelotki to kupa...

roli ze sworzni rules :)2

przelotki moga byc dobre jak masz wyciagarke z przodu ale nie jak lina 6 razy zmienia bieg pod samochodem.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pt lis 11, 2005 9:32 am

Rolki ok :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :D
~ 4x4 Tczew ~

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 15, 2005 12:05 pm

Mikołaj dobrze gada a wy sie nie znacie. :D
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 15, 2005 2:55 pm

a jak macie rozwiązane z przełożeniami? Ja mam problem bo przy przejechaniu samochodu o 1m wał wykonuje 7,2 obrotu, a chciałem mniej więcej zsynchronizować wyciągarkę z kołami. Dorabialiście drugą przekładnię zwiększającą obroty?
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 15, 2005 3:52 pm

A co ma na celu ta synchornizacja?? I tak nigdy nie zrobisz tego dobrze bo im wiecej liny na bebnie tym szybciej sie zwija a kolami nawet jak sie nie zgrywa to mozesz pomagac a jak wyciagarka sie bedzie szybko krecila to znowu w duzym bagnie nie da rady.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 15, 2005 3:59 pm

wiem że się idealnie nie da ale w przypadku podciągania się pod dość stromą górę kiedy wyciągarka wgniata ci przód samochodu w ziemię lepiej jest pomóc kołami.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 15, 2005 5:17 pm

Ja zawsze pomagam klami ale nie musze miec idealnego przelozenia
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 15, 2005 5:42 pm

ja też nie muszę mieć idealnego ale chcę żeby wyciągarka była deczko wolniejsza od kół a jak dam przełożenie 80 do 1 to będzie wtedy wolniejsza niż żółw
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 15, 2005 9:19 pm

u mnie kola szybciej podaja niz wyciagarka i jest git.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 15, 2005 9:43 pm

Kurde coraz więcej jest z tym problemów i coraz więcej przeróbek za tym idzie. Chyba sobie odpuszczę mechanika i założę na przód 9,5 XP.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: koniu » wt lis 15, 2005 9:48 pm

u mnie kola szybciej podaja niz wyciagarka i jest git
Przy stromych podjazdach na twardym robi się kicha i silnik zdycha. Po takowym zdechnięciu wszystko się kleszczy. Lepiej wciągać sie na samej linie. Mówię o różnych prędkościach oczywiście.
koniu

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 15, 2005 9:57 pm

i właśnie o tym mówiłem. W takich sytuacjach lepiej jest żeby winch był deczko wolniejszy. Przy elektryku zawsze można mniej więcej zgrać przy pomocy sprzęgła i obrotów a przy mechaniku nie da się tak. Właśnie zobaczyłem że jest ciężko zrobić żeby lina od mechanika wychodziła pośrodku. Odpuszczam mechanika przynajmniej w tej suzuce.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr lis 16, 2005 8:36 am

Na podjazdach daje sama wyciagarke ale przez bagno zazwyczaj daje i jedno i drugie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości