Wyciągarka 12V a instalacja 24V ???

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Wyciągarka 12V a instalacja 24V ???

Post autor: Yaro » pt lut 23, 2007 10:15 pm

Jak wygląda sprawa podłączenia wyciągarki 12V do Patrola z instalacją 24V ?? Czy jest możliwość takiego montażu, czy trzeba wrzucać jakąś przetwornicę czy podłączyć pod jeden akumlator ??
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 23, 2007 10:20 pm

żadne z powyższych

ja zrobiłem drugą instalację - i po sprawie

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt lut 23, 2007 10:20 pm

Kup silnik 24 V bedzie najlepiej.
Mozesz tez zrobic osobna instalacje 12 V do windy. Osobne aku i altek. Miejsca pod maska sporo.

Do jednego aku nie podlaczaj bo wybuch bedzie predki.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » sob lut 24, 2007 9:01 am

A myślałem że jak podłącze pod jeden Aku to bedzie działa ale bedzie rozładowywało ten akumlator i konieczne bedzie przekładanie akumlatorów, ale jeżeli tak piszecie to raczej bede musiał tak zrobić.

A jeszcze jedne pytanko jak robić drugą instalację to na jakim alternatorze ?? I z czego taki alt zaadoptować ??
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » ndz lut 25, 2007 10:24 am

Jak masz mocne aku to możesz pod jeden podłączyć - drugi w szeregu. Ja tak mam od 3 lat i zdaje to egzamin. Oczywiscie najlepiej kupić wyciagarkę 24V

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 25, 2007 10:49 am

lepiej kupic silnik 24V - jak podepniesz do jednago aku to je zamordujesz w moment :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » ndz lut 25, 2007 12:21 pm

Co byś nie zmotał to i tak zmota...nie rób błędu i kup 24V.....
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lut 25, 2007 4:28 pm

Porównaj cene przezwojenia uzwojenia z ceną nowego wirnika, jesli jest na korzyść przezwajania to masz po problemie, mozna tak w obie strony z napięciami....

kosz zależy od warsztatu.......( jakosc tez)
:)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » ndz lut 25, 2007 5:20 pm

nieopłacalny interes, jeszcze trzeba wymienić przekaźniki, zreszta zakładów, które w polsce przewiną silnik w wyciagarce jest bardzo mało. Kup dobry aku żelowy i na pewno go nie braknie. No chyba, że chcesz się 50 m ciągnac - to moze być problem. J aodtatnio wyciągałem trzy auta z dużego blota, suzę, rakietę i gier-ka i wykorzystujac tylko jeden aku zelowy z ups-sa nawet nie zwolniła.

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » ndz lut 25, 2007 6:00 pm

nieopłacalny interes, jeszcze trzeba wymienić przekaźniki, zreszta zakładów, które w polsce przewiną silnik w wyciagarce jest bardzo mało. Kup dobry aku żelowy i na pewno go nie braknie. No chyba, że chcesz się 50 m ciągnac - to moze być problem. J aodtatnio wyciągałem trzy auta z dużego blota, suzę, rakietę i gier-ka i wykorzystujac tylko jeden aku zelowy z ups-sa nawet nie zwolniła.
_________________

Mam w swoim k-160 winde 12V...trzecie aku ..by czasami dopomóc pierwszemu...lipa straszna...jest instalacja i ładowanie na 24V...to i winda powinna być na 24V...reszta to kupaaaa :)3 ...oczywiście jak chodzi o windy elektryczne.
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » ndz lut 25, 2007 6:27 pm

Aku mam w dobrej "kondycji" ale nie żelowe, koleś który jeżdził w k-160 na takim patencie podpowiedział żeby równolegle podłączyć jeszcze jeden akumlator i bedzie wszystko w porządku. On tak jeżdził i podobno dawało radę 8)
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » ndz lut 25, 2007 6:33 pm

jezus pisze:...nie rób błędu i kup 24V.....
Tak bym zrobił jak miałbym wydać parę PLN na windę ale mam wyciągarkę która leży a sprzedawać szkoda bo jest prawie nowa - używana parę razy przez kolesia który mi ja później sprzedał za dobrą kase :lol:
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lut 25, 2007 6:37 pm

hm....jesli kupno pożądnej żelówki jest tańsze od przewojenia......to ile u Ciebie biora za przezwojenie ?? ??

przezwajam "dziwne" wirniki w serwisie elektronarzędzi --takim jakie są w każdym miescie.......koszt to zależy co sie przezwaja, ale w granicach 180-250zeta z wyważeniem dynamicznym.......

to dobre rozwiazanie.....prawie fabryczne... :wink: :wink:
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » ndz lut 25, 2007 7:37 pm

No właśnie panowie a co powiecie na przewijanie silnika z uzwojenia 12V na 24V :roll:
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » ndz lut 25, 2007 7:56 pm

Napisałem ci juz, samo przewiniecie nie jest rozwiązaniem, policz jeszcze dwa przekazniki po 100 zł ( minimum). Silnik z wyciagarki jest onaczej zrobiony niz w odkurzaczu i w byle zakładzie tego nie przewiniesz - woerz mi temat przerabiałem. Dobry żeklowy aku kupisz juz za 200-250 złotych. Mi prądu nigdy nie brakło a LC pzrejechal pół europy terenem i nieraz ciągnał po kilka samochodów w jednym miejscu.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » ndz lut 25, 2007 8:04 pm

Zibi pisze:Napisałem ci juz, samo przewiniecie nie jest rozwiązaniem, policz jeszcze dwa przekazniki po 100 zł ( minimum). Silnik z wyciagarki jest onaczej zrobiony niz w odkurzaczu i w byle zakładzie tego nie przewiniesz - woerz mi temat przerabiałem. Dobry żeklowy aku kupisz juz za 200-250 złotych. Mi prądu nigdy nie brakło a LC pzrejechal pół europy terenem i nieraz ciągnał po kilka samochodów w jednym miejscu.
to ja poproszę kilka :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » ndz lut 25, 2007 8:19 pm

ja tez ja tez :lol: :lol: Daj namiary gdzie moge kupic taki aku bo z tego co widzialem to trzeba dac od 550zł >
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » ndz lut 25, 2007 8:20 pm

Zibi pisze:Napisałem ci juz, samo przewiniecie nie jest rozwiązaniem, policz jeszcze dwa przekazniki po 100 zł ( minimum). Silnik z wyciagarki jest onaczej zrobiony niz w odkurzaczu i w byle zakładzie tego nie przewiniesz - woerz mi temat przerabiałem. Dobry żeklowy aku kupisz juz za 200-250 złotych. Mi prądu nigdy nie brakło a LC pzrejechal pół europy terenem i nieraz ciągnał po kilka samochodów w jednym miejscu.
OK z przewijaniem dam sobie luzu !! !!
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » pn lut 26, 2007 11:29 am

Kupiłem przez allegro aku Yakusa 75 amh, cena 210 + 25 wysyłka. Wczesniej zrobilem rozpoznanie, m.in. Misiek na takim jeździ i używa w wyciągarce. Zaraz po zamontowaniu musiałem wyciagać 3 samochody z błota, wyciagarka nawet nie zwolniła. Jak dostane się na allegro to dam linka ( dziś nie chodzi logowanie do allegro - jest jakas awaria). Firma z wawy.

No teraz juz chodzi, tu sa aku tej firmy http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1810169

Oczywiscie nie mam w tej firmie żadnych udziałów żeby było jasne.

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » wt lut 27, 2007 7:33 pm

Przeczytałem całą aukcje dwa razy i tam nigdzie nie ma podanego prądu, jaki można z tego pobierać, to chyba znaczy że raczej niedużo ?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 27, 2007 8:02 pm

W mojej 65Ah jest prad chyba 650, albo 700A, o ile pamietam. Mam yuase pare lat i nic - stoi kilka miesiecy, potem odpalam i dziala :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości