wyciągarka - brak prądu a diesel

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5564
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

wyciągarka - brak prądu a diesel

Post autor: kpeugeot » czw lut 07, 2008 9:19 am

hej

taki teoretyczny problem

stoje w błocie - zaczynam korzystac z wyciągarki (auto ma tylko jeden główny akumulator) silnik pracuje nonstop,

ponieważ dużo tego ciągnięcia to aku pada wyciągarka nie ciągnie bo pradu brak,

pytanie nr 1 - czy silnik dalej będzie pracował - mniemam że tak
pytanie nr 2 - włączając ssanie w aucie - jak szybko aku zostanie doładowane - 1 godzina - 2 czy wiecej


czy korzystając z wyciągarki sporadycznie (awaryjnie) jest sens kupować drugi aku np optime i czy optima dobrze znosi współpracę z centrą futurą
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw lut 07, 2008 9:32 am

silnik ine zgaśnie.. chyba, że ma pompę sterowaną prądemm

ale.. nie rozumiem po co chcesz mordować akumulator.. wszak zanim zdechnie całkiem to już dano nie da rady ciągnąć auta

zamontuj miernik (voltomierz - choćby zwykły miernik za 15zeta wpinany do np gniazda zapalniczki) i obserwuj co się dzieje

co do optimy - a po co? jak masz odrby akumulator, dobry alternator i dobrą windę.. seryjny sobie poradzi.. Jak przestanie sobie radzić to możesz zwiększać pojemność układu... ale wtedy warto będzie pomyśleć o wydajniejszym altku

reasumując..montuj windę i tyle, pamiętaj o wyłączniku centralnym

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5564
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw lut 07, 2008 9:44 am

winda na aucie

a wyłącznik centralny jakiś specjal? - jakieś wymagania minimalne?

czy do gniazda wystaczy voltomierz czy akoś muszę wpiąc amperomierz?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw lut 07, 2008 9:52 am

wyłącznik -byle nie z żuka, kup jakiś dobry z ciężarówki - u nas wszysyc mają te z czerwonym pokrętłami :)21 za cholerę nie wiem jak toto się nazywa

wystarczy voltomierz - szybciutko nauczysz się interpretować właściwie jego wskazania

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5564
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw lut 07, 2008 10:21 am

dzięki
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lut 07, 2008 10:36 am

miałem swego czasu

taki zestaw: toyota lj70 + spirala exide (ta mocniejsza, bodajze 55Ah) + wyciagarka T-Max 9500

zdarzyło sie kilkukrotnie wywalić prąd z akumulatora do zera (przy probie uzycia wyciagarki przygasaly kontrolki, gasło radio), silnik mi tez raz zgasł w środku torfowiska (ale chyba przez zduszenie) - zapalilem go na zaciąg będąc wyciaganym (ja i drugi samochod) na starowskim mechaniku (w tymze bagnie) :lol:

poźniej zamontowałem sobie już woltomierz

a teraz co do ładowania - podwyższone obroty, pół godziny snu i akumulator prawie pełny, spierala fenomenalnie przyswaja każdy prąd (najlepiej jak najwiekszy) - pytanie, czy alternator tyle da :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw lut 07, 2008 10:39 am

Konrad jak będziesz szukał hebla to wdepnij do mnie , leży sobie jeszcze taki jeden na półce , miałem go montować u siebie ale zainwestuje w coś takiego : http://www.wyprawa4x4.com.pl/sklep/ind ... y=&prod=59
FZJ80

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5564
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw lut 07, 2008 10:43 am

i taki układ mozna chyba taniej samemu zrobić jakimś elektro wyłącznikiem - zbadam temat - i coś pomajstruję
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw lut 07, 2008 10:58 am

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: wyciągarka - brak prądu a diesel

Post autor: LR_Olek » pt lut 08, 2008 9:05 am

kpeugeot pisze: pytanie nr 2 - włączając ssanie w aucie - jak szybko aku zostanie doładowane - 1 godzina - 2 czy wiecej
ssanie w dieslu? :o
to jakas nowosc...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 08, 2008 9:22 am

no właśnie chciałem pytać...
:)21

chyba że ma chomiki poinstalowane i one ssą, czy też ssają...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: wyciągarka - brak prądu a diesel

Post autor: kapec » pt lut 08, 2008 9:26 am

LR_Olek pisze:
kpeugeot pisze: pytanie nr 2 - włączając ssanie w aucie - jak szybko aku zostanie doładowane - 1 godzina - 2 czy wiecej
ssanie w dieslu? :o
to jakas nowosc...
Tu sie mylisz, w starszych dieslach sie spotyka.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 08, 2008 9:27 am

ssanie?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt lut 08, 2008 9:34 am

czesław&jarząbek pisze:ssanie?

:)21
wiesz ja u siebie mam podwójny gaz :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: qqba » pt lut 08, 2008 9:46 am

Ja mam ręczne ssanie w dieslu :o
Hilux 88' 2,4D(2L)
Błoto wciąga.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » pt lut 08, 2008 9:54 am

Ssanie, sranie, kolega pewnie użył skrótu myślowego...
ssanie=pokrętło do żwiększania dawki paliwa/obrotów silnika.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: qqba » pt lut 08, 2008 10:48 am

To co u mnie trzeba pociągnąć jak w poldku na gazniku :lol:
Błoto wciąga.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pt lut 08, 2008 12:07 pm

kpeugeot pisze:i taki układ mozna chyba taniej samemu zrobić jakimś elektro wyłącznikiem - zbadam temat - i coś pomajstruję
jest takie coś szczególnie jeżeli planujesz 2 aku http://www.intelle.pl/separator_bezstratny_2_sekcje.pdf :)2

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt lut 08, 2008 1:37 pm

"ssanie" w dieslu to nic innego jak zwiększenie dawki paliwa, albo zmiana kąta wtrysku albo po prostu podniesienie obrotów biegu jałowego - zależy od konstrukcji :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt lut 08, 2008 2:02 pm

N2O pisze:"ssanie" w dieslu to nic innego jak zwiększenie dawki paliwa, albo zmiana kąta wtrysku albo po prostu podniesienie obrotów biegu jałowego - zależy od konstrukcji :)21
albo ręczny "gaz", taka namiastka tempomatu


:)21
LJ 70

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt lut 08, 2008 3:29 pm

Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pt lut 08, 2008 3:39 pm


te to na pewno nie są do samochodu, no ale mozna sprawdzic samemu

http://www.allegro.pl/item305595557_odl ... _400_.html
http://www.allegro.pl/item308137872_roz ... _nowy.html
http://www.allegro.pl/item308138611_roz ... _nowy.html


komus rozdzialnia prądu z samochodem sie pop......a :)21
Czwarte serce :cry:

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt lut 08, 2008 4:07 pm

Spoko, wpisałem w wyszukiwarce Allegro słowo "Odłącznik". Że wyszukiwarka znalazła więcej, to już nie moja wina. Nie przyszło mi nawet do głowy że ktoś mógłby taki "energetyczny" odłącznik wykorzystać do odłączania akumulatora. Chociaż jak widzę niektórym takie rzeczy do głowy przyszły.
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość