Strona 1 z 1
Luzowanie
: czw gru 15, 2005 10:44 pm
autor: Adamo
Czy zostawiać możliwość luzowania bębna przy zakładaniu mechanika
Wydaje mi się, że i tak było by nieludzkie kazać pilotowi rozwijać linę 12 bez pomagania silnikiem

: czw gru 15, 2005 10:50 pm
autor: Didymos
A co Ci szkodzi zostawić, możesz to wykorzystać jak wajcha od pto złamie się w pozycji ON

: czw gru 15, 2005 10:54 pm
autor: Adamo
Didymos pisze:A co Ci szkodzi zostawić, możesz to wykożystać jak wajcha od pto złamie się w pozycji ON

Jakoś tak luźno działa

Kiedyś wypieło mi się sprzęgło w elektryku na szczycie ściany wąwozu i mam uraz

: czw gru 15, 2005 11:08 pm
autor: suziXL
Adamo pisze:Didymos pisze:A co Ci szkodzi zostawić, możesz to wykożystać jak wajcha od pto złamie się w pozycji ON

Jakoś tak luźno działa

Kiedyś wypieło mi się sprzęgło w elektryku na szczycie ściany wąwozu i mam uraz

sznureczkiem trzeba przywiazac

: pt gru 16, 2005 7:43 am
autor: koniu
Pewnie, że zostaw tą wajhę. Bęben rozwija się leciutko i nie ma potrzeby pomagać na wstecznym (jedynie wtedy, gdy lina źle się nawinie na bęben). Rozwijanie silnikiem wkurza niesamowicie gdy masz do drzewa 30-50 metrów a czas goni niemiłosiernie. Nieporuwnywalnie szybciej i bezproblemowo na luzie. Jedyna słuszna opcja

: pt gru 16, 2005 9:41 am
autor: Adamo
koniu pisze:Pewnie, że zostaw tą wajhę. Bęben rozwija się leciutko i nie ma potrzeby pomagać na wstecznym (jedynie wtedy, gdy lina źle się nawinie na bęben). Rozwijanie silnikiem wkurza niesamowicie gdy masz do drzewa 30-50 metrów a czas goni niemiłosiernie. Nieporuwnywalnie szybciej i bezproblemowo na luzie. Jedyna słuszna opcja

To ta wajha wypadnie gdzieś na pace

: pt gru 16, 2005 10:22 am
autor: koniu
Ja mam między siedzeniami (przód - tył) tu, gdzie środkowy pasażer miałby nogi.
: pt gru 16, 2005 10:43 am
autor: anatol
koniu pisze:Pewnie, że zostaw tą wajhę. Bęben rozwija się leciutko i nie ma potrzeby pomagać na wstecznym (jedynie wtedy, gdy lina źle się nawinie na bęben). Rozwijanie silnikiem wkurza niesamowicie gdy masz do drzewa 30-50 metrów a czas goni niemiłosiernie. Nieporuwnywalnie szybciej i bezproblemowo na luzie. Jedyna słuszna opcja

Wy przynajmniej macie wybór kierunku , u mnie przystawka kręci tylko w jedna stronę więc nie ma opcji rozwijania liny , kręci się z predkością silnika zmiana biegów nie ma na nią zadnego wpływu

: pt gru 16, 2005 10:58 am
autor: Krecik
anatol pisze:koniu pisze:Pewnie, że zostaw tą wajhę. Bęben rozwija się leciutko i nie ma potrzeby pomagać na wstecznym (jedynie wtedy, gdy lina źle się nawinie na bęben). Rozwijanie silnikiem wkurza niesamowicie gdy masz do drzewa 30-50 metrów a czas goni niemiłosiernie. Nieporuwnywalnie szybciej i bezproblemowo na luzie. Jedyna słuszna opcja

Wy przynajmniej macie wybór kierunku , u mnie przystawka kręci tylko w jedna stronę więc nie ma opcji rozwijania liny , kręci się z predkością silnika zmiana biegów nie ma na nią zadnego wpływu

khm... to ona jest z przodu silnika ? a nie za skrzynią biegów ?
: pt gru 16, 2005 11:03 am
autor: koniu
pod tylnym siedzeniem. wysłałem Ci maila.
: pt gru 16, 2005 11:05 am
autor: Krecik
koniu pisze:pod tylnym siedzeniem. wysłałem Ci maila.
ale u ciebie to chyba ma mozliwosc kręcenia sie w drugą strone
mnie to co u anatola jest zaintrygowało
: pt gru 16, 2005 11:07 am
autor: koniu
sorry, zauważyłem po czasie.
: pt gru 16, 2005 11:46 am
autor: Adam.Ż
Krecik pisze:koniu pisze:pod tylnym siedzeniem. wysłałem Ci maila.
ale u ciebie to chyba ma mozliwosc kręcenia sie w drugą strone
mnie to co u anatola jest zaintrygowało
Wszystko zależy skąd ma brany napęd do wincha.
: pt gru 16, 2005 11:48 am
autor: Krecik
Adam.Ż pisze:Krecik pisze:koniu pisze:pod tylnym siedzeniem. wysłałem Ci maila.
ale u ciebie to chyba ma mozliwosc kręcenia sie w drugą strone
mnie to co u anatola jest zaintrygowało
Wszystko zależy skąd ma brany napęd do wincha.
adaś, przeciez wlasnie o to zapytałem...
: pt gru 16, 2005 9:50 pm
autor: anatol
Krecik pisze:Adam.Ż pisze:Krecik pisze:
ale u ciebie to chyba ma mozliwosc kręcenia sie w drugą strone
mnie to co u anatola jest zaintrygowało
Wszystko zależy skąd ma brany napęd do wincha.
adaś, przeciez wlasnie o to zapytałem...
Własnie przerabiam unimoga na patrola , niestety przystawka do unimoga zabudowana na skrzyni biegów , kreci sie tylko w jedną strone , nie trzeba wrzucać żadnego biegu , kreci sie z obrotami silnika , wsteczy na przystawke nie działa , to wady a zaleta jest taka ze ma dwa wyjścia do przodu i do tyłu wiec można zainstalować dwa mechaniki , tylko że z tyłu nie ma sensu bo będzie mozna sie tylko wciągac , opuszczac sie nie da .
Re: Luzowanie
: pt gru 16, 2005 10:06 pm
autor: Biga
Adamo pisze:Czy zostawiać możliwość luzowania bębna przy zakładaniu mechanika
Oczywiscie, ze tak. Chcesz na wstecznym rozwijac ? Bez sensu. Szybki bieg pilota z luzna lina robi dobrze zarowno pilotowi jak i linie

Re: Luzowanie
: pt gru 16, 2005 10:23 pm
autor: Adamo
Biga pisze:Szybki bieg pilota z luzna lina robi dobrze zarowno pilotowi jak i linie

...skoro tak mówisz

Re: Luzowanie
: pt gru 16, 2005 10:32 pm
autor: Biga
Adamo pisze:Biga pisze:Szybki bieg pilota z luzna lina robi dobrze zarowno pilotowi jak i linie

...skoro tak mówisz

Mowie bo wiem

Jak bys czasami sie poruszal to nie mial bys takiego bambucha z przodu

Re: Luzowanie
: pt gru 16, 2005 10:42 pm
autor: Adamo
Biga pisze:Adamo pisze:Biga pisze:Szybki bieg pilota z luzna lina robi dobrze zarowno pilotowi jak i linie

...skoro tak mówisz

Mowie bo wiem

Jak bys czasami sie poruszal to nie mial bys takiego bambucha z przodu

Czasami się ruszam...a teraz to będę miał wysokiego syfa więc będę uprawiał wspinaczkę

: ndz gru 18, 2005 4:03 pm
autor: syll
ma ktoś zdjęcia zamontowanego mechanika na pace najlepiej w samuraiu ale nie koniecznie jestem w trakcie mocowania dwubębnowego mechanika do suzy i jakieś fotki były by mile widziane
prosił bym foty na meila
syll1@tlen.pl
: ndz gru 18, 2005 4:10 pm
autor: LR_Olek
anatol pisze: u mnie przystawka kręci tylko w jedna stronę więc nie ma opcji rozwijania liny , kręci się z predkością silnika zmiana biegów nie ma na nią zadnego wpływu

To jak sie kreci to ma np. 4000obr./min.

: ndz gru 18, 2005 5:19 pm
autor: anatol
LR_Olek pisze:anatol pisze: u mnie przystawka kręci tylko w jedna stronę więc nie ma opcji rozwijania liny , kręci się z predkością silnika zmiana biegów nie ma na nią zadnego wpływu

To jak sie kreci to ma np. 4000obr./min.

Tego jeszcze nie wiem a skrzynię mam na razie rozebrana na czynniki pierwsze , napęd przystawki jest ze skrzyni biegów ale niezależnie od włączonego biegu , jak złożę skrzynie to policzę obroty na wejśściu i na przystawce teoretycznie jest to mozliwe , jednak patrzac na koła w przystawce obroty zredukowane sa mniej więcej 1/2 .
: ndz gru 18, 2005 10:36 pm
autor: LR_Olek
anatol pisze:LR_Olek pisze:anatol pisze: u mnie przystawka kręci tylko w jedna stronę więc nie ma opcji rozwijania liny , kręci się z predkością silnika zmiana biegów nie ma na nią zadnego wpływu

To jak sie kreci to ma np. 4000obr./min.

Tego jeszcze nie wiem a skrzynię mam na razie rozebrana na czynniki pierwsze , napęd przystawki jest ze skrzyni biegów ale niezależnie od włączonego biegu , jak złożę skrzynie to policzę obroty na wejśściu i na przystawce teoretycznie jest to mozliwe , jednak patrzac na koła w przystawce obroty zredukowane sa mniej więcej 1/2 .
To jak bedziesz wiedzial cos blizej to pisz,bom ciekaw jak to mozliwe.
: wt gru 27, 2005 8:25 pm
autor: anatol
skrzynia złożona , różnica obrotów wałka na wejściu i na przystawce to niecałe 1/5 , czyli niezle zredukowane dokładnie wyszło 1-4.75 , do tego doliczyc trzeba przełożenia wyciągarki , moze być mocna ale wolna , ale to sie zobaczy , na pewno szybsza niz elektryki .