Jaki smar do windy.

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Jaki smar do windy.

Post autor: kapec » pt lut 15, 2008 8:28 pm

Zakupilem w koncu chinczyka i trzeba by go zgodnie z zaleceniami kolegow przesmarowac. Pytanie : jaki smar? Czytalem ze Klamer uzywa grafitowego ale czy to aby odpowiednie? Sam grafit czy jakas mikstura? I co oprocz przekladni trzeba smarowac?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pt lut 15, 2008 10:21 pm

line :D :D :D

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » śr lut 20, 2008 8:29 am

smar do przekładni planetarnych
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 11:01 am

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=50060 tez o to pytałem i wcisnołem smar do przegubów elf z dwusiarczkiem molibdenu.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » śr lut 20, 2008 3:21 pm

A czemu nie mozna zastosowac na ten przyklad popularnego LT43? sa jakies negatywne konsekwencje?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » śr lut 20, 2008 3:38 pm

A i jeszcze jedno. To, ze smarujemy przekladnie to zrozumiale, natomiast tak sie zastanawiam co jeszcze i w jakich ilosciach? Czy do przekladni smaru nawalic ile wlezie, czy tylko nieco wiecej niz bylo w nowej? Hamulec tez smarowac?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Teder
Posty: 354
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 7:54 am
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Post autor: Teder » śr lut 20, 2008 4:12 pm

Ja stosuje produkt Motorlife, taki smar do przekładni, łozysk itp. Muszę powiedzieć ze b. dobry i odporny na wodę, wypłukać go to naprawdę sztuka. Kupiłem w Castoramie.
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr lut 20, 2008 4:59 pm

kapec pisze:A czemu nie mozna zastosowac na ten przyklad popularnego LT43? sa jakies negatywne konsekwencje?
można smaruje i nie zauważyłem "negatywnych" konsekwencji,
nawiązując do kolejnego twojego posta co chcesz smarować w hamulcu :o
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » śr lut 20, 2008 5:24 pm

Nie wiem jak dziala hamulec w innych wyciagarkach ale u mnie jest to cos ala "torpedo" w rowerze, czyli 3 walki rozpychajace sie w obudowie wtedy, gdy winda rozwija. Winda jest nowa, oczywiscie chinska. Jak ja rozebralem w celu nasmarowania to na hamulcu byl smar fabryczny. No to sie zastanawiam czy on ma tam byc czy nie?
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 10:04 pm

Ja rozebrałem całą przekładnie i umyłem ze starego smaru. Składając nawaliłem smaru ile sie da czyli okolo 3/4 tuby takiej do smarownicy wielkość jak tuba z silikonem sanitarnym. Tez sie zastanawiałem czemu nie ŁT ale wydaje mi sie iz przegubowy tez zly nie jest. Jak rozbierzesz całą wyciągarkę to zobaczysz w których miejscach powinien byc smar
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » ndz mar 16, 2008 4:57 pm

kupiłem t.max i zastanawiam się wywalić smar przed pierwszym uzyciem? czy poprostu po jakims czasie ?? jeśli tak to po jakim? po ilu użyciach????

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » ndz mar 16, 2008 8:44 pm

Ja linę w swojej zapuściłem olejem do łańcuchów rowerowych w sprayu. Nieźle konserwuje i penetruje całość liny. Odnośnie środka wincha-jeszcze nie rozbierałem-może w tym tyg. to coś skrobnę.

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » pn mar 17, 2008 7:42 am

Igi.Jeep pisze:kupiłem t.max i zastanawiam się wywalić smar przed pierwszym uzyciem? czy poprostu po jakims czasie ?? jeśli tak to po jakim? po ilu użyciach????
Wydaje mi sie ze skoro masz winde na wierzchu to nie zaszkodzi wrzucic tam troche smaru, co prawda nie mam T-maxa tylko innego chinczyka ale smaru bylo tam jak na lekarstwo i swieza porcja napewno mu nie zaszkodzi.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » pn mar 17, 2008 10:05 am

wcisnołem.... ale bardzo mało bo napchane było prawie do pełna!

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » ndz maja 25, 2008 9:18 pm

tak przy okazji ,mam pytanie do praktykujących wielbicieli bigstara. Można tam smaru nałożyć (ewentualnie jakiego) bo mnie z niego olej wylata i kostkę brudzi 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości