elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » ndz wrz 02, 2007 6:58 pm
założenie:
mechanik
+
stalówka
+
nie ciężki samochód
standard to rolki:
ale do wyboru (chyba) mamy jeszcze takie coś :
jakieś za i przeciw ?
-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » ndz wrz 02, 2007 7:59 pm
Rolki łatwiej zamontować. Ślizg musi być z baaaardzo twardej stali, no i bardziej niszczy linę.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
młody_kon

- Posty: 322
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: młody_kon » ndz wrz 02, 2007 9:55 pm
Rolki można zrobić ze sworzni (tych od tłoków) od Ursusa

Są tanie i bardzo mocne... Praktycznie nie do zajechania. W każdym rolniczym się je dostanie.
Polecam

placek...
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » pn wrz 03, 2007 12:01 am
LSD pisze:Rolki łatwiej zamontować. Ślizg musi być z baaaardzo twardej stali, no i bardziej niszczy linę.
o takie uwagi mi chodzi
dzięki.
czekam na więcej

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pn wrz 03, 2007 12:06 am
czaykowski pisze:
czekam na więcej

to wszystko na temat
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pn wrz 03, 2007 7:10 am
klucz13 pisze:czaykowski pisze:
czekam na więcej

to wszystko na temat
on chcialby w 5 minut poznac tajemna wiedze,nad ktora madrzy ludzie offroadu mysleli latami...
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » pn wrz 03, 2007 8:01 am
LR_Olek pisze:on chcialby w 5 minut poznac tajemna wiedze,nad ktora madrzy ludzie offroadu mysleli latami...
to zdradź mi chociaż 1% wiedzy, którą masz na ten temat a będę w pełni usatysfakcjonowany o wyrocznio
dzięki za pomoc LSD
temat zamknięty.
-
pavvel

- Posty: 2342
- Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
- Lokalizacja: pod lasem
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pavvel » pn wrz 03, 2007 8:11 am
mialem slizg i dzialal bez problemu
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn wrz 03, 2007 10:01 am
szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie. Przy kupnie zwróć uwagę na jakość stali i czy są fabrycznie posmarowane
Tylko nie kupuj chińskich - są jednorazowego użytku

-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » pn wrz 03, 2007 10:18 am
N2O pisze:
Tylko nie kupuj chińskich - są jednorazowego użytku

od razu jednorazowego... - po prostu naprawiasz/wymieniasz/prostujesz (*niepotrzedne skreslic) co rajd
Nadal ześwirowany...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn wrz 03, 2007 10:26 am
Chinskie rolki maja uzebrowane plastikowe wkladki siegajace 3cm od krawedzi i nie nadaja sie do mechanikow. Nie nadaja sie nawet do elektrykow bez modyfikacji
Do mechanika tylko sworznie tlokowe, przetestowalismy sporo konfiguracji i tylko sworznie - sa betonowo niesmiertelne.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
WojtekSz
-

- Posty: 260
- Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
- Lokalizacja: na północ od Warszawy...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: WojtekSz » pn lis 05, 2007 9:34 pm
sworznie tłokowe: na sztywno czy na ośkach ślizgowych pozwalających na obracanie się (pewnie to drugie bo łatwiej to zrealizować)?
po wysłuchaniu opowieści kolegi jak 12 godzin walczyli tirforami w ten weekend w Bieszczadach zdecydowanie przemyśliwam jakby tu zmotać wyciągarkę hydrauliczną do kzj70. Szukam natchnienia i dobrych pomysłów
pozdrawiam
-
yankee

- Posty: 333
- Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am
Post
autor: yankee » śr gru 12, 2007 8:51 pm
Mam pytanko zakupiłem sworznie tłokowe od ursusa w wiadomym celu

i stwierdzam ze w otworze w sworzniu jest przewężenie

co z nim zrobiliście

zostawić i dopasować śrubę o mniejszej średnicy czy zawieść do tokarza

druga opcja wydaje mi się lepsza. Jak rozwiązaliście ten problem

Legnica
-
Bukol
-

- Posty: 155
- Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
- Lokalizacja: Hilversum / Wolomin
Post
autor: Bukol » śr gru 12, 2007 9:42 pm
Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.
Reszta jw.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt gru 14, 2007 7:19 am
Bukol pisze:Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.
Reszta jw.
Nie. Kolego popatrz sobie na niektóre samochody startujące np. w pucharze, gdzie do liny stalowej mają założone ślizgi. W niektórych elektrykach w pudle nie było rolek, tylko ślizgi.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
lbl78
-

- Posty: 12629
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt gru 14, 2007 2:20 pm
N2O pisze:szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie.
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt gru 14, 2007 2:39 pm
lbl78 pisze:N2O pisze:szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie.
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem

A nissan motał oryginalne wyciągarki mechaniczne??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt gru 14, 2007 2:48 pm
oczywiście
jak chcesz to poszukaj na outerlimits4x4.com , były gdzieś fotki

-
lbl78
-

- Posty: 12629
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt gru 14, 2007 2:54 pm
Adam.Ż pisze:lbl78 pisze:N2O pisze:szerokie rolki raczej nie są potrzebne do mechanika, bo i tak nie są przy bębnie.
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem

A nissan motał oryginalne wyciągarki mechaniczne??
no ba panie jak byś bardzo chciał zobaczyć jak to robi zawsze c moge pokazać

tyle ze orginały tylko są do k160 i do GR 4.2 reszta niestety nie ma PTO

ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt gru 14, 2007 2:57 pm
Adam.Ż pisze:Bukol pisze:Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.
Reszta jw.
Nie. Kolego popatrz sobie na niektóre samochody startujące np. w pucharze, gdzie do liny stalowej mają założone ślizgi. W niektórych elektrykach w pudle nie było rolek, tylko ślizgi.
Dokładnie
Z przodu do mechanika mam coś tego typu

, a do elektryka z tyłu ślizg. Przez chwilę (jeden rajd) miałem do elektryka rolki i się rozpadły jak się oparłem o drzewo. Ślizg robi już 3 lata i działa bez problemu majac w dupie błoto i uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo mniej wystaje i waży

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt gru 14, 2007 8:17 pm
lbl78 pisze:Adam.Ż pisze:lbl78 pisze:
zależy od mechanika np Nissanowski mechanik montujesz z przodu i rolki masz zaraz przed bębnem

A nissan motał oryginalne wyciągarki mechaniczne??
no ba panie jak byś bardzo chciał zobaczyć jak to robi zawsze c moge pokazać

tyle ze orginały tylko są do k160 i do GR 4.2 reszta niestety nie ma PTO

ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna

hmm a możesz zapodać jakieś fotki??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Bukol
-

- Posty: 155
- Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
- Lokalizacja: Hilversum / Wolomin
Post
autor: Bukol » pt gru 14, 2007 8:32 pm
Adam.Ż pisze:Bukol pisze:Rolki - do liny stalowej.
Ślizg - do liny syntetycznej.
Reszta jw.
Nie. Kolego popatrz sobie na niektóre samochody startujące np. w pucharze, gdzie do liny stalowej mają założone ślizgi. W niektórych elektrykach w pudle nie było rolek, tylko ślizgi.
No tak, do stalówki ślizg podejdzie, aczkolwiek uważam, że przy rolkach lina mniej się niszczy. Za to do syntetyka rolki się nie nadają.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt gru 14, 2007 8:45 pm
Adam.Ż pisze:hmm a możesz zapodać jakieś fotki??
To fotki smietnika lbl78, z oryginalnym winchem
Lepszej fotki samej windy szukam ...
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pt gru 14, 2007 9:32 pm
lbl78 pisze:.... ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna

Tylko jak przesadzisz to sie sprzegielko rozpadnie. Poza tym git.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
lbl78
-

- Posty: 12629
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn gru 17, 2007 12:36 pm
Biga pisze:lbl78 pisze:.... ogólnie bardzo fajna wyciągarka lekka szybka i bardzo sprawna

Tylko jak przesadzisz to sie sprzegielko rozpadnie. Poza tym git.
u mnie niestety sprzęgiełko chwlowo na stałe spięte

z powodów które wymieniłeś

wyciąganie Stara z rowu
kombinuje nad czymś troche bardziej wytrzymałym nież te blaszki które przesuwają frez na wałku
@Marcin Kraków dzieki

sam pewnie bym sie nad tym z 2 godziny męczył z moim łączem

aczkolwiek na fotach jest jeszcze orginał którym można było przeszkody przed sobą wyrównywać teraz wygląda troszke inaczej

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość