elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob sty 19, 2008 6:22 pm
będę robił hamulec tarczowy mechanika starowskiego - tarcza skuter + reszta hamulca(zacisk,przewód,pompka,zbiorniczek) CBR 600 tył.
ale nie w tym rzecz.
Potrzebuję zamontować tarczę hamulca na wałku wyciągarki w miejscu kółka
(oryginalny hamulec taśmowy?)
Piastę wykonałbym z tego kółka, ale tu jest problem, bo go nie mam.
Może u kogoś to zbywa?
Na giełdę z tym nie idę bo chyba nie ma sensu
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » ndz sty 20, 2008 5:06 pm
Napewno mi chodzi o kółko oryginalnego hamulca. Dziś widziałem to na giełdzie, ale niestety niechcieli sprzedać bez wyciągarki.
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » ndz sty 20, 2008 5:31 pm
tak,tylko ja chcę zamontować taki hamulec z drubiej strony - w starze wałek jest na przestrzał przekładni
-
Piotr Karcz

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Post
autor: Piotr Karcz » pn sty 21, 2008 1:36 am
Znajomy rozkręca ostatniego Stara 266...jak coś będzie to za 2-3 dni dam znać...nie wywalaj na razie tej windy

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn sty 21, 2008 5:04 pm
ja myślę że hamulec na bęben byłby lepszy

-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » pn sty 21, 2008 5:12 pm
Pilmar, a do czego ten hamulec miałby służyć?- bęben wyciągarki starowskiej jest samohamowny (mówię o przełożeniu w ok 20:1), a można również wykorzystać rozwiązanie hamowania wolnego bębna w dużo prostszy sposób...
Nadal ześwirowany...
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pn sty 21, 2008 6:28 pm
oj nie jest samohamowny,
widziałem jak auto wyjeżdzające z rzeki pod skarpę ,spowrotem do niej wracało po wciśnieciu sprzęgła.
-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » pn sty 21, 2008 6:37 pm
ok - to ja tego nie zauważyłem u Siebie - wcisnę sprzęgło i nadal stoi. Myślałem o samohamowności przy rozpięciu bębna poprzez przełączenie dźwigni wyciągarki
Nadal ześwirowany...
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn sty 21, 2008 7:13 pm
Tych przekładni ze stara są przynajmniej dwa rodzaje. Te z 23 zębami są
samohamowne.
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » pn sty 21, 2008 7:40 pm
protetyk pisze:Tych przekładni ze stara są przynajmniej dwa rodzaje. Te z 23 zębami są
samohamowne.
są trzy
1:11
1:15
1:22

LJ 70
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn sty 21, 2008 7:48 pm
Wiedziałem że gdzieś mi dzwoni

-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pn sty 21, 2008 9:26 pm
wolałbym żeby przekładnia 1/22 niepotzebowała hamulca.
ale jest tu ktoś kto sprawdził ze da się wisieć na przykładowo pionowej ścianie( beż hamulca kół) , na samohamowności tej przekładni

-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pn sty 21, 2008 9:30 pm
Klamer pisze:ok - to ja tego nie zauważyłem u Siebie - wcisnę sprzęgło i nadal stoi. Myślałem o samohamowności przy rozpięciu bębna poprzez przełączenie dźwigni wyciągarki
no tak byłoby ok.
ale prawie pionowo też da radę?
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn sty 21, 2008 10:03 pm
tak
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pn sty 21, 2008 10:14 pm
protetyk pisze:tak
zapomniałem dopisać że w aucie +/- 2 tony z gratami...
bo qada to wędkarz na markowym kołowrotku ....

-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn sty 21, 2008 10:39 pm
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pn sty 21, 2008 10:57 pm
na 100% bez żadnego hamulca?
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn sty 21, 2008 11:21 pm
tak
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » czw sty 31, 2008 10:12 pm
no więc tak star jest samohamowny jak większość przekładni ślimakowych, tyle że, jak ciągniesz się i zatrzymasz nie ma szans żeby lina się rozwinęła mam sprawdzone to na moim uazie(1800kg) w zasadzie w pionie, problem pojawia się jak chcesz line popuścić włączając wsteczny i wtedy kaplica, zaczyna się rozwijać (można jedynie wyhamować w przypadku gdy wyciągarka działa razem z kołami) o co w uazie ciężko gdyż lina ma zmieniony kierunek zwijania liny przez rolke
w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
husky
-

- Posty: 120
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: Bochnia
Post
autor: husky » sob lut 02, 2008 11:52 am
mudder pisze:no więc tak star jest samohamowny jak większość przekładni ślimakowych, tyle że, jak ciągniesz się i zatrzymasz nie ma szans żeby lina się rozwinęła mam sprawdzone to na moim uazie(1800kg) w zasadzie w pionie, problem pojawia się jak chcesz line popuścić włączając wsteczny i wtedy kaplica, zaczyna się rozwijać (można jedynie wyhamować w przypadku gdy wyciągarka działa razem z kołami) o co w uazie ciężko gdyż lina ma zmieniony kierunek zwijania liny przez rolke
Potwierdzam opinie kolegi , z tym że u mnie nie występuje wspomniany problem niekontrolowanego rozwijania się liny (u mnie w parchu nie ma zblocza jak u muddera). Patrol (2200kg) na starze 22:1, wisi prawie w pionie bez problemu.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » sob lut 02, 2008 12:48 pm
taa to spróbuj wrzucić wsteczny w pozycji n reduktora podczas takiego zwisu

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
husky
-

- Posty: 120
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: Bochnia
Post
autor: husky » sob lut 02, 2008 1:42 pm
To przecierz normalne że na wstecznym lina się rozwija, a pod obciążeniem (waga wiszącego auta) nie uda Ci się zwolnić liny nie używając hamulca kół lub liny asekuracyjnej.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » sob lut 02, 2008 2:21 pm
husky pisze:To przecierz normalne że na wstecznym lina się rozwija, a pod obciążeniem (waga wiszącego auta) nie uda Ci się zwolnić liny nie używając hamulca kół lub liny asekuracyjnej.
Nie zrozumiałeś mnie chodzi o to że jak w trakcie zwisu zechcesz się trochę opuścić a nie masz osobnego hamulca do bębna wyciągarki to musisz zrobić to w włączonym napędem kół bo inaczej nie zatrzymasz samoczynnego rozwijania liny

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
husky
-

- Posty: 120
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: Bochnia
Post
autor: husky » sob lut 02, 2008 3:30 pm
Hamulec bębna owszem bardzo przydatny (najlepiej taki żeby utrzymał wiszące auto po wysprzęgleniu bębna), ale hamulec na wałku wyciągarki

po co

k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość