Strona 1 z 3

Monthana Pro

: śr mar 05, 2008 6:44 pm
autor: Paszczak
ktoś może ma takie cuś, używał, wie więcej niż suche dane techniczne?

Obrazek

prezentuje się b. ciekawie:

Wyciągarka Monthana PRO 16800 12V (MORE)
Dane techniczne:

Maksymalny uciąg 7620 kg (16800 lb)

Silnik 6,0 KM / 4,5 kW
Zasilanie DC 12V
Sterowanie pilot na przewodzie 3,7 m
Przekładnia planetarna, trzystopniowa
sprzęgło wodoodporne
Przełożenie 312,4:1
Hamulec automatyczny, zabudowany w bębnie
Rozmiar bębna średnica: 85 mm, długość: 221,5 mm
Lina 28 m x 11,5 mm
Prowadnica liny 4-kierunkowa prowadnica rolkowa
Akumulator zalecany akumulator min. 64 Ah
Przewody zasilania 38,5 mm2, długość 183 cm
Waga 54,0 kg
Wymiary S x G x W
(W z dźwignią) 547 x 180 x 165 (247) mm
Rozstaw śrub 254 x 114 mm

cena ok 3 tysi, strasznie kręci mnie jej uciąg :)

jak opinie będę dobre i przybędzie kasy to zamienia swojego warna xd9000 na ten wynalazek chyba :)

: śr mar 05, 2008 7:40 pm
autor: Eskapada
wyścig zbrojeń trwa - ostanio dostałem oferte z Chin wyciągrakę 9.200 kg :roll:

: śr mar 05, 2008 8:15 pm
autor: Paszczak
a ta mothana pro to coś warta w ogóle czy tylko wypas na papierze?

: śr mar 05, 2008 9:49 pm
autor: Kostuch
Tak tylko zauważę, że uciąg jest "robiony" kosztem przełożenia.
Jak sobie założę zblocze do nawijaka klasy 8000lb, to uciąg mam prawie identyczny jak ta montana, prędkość porównywalna a waga wyciągarki połowę mniejsza...

O cenie nie wspomnę.

Re: Monthana Pro

: śr mar 05, 2008 9:56 pm
autor: czesław&jarząbek
Paszczak pisze:ktoś może ma takie cuś, używał, wie więcej niż suche dane techniczne?

Obrazek

prezentuje się b. ciekawie:

Wyciągarka Monthana PRO 16800 12V (MORE)
Dane techniczne:

Maksymalny uciąg 7620 kg (16800 lb)

Silnik 6,0 KM / 4,5 kW
Zasilanie DC 12V
Sterowanie pilot na przewodzie 3,7 m
Przekładnia planetarna, trzystopniowa
sprzęgło wodoodporne
Przełożenie 312,4:1
Hamulec automatyczny, zabudowany w bębnie
Rozmiar bębna średnica: 85 mm, długość: 221,5 mm
Lina 28 m x 11,5 mm
Prowadnica liny 4-kierunkowa prowadnica rolkowa
Akumulator zalecany akumulator min. 64 Ah
Przewody zasilania 38,5 mm2, długość 183 cm
Waga 54,0 kg
Wymiary S x G x W
(W z dźwignią) 547 x 180 x 165 (247) mm
Rozstaw śrub 254 x 114 mm

cena ok 3 tysi, strasznie kręci mnie jej uciąg :)

jak opinie będę dobre i przybędzie kasy to zamienia swojego warna xd9000 na ten wynalazek chyba :)
to nowy produkt jest od marca.
wodoszczelne body, przekaźniki bodajże 400A
zważywszy, że mniejsze sprawiają mniej problemów niż np t-max to i ta powinna być ok

: pt maja 16, 2008 1:05 pm
autor: lukels
Ja właśnie toto kupiłem. Jak założę to napiszę co to warte. Ciężka jak sto diabłów, ale wygląda solidnie. Do tego pilocik bezprzewodowy dali :-D

: pt maja 16, 2008 1:09 pm
autor: Paszczak
napisz koniecznie i zrób fotę jak to wygląda na aucie i ile miejsca zabiera :)2

: pt maja 16, 2008 2:51 pm
autor: luckymen
chętnie też zobacze co prawda warn to warn 8)

: ndz maja 25, 2008 11:40 pm
autor: Liroz
Jakiś elektryk na forum?
4,5kW 12V hmm załóżmy sprawność silnika 70% (optymistycznie) to wychodzi 535A :o minus przeciętny dobrej klasy alternator 90A to daje 445A z akumulatora... :)4
hmm nie będę dalej komentował :)4

: pn maja 26, 2008 6:34 am
autor: lukels
Sprawność na poziomie 70% w silniku elektrycznym to nie jest specjalny wyczyn, myślę, że może być znacznie większa. Producent podaje maksymalny pobór prądu na 450A. Fakt, że to strasznie dużo, ale tylko przy maksymalnym obciążeniu wynoszącym przecież ponad 7t. W samochodzie mam dwa akumulatory - będzie ok. Swoją drogą założyłem ją już do zderzaka (ARB) - teraz tylko muszę dokręcić całość do samochodu. Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?

: pn maja 26, 2008 7:19 am
autor: Flor
lukels pisze: Producent podaje maksymalny pobór prądu na 450A. Fakt, że to strasznie dużo, ale tylko przy maksymalnym obciążeniu wynoszącym przecież ponad 7t.
7 ale na pierwszym zwoju liny !! a na 4 będzie z 1,5t i wtedy to 450 A będzie się pojawiać najczęściej :)21

: pn maja 26, 2008 7:47 am
autor: LR_Olek
lukels pisze:Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...

: pn maja 26, 2008 8:15 am
autor: lukels
LR_Olek pisze:
lukels pisze:Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...
Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...

: pn maja 26, 2008 8:20 am
autor: Flor
lukels pisze:
LR_Olek pisze:
lukels pisze:Myslicie że dać dodatkowy wyłącznik na zasilaniu wyciągarki?
nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...
Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
to jeszcze zamontuj drugi na instalacji :)2 instrukcja samochodu też o tym nie wspomina :)21

: pn maja 26, 2008 8:25 am
autor: Zibi
wyłącznik musi być, przekażnik zawsze może się zablokowac a twtedy lepiej rozłączyć niz stracić pół auta.

: pn maja 26, 2008 9:32 am
autor: lukels
Flor pisze:
lukels pisze:
LR_Olek pisze: nie myslimy,tylko to podstawa dac hebel na plusie wyciagarki...
Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
to jeszcze zamontuj drugi na instalacji :)2 instrukcja samochodu też o tym nie wspomina :)21
Kolega ma sarkazm we krwi, czy zły dzień? Forum jest po to żeby rozmawiać a nie nabijać się bez sensu. Jakbym wszystko wiedział, nie pisałbym postów bo po co? Zadowolenia z siebie życze.

: pn maja 26, 2008 9:45 am
autor: Karson
lukels pisze:
Flor pisze:
lukels pisze: Też mi się tak wydawało, ale instrukcja o tym nie wspomina...
to jeszcze zamontuj drugi na instalacji :)2 instrukcja samochodu też o tym nie wspomina :)21
Kolega ma sarkazm we krwi, czy zły dzień? Forum jest po to żeby rozmawiać a nie nabijać się bez sensu. Jakbym wszystko wiedział, nie pisałbym postów bo po co? Zadowolenia z siebie życze.
a kolega taki drażliwy codziennie czy tylko w poniedziałki? @Flor w humorystyczny sposób Ci prawdę napisał, hebel do instalacji jest przydatny. :)2
więcej luzu @Lukels... :wink:

: pn maja 26, 2008 10:22 am
autor: lukels
Jakoś nie czułem humoru w tych odpowiedziach. Macie jakiś patent gdzie ten hebel umieścić? Pod maską, w kabinie? Kable pod takim prądem nie powinny być chyba zbyt długie...

: pn maja 26, 2008 10:55 am
autor: Flor
lukels pisze:Jakoś nie czułem humoru w tych odpowiedziach. Macie jakiś patent gdzie ten hebel umieścić? Pod maską, w kabinie? Kable pod takim prądem nie powinny być chyba zbyt długie...
nie stresuj się :D hebel umieszczasz w miejscu łatwo dostępnym :)2 i różnym w zależności od samochodu i sposobu montażu wyciągarki :)1 na pewno nie pod maską :)3 musisz mieć sanse szybkiego wypięcia w razie czego :cry: a jak się coś zacznie fajczyć to maski nie zdążysz podnieść :evil: a humor trzeba mieć na co dzień :)22

: pn maja 26, 2008 10:58 am
autor: Karson
Flor pisze:a humor trzeba mieć na co dzień :)22
w szczególności podczas rajdu :wink: jak pilot kryzys przechodzi :)21

: pn maja 26, 2008 11:04 am
autor: Flor
Karson pisze:
Flor pisze:a humor trzeba mieć na co dzień :)22
w szczególności podczas rajdu :wink: jak pilot kryzys przechodzi :)21
i na odwrót :wink:

: pn maja 26, 2008 11:05 am
autor: Zibi
Lepiej zastosować dwa wyłączniki, główny w kabinie na minusie - odcinający cał ainstalację samochodu łącznie z wyciagarką, drugi pod maską tylko dla wyciągarki. Jak się w terenie pzrewrócisz to rozłaczysz całe auto jednym ruchem - zapłon, pompę paliwa itd.

: pn maja 26, 2008 6:13 pm
autor: lukels
Zibi pisze:Lepiej zastosować dwa wyłączniki, główny w kabinie na minusie - odcinający cał ainstalację samochodu łącznie z wyciagarką, drugi pod maską tylko dla wyciągarki. Jak się w terenie pzrewrócisz to rozłaczysz całe auto jednym ruchem - zapłon, pompę paliwa itd.
Wyciągarkę rozłączać też na minusie?

: pn maja 26, 2008 6:23 pm
autor: Flor
lukels pisze:
Zibi pisze:Lepiej zastosować dwa wyłączniki, główny w kabinie na minusie - odcinający cał ainstalację samochodu łącznie z wyciagarką, drugi pod maską tylko dla wyciągarki. Jak się w terenie pzrewrócisz to rozłaczysz całe auto jednym ruchem - zapłon, pompę paliwa itd.
Wyciągarkę rozłączać też na minusie?
na plusie :)2

: pn maja 26, 2008 6:44 pm
autor: Zibi
wyciagarkę na plusie jak osobny wyłącznik pod maską, całe auto na minusie do aku z kabiny