załanczanie bębna w mechaniku

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

załanczanie bębna w mechaniku

Post autor: syll » sob kwie 08, 2006 5:47 pm

zbudowałem mechanika dwubębnowego ale po pierwszych próbach padło sprzęgło od załanczania bębna (było zrobione z zębatek i przesówki ze skrzyni biegów od Żuka)
i tu moje pytanie co wymyślić, z czego zapożyczyć, itp. żeby wytrzymało
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob kwie 08, 2006 6:00 pm

ze stara
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » sob kwie 08, 2006 6:11 pm

Krecik pisze:ze stara
właśnie to starowskie jest troche za duże i nie zmieszcze się z nim
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob kwie 08, 2006 6:24 pm

syll pisze:
Krecik pisze:ze stara
właśnie to starowskie jest troche za duże i nie zmieszcze się z nim
co sie dzieje ze zbyt małym to juz wiesz, mieli sie, tam jest za duza siła ukręcająca zeby to w jakis mały sposob rozwiązać :(

sprzęgło przenosi CAŁĄ siłe ciągnącą, a jak ciągniesz siebie i jeszcze dwa auta z tyłu zaczepione na linach to jest to całkiem spora siła :)

u mnie w G jest mechanik tylko do przodu, wlasnie dla tego ze jest za mało miejsca na dwa bębny i sprzęgła :(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » sob kwie 08, 2006 10:29 pm

Zapomnij o wielowypustach, zrób podobne do starowskiego tylko dwustronne i daj do ulepszenia. Jeśli musisz zawęzić to zwiększ średnicę. Pamiętaj o skośnych zacięciach wpustu, abymiało tendencję do zciskania połączenia pod obciążeniem.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 09, 2006 9:32 am

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 09, 2006 9:33 am

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 09, 2006 9:35 am

działa super :lol: :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66


Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » ndz kwie 09, 2006 11:19 am

~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 09, 2006 12:41 pm

nie prawie tylko gotowa do odbioru :)2 :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn kwie 10, 2006 9:27 pm

a mógłby kolega patent szerzej rozpisać? to bym sobie swojego stara tak zmotał na 2 bębny
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn kwie 10, 2006 9:45 pm

gaaz te dwa bebny wsadziles na ta oryginalna starowska os czy ja przedluzales??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt kwie 11, 2006 12:44 pm

gaaz99 pisze:nie prawie tylko gotowa do odbioru :)2 :lol:
A jakie były skutki uboczne po tym skoku??? gaaz99 wiesz???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9yx ... wq7gx.html
:lol:

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt kwie 11, 2006 9:13 pm

benes pisze:
gaaz99 pisze:nie prawie tylko gotowa do odbioru :)2 :lol:
A jakie były skutki uboczne po tym skoku??? gaaz99 wiesz???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9yx ... wq7gx.html
:lol:
lekko wygięty resor :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt kwie 11, 2006 9:21 pm

tiger pisze:gaaz te dwa bebny wsadziles na ta oryginalna starowska os czy ja przedluzales??
wcisnełem na orginalnej osi ,stoczyłem orginalne frezy do załanczania bo i tak załanczanie jest w sierodku
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt kwie 11, 2006 10:03 pm

oczywiscie w sierodku nafrezowane na kliny itd.
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt kwie 11, 2006 10:04 pm

gaaz99 pisze:
benes pisze:
gaaz99 pisze:nie prawie tylko gotowa do odbioru :)2 :lol:
A jakie były skutki uboczne po tym skoku??? gaaz99 wiesz???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9yx ... wq7gx.html
:lol:
lekko wygięty resor :lol:
bo sam go klepałem :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » ndz kwie 16, 2006 9:45 pm

dzięx za rade już bebechy z jednej skrzyni od stara dorwałem teraz poluje na drugą (mam bębny umieszczone z obu stron przekładni więc musze mieć dwa sprzęgła)
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 16, 2006 9:59 pm

jak zmotasz zapodaj jakieś fotki co by nowe pokolenia niemusiały kombinować :)21
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz kwie 16, 2006 10:05 pm

czy ja wiem czy mechanik przód/tył to takie doskonałe rozwiązanie ???

zamiast tego wolałbym (i mam) mechanika do przodu z większym bębnem i dłuższą liną, a do tego na tył elektryk, bo, co zrobic jesli z jakiegos powodu siedząc po szybe w bagnie silnik przstanie pracowac ? gucio mi wtedy po tym mechaniku, elektryk daje jeszcze pewne nadzieje na ratunek (na ile bateria pozwoli) :)

albo postawić sie z boka albo dacha, mechanikiem mimo całego jego potencjału owszem, da sie to zrobic, ale tylko raz, potem zatarty silnik do wymiany :(
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 16, 2006 10:16 pm

Krecik pisze:czy ja wiem czy mechanik przód/tył to takie doskonałe rozwiązanie ???

zamiast tego wolałbym (i mam) mechanika do przodu z większym bębnem i dłuższą liną, a do tego na tył elektryk, bo, co zrobic jesli z jakiegos powodu siedząc po szybe w bagnie silnik przstanie pracowac ? gucio mi wtedy po tym mechaniku, elektryk daje jeszcze pewne nadzieje na ratunek (na ile bateria pozwoli) :)

albo postawić sie z boka albo dacha, mechanikiem mimo całego jego potencjału owszem, da sie to zrobic, ale tylko raz, potem zatarty silnik do wymiany :(
daje elektryk tak jak ostatnio w elblągu :)21 ile padło elektryków a ile mechaników 8)
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 16, 2006 10:20 pm

jedno i drugie ma wady i zalety :)2 ale jak masz silnik co ci tak szybko niepadnie to mechanik wymiata ,bo z elektrykiem jak motor padnie i siedzisz w duuuzum bagnie to i tak dupa :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz kwie 16, 2006 10:35 pm

a co do cen mnie kosztowała wyciągara od gaza66 po przerobieniu na dwa bębny 600zł i wyrywa sie albo rame z auta albo drzewo, a za dobrego elektryka ile trza wyścielić i np:bagno 300m co zdechnie ?? a żeby dacha zaliczyc czy motor zatrzec to trza mieć pecha, i z dacha to lewarem :wink:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn kwie 17, 2006 8:48 am

ok, to wyobraź sobie ciut inną sytuacje, przerabialismy to w weekend na zmocie, ostry trawers i konieczność zawinięcia się na nim, bez drzewa z boku o które mozna sie asekurować, mechanik zapięty prawo skos do przodu gdzies hen daleko, elektryk prawo skos do tylu równiez gdzies daleko, podciągać sie mechanikiem, zluzować kawałek elektrykiem, tak zeby sie całe auto nie wywróciło, choc miało ochotę... przy dwóch mechanikach, raczej niewykonalne, a to z powodu pewnej niedogodności którą ma mechanik przy rozwijaniu liny, a o ktorej opowiedziec ci będzie mógł każdy kto choc raz sie na mechaniku opuszczał gdziekolwiek :D

generalnie, dwa mechaniki to nie jest to o co polska walczyła, nie da sie z tego korzystac tak jak z duetu mecho-elektryka

co do tych padniętych elektryków - tylne elektryki tak padały jak muchy na tym rajdzie ? :)

jak bedziesz chciał pojeździć intensywniej, to i tak cie elektryk w aucie nie ominie
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości