hamulec w starze

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

hamulec w starze

Post autor: pilmar » sob sty 19, 2008 6:22 pm

będę robił hamulec tarczowy mechanika starowskiego - tarcza skuter + reszta hamulca(zacisk,przewód,pompka,zbiorniczek) CBR 600 tył.
ale nie w tym rzecz.
Potrzebuję zamontować tarczę hamulca na wałku wyciągarki w miejscu kółka
(oryginalny hamulec taśmowy?)
Piastę wykonałbym z tego kółka, ale tu jest problem, bo go nie mam.

Może u kogoś to zbywa?

Na giełdę z tym nie idę bo chyba nie ma sensu

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz sty 20, 2008 5:06 pm

Napewno mi chodzi o kółko oryginalnego hamulca. Dziś widziałem to na giełdzie, ale niestety niechcieli sprzedać bez wyciągarki.

Awatar użytkownika
wodzu513
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 7:04 pm
Lokalizacja: Husów

Post autor: wodzu513 » ndz sty 20, 2008 5:19 pm

To chyba oto ci chodzi tylko to jest wyciągara od Pragi a nie stara .

http://img259.imageshack.us/my.php?imag ... 774vg5.jpg
Kiedyś zmotany uaz a teraz Też zmotana VITARKA 1,6 benz :P:P

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz sty 20, 2008 5:31 pm

tak,tylko ja chcę zamontować taki hamulec z drubiej strony - w starze wałek jest na przestrzał przekładni

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn sty 21, 2008 1:36 am

Znajomy rozkręca ostatniego Stara 266...jak coś będzie to za 2-3 dni dam znać...nie wywalaj na razie tej windy :wink:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn sty 21, 2008 5:04 pm

ja myślę że hamulec na bęben byłby lepszy :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pn sty 21, 2008 5:12 pm

Pilmar, a do czego ten hamulec miałby służyć?- bęben wyciągarki starowskiej jest samohamowny (mówię o przełożeniu w ok 20:1), a można również wykorzystać rozwiązanie hamowania wolnego bębna w dużo prostszy sposób...
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 6:28 pm

oj nie jest samohamowny,
widziałem jak auto wyjeżdzające z rzeki pod skarpę ,spowrotem do niej wracało po wciśnieciu sprzęgła.

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » pn sty 21, 2008 6:37 pm

ok - to ja tego nie zauważyłem u Siebie - wcisnę sprzęgło i nadal stoi. Myślałem o samohamowności przy rozpięciu bębna poprzez przełączenie dźwigni wyciągarki
Nadal ześwirowany...

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn sty 21, 2008 7:13 pm

Tych przekładni ze stara są przynajmniej dwa rodzaje. Te z 23 zębami są
samohamowne.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 21, 2008 7:40 pm

protetyk pisze:Tych przekładni ze stara są przynajmniej dwa rodzaje. Te z 23 zębami są
samohamowne.
są trzy

1:11
1:15
1:22

:)21
LJ 70

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn sty 21, 2008 7:48 pm

Wiedziałem że gdzieś mi dzwoni :)21

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 9:26 pm

wolałbym żeby przekładnia 1/22 niepotzebowała hamulca.
ale jest tu ktoś kto sprawdził ze da się wisieć na przykładowo pionowej ścianie( beż hamulca kół) , na samohamowności tej przekładni ??

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 9:30 pm

Klamer pisze:ok - to ja tego nie zauważyłem u Siebie - wcisnę sprzęgło i nadal stoi. Myślałem o samohamowności przy rozpięciu bębna poprzez przełączenie dźwigni wyciągarki
no tak byłoby ok.
ale prawie pionowo też da radę?

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn sty 21, 2008 10:03 pm

tak

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 10:14 pm

protetyk pisze:tak
zapomniałem dopisać że w aucie +/- 2 tony z gratami... :wink:
bo qada to wędkarz na markowym kołowrotku .... :wink:

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn sty 21, 2008 10:39 pm


Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 10:57 pm

na 100% bez żadnego hamulca?

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn sty 21, 2008 11:21 pm

tak

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw sty 31, 2008 10:12 pm

no więc tak star jest samohamowny jak większość przekładni ślimakowych, tyle że, jak ciągniesz się i zatrzymasz nie ma szans żeby lina się rozwinęła mam sprawdzone to na moim uazie(1800kg) w zasadzie w pionie, problem pojawia się jak chcesz line popuścić włączając wsteczny i wtedy kaplica, zaczyna się rozwijać (można jedynie wyhamować w przypadku gdy wyciągarka działa razem z kołami) o co w uazie ciężko gdyż lina ma zmieniony kierunek zwijania liny przez rolke
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » sob lut 02, 2008 11:52 am

mudder pisze:no więc tak star jest samohamowny jak większość przekładni ślimakowych, tyle że, jak ciągniesz się i zatrzymasz nie ma szans żeby lina się rozwinęła mam sprawdzone to na moim uazie(1800kg) w zasadzie w pionie, problem pojawia się jak chcesz line popuścić włączając wsteczny i wtedy kaplica, zaczyna się rozwijać (można jedynie wyhamować w przypadku gdy wyciągarka działa razem z kołami) o co w uazie ciężko gdyż lina ma zmieniony kierunek zwijania liny przez rolke
Potwierdzam opinie kolegi , z tym że u mnie nie występuje wspomniany problem niekontrolowanego rozwijania się liny (u mnie w parchu nie ma zblocza jak u muddera). Patrol (2200kg) na starze 22:1, wisi prawie w pionie bez problemu.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » sob lut 02, 2008 12:48 pm

taa to spróbuj wrzucić wsteczny w pozycji n reduktora podczas takiego zwisu :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » sob lut 02, 2008 1:42 pm

To przecierz normalne że na wstecznym lina się rozwija, a pod obciążeniem (waga wiszącego auta) nie uda Ci się zwolnić liny nie używając hamulca kół lub liny asekuracyjnej.
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » sob lut 02, 2008 2:21 pm

husky pisze:To przecierz normalne że na wstecznym lina się rozwija, a pod obciążeniem (waga wiszącego auta) nie uda Ci się zwolnić liny nie używając hamulca kół lub liny asekuracyjnej.
Nie zrozumiałeś mnie chodzi o to że jak w trakcie zwisu zechcesz się trochę opuścić a nie masz osobnego hamulca do bębna wyciągarki to musisz zrobić to w włączonym napędem kół bo inaczej nie zatrzymasz samoczynnego rozwijania liny :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: husky » sob lut 02, 2008 3:30 pm

Hamulec bębna owszem bardzo przydatny (najlepiej taki żeby utrzymał wiszące auto po wysprzęgleniu bębna), ale hamulec na wałku wyciągarki !! ?? po co ??
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość