
Jak motac
Moderator: Misiek Bielsko
Jak motac
Witam kolegów. Ja z pytaniami do was. Kupilem Tabora noi sie zastanawiam jak ja montowac. Zderzak bede robil typu ARB zeby wyciagarka byla mniej widoczna dla zlodzieji ;p Ale teraz pytanie . Jak zrobic instalacje? na dwa aku ? czekam na wasze odpowiedzi
i jesli na 2 aku to gdzie najlepiej wstawic drugi itd. Pozdrawiam

Patrol GR Y60 
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
Pojeździj najpierw na jednym, tylko że zapodaj specjalny. Jeśli nie wyda to wtedy zapodaj drugi. Chyba że wiesz że będziesz miał dużo i długiego ciągania no to wtedy 2 aku i dobrze by było 2 alternatory, albo jeden a mocny.
Ja u siebie mam 1 aku i 1 alternator, ale masa auta trochę inna - ale za to mam 2 windy.
Ja u siebie mam 1 aku i 1 alternator, ale masa auta trochę inna - ale za to mam 2 windy.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
-
- Posty: 905
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Dwa aku nie stosuje się jako zamiennik jednego dużego
, chociaż sporo ludzi tak myśli. Zasada powinna być taka: jeden aku do zasilania instalacji, drugo do wciągarki. Oba ładowane normalnie z instalacji, ale rozdzielone specjalnym układem blokującym, który sprawia, że podczas używania wyciągarki rozładowuje się tylko jeden z akumulatorów. Po to, żeby było z czego uruchomić silnik , jak ten aku co zasila wciągarkę rozładuje się do zera. Wiem, że zaraz ktoś powie, że wciągarka to tylko na zapalonym silniku - wciągarka pobiera nawet do 400A prądu (i więcej), potrafi tak obniżyć napięcie że nawet gnojówkowóz zgaśnie, że o benzyniaku nie wspomnę. Po to wtedy jest ten drugi aku 


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Niewiem czy dobrze mysle ale zdaje mi sie że w parchatym jest na tyle duzy alternator ze nie powinno byc problemu z brakiem prądu. Parę osob ciaga swoje suzuki na seryjnym alternatorze 50A, i jakos daja rade. Nie zdaje mi sie ze parchaty alternator ma mniej niz 150 A. Pomysł z dwoma aku, dodatkowym alternatorem, osobna instalacja pod wyciagarke nie jest zły ale czy to nie lekka przesada jak ktos sporadycznie sie bedzie tarmosił 

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Może i jest to lekka przesada, ale, jak mawiają starożytni górale - lepiej mieć i nie musieć używać niż nie mieć i żałować, że nie ma co użyć
Dwa aku są istotne jak często włuczysz się samopas.

Dwa aku są istotne jak często włuczysz się samopas.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ma mniej i to o wiele mniej.Stachu-80 pisze: Nie zdaje mi sie ze parchaty alternator ma mniej niz 150 A. P
Katalogowo na miec 70A
Alternator jest produkcji Mitsubishi
Ladowanie nominalne na poziomie 14,1 do 14,7 V , ma uzyskiwac od 1300 obr po podaniu napiecia wzbudzenia.
Obciazenia: powyzej 56A przy 2500 obr, i powyzej 65A przy 5000
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Weźcie jeszcze pod uwagę taką żecz: jak akumulator jest już kompletnie rozładowany, to winch pracuje w zasadzie tylko na prądzie dostarczanym przez alternator. Możliwość poboru pradu na poziomie 400A oznacza, że winch generuje oporność (pozorną) na poziomie 0,03 ohma, jak jego silnik stoi w miejscu. To w zasadzie tak mała wartość, że można ją potraktować jak zwarcie w instalacji. A zwarcie powoduje drastyczny spadek napięcia (zdolny wyłączyć silnik), a w skrajnym przypadku (np. takie zwarcie przy pełnej mocy alternatora - max rpm) taki udar prądowy może przepalić główny bezpiecznik zabezpieczający alternator. I wtedy jak jedziesz sam to kaplica. 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jak zwykle - rozsądek. Czyli dobór rozwiązania do potrzeb. Jak jeździsz w terenie niezbyt ciężkim i wyciąganie zdaża się sporadycznie, jazda na linie na krutkich dystansach, a do tego rzadko pomykasz sam lub niezbyt daleko od cywilizacji, to wystarczy jeden aku.
Jak ma być bardziej wyczynowo i daleko od cywilizacji - to im bardziej niezawodne rozwiązanie tym lepsze
Jak ma być bardziej wyczynowo i daleko od cywilizacji - to im bardziej niezawodne rozwiązanie tym lepsze

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Taki drugi aku to trochę jest jak koło zapasowe - nie myślisz o nim dopuki kapcia cie złapiesz. A jak złapiesz i zapasu nie masz to i tak za późno na myślenieLR_Olek pisze:grunt to....przestac sobei stwarzac problemy wyimaginowane

Uważam, że jak winch elektryczny montowany jest do auta wyprawowego, (które w dodatku na takie dalekie wyprawy jeździ) to takiego dodatkowego aku nie powinno się olewać (nie tylko zresztą ze względu na wciągarkę, prądu w tym podstawowym aku może braknąć z różnych innych przyczyn).
A jak ktoś się tapla w błocie gdzieś po okolicy to w zasadzie nigdy nie jest daleko od cywilizacji

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Dużo było już napisane w tym temacie , ja wygospodarowałem miejsce w skrytce na szpej i drugi zapasowy aku. , zawsze jest ze mną 

Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Ale lipa ja mam alternator od audi 1.8 i ma 90A. Wiedziałem ze nissanami to na opewno cos nie tak bedzieMarcin-Kraków pisze:Ma mniej i to o wiele mniej.Stachu-80 pisze: Nie zdaje mi sie ze parchaty alternator ma mniej niz 150 A. P
Katalogowo na miec 70A
Alternator jest produkcji Mitsubishi
Ladowanie nominalne na poziomie 14,1 do 14,7 V , ma uzyskiwac od 1300 obr po podaniu napiecia wzbudzenia.
Obciazenia: powyzej 56A przy 2500 obr, i powyzej 65A przy 5000


Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości