rolki, ślizg, mechanik ?

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

rolki, ślizg, mechanik ?

Post autor: czaya » ndz wrz 02, 2007 6:58 pm

założenie:
mechanik
+
stalówka
+
nie ciężki samochód

standard to rolki:

Obrazek

ale do wyboru (chyba) mamy jeszcze takie coś :

Obrazek

jakieś za i przeciw ?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz wrz 02, 2007 7:59 pm

Rolki łatwiej zamontować. Ślizg musi być z baaaardzo twardej stali, no i bardziej niszczy linę.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » ndz wrz 02, 2007 9:55 pm

Rolki można zrobić ze sworzni (tych od tłoków) od Ursusa :)2 Są tanie i bardzo mocne... Praktycznie nie do zajechania. W każdym rolniczym się je dostanie.
Polecam :)2
placek...

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pn wrz 03, 2007 12:01 am

LSD pisze:Rolki łatwiej zamontować. Ślizg musi być z baaaardzo twardej stali, no i bardziej niszczy linę.
o takie uwagi mi chodzi :)2
dzięki.
czekam na więcej 8)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn wrz 03, 2007 12:06 am

czaykowski pisze: czekam na więcej 8)
:o
to wszystko na temat
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn wrz 03, 2007 7:10 am

klucz13 pisze:
czaykowski pisze: czekam na więcej 8)
:o
to wszystko na temat
on chcialby w 5 minut poznac tajemna wiedze,nad ktora madrzy ludzie offroadu mysleli latami...

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pn wrz 03, 2007 8:01 am

LR_Olek pisze:on chcialby w 5 minut poznac tajemna wiedze,nad ktora madrzy ludzie offroadu mysleli latami...
to zdradź mi chociaż 1% wiedzy, którą masz na ten temat a będę w pełni usatysfakcjonowany o wyrocznio 8)

dzięki za pomoc LSD :)2
temat zamknięty.

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » pn wrz 03, 2007 8:11 am

mialem slizg i dzialal bez problemu
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn wrz 03, 2007 10:01 am

szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie. Przy kupnie zwróć uwagę na jakość stali i czy są fabrycznie posmarowane :lol:

Tylko nie kupuj chińskich - są jednorazowego użytku :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pn wrz 03, 2007 10:18 am

N2O pisze: Tylko nie kupuj chińskich - są jednorazowego użytku :)21
od razu jednorazowego... - po prostu naprawiasz/wymieniasz/prostujesz (*niepotrzedne skreslic) co rajd
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn wrz 03, 2007 10:26 am

Chinskie rolki maja uzebrowane plastikowe wkladki siegajace 3cm od krawedzi i nie nadaja sie do mechanikow. Nie nadaja sie nawet do elektrykow bez modyfikacji :)21

Do mechanika tylko sworznie tlokowe, przetestowalismy sporo konfiguracji i tylko sworznie - sa betonowo niesmiertelne.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » pn lis 05, 2007 9:34 pm

sworznie tłokowe: na sztywno czy na ośkach ślizgowych pozwalających na obracanie się (pewnie to drugie bo łatwiej to zrealizować)?
po wysłuchaniu opowieści kolegi jak 12 godzin walczyli tirforami w ten weekend w Bieszczadach zdecydowanie przemyśliwam jakby tu zmotać wyciągarkę hydrauliczną do kzj70. Szukam natchnienia i dobrych pomysłów :)
pozdrawiam
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » śr gru 12, 2007 8:51 pm

Mam pytanko zakupiłem sworznie tłokowe od ursusa w wiadomym celu :wink: i stwierdzam ze w otworze w sworzniu jest przewężenie :cry: co z nim zrobiliście ?? zostawić i dopasować śrubę o mniejszej średnicy czy zawieść do tokarza ?? druga opcja wydaje mi się lepsza. Jak rozwiązaliście ten problem ??
Legnica

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » śr gru 12, 2007 9:42 pm

Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.

Reszta jw.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt gru 14, 2007 7:19 am

Bukol pisze:Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.

Reszta jw.
Nie. Kolego popatrz sobie na niektóre samochody startujące np. w pucharze, gdzie do liny stalowej mają założone ślizgi. W niektórych elektrykach w pudle nie było rolek, tylko ślizgi.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 14, 2007 2:20 pm

N2O pisze:szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie.
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt gru 14, 2007 2:39 pm

lbl78 pisze:
N2O pisze:szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie.
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem :wink:
A nissan motał oryginalne wyciągarki mechaniczne??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt gru 14, 2007 2:48 pm

oczywiście
jak chcesz to poszukaj na outerlimits4x4.com , były gdzieś fotki
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 14, 2007 2:54 pm

Adam.Ż pisze:
lbl78 pisze:
N2O pisze:szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie.
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem :wink:
A nissan motał oryginalne wyciągarki mechaniczne??
no ba panie jak byś bardzo chciał zobaczyć jak to robi zawsze c moge pokazać :)2 tyle ze orginały tylko są do k160 i do GR 4.2 reszta niestety nie ma PTO :)3 ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt gru 14, 2007 2:57 pm

Adam.Ż pisze:
Bukol pisze:Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.

Reszta jw.
Nie. Kolego popatrz sobie na niektóre samochody startujące np. w pucharze, gdzie do liny stalowej mają założone ślizgi. W niektórych elektrykach w pudle nie było rolek, tylko ślizgi.
Dokładnie :)2
Z przodu do mechanika mam coś tego typu
Obrazek
, a do elektryka z tyłu ślizg. Przez chwilę (jeden rajd) miałem do elektryka rolki i się rozpadły jak się oparłem o drzewo. Ślizg robi już 3 lata i działa bez problemu majac w dupie błoto i uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo mniej wystaje i waży :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt gru 14, 2007 8:17 pm

lbl78 pisze:
Adam.Ż pisze:
lbl78 pisze: zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem :wink:
A nissan motał oryginalne wyciągarki mechaniczne??
no ba panie jak byś bardzo chciał zobaczyć jak to robi zawsze c moge pokazać :)2 tyle ze orginały tylko są do k160 i do GR 4.2 reszta niestety nie ma PTO :)3 ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna :)
hmm a możesz zapodać jakieś fotki??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » pt gru 14, 2007 8:32 pm

Adam.Ż pisze:
Bukol pisze:Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.

Reszta jw.
Nie. Kolego popatrz sobie na niektóre samochody startujące np. w pucharze, gdzie do liny stalowej mają założone ślizgi. W niektórych elektrykach w pudle nie było rolek, tylko ślizgi.
No tak, do stalówki ślizg podejdzie, aczkolwiek uważam, że przy rolkach lina mniej się niszczy. Za to do syntetyka rolki się nie nadają.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt gru 14, 2007 8:45 pm

Adam.Ż pisze:hmm a możesz zapodać jakieś fotki??
To fotki smietnika lbl78, z oryginalnym winchem

Obrazek

Obrazek

Lepszej fotki samej windy szukam ...
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt gru 14, 2007 9:32 pm

lbl78 pisze:.... ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna :)
Tylko jak przesadzisz to sie sprzegielko rozpadnie. Poza tym git.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn gru 17, 2007 12:36 pm

Biga pisze:
lbl78 pisze:.... ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna :)
Tylko jak przesadzisz to sie sprzegielko rozpadnie. Poza tym git.
u mnie niestety sprzęgiełko chwlowo na stałe spięte :)21 z powodów które wymieniłeś :)21 wyciąganie Stara z rowu :)2
kombinuje nad czymś troche bardziej wytrzymałym nież te blaszki które przesuwają frez na wałku
@Marcin Kraków dzieki :oops: sam pewnie bym sie nad tym z 2 godziny męczył z moim łączem :)21 aczkolwiek na fotach jest jeszcze orginał którym można było przeszkody przed sobą wyrównywać teraz wygląda troszke inaczej :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość