Tirfor

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

tomek.p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn paź 20, 2003 6:06 pm
Lokalizacja: Warmia

Tirfor

Post autor: tomek.p » ndz lut 22, 2004 6:45 pm

Witam.
Zostałem posiadaczem ręcznej wyciągarki. Niestety, leżała parę dobrych lat w szopie. A więc ją rozebrałem wyczyściłem i złożyłem. I pojawił się kłopot :( . Po włożeniu liny i spuszczeniu naciągu machając rączką lina według mnie przesuwa się w odwrotnym kierunku. I zastanawiam się czy może coś źle złożyłem :oops: , czy tak powinno być :o .
Proszę o pomoc bo już go pięć razy rozbierałem i składałem i pomysły mi się skończyły :-?
Pozdrawiam.
L200

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 22, 2004 6:55 pm

ja mam gorzej znalazłem nówke taką i nie chce ciągnąć kilka razy to składałem wszystko git raz ciągnie raz nie nie wiem co mu jest a wszystko wyglada jak by zeszło z taśmy przed chwilą :evil:

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 22, 2004 7:11 pm

a moze macie obaj niewałsciwą line??
mam nadzieje że iwcie jaka powinna być , i nie chodzi mi o grubość bo to chyb aoczywiste
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

tomek.p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn paź 20, 2003 6:06 pm
Lokalizacja: Warmia

Post autor: tomek.p » ndz lut 22, 2004 7:18 pm

A co ma niewłaściwa (teoretycznie) lina do kierunku wciągania :)5
L200

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 22, 2004 7:20 pm

a ma ....sptkałem sie z tym.....a prubowałeś ciągnąć ciężar jakiś?? np tone...i nie auto na kołach po asfalcie.

a moze tak jak kolega żle wlozyłes i nie trafiła tam gdzie powinna. wtedy też może być złudzenie że ciągnie w drugą strone a przy pubie ciągania auta z bagna okazuje sie ze wcale nie ciągnie...
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

tomek.p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn paź 20, 2003 6:06 pm
Lokalizacja: Warmia

Post autor: tomek.p » ndz lut 22, 2004 7:28 pm

Włożyłem na pewno dobrze, a jeżeli chodzi o próbę wyciągania samochodu na przykład z bagna to tak niebardzo, ewentualnie mogę jakąś górę znaleść i spróbować jak się auto spuszcza w dół na tirforze :roll:
L200

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 22, 2004 7:36 pm

a jak nie zadziala ?

:)21

czekaj maleńki już biegne :)21 :)21 :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

tomek.p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn paź 20, 2003 6:06 pm
Lokalizacja: Warmia

Post autor: tomek.p » ndz lut 22, 2004 7:40 pm

:)21
L200

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 22, 2004 7:55 pm

stój :)6 mówie ci bo porzałujesz :)6
:wink:

Leon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 9:35 pm
Lokalizacja: Cambridge,Szczecinek

Post autor: Leon » ndz lut 22, 2004 8:17 pm

Witam.
Zostałem posiadaczem ręcznej wyciągarki. Niestety, leżała parę dobrych lat w szopie. A więc ją rozebrałem wyczyściłem i złożyłem. I pojawił się kłopot . Po włożeniu liny i spuszczeniu naciągu machając rączką lina według mnie przesuwa się w odwrotnym kierunku. I zastanawiam się czy może coś źle złożyłem , czy tak powinno być .
Optymalna lina do Tirfora to 12mm i zobacz czy masz załozony hak po odpowiedniej stroniej ,a poza tym to jak machasz gorna wajcha to powinna lina isc w jedna strone a jak ta z boku -(wajcha) to w przeciwna strone. Przynajmniej ja tak mam w moim Tirforze a uzywalem go nie raz..... :lol: :lol:

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 22, 2004 8:36 pm

stójjjj szalonyyyy...... krzyczy anemik na żółwia...

:)21

ale lina 12 linie 12 nie równa ...:)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
CzarekN
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: czw mar 06, 2003 8:58 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekN » pn lut 23, 2004 8:14 am

Sprobuju jeszcze raz line wlozyc inaczej. U mnie tez ciezko wchodzi. Najczesciej wlasnie w taki sposob, ze cignie w odwrotnym kierunku.
Trzeba lina troche pokrecic i .... z sentymentem :D

Pzdr

Czarek

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5564
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn lut 23, 2004 8:36 am

www.ired.com.pl/uaz/tirfor.jpg

tu jest fotak podpiętego tirfora a wajacha jest na dźwigni do ciagnięcia

a ta koncówka na gorze to jest od luzowania
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Michu
 
 
Posty: 115
Rejestracja: śr paź 29, 2003 8:50 pm
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: Michu » pn lut 23, 2004 6:42 pm

Lina do tirfora musi byc z zelaznym rdzeniem, inaczej nie dziala 8)
KZJ 73

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

Post autor: wojtasM461 » pn lut 23, 2004 7:05 pm

Dobrze mówi,rdzen musi być stalowy bo inaczej lina jest miżdzona i dupa-nie działa!!
no i musi być czysta w srodku bo beda sie roleczki slizgac
a z tym odwrotnym działeaniem to jedna wajcha ma być lużna a druga do przodu tylko nie wiem która bo jakos nie pamiętam i musi działać nie ma chu.. :lol:
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn lut 23, 2004 10:32 pm

kpeugeot pisze:www.ired.com.pl/uaz/tirfor.jpg

tu jest fotak podpiętego tirfora a wajacha jest na dźwigni do ciagnięcia

a ta koncówka na gorze to jest od luzowania
Ale tu widac tylko zakopane kolo :roll:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lut 23, 2004 10:34 pm

Biga pisze:
kpeugeot pisze:www.ired.com.pl/uaz/tirfor.jpg

tu jest fotak podpiętego tirfora a wajacha jest na dźwigni do ciagnięcia

a ta koncówka na gorze to jest od luzowania
Ale tu widac tylko zakopane kolo :roll:
reszta jest głębiej :roll:
to dopiero wtopa :)21

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » pn lut 23, 2004 11:01 pm

CzarekN pisze:Sprobuju jeszcze raz line wlozyc inaczej. U mnie tez ciezko wchodzi. Najczesciej wlasnie w taki sposob, ze cignie w odwrotnym kierunku.
Trzeba lina troche pokrecic i .... z sentymentem :D

Pzdr

Czarek
pokrecic :)5
a moze popiescic mowia ze jak popiescisz to sie zmiesci :)21

lysy_83
 
 
Posty: 231
Rejestracja: pn mar 24, 2003 6:44 pm
Lokalizacja: skorzewo/poznan
Kontaktowanie:

Post autor: lysy_83 » pn lut 23, 2004 11:21 pm

Adamo pisze:
Biga pisze:
kpeugeot pisze:www.ired.com.pl/uaz/tirfor.jpg

tu jest fotak podpiętego tirfora a wajacha jest na dźwigni do ciagnięcia

a ta koncówka na gorze to jest od luzowania
Ale tu widac tylko zakopane kolo :roll:
reszta jest głębiej :roll:
to dopiero wtopa :)21
:)19 :)20 :)21
Lysy;
Samurai

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt lut 24, 2004 12:27 am

hajdi pisze:
CzarekN pisze:Sprobuju jeszcze raz line wlozyc inaczej. U mnie tez ciezko wchodzi. Najczesciej wlasnie w taki sposob, ze cignie w odwrotnym kierunku.
Trzeba lina troche pokrecic i .... z sentymentem :D

Pzdr

Czarek
pokrecic :)5
a moze popiescic mowia ze jak popiescisz to sie zmiesci :)21


mawiaja tez: nie ma sie co piescic to sie musi zmiescic :lol:
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr lut 25, 2004 7:02 pm

Poszedł mi w Tirforze bezpiecznik. A wcale nie było jakoś extremalnie. Zwykłe wyciaganie sztrucla z błota. Często tak się dzieje :)5 . Ile wasze wytrzymuja? I druga sprawa jak już pójdzie ten niby bezpicznik to jak zluzować linę :)5 Próbowałem normalnie tymi widełkami na chama dolną dźwignie przestawić ale się wygły i był koniec.
długi może więcej

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lut 25, 2004 7:13 pm

pancziki pisze:Poszedł mi w Tirforze bezpiecznik. A wcale nie było jakoś extremalnie. Zwykłe wyciaganie sztrucla z błota. Często tak się dzieje :)5 . Ile wasze wytrzymuja? I druga sprawa jak już pójdzie ten niby bezpicznik to jak zluzować linę :)5 Próbowałem normalnie tymi widełkami na chama dolną dźwignie przestawić ale się wygły i był koniec.
Bezpiecznik powinien zostac ścięty przy około 1900 kg (czyli nieźle się przyłożyłeś.. :D ) zapasowe bezpieczniki są w dźwigni posuwu (z plastikową zaślepką). Zakładam, że masz tą "żelazocynk" 1.6 t. Osobiście jeszcze nie wymieniałem a pracowało nią po dwóch chłopa i na przedłużonej dźwigni.. :)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr lut 25, 2004 7:16 pm

a co tam robi za bezpiecznik i jak to wygląda bo nie kumam a może mój tego nie ma dajcie jakąś fotke 8)

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr lut 25, 2004 7:21 pm

Wachlował Adamo . Jak zaczął stękać, że dalej nie idzie wylazłem ze sztrucla we dwóch złapalimy i brzdęk :oops: . Znalazłem te zapasowe bezpiczniki, ale nie moglismy zluzować naciągu . :( . Zadzwoniłem do chermola a on mówi że musi się dać zluzować , że za słabo ciągne. No to się mocniej zaparłem i ..brzdęk widelec wygłem :oops: I co tu robić :)5 :o
długi może więcej

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » śr lut 25, 2004 7:25 pm

leszek pisze:a co tam robi za bezpiecznik i jak to wygląda bo nie kumam a może mój tego nie ma dajcie jakąś fotke 8)
Taki mosiężny wałeczek fi może z 8 mm (nie chce mi sie schodzić do samochodu) i długości gdzieś ze dwa cm. Pracuje na ścinanie, zamocowany u nasady dźwigni (trzeba odkręcić) i obliczony właśnie na te 1.9 t.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości