Strona 1 z 2

hamulec w starze

: sob sty 19, 2008 6:22 pm
autor: pilmar
będę robił hamulec tarczowy mechanika starowskiego - tarcza skuter + reszta hamulca(zacisk,przewód,pompka,zbiorniczek) CBR 600 tył.
ale nie w tym rzecz.
Potrzebuję zamontować tarczę hamulca na wałku wyciągarki w miejscu kółka
(oryginalny hamulec taśmowy?)
Piastę wykonałbym z tego kółka, ale tu jest problem, bo go nie mam.

Może u kogoś to zbywa?

Na giełdę z tym nie idę bo chyba nie ma sensu

: ndz sty 20, 2008 5:06 pm
autor: pilmar
Napewno mi chodzi o kółko oryginalnego hamulca. Dziś widziałem to na giełdzie, ale niestety niechcieli sprzedać bez wyciągarki.

: ndz sty 20, 2008 5:19 pm
autor: wodzu513
To chyba oto ci chodzi tylko to jest wyciągara od Pragi a nie stara .

http://img259.imageshack.us/my.php?imag ... 774vg5.jpg

: ndz sty 20, 2008 5:31 pm
autor: pilmar
tak,tylko ja chcę zamontować taki hamulec z drubiej strony - w starze wałek jest na przestrzał przekładni

: pn sty 21, 2008 1:36 am
autor: Piotr Karcz
Znajomy rozkręca ostatniego Stara 266...jak coś będzie to za 2-3 dni dam znać...nie wywalaj na razie tej windy :wink:

: pn sty 21, 2008 5:04 pm
autor: N2O
ja myślę że hamulec na bęben byłby lepszy :)21

: pn sty 21, 2008 5:12 pm
autor: Klamer
Pilmar, a do czego ten hamulec miałby służyć?- bęben wyciągarki starowskiej jest samohamowny (mówię o przełożeniu w ok 20:1), a można również wykorzystać rozwiązanie hamowania wolnego bębna w dużo prostszy sposób...

: pn sty 21, 2008 6:28 pm
autor: pilmar
oj nie jest samohamowny,
widziałem jak auto wyjeżdzające z rzeki pod skarpę ,spowrotem do niej wracało po wciśnieciu sprzęgła.

: pn sty 21, 2008 6:37 pm
autor: Klamer
ok - to ja tego nie zauważyłem u Siebie - wcisnę sprzęgło i nadal stoi. Myślałem o samohamowności przy rozpięciu bębna poprzez przełączenie dźwigni wyciągarki

: pn sty 21, 2008 7:13 pm
autor: protetyk
Tych przekładni ze stara są przynajmniej dwa rodzaje. Te z 23 zębami są
samohamowne.

: pn sty 21, 2008 7:40 pm
autor: Mag69
protetyk pisze:Tych przekładni ze stara są przynajmniej dwa rodzaje. Te z 23 zębami są
samohamowne.
są trzy

1:11
1:15
1:22

:)21

: pn sty 21, 2008 7:48 pm
autor: protetyk
Wiedziałem że gdzieś mi dzwoni :)21

: pn sty 21, 2008 9:26 pm
autor: pilmar
wolałbym żeby przekładnia 1/22 niepotzebowała hamulca.
ale jest tu ktoś kto sprawdził ze da się wisieć na przykładowo pionowej ścianie( beż hamulca kół) , na samohamowności tej przekładni ??

: pn sty 21, 2008 9:30 pm
autor: pilmar
Klamer pisze:ok - to ja tego nie zauważyłem u Siebie - wcisnę sprzęgło i nadal stoi. Myślałem o samohamowności przy rozpięciu bębna poprzez przełączenie dźwigni wyciągarki
no tak byłoby ok.
ale prawie pionowo też da radę?

: pn sty 21, 2008 10:03 pm
autor: protetyk
tak

: pn sty 21, 2008 10:14 pm
autor: pilmar
protetyk pisze:tak
zapomniałem dopisać że w aucie +/- 2 tony z gratami... :wink:
bo qada to wędkarz na markowym kołowrotku .... :wink:

: pn sty 21, 2008 10:39 pm
autor: protetyk

: pn sty 21, 2008 10:57 pm
autor: pilmar
na 100% bez żadnego hamulca?

: pn sty 21, 2008 11:21 pm
autor: protetyk
tak

: czw sty 31, 2008 10:12 pm
autor: mudder
no więc tak star jest samohamowny jak większość przekładni ślimakowych, tyle że, jak ciągniesz się i zatrzymasz nie ma szans żeby lina się rozwinęła mam sprawdzone to na moim uazie(1800kg) w zasadzie w pionie, problem pojawia się jak chcesz line popuścić włączając wsteczny i wtedy kaplica, zaczyna się rozwijać (można jedynie wyhamować w przypadku gdy wyciągarka działa razem z kołami) o co w uazie ciężko gdyż lina ma zmieniony kierunek zwijania liny przez rolke

: sob lut 02, 2008 11:52 am
autor: husky
mudder pisze:no więc tak star jest samohamowny jak większość przekładni ślimakowych, tyle że, jak ciągniesz się i zatrzymasz nie ma szans żeby lina się rozwinęła mam sprawdzone to na moim uazie(1800kg) w zasadzie w pionie, problem pojawia się jak chcesz line popuścić włączając wsteczny i wtedy kaplica, zaczyna się rozwijać (można jedynie wyhamować w przypadku gdy wyciągarka działa razem z kołami) o co w uazie ciężko gdyż lina ma zmieniony kierunek zwijania liny przez rolke
Potwierdzam opinie kolegi , z tym że u mnie nie występuje wspomniany problem niekontrolowanego rozwijania się liny (u mnie w parchu nie ma zblocza jak u muddera). Patrol (2200kg) na starze 22:1, wisi prawie w pionie bez problemu.

: sob lut 02, 2008 12:48 pm
autor: mudder
taa to spróbuj wrzucić wsteczny w pozycji n reduktora podczas takiego zwisu :)21

: sob lut 02, 2008 1:42 pm
autor: husky
To przecierz normalne że na wstecznym lina się rozwija, a pod obciążeniem (waga wiszącego auta) nie uda Ci się zwolnić liny nie używając hamulca kół lub liny asekuracyjnej.

: sob lut 02, 2008 2:21 pm
autor: mudder
husky pisze:To przecierz normalne że na wstecznym lina się rozwija, a pod obciążeniem (waga wiszącego auta) nie uda Ci się zwolnić liny nie używając hamulca kół lub liny asekuracyjnej.
Nie zrozumiałeś mnie chodzi o to że jak w trakcie zwisu zechcesz się trochę opuścić a nie masz osobnego hamulca do bębna wyciągarki to musisz zrobić to w włączonym napędem kół bo inaczej nie zatrzymasz samoczynnego rozwijania liny :)21

: sob lut 02, 2008 3:30 pm
autor: husky
Hamulec bębna owszem bardzo przydatny (najlepiej taki żeby utrzymał wiszące auto po wysprzęgleniu bębna), ale hamulec na wałku wyciągarki !! ?? po co ??