Zawrócenie liny o 180 stopni - jak?
Moderator: Misiek Bielsko
Zawrócenie liny o 180 stopni - jak?
Czy ktoś ten temat przerabiał?
Chcę zamontować windę na pace, przeciągnąć linę pod spód i poprowadzić do przodu.
Pomysł niby stary, ale nigdzie nie mogę wyszukać solidnego rozwiązania rolek, które odwrócą linę o 180 stopni. Może macie jakieś fotki, rozwiązania?
z góry dzięki
pozdr
Przemek
Chcę zamontować windę na pace, przeciągnąć linę pod spód i poprowadzić do przodu.
Pomysł niby stary, ale nigdzie nie mogę wyszukać solidnego rozwiązania rolek, które odwrócą linę o 180 stopni. Może macie jakieś fotki, rozwiązania?
z góry dzięki
pozdr
Przemek
nie bardzo, lepiej jednak zrobić rolki bo jak zluzujesz linę to moze ci to zeskoczyc z takiego "zblocza". Ja ja do odwrócenia liny mam zrobiony układ trzech rolek zamontowanych w podłodze ( oczywiście do ramy) suzuki, fotki kiedys dawałem na forum bodajże w temacie jedna wyciagarka na przód i tył.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Ooo! dokładnie o to mi chodziłoZibi pisze:Ja ja do odwrócenia liny mam zrobiony układ trzech rolek zamontowanych w podłodze ( oczywiście do ramy) suzuki, fotki kiedys dawałem na forum bodajże w temacie jedna wyciagarka na przód i tył.

zaraz poszukam tego wątku, chociaż już prawie wszystkie w wyciągarkach obleciałem.
A jaką masz średnicę tych rolek?
Znalazłem, fotki są tutaj:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
dobra robota!
Możesz napisać jeszcze pod jakim maxymalnym kątem załamuje się lina na tej rolce z fotki nr 5?
W innym poście napisałeś, że była potem jakaś modyfikacja. Poważna?
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
dobra robota!
Możesz napisać jeszcze pod jakim maxymalnym kątem załamuje się lina na tej rolce z fotki nr 5?
W innym poście napisałeś, że była potem jakaś modyfikacja. Poważna?
mam naiwne pytanie - jak lina ma iść tylko do przodu to czy nie wystarczy ją zagiąć o 90 stopni lub nawet mniej ?(jak z wyciągarki będzie wychodzić w dół i zagięcie do przodu, eentualnie ukośnie w dół do przodu) lub wcale (ale raczej trudno przeprowadzić linę przez silnik i między fotelami).
Jak zaraz przy wyciągarce będzie bloczek, to lina się nie będzie dobrze ukladać (chyba, że bloczek przesuwny??, z mechanicznym ukladaczem liny - to SF
), a rolki o małej średnicy pod kątem będą łamać linę (chyba, że syntetyczna).
Jak zaraz przy wyciągarce będzie bloczek, to lina się nie będzie dobrze ukladać (chyba, że bloczek przesuwny??, z mechanicznym ukladaczem liny - to SF

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Główna modyfikacja polegała na zmianie rolek z przodu, sam mechanizm przełożenia liny jest ok i działa wyśmienicie potwierdzone na rajdach, gdzie nawet na oesach trzeba było wyciągarek używac. No zdjeciu nr 5 nie widać jeszcze jednej rolki, która jest zdemontowana przy wyjmowaniu liny. Układ jest prosty - lina wychodzi w wyciągarki i przechodzi przez orginalne rolki które zamocowane są razem z wyciągarką do płyty, która wchodzi własnie na tył suzy. Płyta jest wykonana tak, że posiada 12 bolców od dołu i dwa boczne i praktycznie nie potrzeba zakładać śrub aby zamocowac wyciagarkę. Czemu taka kombinacja? bo mam jedną wyciągarkę do land cruisera ( 5,44 tony) i przekładam ją też do suzy. Zastosowałem taką płytę bo wtedy przełożenie wyciągarki z samochodu do samochody trwa 10 minut - kwestia tylko odpięcia kabli od aku. Tak wiec lina idzie przez orginalne rolki, załamuje sie w dół na pierwszej rolce - tej której brakuje na zdjeciu - jest to załamanie o 90 stopni, 15 cm prostej i następna rolka - ta widoczna w głąb samochodu, która znowu załamuje linę o 90 stopni, dalej przeprowadzona jest pod samochodem na skośnych rolkach ( raz z prawej, raz z lewej) omija tłumiki i nad mostem wchodzi do komory silnikowej i w przedniej belce zamontowane są rolki., Stara wersja miała duuże rolki z przodu i one haczyły. Druga rolka widoczna na fotce jest przydatna w czasie ciągnięcia do tyłu - można zwolnic linę z przodu i przciągnąc ja na tył, albo rozwinąc więcej i wykorzystać hak ze zbloczem - wtedy nie trzeba przeprowadzać liny pod autem tylko zwolnić wiecej i wystawić przez tylne rolki - dlatego sa one takie duże i z duża przerwą. Ogólnie patetnt sprawuje sie nieźle, wykorzystałem brak baku gdyż auto praktycznie jeździ tylko na gazie, z przodu mam zamontowany mały bak na 8,5 litra na oesy i wodę.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości