polska przedwojenna wyciagarka
Moderator: Misiek Bielsko
- szablewski
- jestem tu nowy...
- Posty: 97
- Rejestracja: pt mar 04, 2005 9:23 pm
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontaktowanie:
polska przedwojenna wyciagarka
w przedwojennym polskim samochodzie Fiat 508 Lazik byla ciekawa wyciagarka:
beben byl przykrecony do tylnego kola, do boltow mocujacych kolo. jak sie auto zakopalo, to sie zakladalo line na ten beben i samochod grzebiac w miejscu kolami, nawijal line na beben i sie wyciagal. ciekaw jestem jak to dzialalo, i czy mialoby to praktyczne zastosowanie dzis?
beben byl przykrecony do tylnego kola, do boltow mocujacych kolo. jak sie auto zakopalo, to sie zakladalo line na ten beben i samochod grzebiac w miejscu kolami, nawijal line na beben i sie wyciagal. ciekaw jestem jak to dzialalo, i czy mialoby to praktyczne zastosowanie dzis?
full-size-jeep-80
Szpule
Stawiam na to, że w Alpach te bębny przykręcone do kół to mocowania nakładek przeciwpoślizgowych "spikes spider", jest to szwajcarski wynalazek zastępujący łańcuchy, lecz minimalizujący brudzenie rąk (adapter jest przykręcany na całą zimę i do niego mocuje się nakładki z kolcami obejmujące oponę). Fajne, ale raczej do amochodów sportowych o wielkich felgach i niskich oponach. http://www.spikes-spider.ch
Ta wyciągarka przedwojenna składała się z dwóch bębnów z dwiema linami - stąd miepotrzebna blokada.
Ta wyciągarka przedwojenna składała się z dwóch bębnów z dwiema linami - stąd miepotrzebna blokada.
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości