WARN 8000 - ile liny syntetycznej ??

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

WARN 8000 - ile liny syntetycznej ??

Post autor: XJeep » wt cze 26, 2007 12:10 pm

jak w temacie??

ile syntetyka 8mm wejdzie na bęben...?? pisza ze ok 30 metrow ale myśle ze 40 zmieszcze... !!

ma ktos na warnie lub podobnym elektryku ??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » wt cze 26, 2007 1:33 pm

UUUUUUUUUUuu Panie i 50 m zmieścisz :D:D
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt cze 26, 2007 1:39 pm

lepiej nie nawijac na styk , w terenie czesto lina nawija sie przy jednym brzegu wiec mozna uszkodzic line, lub nawet wyciagarke.
lepiej miec przedluzke

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt cze 26, 2007 3:02 pm

bartosiak pisze:UUUUUUUUUUuu Panie i 50 m zmieścisz :D:D
tiaaa... !! a swistak siedzi... :)21

ta twoja stalka jeszcze sie trzyma ale juz pierwsza zadre na rece mam ... :)21
drako pisze: lepiej nie nawijac na styk , w terenie czesto lina nawija sie przy jednym brzegu wiec mozna uszkodzic line, lub nawet wyciagarke.
lepiej miec przedluzke
wiem wiem... chce sciagnac z hameryki amstella blue...ale sa przygotowane juz na konkretna ilosc... zakute w uszko przy winchu i zakonczone oczkiem na koncu... od 30 m co 10 m w gore wiec musze sprecyzowac zamowienie...

Obrazek
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt cze 26, 2007 3:30 pm

a ile zaplacisz?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt cze 26, 2007 3:32 pm

poszlo na PW... !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » wt cze 26, 2007 4:35 pm

XJeep pisze:.. chce sciagnac z hameryki amstella blue...ale sa przygotowane juz na konkretna ilosc... zakute w uszko przy winchu i zakonczone oczkiem na koncu... od 30 m co 10 m w gore wiec musze sprecyzowac zamowienie...
A jak się zerwie, albo kausza będzie za gruba na zakręcany hak lub będziesz chciał założyć hak z "oczkiem" ? Ostatnio Maniek rwał linę kilka razy (jak nie więcej) na każdym węźle żeglarskim na jaki zawiązał. Trzeba zaplatać. Eksploatowałem amsteel blue dwa sezony. Teraz przeszedłem na DYNEEMA, zarabia się rewelacyjnie. Wkładasz linę w linę i sama się zaciska (w skrócie). Robisz to w terenie w pięć minut (połączenie dwóch odcinków lub zarobienie haka).
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt cze 26, 2007 5:28 pm

zbig pisze: A jak się zerwie, albo kausza będzie za gruba na zakręcany hak lub będziesz chciał założyć hak z "oczkiem" ?Ostatnio Maniek rwał linę kilka razy (jak nie więcej) na każdym węźle żeglarskim na jaki zawiązał. Trzeba zaplatać. Eksploatowałem amsteel blue dwa sezony.
a jaka grubość miałeś do hila ?? 8 czy 10 mm ??

bo może zapodam z 10ki czyli z 3/8" po "ichnemu" ... ??
zbig pisze: Teraz przeszedłem na DYNEEMA, zarabia się rewelacyjnie. Wkładasz linę w linę i sama się zaciska (w skrócie). Robisz to w terenie w pięć minut (połączenie dwóch odcinków lub zarobienie haka).
czyli amstella nie da sie rozwarstwic w srodku i zacisnac tak jak dynemma?? szkoda... !! :-?

a na wezle "zderzakowym" puszczala ?? moj ulubiony.. wedkarski... :)21

z 2giej strony ta 3/8 " ma wytrzymałość 20.400 pound's czyli ok 9200 kg !! qrna.. toż to prawie 5 moich parcholi ... :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt cze 26, 2007 5:37 pm

do hila 8mm??
Ja w samuraiu mam 10mm.
Znajomy w Grand Cheerokim miał 13 i na jednym rajdzie zerwał 3 razy...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt cze 26, 2007 5:39 pm

XJeep pisze:
zbig pisze: A jak się zerwie, albo kausza będzie za gruba na zakręcany hak lub będziesz chciał założyć hak z "oczkiem" ?Ostatnio Maniek rwał linę kilka razy (jak nie więcej) na każdym węźle żeglarskim na jaki zawiązał. Trzeba zaplatać. Eksploatowałem amsteel blue dwa sezony.
a jaka grubość miałeś do hila ?? 8 czy 10 mm ??

bo może zapodam z 10ki czyli z 3/8" po "ichnemu" ... ??
zbig pisze: Teraz przeszedłem na DYNEEMA, zarabia się rewelacyjnie. Wkładasz linę w linę i sama się zaciska (w skrócie). Robisz to w terenie w pięć minut (połączenie dwóch odcinków lub zarobienie haka).
czyli amstella nie da sie rozwarstwic w srodku i zacisnac tak jak dynemma?? szkoda... !! :-?

a na wezle "zderzakowym" puszczala ?? moj ulubiony.. wedkarski... :)21

z 2giej strony ta 3/8 " ma wytrzymałość 20.400 pound's czyli ok 9200 kg !! qrna.. toż to prawie 5 moich parcholi ... :)21
To co oni piszą to chyba sprawdzają jak jest nowa. Po jednym ciągnięciu jest już kilka pękniętych włókien. Ja po jednej Kaszubji mam "zmechaconą"
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » wt cze 26, 2007 6:14 pm

Grubość miałem chyba 9.2 mm, zmechaciła się dość szybko ale to jej zupełnie nie przeszkadzało, zerwanie nie następuje z reguły przy czystym ciągnięciu na wprost. Ja zerwałem przy ciągnięciu pod kątem dziewięćdziesięciu stopni do samochodu na przelotce (i to już dwuletnią linę). Przy takich ciągnięciach jest duże tarcie. A przelotka często jest w błocie i piachu. Maniek przy Hiluxie miał taką samą i też pierwsze zerwanie było w jakimś krytycznym miejscu ( a następne to już konsekwencja wiązania). Lina jest zapleciona jak warkocz, dlatego nie da się wsadzić liny w linę. Dynema ma splot a raczej oplot naokoło, obcina się na końcu kilku splotów (tak na zatemperowany ołówek), "zarabia" taśmą (izolacją do przewodów lelektrycznych), marszczy się linę w miejscu wejścia i wsuwa około 70 cm do środka, takimi wieloznacznymi ruchami.. :)23 i gotowe.
Nie mocowałem końca na śrubkę tylko "zawiązałem" w ten sposób wokół bębna, mogę wisieć na całkowicie rozwiniętej linie i nie puści. :)2
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt cze 26, 2007 6:18 pm

zbig a nie byłeś jakiś czas temu w Sochaczewie oglądać jakiegoś patrola??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt cze 26, 2007 6:31 pm

zbig pisze:Grubość miałem chyba 9.2 mm, zmechaciła się dość szybko ale to jej zupełnie nie przeszkadzało, zerwanie nie następuje z reguły przy czystym ciągnięciu na wprost. Ja zerwałem przy ciągnięciu pod kątem dziewięćdziesięciu stopni do samochodu na przelotce (i to już dwuletnią linę). Przy takich ciągnięciach jest duże tarcie. A przelotka często jest w błocie i piachu. (...)
a syntetyk daje rade na zbloczu ??

jakiego ty Zbigu masz wincha?? ile nawinąłeś ??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » wt cze 26, 2007 7:42 pm

Syntetyk robi ze zbloczem spokojnie, trzeba tylko uważać ze zbloczami (często "samoróbkami"), które mają płytki rowek na kole, ogólnie trzeba uważać żeby lina była w rowku a nie zakleszczyła się pomiędzy zblocze. Sama nie wskoczy bo jest miękka ale jak już napięta, to nie wyskoczy.
Teraz mam Warna 16.5 z przodu i TMaxa 11000 z tyłu (lina 10mm).

Aa..zaponiałem :oops: 30 m i więcej nie chcę, wolę spokojnie nawijać a nie ciągle uważać czy się nie nawinęło w jednym miejscu i nie wybuchnie.. :roll:
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 7:48 pm przez zbig, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » wt cze 26, 2007 7:44 pm

Adam.Ż pisze:zbig a nie byłeś jakiś czas temu w Sochaczewie oglądać jakiegoś patrola??
A byłem :D
To Ty nas spotkałeś na drodze jak wracaliśmy ?
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt cze 26, 2007 8:41 pm

Nie ja, tylko mój Tata :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » wt cze 26, 2007 8:50 pm

O.K. czasami zapominam ile mam lat.. :wink:
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość