Strona 1 z 1

moc na koła i na wincha = mechanik ??

: pt gru 28, 2007 8:35 pm
autor: K260 Inowrocław
Ja osobiście byłem zawsze przekonany że jak ma sie mechanika to można tylko albo winch albo koła,
A tu ostatnio sie dowiaduje że jak PTO do patrola i star, to można jednocześnie przekazywac moc na koła i na mechanika, czy to prawda ??

: pt gru 28, 2007 8:38 pm
autor: Klamer
Zależy od PTO - generalnie tak

: pt gru 28, 2007 8:41 pm
autor: N2O
ja mogę tak jak chcę: winch lub winch+koła, choć pomagając kołami silnik ma dużo ciężej

: pt gru 28, 2007 8:43 pm
autor: K260 Inowrocław
No to ok, dziekuje i sory za laikowe pytanie

: pt gru 28, 2007 8:54 pm
autor: K260 Inowrocław
N2O pisze:ja mogę tak jak chcę: winch lub winch+koła, choć pomagając kołami silnik ma dużo ciężej
Ma dużo ciężej, to znaczy że jak równocześnie winda i koła i mocne znęcanie sie to może coś sie roz........paśc :D

: pt gru 28, 2007 8:58 pm
autor: N2O
po prostu silnik czasem nie daje rady(szczególnie na reduktorze i 2) i zdycha. Ale może mój silnik to wyjątkowy zdechlak :)21

: pt gru 28, 2007 9:24 pm
autor: K260 Inowrocław
jeśli chodzi o mechaniki to jestem laik, wiec mam pytanie,
jakiego biegu i na reduktorze czy bez przy jakich przeszkodach najlepiej stosowac

: pt gru 28, 2007 9:45 pm
autor: Tapeworm
zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21

: pt gru 28, 2007 10:03 pm
autor: K260 Inowrocław
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
Tak,tak, świetnie to ująłęś :)20 :)4 :)4 :)20

: pt gru 28, 2007 10:04 pm
autor: LR_Olek
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
tejpus... to taka moda nowa ostatnio jest...

kazdy chce wszystko natychmiast i po latwiznie

: pt gru 28, 2007 10:06 pm
autor: Szupryk46
K260 Inowrocław pisze:
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
Tak,tak, świetnie to ująłęś :)20 :)4 :)4 :)20
No, ładnie to ujęte :)2 :)20

: pt gru 28, 2007 10:46 pm
autor: Tapeworm
LR_Olek pisze:
Tapeworm pisze:zależy od sytuacji, ludzie latami praktykują by doświadczenie nabyć, a ty chcesz odpowiedzi w jednym poście :)21
tejpus... to taka moda nowa ostatnio jest...

kazdy chce wszystko natychmiast i po latwiznie
A później dziwią się patrząc, na zawieszenie które zostało w lagrze zaparte o jakiś kamień :)21

Ja mam tirfora, ale kombinuje tak by go nie używać :iwnk: jak będę miał nadmiar kasy, to będzie oryginalny mechanik... bo to oryginał i już, dedykowany niejako i miej upierdliwości z montażem niż w elektryku :)2

: sob gru 29, 2007 12:12 am
autor: Miskiller
N2O pisze:po prostu silnik czasem nie daje rady(szczególnie na reduktorze i 2) i zdycha. Ale może mój silnik to wyjątkowy zdechlak :)21
w 160 tak sie dzieje... w gr zwijasz na 5 bez problemu...

: sob gru 29, 2007 5:24 am
autor: N2O
dlatego przydało by się przynajmniej SD33T i lepsze przełożenia w mostach :)21

: sob gru 29, 2007 12:18 pm
autor: koniu
Nie chodzi chyba o siłę silnika, trzeba dopasować prędkości obrotowe kół i PTO.

: sob gru 29, 2007 9:57 pm
autor: N2O
u mnie jest jeszcze założona jakaś dodatkowa przekładnia zwalniająca na wałku wyciągarki, a przełożenia w mostach w 160 nie są najlepsze szczególnie przy skrzyni 4 biegowej

: sob gru 29, 2007 10:12 pm
autor: Klamer
koniu pisze:Nie chodzi chyba o siłę silnika, trzeba dopasować prędkości obrotowe kół i PTO.
nie jesteś w stanie tego dopasować - przy wyciągarce starowskiej masz bodajże przełożenie 22:1 czyli jakbyś nie kombinował zawsze wyciągarka będzie wolniejsza.
Pytanie bylo, "...można jednocześnie przekazywać moc na koła i na mechanika, czy to prawda? ..." - odpowiedz jak na poziom złożoności pytania jest prosta - tak, to prawda

: ndz gru 30, 2007 9:26 am
autor: koniu
no jakoś tak to jest z tym pytaniem :wink:

: ndz gru 30, 2007 10:11 pm
autor: vetrieska
Na pytanie w temacie odpowiedz juz jest, dopisze troche o mechaniku i wspomaganiu kolami.
W legendzie terenowek Pradze V3S (wg mnie lepsza od Stara 660) mechanik ma przelozenie 1/16 i pedzony jest ze skrzyni rozdzielczej. Skrzynia na terenowym ma 2.15x3.9 (przekl. glowna)x2.14 (zwolnica) =17.94. Z tym ze kolo jest jeszcze jakies 5 razy wieksze niz beben. I tyle w temacie synchronizacji. Trzebaby poteznej redukcji w skrzyni zeby bylo to mozliwe, a wsrod braci off-roadowej kraza jakies legendy ze to sie zgrywalo.Aha max. predkosc max. wciagarki w Pradze to 30 m/min przy 2100 obr/min, samochod przy tych obrotach na jedynce terenowej jedzie 3.2 km/h czyli 53m/min z tym ze predkosc max. wciagarki jest podana na wyzszym biegu. A Praga jest jednym z najwolniejszych samochodow jakie znam i w ogole ma krotkie biegi, vmax 60 km/h.
za to jesli samochod ma automatyczna skrzynie to sie pieknie zgrywa :)2.