Lina stalowa 12mm - bardzo splątana
Moderator: Misiek Bielsko
Lina stalowa 12mm - bardzo splątana
Jak w temacie czy są jakieś metody aby stała się ponownie w miarę prosta czy już splątana będzie do końca swoich dni na złomie ?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: Lina stalowa 12mm - bardzo splątana
Fazi pisze:Jak w temacie czy są jakieś metody aby stała się ponownie w miarę prosta czy już splątana będzie do końca swoich dni na złomie ?
Rozplątać wężły, dobrze naciągnąć i naciągniętą zostawić na dłuższy czas. Później nawinąć równo na bębnie wyciągarki. Może pomoże!

Władek - Kraków
Re: Lina stalowa 12mm - bardzo splątana
Władek pisze:Fazi pisze:Jak w temacie czy są jakieś metody aby stała się ponownie w miarę prosta czy już splątana będzie do końca swoich dni na złomie ?
Rozplątać wężły, dobrze naciągnąć i naciągniętą zostawić na dłuższy czas. Później nawinąć równo na bębnie wyciągarki. Może pomoże!


To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Re: Lina stalowa 12mm - bardzo splątana
czyli zablokowac auto a line do plota i napiac ? i co jeszcze ? moze podgrzac palnikiem ? i co znaczy dluzszy czas ?Władek pisze: dobrze naciągnąć i naciągniętą zostawić na dłuższy czas.

lina niestety do wymiany... dalsze uzywanie grozi kalectwem...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Lina jest z tirfora a nie wyciągarki to primo, secundo nie ma węzłów ani załamań - tylko zwija się w bardzo małe kręgi (około 20 cm średnicy). Spróbuję ją naciągnąć i zostawić na jakiś czas napiętą w tirforze - niech sobie pomarznie może jej przejdzie



Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

A jak to się stało ? Może jedna szczęka tirfora bierze bardziej i dlatego lina ma tendencję do tak ciasnego skrętu ? Naprężenie powinno pomóc ale wtedy to doraźne rozwiązaniae..Fazi pisze:Lina jest z tirfora a nie wyciągarki to primo, secundo nie ma węzłów ani załamań - tylko zwija się w bardzo małe kręgi (około 20 cm średnicy). Spróbuję ją naciągnąć i zostawić na jakiś czas napiętą w tirforze - niech sobie pomarznie może jej przejdzie![]()
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
Mam nową EP - 15 Superwinch z liną o grubości 12-stu mm. Kleszczy i klinuje się przy rozwijaniu i zwijaniu. Na linie jest jeszcze fabryczny smar. Nowizna. Część kolegów twierdzi że jest za gruba i tyle. Kup 10mm i będzie dobrze. Mają rację ? 

Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
to nie jest kwestia 10 czy 12 mm średnkicy tylko kiepskiej jakosci liny która jest sztywna. Line do WARNA miałem w rekach to sobie ja mogłem wokół reki nawinać a moja w chinczyku jest tak jak EP 15 sztywny zagina sie a jak sie zle nawinie na bęben to sie robia zmiżdżone placki nie do odkształcenia
Na rajdzie Bardzkie obslugiwałem Superwinch'a we Wronglu - winda fajna zapier...dla jak zła ale lina sie to lipa

Na rajdzie Bardzkie obslugiwałem Superwinch'a we Wronglu - winda fajna zapier...dla jak zła ale lina sie to lipa

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości